MENU

Kapitał relacyjny banku. Kształtowanie relacji banku z otoczeniem. Tom 1

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Łódź, 2013

  • Autor: Monika Marcinkowska

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Kapitał relacyjny banku. Kształtowanie relacji banku z otoczeniem. Tom 1

W rozprawie przedstawiono instytucję banku z perspektywy holistycznej, ukazując sieć relacji, kontraktów i interakcji z interesariuszami zaangażowanymi w jego funkcjonowanie. Obraz banku nakreślono tu zatem z niestandardowej perspektywy: podkreślono obowiązki instytucji wobec różnych interesariuszy i zaakcentowano wpływ zainteresowanych stron na jej wyniki i wartość. W pierwszym tomie rozprawy scharakteryzowano istotę kapitału relacyjnego banku oraz zaprezentowano zagadnienia dotyczące procesu zarządzania relacjami instytucji z interesariuszami. W drugim tomie przedstawiono funkcjonowanie banku z perspektywy relacji z kluczowymi interesariuszami: nadzorem, właścicielami, kierownictwem, pracownikami, klientami, wierzycielami, konkurentami (kooperentami), kooperantami (dostawcami i partnerami), państwem i społeczeństwem. Z kolei ostatni tom poświęcono zagadnieniu oceny kapitału relacyjnego banku, czyli analizy relacji banku z jego interesariuszami.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp                                                                    7

Rozdział 1. Wymogi stawiane bankom                                           15

1.1. Wprowadzenie – otoczenie banków jako kontekst formułowania celów ich działalności                                  15
1.2. Otoczenie przedsiębiorstwa                                               17
1.3. Interesariusze i ich oczekiwania                                           21
1.3.1. Teoria interesariuszy                                               21
1.3.2. Grupy interesów                                                  24
1.4. Odpowiedzialność banków                                               28
1.5. Cele działania banków                                                   32
1.5.1. Cele przedsiębiorstw                                               32
1.5.2. Powody istnienia banków i ich funkcje                                 36
1.5.3. Mikroekonomiczne cele działalności banku                             38
1.5.4. Mezo- i makroekonomiczne cele działalności banku                      45
1.5.5. Hierarchia celów banku                                             49
1.6. Trendy w otoczeniu banków i ich wpływ na oczekiwania wobec banków           51
1.6.1. Trendy w otoczeniu banków                                         51
1.6.2. Wpływ zmian w otoczeniu na oczekiwania wobec banków                 53
1.7. Podsumowanie                                                         60

Rozdział 2. Reputacja i zaufanie do banku                                         63

2.1. Reputacja banku                                                       63
2.1.1. Reputacja – definicja i atrybuty                                      63
2.1.2. Źródła i znaczenie reputacji                                         70
2.1.3. Ryzyko reputacyjne                                                73
2.1.4. Pomiar reputacji                                                  79
2.1.5. Zarządzanie reputacją                                              80
2.2. Zaufanie do banku                                                      83
2.2.1. Definicja i warunki zaufania                                         83
2.2.2. Zaufanie organizacyjne i społeczne                                   88
2.2.3. Banki jako instytucje zaufania publicznego                             91
2.3. Podsumowanie                                                         104

Rozdział 3. Zasoby i kapitały banku. Miejsce kapitału relacyjnego wśród kapitałów banku   107

3.1. Rodzaje zasobów i kapitałów w działalności banku                            107
3.2. Kapitał finansowy                                                      111
3.2.1. Rodzaje kapitałów finansowych w banku                               111
3.2.2. Kapitał zakładowy                                                 114
3.2.3. Kapitał regulacyjny                                                116
3.2.4. Kapitał ekonomiczny (wewnętrzny)                                   117
3.2.5. Kapitał księgowy                                                  119
3.3. Kapitał intelektualny                                                    124
3.3.1. Istota kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa                          124
3.3.2. Kształtowanie kapitału intelektualnego                                 131
3.3.3. Kapitał intelektualny banków                                        135
3.4. Kapitał społeczny                                                      137
3.4.1. Definicje i istota kapitału społecznego                                 137
3.4.2. Kapitał społeczny banku                                            146
3.4.3. Kapitał społeczny a kapitał intelektualny                               150
3.5. Istota kapitału relacyjnego banku                                          152
3.6. Podsumowanie                                                         160

Rozdział 4. Zarządzanie relacjami z interesariuszami – budowa kapitału relacyjnego banku . 163

4.1. Uzasadnienie dla odpowiedzialności wobec interesariuszy                       163
4.1.1. Odpowiedzialność banku wobec interesariuszy                          163
4.1.2. Tworzenie wartości dla interesariuszy                                 168
4.2. Kształtowanie relacji z interesariuszami                                     179
4.3. Identyfikacja i analiza interesariuszy                                        183
4.4. Uwzględnienie interesariuszy w strategii działania banku                       194
4.4.1. Strategia relacji z interesariuszami – stopień zaangażowania interesariuszy    194
4.4.2. Komunikacja z interesariuszami                                      201
4.4.3. Ocena realcji z interesariuszami                                      205
4.5. Podsumowanie                                                         209

Zakończenie                                                                211
Bibliografia                                                                215
Spis rysunków i tabel                                                         237
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

41,25 zł
55,00 zł

Regionalny rynek pracy – relacje ekonomiczne, organizacyjne i społeczne

Współczesny rynek pracy wymaga współdziałania wielu instytucji i organizacji związanych z jego obsługą. Niniejsze opracowanie w sposób komplekso­wy ukazuje relacje, role i powiązania podmiotów mających wpływ na kształtow...
27,30 zł
39,00 zł

Po pierwsze człowiek. Kapitał społeczny osób niepełnosprawnych w Polsce

Prezentowana książka podejmuje ważki społecznie temat, proponując jego nowatorskie ujęcie. Zawiera obszerne części teoretyczne, jak i wykorzystuje badania własne Autora. W części teoretycznej omawia dwa ważne tematy – teorię kapitału społecznego,...
15,48 zł
18,00 zł

Paradygmaty zarządzania biznesem w otoczeniu sieciowym

Celem ogólnym podjętych w monografii badań jest rozpoznanie istoty, rodzajów korzyści, uwarunkowań wynikających z zarządzania biznesem zgodnego z zidentyfikowanymi paradygmatami. Skuteczność osiągnięcia celu głównego wymagała badań...
3,20 zł
4,26 zł

Finansowanie inwestycji infrastrukturalnych przez kapitał prywatny na zasadzie project finance (wyd. II). Rozdział 2. PROJECT FINANCE W INWESTYCJACH INFRASTRUKTURALNYCH

Wraz ze zwiększaniem się udziału sektora prywatnego w przedsięwzięciach infrastrukturalnych rośnie znaczenie techniki project finance, której podstawowym założeniem jest oparcie finansowania projektu na środkach dłużnych, spłacanych wyłącznie z ...
17,55 zł
19,50 zł

Technologiczne kształtowanie cech funkcjonalnych warstwy powierzchniowej tulei cylindrowych

W pracy przedstawiono syntezę problemów dotyczących cech funkcjonalnych warstwy powierzchniowej gładzi tulei cylindrowych (materiał, struktura geometryczna powierzchni otworu), które mają wpływ na zmniejszenie zużycia oleju, emisję cząste...
40,41 zł
44,90 zł

Miłość z ADHD. Jak dbać o relacje z osobami neuroróżnorodnymi

Czy Twój związek to ciągła walka? Czujesz niezrozumienie i frustrację?Ta książka jest dla Ciebie! Związek, w którym jedno z partnerów ma ADHD, a drugie nie, może przypominać taki, gdzie jedno m&o...
3,20 zł
4,26 zł

Kanały dystrybucji – kształtowanie relacji (wyd. II). Rozdział 5. Relacje między podmiotami – uczestnikami kanału dystrybucji na rynku produktów konsumpcyjnych w Polsce w świetle badań

Książka Zbigniewa Spyry jest jedną z nielicznych na polskim rynku publikacji podejmujących problematykę relacji międzyorganizacyjnych w kanale dystry­bucji w sposób tak kompleksowy i udokumentowany. Dla lepszego zrozumienia poruszanej proble...
24,57 zł
27,30 zł

Social media w banku spółdzielczym Jak prowadzić komunikację i pozyskiwać klientów? Praktyczny poradnik

Jest to publikacja przede wszystkim dla osób, które w swoich bankach spółdzielczych odpowiadają za kształtowanie działań marketingowych. Jednak nie tylko. Informacje tutaj zawarte przydadzą się również osobom zajmującym stan...
53,91 zł
59,90 zł

Odwrócona relacja

Wszystkie dzieci potrzebują regulacji emocjonalnej ze strony rodziców. Zwłaszcza gdy doświadczają silnych emocji, takich jak wściekłość, frustracja, stres czy lęk. W takiej sytuacji niezwykle ważne jest to, by wysłuchać dziecka, a także pom&oacu...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!