Odkryć zarządzanie
Nie wystarczy zajmować kierowniczego stanowiska, aby być dobrym
menedżerem. Właściwe
zarządzanie opiera się na odpowiedniej wiedzy, umiejętnościach, kompetencjach i doświadczeniu, zdobywanych w pracy oraz podczas studiów i szkoleń. Wbrew temu, o czym przekonują nas krzykliwe tytuły książek zapełniających półki księgarskie, nie można zostać liderem w trzy dni czy też zdobyć wystarczających umiejętności negocjacyjnych trenując przez sen. Można natomiast uczyć się od najlepszych i poznać teoretyczne podstawy ich
sukcesu.
Autorka przedstawia zastosowanie wybranych koncepcji zarządzania w praktyce i poszukuje w teorii zarządzania wskazówek dla menedżerów, które będą pomocne w ich codziennej pracy. Podkreślając interdyscyplinarność zarządzania, prezentuje najważniejsze teorie w powiązaniu z innymi dziedzinami nauki, np. psychologią, pedagogiką i andragogiką.
Nowatorskie ujęcie tematu, oryginalny dobór przykładów oraz żywy język sprawiają, że po książkę sięgną czytelnicy zainteresowani tematyką zarządzania, przede wszystkim menedżerowie, słuchacze studiów podyplomowych, a także studenci.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-17643-3
- ISBN druku: 978-83-01-16422-5
- Liczba stron: 228
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Rozdział 1. Wszechstronni twórcy zarządzania 17 Rozdział 2. Motomanagement 51 2.1. Geniusz Forda 53 2.2. Fenomen Toyoty 62 2.3. Motomanagement 70 Rozdział 3. Management fiction 77 Rozdział 4. Globalizacja i interkulturowość w zarządzaniu 91 4.1. Globalizacja w kontekście zarządzania 92 4.2. Interkulturowość w globalnym zarządzaniu 105 4.2.1. Kultura jednostki a kultura organizacji 110 4.2.2. Interkulturowość organizacji 116 Rozdział 5. Model Markowa w zarządzaniu mobilnością wewnątrzorganizacyjną 121 5.1. Pojęcie i rodzaje intramobilności 122 5.2. Model Markowa w zarządzaniu intramobilnością 127 Rozdział 6. Kompetencje w zarządzaniu 136 6.1. Kompetencje indywidualne – definicje, podział 139 6.2. Kompetencje organizacyjne – definicje, podział 147 6.3. Zarządzanie kompetencjami a zarządzanie oparte na kompetencjach 152 6.4. Aplikacje Evolute jako narzędzia diagnozowania kompetencji indywidualnych i organizacyjnych 156 6.4.1. Podstawy teoretyczne 158 6.4.2. Zasady ewaluacji 163 6.4.3. Przykłady raportu wyników w wybranych aplikacjach Evolute 165 Rozdział 7. Przywództwo w modelu PMS (przedsiębiorca–menedżer–specjalista) 176 7.1. Model PMS a struktura organizacyjna 179 7.2. Model PMS a kreatywność 189 7.3. Model PMS a przywództwo 191 7.4. Stymulowanie ról w modelu PMS jako element zarządzania zasobami ludzkimi 194 Rozdział 8. Koło wiedzy i andragogika w zarządzaniu 197 8.1. Koło wiedzy w zarządzaniu 202 8.2. Andragogika w zarządzaniu 206 8.3. Nowoczesne wpływy w technikach trenerskich i edukacyjnych 225 8.3.1. Programowanie neurolingwistyczne 225 8.3.2. Sztuka w andragogice 232 8.3.3. Przestrzenie wirtualne 235 Zakończenie 239 Bibliografia 243 Indeks rzeczowy 250 Indeks nazwisk 253