Kapitał relacyjny banku. Kształtowanie relacji banku z otoczeniem. Tom 1
W rozprawie przedstawiono instytucję banku z perspektywy holistycznej, ukazując sieć relacji, kontraktów i interakcji z interesariuszami zaangażowanymi w jego funkcjonowanie. Obraz banku nakreślono tu zatem z niestandardowej perspektywy: podkreślono obowiązki instytucji wobec różnych interesariuszy i zaakcentowano wpływ zainteresowanych stron na jej wyniki i wartość. W pierwszym tomie rozprawy scharakteryzowano istotę kapitału relacyjnego banku oraz zaprezentowano zagadnienia dotyczące procesu zarządzania relacjami instytucji z interesariuszami. W drugim tomie przedstawiono funkcjonowanie banku z perspektywy relacji z kluczowymi interesariuszami: nadzorem, właścicielami, kierownictwem, pracownikami, klientami, wierzycielami, konkurentami (kooperentami), kooperantami (dostawcami i partnerami), państwem i społeczeństwem. Z kolei ostatni tom poświęcono zagadnieniu oceny kapitału relacyjnego banku, czyli analizy relacji banku z jego interesariuszami.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7525-831-8
- Liczba stron: 238
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1. Wymogi stawiane bankom 15 1.1. Wprowadzenie – otoczenie banków jako kontekst formułowania celów ich działalności 15 1.2. Otoczenie przedsiębiorstwa 17 1.3. Interesariusze i ich oczekiwania 21 1.3.1. Teoria interesariuszy 21 1.3.2. Grupy interesów 24 1.4. Odpowiedzialność banków 28 1.5. Cele działania banków 32 1.5.1. Cele przedsiębiorstw 32 1.5.2. Powody istnienia banków i ich funkcje 36 1.5.3. Mikroekonomiczne cele działalności banku 38 1.5.4. Mezo- i makroekonomiczne cele działalności banku 45 1.5.5. Hierarchia celów banku 49 1.6. Trendy w otoczeniu banków i ich wpływ na oczekiwania wobec banków 51 1.6.1. Trendy w otoczeniu banków 51 1.6.2. Wpływ zmian w otoczeniu na oczekiwania wobec banków 53 1.7. Podsumowanie 60 Rozdział 2. Reputacja i zaufanie do banku 63 2.1. Reputacja banku 63 2.1.1. Reputacja – definicja i atrybuty 63 2.1.2. Źródła i znaczenie reputacji 70 2.1.3. Ryzyko reputacyjne 73 2.1.4. Pomiar reputacji 79 2.1.5. Zarządzanie reputacją 80 2.2. Zaufanie do banku 83 2.2.1. Definicja i warunki zaufania 83 2.2.2. Zaufanie organizacyjne i społeczne 88 2.2.3. Banki jako instytucje zaufania publicznego 91 2.3. Podsumowanie 104 Rozdział 3. Zasoby i kapitały banku. Miejsce kapitału relacyjnego wśród kapitałów banku 107 3.1. Rodzaje zasobów i kapitałów w działalności banku 107 3.2. Kapitał finansowy 111 3.2.1. Rodzaje kapitałów finansowych w banku 111 3.2.2. Kapitał zakładowy 114 3.2.3. Kapitał regulacyjny 116 3.2.4. Kapitał ekonomiczny (wewnętrzny) 117 3.2.5. Kapitał księgowy 119 3.3. Kapitał intelektualny 124 3.3.1. Istota kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa 124 3.3.2. Kształtowanie kapitału intelektualnego 131 3.3.3. Kapitał intelektualny banków 135 3.4. Kapitał społeczny 137 3.4.1. Definicje i istota kapitału społecznego 137 3.4.2. Kapitał społeczny banku 146 3.4.3. Kapitał społeczny a kapitał intelektualny 150 3.5. Istota kapitału relacyjnego banku 152 3.6. Podsumowanie 160 Rozdział 4. Zarządzanie relacjami z interesariuszami – budowa kapitału relacyjnego banku . 163 4.1. Uzasadnienie dla odpowiedzialności wobec interesariuszy 163 4.1.1. Odpowiedzialność banku wobec interesariuszy 163 4.1.2. Tworzenie wartości dla interesariuszy 168 4.2. Kształtowanie relacji z interesariuszami 179 4.3. Identyfikacja i analiza interesariuszy 183 4.4. Uwzględnienie interesariuszy w strategii działania banku 194 4.4.1. Strategia relacji z interesariuszami – stopień zaangażowania interesariuszy 194 4.4.2. Komunikacja z interesariuszami 201 4.4.3. Ocena realcji z interesariuszami 205 4.5. Podsumowanie 209 Zakończenie 211 Bibliografia 215 Spis rysunków i tabel 237