Modern leisure society – consumer behavior
This study is structured into four chapters. The opening Leisure Redefined sets out a typology of approaches to defining leisure, namely the classical and social approaches and those arising from the individual's mental and spiritual state, and lays down the concept of leisure as the antithesis of work. Using international secondary data, the sources of leisure are identified, taking into account its impact on the wider quality of life. It is also indicated that the two worlds of leisure - analog (real) and virtual - interpenetrate. Empirical data from secondary sources have been selected arbitrarily, seeking a universal "key" to understanding the overall transformation of leisure. The goal was to find the widest possible range of model-forming developments - both on macro scale (countries, regions) and micro scale (individuals, social and professional groups). In chapter two, Leisure: An Interdisciplinary Approach, the title category is analyzed from the viewpoint of the biological and social sciences. On the one hand, emphasis is placed on describing the biological significance of leisure for the individual and its contribution to mental satisfaction. On the other hand, the concepts of lifestyle and timestyle are also presented, in conjunction with pattern-setting behaviors, especially in intergenerational terms (Baby Boomers, Generations X, Y, Z). The next chapter, Leisure: Consumer Behavior, raises the issue of market pressure to engage in certain leisure activities - to what extent they arise from fashion, convenience, and to what extent from cool calculation or imitation processes. The choice of a detailed analysis of market phenomena has been mainly driven by their relative novelty. Therefore, a detailed analysis of the markets related to streaming, gaming, private content sharing in leisure time has been carried out, with new forms of escapism and shopping styles identified. The final chapter, In Search of the Truth about Leisure¸ contains the results of research conducted in 2019-2021, taking into account the economic dimension of leisure, using a quantitative and qualitative approach. Based on the analysis, consumer types are ranked in terms of quality of life and ways of using leisure time. Objective and subjective studies relating to the effects of COVID-19 on leisure experience bind together the reflections throughout the monograph. An attempt has been made to answer the question: How will leisure change in the post-pandemic "new normal"?
- Kategorie:
- Język wydania: angielski
- ISBN: 978-83-8030-483-3
- Liczba stron: 169
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
INTRODUCTION Chapter 1 LEISURE REDEFINED 1.1. Leisure - a review of definition approaches 1.2. On the sources and functions of leisure 1.2.1. Where does leisure come from? 1.2.2. Fully busy - fully free: on a balance between work and leisure 1.3. Leisure and working time and quality of life 1.4. Analog and digital leisure: on the interpenetration of leisure worlds Chapter 2 LEISURE: AN INTERDISCIPLINARY APPROACH 2.1. The individual and leisure - leisure as a state of mind 2.1.1. The biosphere of leisure 2.1.2. Leisure as a source of mental satisfaction 2.2. Lifestyle and leisure style 2.2.1. Timestyle 2.2.2. Model-forming and status leisure 2.3. Leisure and generational affiliation 2.4. Real and virtual dimensions of leisure Chapter 3 LEISURE: CONSUMER BEHAVIOR 3.1. Market pressure on leisure behavior 3.3.1. Streaming 3.3.2. Gaming 3.3.3. Online public privacy in leisure time 3.3.4. Shopping and guilty pleasures 3.3.5. New forms of escapism in leisure time Chapter 4 IN SEARCH OF THE TRUTH ABOUT LEISURE 4.1. Leisure - a comparison of 2019 and 2020 research results 4.2. The truth about the economic dimension of leisure 4.3. Types of consumers in terms of quality of life and ways of spending leisure time 4.5. The impact of COVID-19 on the domain of leisure - an objective approach 4.6. Subjective changes in experiencing leisure time during the COVID-19 pandemic 4.7. Leisure consumption and consumption in leisure time during the COVID-19 pandemic 4.8. How will leisure change in the post-pandemic "new normal"? CONCLUSIONS AND RECOMMENDATIONS Bibliography