MENU

Negocjacje i mediacje w sferze publicznej

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2024

  • Seria / cykl: Akademicka. Prawo

  • Autor: Magdalena Tabernacka

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 67,00 zł
60,30
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Negocjacje i mediacje w sferze publicznej

W podręczniku omówiono prawne podstawy prowadzenia mediacji, negocjacji i niekonfrontacyjnych sposobów opanowywania sporów w administracji publicznej. Zaprezentowano zagadnienia komunikacji i stosowania taktyk i technik wpływu społecznego oraz zakresu autoprezentacji – zarówno w aspekcie psychologicznym, jak i w zakresie wymogów dyktowanych protokołem dyplomatycznym i praktyką funkcjonowania w sferze publicznej. Publikacja porusza również istotne zagadnienia społeczne dotyczące m.in. komunikacji z innymi ludźmi, zrozumienia samego siebie w konfliktowych relacjach społecznych i profesjonalnych oraz opanowania nieuniknionych konfliktów towarzyszących relacjom społecznym. Uwagę zwraca przejrzysta forma ujęcia poszczególnych zagadnień oraz szczegółowa dokumentacja cytowanych badań, a także zbiory pytań testowych i tematów prac zaliczeniowych i dyplomowych.



Najnowsze wydanie, zaktualizowane pod względem stanu prawnego, zostało uzupełnione również o wyniki badań z zakresu psychologii, neurologii oraz antropologii, które dotyczą zagadnień wpływu społecznego.

Podręcznik przeznaczony jest dla studentów kierunków prawnych, administracyjnych i biznesowych oraz studiów podyplomowych. Powinien zainteresować osoby zatrudnione w wymiarze sprawiedliwości i w urzędach administracji publicznej, a także zastępców procesowych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
 Wykaz skrótów | str. 17
Wstęp | str. 19
Rozdział pierwszy
Istota negocjacji i mediacji w sferze publicznej | str. 21
  I.  Negocjacje | str. 21
1.  Pojęcie negocjacji | str. 21
2.  Przedmiot negocjacji | str. 22
3.  Formy i charakter prowadzenia negocjacji w sferze publicznej | str. 23
A.  Negocjacje dwustronne, wielostronne i wielo-dwustronne | str. 23
B.  Negocjacje o charakterze formalnym i nieformalnym | str. 25
C.  Negocjacje jawne, niejawne i tajne | str. 27
4.  Etapy procesu negocjacji | str. 29
A.  Faza przedwstępna | str. 29
B.  Faza wstępna negocjacji | str. 29
C.  Faza właściwych rozmów | str. 31
D.  Faza sporządzania dokumentów końcowych | str. 31
E.  Faza akceptacji (faza ratyfikacyjna i publikacyjna) | str. 31
  II.  Mediacje | str. 32
1.  Pojęcie i mechanizm mediacji | str. 32
2.  Rodzaje mediacji i ich zastosowanie | str. 37
A.  Mediacyjny pluralizm form i zastosowania | str. 37
B.  Mediacje bezpośrednie i niebezpośrednie | str. 38
C.  Mediacje online | str. 39
D.  Komediacje | str. 41
E.  Mediacje obowiązkowe | str. 42
F.  Mediacje rówieśnicze | str. 43
3.  Rola mediatora w procesie mediacji | str. 44
A.  Rola mediatora a idea mediacji | str. 44
B.  Nawiązanie kontaktu pomiędzy stronami mediacji | str. 45
C.  Umożliwianie prowadzenia mediacji i jej moderowanie | str. 46
D.  Pośredniczenie w rozmowach pomiędzy stronami mediacji | str. 47
E.  Przyjmowanie stanowisk stron mediacji | str. 48
F.  Doradzanie stronom mediacji możliwych rozwiązań | str. 48
G.  Udzielanie fachowych wyjaśnień co do znaczenia okoliczności
faktycznych i prawnych | str. 49
H. Mediator jako osoba pomagająca stronom mediacji sformułować tekst porozumienia | str. 50
4.  Celowość, zakres, forma i czas przeprowadzenia mediacji | str. 50
5.  Koszty mediacji | str. 60
  III.  Regulacja prawna negocjacji i mediacji w sferze publicznej | str. 62
1.  Zakres regulacji prawnej | str. 62
2.  Regulacja kompetencji do podejmowania czynności w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej | str. 64
3.  Regulacja prawna procedur i zakresu czynności | str. 66
  IV.  Struktury administracji publicznej i podmioty w procesie negocjacji i mediacji w sferze publicznej | str. 67
1.  Mediacje i negocjacje a struktury administracji publicznej | str. 67
2.  Podmioty uczestniczące w negocjacjach w sferze publicznej | str. 69
A.  Strony negocjacji i ich przedstawiciele | str. 69
B.  Zespoły negocjacyjne | str. 71
C.  Podmioty infrastrukturowe | str. 72
D.  Fachowcy w negocjacjach | str. 73
3.  Podmioty uczestniczące w mediacjach | str. 74
A.  Strony mediacji | str. 74
B.  Mediator | str. 76
4.  Podmioty wspierające przebieg mediacji | str. 80
5.  Instytucje mediacyjne | str. 84
  V.  Formy i metody działania administracji stosowane w negocjacjach i mediacjach | str. 85
 | str. Literatura i materiały wykorzystane w rozdziale | str. 88
Rozdział drugi
Zakres przedmiotowy negocjacji w sferze publicznej | str. 91
  I.  Negocjacje prowadzące do zawierania umów publicznoprawnych | str. 91
1.  Charakter negocjacji prowadzących do zawarcia umowy publicznoprawnej | str. 91
2.  Negocjowanie umów publicznoprawnych zawieranych przez jednostki samorządu terytorialnego | str. 92
A.  Negocjacje w celu utworzenia stowarzyszeń i zrzeszeń jednostek samorządu terytorialnego | str. 92
B.  Negocjacje w celu utworzenia związków międzygminnych, związków powiatów i związków powiatowo-gminnych | str. 93
C.  Negocjacje w celu utworzenia porozumień jednostek samorządu terytorialnego | str. 94
3.  Negocjowanie kontraktów wojewódzkich | str. 95
  II.  Negocjacje w ramach stosunków cywilnoprawnych zawieranych przez podmioty w sferze publicznej | str. 96
1.  Negocjacje przy zawieraniu i realizacji umów cywilnoprawnych | str. 96
2.  Negocjacje w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego | str. 98
  III.  Negocjacje w strukturach administracji publicznej | str. 100
1.  Negocjacje w organach kolegialnych administracji publicznej | str. 100
2.  Negocjacje w organach wspólnych | str. 100
3.  Negocjacje prowadzące do powierzenia funkcji albo obsadzenia stanowiska | str. 101
  IV.  Negocjacje w stosunkach z obywatelami i adresatami działań administracji | str. 102
1.  Negocjacje w ramach postępowania wnioskowego w trybie działu VIII k.p.a. i w przedprocesowym stadium wyjaśniania sprawy | str. 102
2.  Negocjacje lobbingowe i lobbing w negocjacjach | str. 103
3.  Negocjacje obywatelskie i społeczne | str. 105
  V.  Negocjacje policyjne i kryzysowe | str. 107
  VI.  Negocjacje międzynarodowe | str. 111
1.  Zakres negocjacji międzynarodowych | str. 111
2.  Negocjacje międzynarodowe jako forma rozwiązywania sporów | str. 113
3.  Negocjacje międzynarodowe służące podjęciu współpracy | str. 114
 VII.  Negocjacje akcesyjne | str. 115
 | str. Literatura wykorzystana w rozdziale | str. 117
Rozdział trzeci
Zakres przedmiotowy działań mediacyjnych w sferze publicznej | str. 119
  I.  Mediacje w postępowaniu administracyjnym i w ramach działania organów administracji | str. 119
1.  Konsensualność i niearbitralność działań polubownych organów administracji publicznej | str. 119
2.  Mediacje w postępowaniu administracyjnym | str. 121
A.  Podstawa prawna | str. 121
B.  Zakres i charakter spraw kierowanych do mediacji | str. 122
C.  Mediator w postępowaniu administracyjnym | str. 123
D.  Procedura postępowania | str. 124
E.  Skutki mediacji | str. 126
F.  Koszt mediacji | str. 127
3.  Działania mediacyjne organu prowadzące do zawarcia ugody administracyjnej | str. 128
A.  Podstawa prawna | str. 128
B.  Znaczenie instytucji | str. 129
C.  Procedura postępowania | str. 129
D.  Środki odwoławcze i środki prawne | str. 130
E.  Skutki zawarcia ugody administracyjnej | str. 131
4.  Mediacje prowadzone przy zawieraniu ugód regulowanych przepisami prawa materialnego | str. 131
A.  Mediacje dotyczące korzystania z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej i oddziaływania takich obiektów na otoczenie | str. 131
a.  Znaczenie instytucji i regulacja prawna | str. 131
b.  Pozasądowe rozwiazywanie sporów konsumenckich związanych z korzystaniem z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej | str. 132
c.  Mediacje stadionowe prowadzone przez policjantów spotersów | str. 132
d.  Mediacje dotyczące hałasu lotniskowego | str. 132
B.  Mediacje prowadzące do zawarcia ugody w postępowaniu w przedmiocie rozgraniczenia nieruchomości | str. 133
a.  Podstawa prawna | str. 133
b.  Znaczenie instytucji | str. 134
c.  Procedura postępowania | str. 134
C.  Mediacje prowadzone w celu zawarcia ugody regulowanej prawem wodnym | str. 136
D.  Ugoda w sprawie wysokości opłaty za użytkownie wieczyste i opłaty adiacenckiej | str. 136
5.  Mediacje w sporach ze stosunków służbowych i pracowniczych w sferze publicznej | str. 137
A.  Znaczenie instytucji | str. 137
B.  Podstawa prawna | str. 138
C.  Mediacje w strukturach dyspozycyjnych | str. 139
D.  Mediacje na uczelniach wyższych | str. 142
  II.  Mediacje w ramach instytucji publicznych | str. 143
1.  Założenia i mechanizm | str. 143
2.  Mediacje w Prokuratorii Generalnej | str. 143
3.  Mediacje w Komisji Nadzoru Finansowego | str. 144
  III.  Mediacje przed sądem administracyjnym | str. 145
1.  Podstawa prawna | str. 145
2.  Znaczenie instytucji | str. 145
3.  Procedura postępowania | str. 146
4.  Zasady prowadzenia postępowania mediacyjnego przed sądem administracyjnym | str. 147
A.  Udział stron w postępowaniu mediacyjnym | str. 147
B.  Zasada pisemności | str. 148
C.  Prejudycjalny charakter postępowania mediacyjnego | str. 148
D.  Nieorzeczniczy charakter | str. 148
E.  Niejawność | str. 148
5.  Środki odwoławcze | str. 148
6.  Koszt mediacji | str. 149
  IV.  Mediacje w postępowaniu cywilnym, w którym uczestniczą podmioty o statusie publicznoprawnym | str. 149
1.  Podstawa prawna | str. 149
2.  Znaczenie instytucji | str. 150
3.  Procedura postępowania | str. 150
4.  Wymogi ustawowe dotyczące mediatora | str. 152
5.  Skutki mediacji | str. 152
6.  Problem bezpieczeństwa prawnego pracownika organu decydującego o zawarciu ugody | str. 153
  V.  Mediacje w świetle prawa karnego i procedury karnej | str. 154
1.  Sprawiedliwość naprawcza i jej instytucje w Polsce | str. 154
2.  Mediacje pomiędzy sprawcą a pokrzywdzonym w postępowaniu przygotowawczym i przed sądem | str. 156
A.  Podstawa prawna | str. 156
B.  Znaczenie instytucji | str. 156
C.  Zasady odnoszące się do mediacji w postępowaniu karnym | str. 158
D.  Wymogi prawne dotyczące mediatora | str. 158
E.  Procedura postępowania mediacyjnego | str. 160
F.  Miejsce prowadzenia mediacji | str. 162
3.  Mediacje w postępowaniu w sprawach nieletnich | str. 163
4.  Mediacje po wyroku | str. 166
  VI.  Mediacje międzynarodowe | str. 167
1.  Mediacje wśród form rozwiązywania sporów międzynarodowych | str. 167
2.  Przykłady uregulowań i instytucji mediacji w stosunkach międzynarodowych | str. 169
A.  Postanowienia Ramowej Konwencji Światowej Organizacji Zdrowia o ograniczeniu użycia tytoniu | str. 169
B.  Mediacje prowadzone w ramach Światowej Organizacji Handlu | str. 170
C.  Mediacje prowadzone w mechanizmach rozstrzygania sporów między Unią Europejską a podmiotami prawa międzynarodowego | str. 171
 | str. Literatura wykorzystana w rozdziale | str. 172
Rozdział czwarty
Emocje w negocjacjach i mediacjach | str. 175
  I.  Emocje, ich ekspresja i percepcja | str. 175
1.  Rodzaje emocji | str. 175
2.  Percepcja emocji | str. 176
3.  Ekspresja emocji | str. 178
4.  Ekspresja i percepcja emocji a kultura | str. 179
  II.  Źródła emocji | str. 181
1.  Procesy fizjologiczne jako źródła emocji | str. 181
2.  Zachowanie jako źródło emocji | str. 181
3.  Procesy poznawcze jako źródło emocji | str. 181
  III.  Emocje kontrolujące w negocjacjach i mediacjach | str. 182
1.  Znaczenie emocji dla działania | str. 182
2.  Lęk | str. 184
3.  Poczucie winy i wstydu | str. 185
4.  Zakłopotanie | str. 186
5.  Radość | str. 186
  IV.  Wywoływanie konformizmu dzięki emocjom. Techniki wpływu społecznego wykorzystujące wpływ emocji na ludzkie działanie | str. 187
1.  Siła wybaczenia | str. 187
2.  Technika nadstawiania drugiego policzka | str. 187
3.  Indukowanie poczucia winy | str. 188
A.  Technika niekomunikowania wprost | str. 188
B.  Groźba zerwania emocjonalnej lub trwałej więzi | str. 188
4.  Huśtawka emocjonalna | str. 189
5.  Wykorzystywanie siły empatii | str. 189
 | str. Literatura wykorzystana w rozdziale | str. 190
Rozdział piąty
Komunikacja w procesie negocjacji i mediacji w sferze publicznej | str. 191
  I.  Komunikacja – niezbędny element negocjacji i mediacji | str. 191
1.  Komunikacja społeczna | str. 191
2.  Komunikowanie interpersonalne w mediacjach i negocjacjach | str. 192
A.  Środowisko komunikacyjne | str. 192
B.  Strategie komunikacyjne | str. 193
a.  Wywoływanie uległości | str. 193
b.  Wywieranie wrażenia | str. 193
c.  Oszukiwanie | str. 194
C.  Lęk komunikacyjny | str. 194
3.  Komunikowanie masowe | str. 195
4.  Stosowność komunikacji | str. 197
  II.  Komunikacja werbalna w negocjacjach i mediacjach | str. 198
1.  Znaczenie języka | str. 198
A.  Język jako podstawowy czynnik umożliwiający komunikację | str. 198
B.  Język jako społeczna cecha wyróżniająca i określająca status społeczny | str. 198
C.  Język jako cecha określająca wiarygodność | str. 199
D.  Język jako narzędzie autoprezentacyjne | str. 200
E.  Eudajmonia | str. 200
2.  Zjawiska z zakresu komunikacji werbalnej mające znaczenie w komunikowaniu w procesie negocjacji i mediacji | str. 201
A.  Teoria dostosowania mowy | str. 201
B.  Zjawisko językowej inklinacji międzygrupowej | str. 202
C.  Zjawisko języka poprawnego politycznie w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej | str. 203
D.  Język jako narzędzie wzmacniające lub tłumiące agresję | str. 204
E.  Etykietowanie | str. 206
3.  Rozumienie znaczenia wypowiedzi | str. 208
A.  Język prawny i prawniczy | str. 208
B.  Praktyka rozumienia znaczenia słów i wypowiedzi | str. 210
4.  Międzykulturowe trudności w komunikacji werbalnej | str. 212
  III.  Komunikacja niewerbalna w negocjacjach i mediacjach | str. 213
1.  Znaczenie komunikacji niewerbalnej | str. 213
2.  Elementy i kanały komunikacji niewerbalnej | str. 215
A.  Równoczesność komunikowania | str. 215
B.  Elementy behawioralne komunikacji w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej | str. 215
a.  Ekspresja mimiczna twarzy | str. 215
b.  Okulezja | str. 216
c.  Kineza | str. 217
d.  Dotyk i utrzymywanie dystansu interakcyjnego | str. 217
C.  Elementy pozabehawioralne w negocjacjach i mediacjach | str. 219
a.  Wykorzystanie czasu | str. 219
b.  Sposób korzystania z przestrzeni i pozabehawioralne wyznaczniki statusu | str. 220
c.  Styl ubierania się | str. 222
3.  Funkcje komunikacji niewerbalnej w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej | str. 223
A.  Regulowanie interakcji | str. 223
B.  Wpływ na komunikację werbalną | str. 223
a.  Zastępowanie słów | str. 223
b.  Uzupełnianie i akcentowanie przekazu werbalnego | str. 224
c.  Znaczenie tembru głosu | str. 224
4.  Problem spójności sygnałów | str. 225
5.  Błędy w interpretacji w komunikacji niewerbalnej | str. 226
 | str. Literatura wykorzystana w rozdziale | str. 227
Rozdział szósty
Kulturowe, psychologiczne i społeczne uwarunkowania procesu mediacji i negocjacji w sferze publicznej | str. 229
  I.  Prawda, nieprawda i kłamstwo w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej | str. 229
1.  Prawda jako wartość | str. 229
2.  Paradygmaty i aksjomaty | str. 230
3.  Prawda, fałsz i kłamstwo | str. 231
4.  Naukowe koncepcje prawdy | str. 232
A.  Prawda według Arystotelesa | str. 232
B.  Prawda kontekstowa | str. 232
C.  Teoria koherencyjna prawdy | str. 233
D.  Pragmatyczna teoria prawdy | str. 233
E.  Teoria konsensualna prawdy | str. 233
5.  Kłamstwo w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej | str. 233
A.  Rodzaje kłamstw i znaczenie kłamstwa | str. 233
B.  O „wykrywaniu” kłamstwa | str. 235
6.  Prawda jako przedmiot regulacji prawnej w sferze publicznej | str. 236
7.  Technika uświadamiania hipokryzji | str. 238
  II.  Mediacje i negocjacje a kultura | str. 239
1.  Percepcja zdarzeń, faktów i postaw warunkowana kulturowo | str. 239
A.  Zjawisko etnocentryzmu | str. 239
B.  Wpływ kultury na percepcję postaw i zachowań społecznych | str. 241
2.  Kultura jako czynnik warunkujący zachowanie jednostki w odniesieniu do negocjacji i mediacji w sferze publicznej | str. 242
A.  Kulturowo-biologiczna determinacja ludzkiego zachowania | str. 242
B.  Kultura a stosunki międzyludzkie | str. 243
C.  Kultura a rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji | str. 244
D.  Argumentacja i porozumienie a kultura | str. 245
3.  Wpływ kultury systemu administracji publicznej na negocjacje i mediacje | str. 245
  III.  Stereotypy a negocjacje i mediacje | str. 247
1.  Pojęcie stereotypu i źródła stereotypów | str. 247
2.  Wpływ stereotypów na ocenianie | str. 249
A.  Uprzedzenia | str. 249
B.  Dyskryminacja | str. 250
  IV.  Mediacje i negocjacje a środowisko społeczne | str. 250
1.  Mediacje i negocjacje a uwarunkowania socjologiczne | str. 250
2.  Mediacje i negocjacje a uwarunkowania środowiska społecznego | str. 252
  V.  Mediacje i negocjacje a osobowość i umiejętności mediatora oraz uczestników negocjacji | str. 253
1.  Uwarunkowania wpływu osobowości uczestników negocjacji i mediacji na ich przebieg | str. 253
2.  Cechy i umiejętności uczestników negocjacji i mediatora mogące zwiększyć sukces prowadzonych rozmów | str. 253
A.  Wysoka samoocena i poczucie dużej skuteczności własnej | str. 253
B.  Cierpliwość, wytrwałość | str. 255
C.  Umiejętność koncentracji na przedmiocie rozmów | str. 256
D.  Umiejętność panowania nad emocjami | str. 256
E.  Dociekliwość | str. 257
F.  Niska skłonność do autorytaryzmu | str. 257
  VI.  Mediacje i negocjacje a płeć ich uczestników | str. 258
1.  Biologiczne i kulturowe różnice między płciami | str. 258
2.  Warunkowane płcią społeczne reakcje, uwarunkowania i umiejętności a negocjacje i mediacje | str. 260
A.  Aprobata i konflikt | str. 260
B.  Empatia | str. 260
C.  Pamięć emocjonalna i percepcja sygnałów emocjonalnych | str. 261
D.  Gniew i warunkowana nim agresja | str. 261
E.  Język | str. 262
 VII.  Autoprezentacja w mediacjach i negocjacjach w sferze publicznej | str. 264
1.  Psychologiczne i społeczne uwarunkowania autoprezentacji w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej | str. 264
2.  Błędy w postrzeganiu innych, które mogą wpływać negatywnie na przebieg  wynik negocjacji i mediacji w sferze publicznej | str. 265  
A.  Podstawowy błąd atrybucji | str. 265
B.  Błąd aureoli | str. 266
3.  Strategie autoprezentacyjne w negocjacjach i mediacjach | str. 266
A.  Strategie usprawiedliwiające możliwą porażkę | str. 266
a.  Samoutrudnianie | str. 266
b.  Deklarowane upośledzenie | str. 267
c.  Behawioralne wzmacnianie rywala | str. 268
B.  Autoprezentacja wybiórcza i wymijająca | str. 268
4.  Zasady autoprezentacji warunkowane protokołem dyplomatycznym | str. 269
A.  Formalizacja zasad | str. 269
B.  Zasady odnoszące się do ubioru | str. 270
C.  Zasady określające wzajemne kontakty | str. 271
a.  Używanie tytułów odnoszących się do funkcji zawodowych i naukowych | str. 271
b.  Zaproszenia i odpowiadanie na zaproszenia | str. 272
c.  Zasady sporządzania i używania biletów wizytowych | str. 272
 VIII.  Mediacje i negocjacje a opinia publiczna | str. 274
 | str. Literatura wykorzystana w rozdziale | str. 277
Rozdział siódmy
Techniki wpływu społecznego i taktyki wykorzystywane w mediacjach i negocjacjach w sferze publicznej | str. 279
  I.  Kontakt bezpośredni i inne rodzaje kontaktu w mediacjach i negocjacjach | str. 279
1.  Rodzaje kontaktu w negocjacjach i mediacjach | str. 279
2.  Bezpośredniość kontaktu a efektywność komunikacji i wywoływanie uległości w mediacjach i negocjacjach w sferze publicznej | str. 280
  II.  Techniki odwołujące się do mechanizmów autoprezentacyjnych i egotystycznych w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej | str. 282
1.  Technika personalnego zwracania się do partnera rozmów w trakcie publicznych negocjacji lub mediacji | str. 282
2.  Technika wykorzystywania incydentalnego podobieństwa | str. 283
3.  Technika świadka interakcji | str. 284
4.  Prawienie komplementów | str. 285
5.  Techniki mające związek ze zjawiskiem etykietowania | str. 286
  III.  Taktyki związane z wywieraniem presji | str. 287
1.  Presja w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej | str. 287
2.  Taktyka milczenia | str. 289
3.  Argument zastosowania środków ochrony prawnej w negocjacjach i mediacjach | str. 289
4.  Wywieranie presji przy użyciu groźby agresji w mediacjach i negocjacjach w sferze publicznej | str. 291
A.  Przemoc i agresja jako argument i przedmiot rozmów w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej | str. 291
B.  Regulacja prawna skutków zagrożenia przemocą w kontaktach międzyludzkich jako czynnik mający związek z negocjacjami i mediacjami w sferze publicznej | str. 296
C.  Regulacja prawna problemu zagrożenia wojną i interwencją zbrojną | str. 297
5.  Taktyka presji faktów | str. 298
6.  Wykorzystanie presji czasu | str. 299
7.  Taktyka faktów dokonanych | str. 301
  IV.  Sekwencyjne techniki wpływu społecznego | str. 302
1.  Zasady wywierania wpływu społecznego przy zastosowaniu technik sekwencyjnych | str. 302
2.  Technika stopy w drzwiach | str. 303
3.  Technika drzwi zatrzaśniętych przed nosem (drzwiami w twarz) | str. 305
4.  Technika niskiej piłki | str. 307
5.  Taktyka dobrego i złego / dobrego i złego policjanta | str. 307
  V.  Taktyki negocjacyjne ułatwiające targowanie się w negocjacjach w sferze publicznej | str. 308
1.  Technika wygórowanych żądań | str. 308
2.  Taktyka wyższej instancji | str. 309
3.  Sugerowanie potrzeby wzajemności | str. 312
4.  Niestanowcza odmowa na wstępie | str. 313
  VI.  Wykorzystywanie przekonującego działania autorytetu | str. 313
1.  Co i kto może wystąpić w roli autorytetu w negocjacjach i mediacjach | str. 313
2.  Znaczenie autorytetu | str. 315
3.  Techniki kreowania i uświadamiania autorytetu | str. 315
 VII.  Bodźce odbierane bez bezpośredniego udziału świadomości i manipulowanie zapachem w negocjacjach i mediacjach | str. 316
1.  Wykorzystanie bodźców podprogowych i innych bodźców odbieranych
bez bezpośredniego udziału świadomości w negocjacjach i mediacjach | str. 316
A.  Mechanizm oddziaływania | str. 316
B.  Mimowolne zapamiętywanie | str. 317
C.  Wpływ na preferencje i sądy interpersonalne | str. 318
D.  Możliwe obszary zastosowań w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej | str. 318
2.  Wykorzystanie efektów wywieranych przez zapach w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej | str. 319
A.  Zjawisko zapachu | str. 319
B.  Zapach a wywieranie wpływu społecznego | str. 320
3.  Wykorzystanie pozabehawioralnej siły haptyki | str. 322
4.  Temperatura kontaktów społecznych | str. 324
 | str. Literatura wykorzystana w rozdziale | str. 326
Rozdział ósmy
Trudności i niebezpieczeństwa w negocjacjach i mediacjach i sposoby przeciwdziałania im | str. 329
  I.  Zjawiska socjologiczne i psychologiczne mogące być zagrożeniem dla sprawnego przebiegu negocjacji lub mediacji | str. 329
1.  Syndrom myślenia grupowego | str. 329
A.  Opis zjawiska | str. 329
B.  Symptomy myślenia grupowego | str. 331
2.  Konflikty w trakcie negocjacji i mediacji | str. 333
A.  Konflikty strukturalne | str. 333
B.  Konflikty interpersonalne | str. 333
C.  Konflikty interesów | str. 334
D.  Konflikty wartości | str. 334
  II.  Trudności związane ze stanem, w którym znajdują się strony mediacji | str. 335
1.  Czy stan stron może być przeszkodą do podjęcia mediacji? | str. 335
2.  Zespół stresu pourazowego | str. 335
3.  Wiktymizacja i wiktymizacja wtórna | str. 337
  III.  Obrona przed presją i zachowaniami ofensywnymi w negocjacjach i mediacjach | str. 338
1.  Celowość obrony | str. 338
2.  Sprawdzanie realności groźby | str. 338
3.  Gra na zwłokę | str. 339
4.  Taktyki negocjacyjne i techniki wpływu społecznego, które mogą być stosowane w warunkach presji | str. 339
A.  Taktyka salami, taktyka małych kroków | str. 339
B.  Taktyka tysiąca pretekstów (wyjątków) | str. 340
C.  Technika zdartej płyty | str. 341
D.  Technika przedefiniowania sytuacji | str. 342
5.  Wybrane sposoby odpierania zachowań ofensywnych | str. 343
A.  Zachowania ofensywne w negocjacjach i mediacjach | str. 343
B.  Pytania ofensywne i reakcja na nie | str. 343
  IV.  Przeciwdziałanie zaburzeniom płynności toku rozmów i ryzyku zerwania rozmów w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej | str. 346
1.  Identyfikacja zagrożeń dla trwania i płynności negocjacji | str. 346
2.  Strategie pozwalające być przygotowanym na najgorsze | str. 347
A.  Określenie zakresu rozmów | str. 347
B.  Plan B, C, D… | str. 348
C.  Ustalenie scenariusza rozmów | str. 349
3.  Strategie pokonywania trudności | str. 349
A.  Zmiana lub modyfikacja stylu prowadzenia rozmów | str. 349
B.  Mediacje w negocjacjach | str. 350
C.  Zmiana składu zespołów uczestników rozmów | str. 350
D.  Zmiana scenariusza rozmów | str. 351
E.  Metoda maratonu | str. 351
F.  Metoda konfesjonału | str. 352
 | str. Literatura wykorzystana w rozdziale | str. 352
Rozdział dziewiąty
Sporządzanie dokumentów podczas negocjacji i mediacji w sferze publicznej | str. 355
  I.  Zasada pisemności w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej | str. 355
1.  Zasada pisemności jako wymóg prawny | str. 355
A.  Zakres regulacji prawnej | str. 355
B.  Wzorce porozumień określone w Europejskiej konwencji ramowej o współpracy transgranicznej między wspólnotami i władzami terytorialnymi | str. 356
C.  Zachowanie formy pisemnej w mediacjach | str. 359
2.  Zasada pisemności jako wymóg rozsądku | str. 361
A.  Utrwalanie przebiegu rozmów | str. 361
B.  Przedstawianie ofert | str. 361
a.  Forma i jakość edycji | str. 361
b.  Korekta tekstu | str. 362
  II.  Dokumenty sporządzane podczas negocjacji i mediacji | str. 363
1.  Dokumenty do własnego użytku stron | str. 363
2.  Pisemne ustalenia wstępne | str. 363
A.  Wstępne ustalenia | str. 363
B.  Scenariusz negocjacji i terminarz mediacji | str. 364
3.  Protokoły i stenogramy | str. 364
4.  Listy intencyjne | str. 365
5.  Rezolucje, umowy i ugody – ogólne zasady sporządzania dokumentów końcowych | str. 366
A.  Udział specjalistów i korekta | str. 366
B.  Udział stron rozmów i kompetentnych organów w sporządzaniu umowy | str. 366
C.  Parafowanie i podpisanie umowy, ugody bądź aktu | str. 366
6.  Zatwierdzenie i ratyfikacja | str. 367
 | str. Literatura wykorzystana w rozdziale | str. 368
Rozdział dziesiąty
Komfort pracy negocjatora i mediatora | str. 369
  I.  Ryzyko zawodowe negocjatora i mediatora działającego w sferze publicznej | str. 369
1.  W imieniu państwa i władz publicznych | str. 369
2.  Sytuacja negocjatora | str. 370
3.  Sytuacja mediatora | str. 371
  II.  Zagrożenia funkcjonowania zawodowego negocjatora i mediatora | str. 371
1.  Wyczerpanie współczuciem, traumatyzacja pośrednia i przeciwprzeniesienie | str. 371
2.  Syndrom wypalenia zawodowego | str. 373
  III.  Remedia na trudności i zagrożenia w obszarze funkcjonowania zawodowego negocjatora i mediatora | str. 380
1.  Dopasowanie | str. 380
2.  Diagnoza | str. 382
3.  Superwizja | str. 383
4.  Czas pracy | str. 387
5.  Systemy społecznego wsparcia | str. 388
6.  Przyjazny klimat | str. 389
7.  Nie tylko praca | str. 390
 | str. Literatura wykorzystana w rozdziale | str. 390
Zbiór materiałów dydaktycznych | str. 393
  I.  Propozycje tematów prac zaliczeniowych | str. 393
  II.  Propozycje tematów prac magisterskich bądź licencjackich | str. 395
  III.  Testy sprawdzające wiedzę | str. 396
  IV.  Odpowiedzi do testów | str. 403
Wykaz literatury | str. 405
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

99,96 zł
119,00 zł

Rynkowe usługi użyteczności publicznej w Unii Europejskiej. W poszukiwaniu konsensu i pewności prawnej

Postanowienia Traktatu pozwalają, co do zasady, na pogodzenie ze sobą celów polityki publicznej państw członkowskich z konkurencyjnymi celami, jakie stawia przed sobą Unia Europejska jako całość, ale codzienna praktyka organizowania i finansowan...
33,07 zł
42,40 zł

Wzory pism - korespondencja urzędowa w zakresie funkcjonowania jedostek sektra finansów publicznych

Korespondencja urzędowa w praktyce jest definiowana jako przyjmowanie, redagowanie i wysyłanie pism. Jest to jeden ze sposobów wymiany informacji zarówno wewnątrz jednostki organizacyjnej, jak i między daną jednostką a jej „otoczeni...
42,57 zł
49,50 zł

Technologie wiedzy w zarządzaniu publicznym ’11

Wiedza i identyfikacja procesu jej rozprzestrzeniania jest jednym z najważniejszym tematów podejmowanych w odniesieniu do zarządzania organizacjami. Zdefiniowanie wiedzy jako zasobu organizacji jest niezwykle trudne, ale większość definicji wska...
76,50 zł
85,00 zł

Mediacja w ogólnym postępowaniu administracyjnym

W monografii kompleksowo omówiono instytucję mediacji w sprawach administracyjnych, wprowadzoną do polskiego systemu prawnego w wyniku nowelizacji kodeksu postępowania administracyjnego z 2017 r. (Dz.U. poz. 935). Mediacja podejmowana jest w cel...
2,55 zł
3,40 zł

Emisja akcji w Polsce w nowej europejskiej perspektywie - jednolity rynek papierów wartościowych w Unii Europejskiej. Rozdział 8. Funkcjonowanie spółki publicznej

Poważną zaletą książki jest jej przystępny język, gdyż nawet stosunkowo skomplikowane zagadnienia przedstawione są w sposób jasny i przejrzysty. Autorka umiejętnie połączyła kwestie ekonomiczne z analizą prawną, dbając przez cały czas o wysoki p...
75,60 zł
84,00 zł

Legalność pozyskiwania i przetwarzania danych osobowych w sferze publicznej. Aspekty praktyczne

Książka omawia legalne pozyskiwanie i przetwarzanie danych osobowych przez administratorów sfery publicznej oraz wskazuje najskuteczniejsze zasady i metody ochrony dokumentów i informacji zawierających takie dane, znajdujących się w ich p...
31,50 zł
35,00 zł

Nowe media w komunikacji wewnętrznej uczelni publicznych.

Niniejsza książka podejmuje zagadnienie związane z komunikacją wewnętrzną w publicznych uczelniach akademickich. Głównym jej celem jest próba określenia zasadności i sposobu stosowania mediów społecznościowych w komunikacji w...
76,50 zł
85,00 zł

Roczność i wieloletniość w finansach publicznych

"Roczność i wieloletniość to postulaty prawidłowości, na których winny być oparte procesy zarządzania finansami publicznymi, w tym procesy planowania budżetowego. Dyskusja naukowa nt. roczności i wieloletniości w finansach publicznych nabra...
36,00 zł
40,00 zł

Możliwości doskonalenia działań prewencyjnych Policji w sferze utrzymywania bezpieczeństwa publicznego

Autor podjął się omówienia istotnych problemów, od miejsca i roli Policji w systemie bezpieczeństwa publicznego przez przestępczość w Polsce w latach 2015-2019, poczucie bezpieczeństwa Polaków i zaufanie społeczne, kończąc na wnikl...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!