Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi
„[...] książka Marioli Jąder porusza ważną problematykę współczesnej edukacji dziecka. Aktualnie zachodzącym przemianom społecznym i edukacyjnym towarzyszy troska o efekty edukacyjne i ich zgodność z warunkami rzeczywistości społecznej i wymaganiami edukacyjnymi.
[...] Książka składa się z czterech części. [...] W każdej części, zawierającej przykłady pracy z dziećmi, Autorka przedstawia założenia teoretyczne oraz przykłady praktycznych rozwiązań w pracy z dziećmi z zastosowaniem wybranych metod, technik i form organizacyjnych.
Godne podkreślenia jest to, że Mariola Jąder dzieli się z Czytelnikiem wskazówkami i informacjami praktycznymi wynikającymi z własnych doświadczeń, obserwacji i refleksji.
[...] Wiedza na temat podjęty przez Autorkę w recenzowanej książce jest potrzebna przede wszystkim nauczycielom, którzy muszą umieć organizować warunki do wspierania rozwoju dziecka. Niniejsza publikacja stanowi dobry przykład dostarczający nauczycielom sposobów stymulowania, inspirowania, pobudzania aktywności dzieci oraz stwarzania możliwości samodzielnego uczenia się.
Zamieszczone w książce przykłady zabaw z dziećmi oraz wskazówki metodyczne i organizacyjne ich zastosowania przyczynią się zapewne do kreatywności samych nauczycieli".
Z recenzji dr hab., prof. UP Bożeny Muchackiej
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7850-344-6
- ISBN druku: 978-83-8095-451-9
- Liczba stron: 132
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Od autorki 9 Rozdział I. Efektywność – warunki efektywnego uczenia się 13 Czynniki zewnętrzne – egzogenne (środowiskowe) 13 Czynniki wewnętrzne – endogenne (tkwiące w dziecku) 17 Co ułatwia uczenie się 17 Rozdział II. Efektywne metody pracy z dziećmi 23 Metoda projektów 23 Historie starych fotografii 28 Cztery pory roku 30 Metoda projektowania okazji edukacyjnych 33 Scenariusz zabawy „Kolorowa łąka” 36 Kto pomoże Nieumiałkowi? 39 Metoda story-line 44 Konstrukcja scenariusza 45 Zalety pracy metodą story-line 47 Poszukujemy zaginionych bajek. Forma opowieści ruchowej 48 Wakacyjna wyprawa 50 Metoda synektyki 53 Metoda pytań 55 Metody zabawowe 55 Gry edukacyjne 56 Gra motywacyjno-wychowawcza 57 Gry czytelnicze, zespołowe 58 Konkursy i gry zespołowe 65 Quiz „Pytanie za pytanie” 72 Opowiadamy bajki metodą Carla Orffa 73 Stara bryczka rodzinna 78 Odwiedzamy planety i wyspy 79 Rysowana bajeczka 82 Wiosenna wycieczka – bajka z zadaniami 83 Metoda ośrodków zainteresowań 86 Metody ewaluacyjne 87 Drzewko 87 Pogoda 87 Termometr uczuć 87 Krąży słoik 88 Zdania prawdziwe i fałszywe 88 Pytanie za pytanie 88 Rozdział III. Techniki pracy jako narzędzia efektywnych działań z dziećmi 89 Techniki twórczego rozwiązywania problemów 89 Małe ludziki 90 Paradoksalna burza mózgów 91 Metoda projektowania idealnego 92 Rozwiązywanie problemów drogą skojarzeń 92 Identyfikacja z obiektem 92 Rozwiązywanie problemów drogą analogii 93 Techniki skojarzeniowe 94 Prowokacje „po” jako narzędzie stymulujące myślenie (myślenie poboczne) 94 Techniki przyśpieszonego uczenia się 96 Mind-mapping (mapy pamięci, mentalne, myślowe) 96 Łańcuchowa metoda skojarzeń 97 Zakładkowa metoda zapamiętywania – haki pamięciowe 98 Techniki dyskusyjne 98 Dyskusja w kawiarni 100 Metaplan 100 Słoneczko 101 Karty dyskusyjne 102 Sześć kapeluszy (myślące kapelusze) 103 Dyskusja panelowa (zwana dyskusją ekspertów lub obserwowaną) 104 5 z 15 z elementami dyskusji wielokrotnej 105 Piramida priorytetów 107 Poker kryterialny 108 Twoje – moje argumenty 109 Decyzja należy do ciebie 110 Obcy przybysz (technika naiwnych pytań) 111 Debata za i przeciw; 112 Graffiti 112 Spór z obroną grupy 113 Przewód sądowy 114 Kula śniegowa (2 × 4 × 8) 115 Zgadzam się – nie zgadzam się 115 Wybory 116 Metoda 66 117 Monika, Jan, Anna 117 Cebula (łożysko kulkowe) 118 Przesłuchanie 119 Drzewko decyzyjne 119 Wywiad 121 Wywiad z partnerem 121 Wywiad z grupą 122 Rozdział IV. Efektywne formy organizacyjne w pracy z dziećmi 123 Uczymy się – uczymy innych 124 Praca w obwodach stacyjnych 124 Praca w kącikach badawczo-poznawczych 125 Portfolio 125 Bibliografia 127