Marketing produktów systemowych
W książce autorzy wyjaśniają rolę współczesnego marketingu w procesach tworzenia, komunikowania i dostarczania ofert systemowych produktów materialnych oraz usługowych. Analizą zostały objęte cztery grupy produktowe:
• systemowe produkty usługowe bankowości detalicznej oraz komercyjnych organizacji usług medycznych,
• systemowe oferty produktowo-usługowe międzynarodowych i krajowych sieciowych firm handlu detalicznego oraz usług taniej gospodarki,
• systemowe produkty informatyczne organizacji sieciowych działających w konwergentnych sektorach info-tele-medialnych,
• systemowe materialne produkty konsumpcyjne (wybieralnych dóbr trwałego użytku oraz innowacyjnych produktów odzieżowych).
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków związanych z marketingiem i zarządzaniem, a także dla menedżerów i praktyków gospodarczych odpowiedzialnych za działania marketingowe w organizacji.
- Kategorie:
- Redakcja: Leszek Żabiński
- ISBN: 978-83-208-2554-1
- ISBN druku: 978-83-208-2016-4
- Liczba stron: 260
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O Autorach Wprowadzenie Rozdział 1 Środowisko, sfera i marketing produktów systemowych. Pojęcia i problemy podstawowe 1.1. Produkty systemowe we współczesnej rynkowej gospodarce wiedzy i społeczeństwie konsumpcyjnym 1.1.1. Istota i atrybuty produktów systemowych 1.1.2. Środowisko i sfera/sfery produktów systemowych 1.1.3. Systematyki i modele badanych produktów 1.2. Czynniki rozwoju produktów systemowych i ich sfery 1.2.1. Czynniki rynkowe i w sferze konsumpcji 1.2.2. Czynniki rozwoju produktów systemowych po stronie producenta/sprzedawcy i jego otoczenia 1.3. Czy światowy kryzys gospodarczy może spowolnić rozwój sfery produktów systemowych? Rozdział 2 Współczesne procesy innowacyjne w kształtowaniu produktów systemowych 2.1. Wartość dla klienta w produktach systemowych 2.1.1. Wartość dla klienta – pojęcie, atrybuty, struktura 2.1.2. Nowe zjawiska w procesach tworzenia wartości dla klienta 2.2. Współczesne procesy innowacyjne w budowie przewagi konkurencyjnej 2.2.1. Ewolucja modelu innowacji 2.2.2. Współczesne koncepcje innowacji i ich ograniczenia 2.3. Innowacja i marketing jako podstawa tworzenia wartości Rozdział 3 Marketing produktów systemowych na rynku bankowości detalicznej 3.1. Produkty usługowe banków detalicznych i ich modele 3.2. Metodyka badań sfery produktów systemowych banków detalicznych 3.3. Środowisko badanej sfery produktów bankowych a czynniki ich rozwoju 3.3.1. Otoczenie makroekonomiczne i globalne a rozwój sfery produktów bankowych 3.3.2. Otoczenie sektorowe/multisektorowe a grupy strategiczne banków detalicznych 3.3.3. Otoczenie rynkowe a rynki docelowe konsumentów 3.4. Badania zachowań konsumentów jako podstawa budowy strategii i programów marketingu produktów systemowych bankowości detalicznej 3.5. Tworzenie, komunikowanie i dystrybucja multiproduktów bankowych dla konsumentów 3.5.1. Konkurencja i współpraca banków detalicznych w tworzeniu multiproduktów bankowych 3.5.2. Strategie i programy współpracy banków detalicznych z konsumentami w tworzeniu i komunikowaniu multiwartości dla klientów 3.5.3. Multikanały dystrybucji bankowych produktów systemowych a klienci wielokanałowi Rozdział 4 Marketing sieciowy w komercyjnych organizacjach usług medycznych 4.1. Koncepcje marketingu sieciowego i produktu systemowego w sektorze usług medycznych 4.2. Informacje o metodyce badań sfery produktów systemowych i marketingu sieciowego w służbie zdrowia 4.3. Środowisko marketingowe komercyjnych podmiotów usługowych produktów medycznych. Identyfikacja i analiza uwarunkowań funkcjonowania 4.3.1. Otoczenie makroekonomiczne i międzynarodowe/globalne 4.3.2. Otoczenie sektorowe/konkurencyjne i multisektorowe 4.3.3. Otoczenie rynkowe a rynki docelowe konsumentów/pacjentów 4.4. Kształtowanie, promocja i dystrybucja/sprzedaż usługowych produktów systemowych w komercyjnej służbie zdrowia (w świetle wyników badań bezpośrednich) 4.4.1. Proces kształtowania produktów systemowych w rynkowym sektorze usług medycznych 4.4.2. Badane podmioty komercyjne usług medycznych i ich oferty produktów systemowych. Studium porównawcze 4.4.3. Dystrybucja/sprzedaż i promocja sieciowych medycznych produktów usługowych Rozdział 5 Marketing produktów usługowych taniej gospodarki 5.1. Tania gospodarka i jej produkty 5.1.1. Istota i czynniki rozwoju taniej gospodarki 5.1.2. Produkty taniej gospodarki: klasyczne/tradycyjne czy innowacyjne produkty konsumpcyjne? 5.2. Zarys metodyki badań sfery i marketingu produktów taniej gospodarki 5.3. Środowisko marketingowe podmiotów/oferentów tanich produktów usługowych. Identyfikacja i analiza uwarunkowań 5.3.1. Środowisko makro- i megaekonomiczne 5.3.2. Otoczenie konkurencyjne (sektorowe) 5.3.3. Otoczenie rynkowe a rynki docelowe konsumentów tanich produktów usługowych 5.4. Podstawowe komponenty marketingu tanich produktów usługowych 5.4.1. Rekonfiguracja struktury „taniego” produktu a aktywizm konsumentów 5.4.2. Agresywne pozycjonowanie cenowe i polityka trwale niskich cen 5.4.3. Optymalizacja usług dystrybucyjnych i sprzedażowych 5.4.4. Partnerstwo w kształtowaniu ofert sieciowych produktów firm taniej gospodarki Rozdział 6 Marketing sieciowych organizacji handlowych w kształtowaniu i promocji ofert sprzedażowych dla konsumenta 6.1. Koncepcja marketingu sieciowych organizacji handlowych i jej komponenty 6.2. Oferty produktowo-usługowe a ich atrakcyjność 6.3. Zarys metodyki badań marketingu sieciowych organizacji handlowych 6.4. Środowisko marketingowe badanych przedsiębiorstw handlu detalicznego 6.4.1. Środowisko marketingowe międzynarodowych sieci handlowych działających w Polsce 6.4.2. Środowisko marketingowe polskich sieci handlowych branży FMCG 6.5. Procesy kształtowania i promocji ofert produktowo-usługowych 6.5.1. Kształtowanie i promocja ofert sprzedażowych międzynarodowych przedsiębiorstw handlowych (na wybranych przykładach) 6.5.2. Kształtowanie i promocja ofert sprzedażowych polskich sieciowych przedsiębiorstw handlowych Rozdział 7 Marketing informatycznych produktów systemowych 7.1. Informatyczne produkty systemowe i ich modele 7.1.1. Pojęcie i atrybuty produktów informatycznych 7.1.2. Modele teoretyczne informatycznych produktów systemowych 7.2. Zarys metodyki badań 7.3. Środowisko sektorowe informatycznych produktów systemowych 7.3.1. Inter- i subsektorowy ekosystem biznesu 7.3.2. Podmioty relacji sieciowych w sektorze produktów informatycznych 7.4. Węzłowe procesy marketingu informatycznych produktów systemowych 7.4.1. Oferta systemowa sieci i jej tworzenie 7.4.2. Strategie i programy promocji informatycznych produktów systemowych 7.4.3. Rola i udział konsumentów/użytkowników produktów informatycznych w programach marketingowych producentów/dostawców tych produktów Rozdział 8 Marketing wybieralnych konsumpcyjnych produktów systemowych 8.1. Wybieralne konsumpcyjne produkty systemowe 8.1.1. Pojęcie i cechy wybieralnych produktów konsumpcyjnych 8.1.2. Modele teoretyczne badanych produktów 8.2. Zarys metodyki badań sfery i marketingu konsumpcyjnych produktów systemowych 8.3. Środowiska marketingowe organizacji sieciowych producentów/dostawców badanych konsumpcyjnych produktów systemowych 8.3.1. Środowisko makroekonomiczne i globalne 8.3.2. Otoczenie sektorowe i multisektorowe 8.3.3. Otoczenie rynkowe 8.3.4. Związki sieciowe producentów/dostawców badanych konsumpcyjnych produktów systemowych 8.4. Podmioty i procesy marketingu wybieralnych konsumpcyjnych produktów systemowych 8.4.1. Procesy i strategie kreowania multiwartości dla konsumentów badanych produktów systemowych przez ich producentów/dostawców 8.4.2. Komunikowanie i dostarczanie wybieralnych trwałych produktów systemowych 8.4.3. Udział konsumentów badanych produktów w kreowaniu i promocji wybieralnych produktów konsumpcyjnych Rozdział 9 Sfera i marketing innowacyjnych produktów odzieżowych 9.1. Innowacyjne produkty odzieżowe i ich charakterystyka 9.1.1. Klasyczne a innowacyjne produkty odzieżowe 9.1.2. Model teoretyczny procesów tworzenia i dostarczania innowacyjnych produktów odzieżowych 9.1.3. Czynniki rozwoju sfery innowacyjnych produktów odzieżowych 9.2. Metodyka badań sfery i marketingu innowacyjnych produktów odzieżowych 9.3. Otoczenie i modele biznesu podmiotów środowiska konkurencyjno-kooperacyjnego 9.3.1. Otoczenie makro- i megaekonomiczne 9.3.2. Środowisko konkurencyjne i kooperacyjne przedsiębiorstw odzieżowych a modele biznesu w branży 9.3.3. Rynki konsumentów innowacyjnych produktów odzieżowych 9.4. Zaangażowanie konsumenta odzieży w węzłowe procesy kształtowania i komunikacji innowacyjnych produktów odzieżowych Podsumowanie Abstact Bibliografia