MENU

Podstawy dydaktyki

(eBook)
3.00  [ 1 ocena ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Kraków, 2007

  • Autor: Franciszek Bereźnicki

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 39,80 zł
31,04
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Podstawy dydaktyki

Jest to podręcznik, który ujmuje podstawowe i najważniejsze umiejętności dydaktyczne pracy nauczyciela w szkole ogólnokształcącej. Bardzo liczne przypisy umożliwiają Czytelnikowi samodzielną weryfikację przedstawionych poglądów i twierdzeń, a pragnącym pogłębić problematykę - sięgnąć do odpowiedniej literatury. Książka składa się z 14 rozdziałów podporządkowanych strukturze wiedzy dydaktycznej (cele, treści, procesy, zasady, metody, formy i środki). W każdym z nich, po przedstawieniu stanu wiedzy dydaktycznej, omówiono zagadnienia, poszerzając wiedzę i praktyki kształcenia ogólnego. Podręcznik ten powinien posiadać każdy dydaktyk-praktyk, jak i student kierunków pedagogicznych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	9
I. Podstawy dydaktyki	13
	1. Znaczenie i zakres pojęcia dydaktyki	13
	2. Dydaktyka ogólna i dydaktyki szczegółowe	15
	3. Przedmiot i funkcje dydaktyki	17
	4. Podstawowe pojęcia dydaktyczne	20
	5. Tendencje w dydaktyce współczesnej	25
	6. Metody badań dydaktycznych	27
		A. Proces badania naukowego	27
		B. Metody badań dydaktycznych	30
		C. Techniki badań dydaktycznych	35
		D. Metody jakościowe w badaniach dydaktycznych	38
II. Wartości i cele kształcenia ogólnego	41
	1. Wartości i ich związek z celami kształcenia ogólnego	41
		1.1. Rola wartości w teorii i praktyce kształcenia	41
		1.2. Wartości jako przedmiot badań aksjologii	45
		1.3. Pojęcie wartości	49
		1.4. Rodzaje i hierarchiczność wartości	52
		1.5. Związek wartości z celami kształcenia	61
	2. Cele kształcenia ogólnego	63
		2.1. Funkcje i istota celów kształcenia	63
		2.2. Źródła i podstawy celów kształcenia ogólnego	68
		2.3. Podstawy pedagogiczne i koncepcje celów kształcenia ogólnego	75
		2.4. Taksonomiczne ujęcia celów kształcenia ogólnego	85
		2.5. Uszczegóławianie celów kształcenia	104
		2.6. Znaczenie świadomości celów kształcenia w procesie edukacji	111
III. Treści kształcenia ogólnego	117
	1. Program i treści kształcenia	117
	2. Funkcje, modele, ujęcia i rodzaje programów kształcenia	125
	3. Interdyscyplinarne podstawy programów kształcenia	137
	4. Kryteria i teorie doboru treści do programów kształcenia	158
	5. Autorskie programy kształcenia	165
	6. Kanon kształcenia ogólnego	172
IV. Proces kształcenia ogólnego	179
	1. Podstawy filozoficzne i psychologiczne procesu kształcenia	179
	2. Proces kształcenia jako zintegrowany proces nauczania i uczenia się	183
	3. Ogniwa procesu kształcenia	191
		A. Uświadomienie uczniom celów i zadań kształcenia	191
		B. Poznawanie nowych faktów	192
		C. Nabywanie nowych pojęć	194
		D. Poznawanie prawidłowości i systematyzowanie wiedzy	195
		E. Przechodzenie od teorii do praktyki	196
		F. Wykonywanie zadań praktyczno-wytwórczych	197
		G. Sprawdzanie i ocena osiągnięć	198
	4. Integracja procesów nauczania i wychowania	200
V. Kształcenie wielostronne	201
	1. Przesłanki fizjologiczne i psychologiczne	201
	2. Podstawy teorii kształcenia wielostronnego	202
	3. Podawanie i przyswajanie wiedzy	205
	4. Działalność odkrywcza w szkole	207
	5. Eksponowanie i przeżywanie wartości	208
	6. Organizowanie i realizowanie działania praktycznego	210
VI. Proces samokształcenia	213
	1. Pojęcie samokształcenia	213
	2. Cele samokształcenia	215
	3. Wdrażanie do samokształcenia	216
VII. Zasady kształcenia	223
	1. Pojęcie, geneza i klasyfikacja zasad kształcenia	223
	2. Charakterystyka zasad kształcenia	227
	3. Przegląd zasad kształcenia wybranych autorów	238
	4. Realizacja zasad w procesie kształcenia	241
VIII. Metody kształcenia	243
	1. Wprowadzenie	243
	2. Pojęcie i rozwój metod nauczania	244
	3. Różne aspekty nauczania	246
	4. Podział metod nauczania	248
	5. Metody podające	253
	6. Metody problemowe	261
		A. Burza mózgów	267
		B. Metoda sytuacyjna	268
		C. Metoda inscenizacji	269
		D. Metoda symulacyjna	270
	7. Metody eksponujące	275
	8. Metody praktyczne	280
	9. Nauczanie programowane	283
	10. Funkcje metod nauczania	291
	11. Kryteria doboru metod nauczania	294
	12. Metody uczenia się	294
		A. Metody recepcyjne	295
		B. Metody heurystyczne, badawcze	301
		C. Metody ekspresyjne	307
		D. Metody ćwiczebne	309
IX. Formy organizacyjne kształcenia	311
	1. Formy organizacji kształcenia	311
	2. System klasowo-lekcyjny	312
	3. Lekcja jako podstawowa forma kształcenia	314
	4. Struktura lekcji	316
	5. Typy lekcji i ich charakterystyka	319
	6. Rodzaje toków lekcyjnych	321
		A. Tok lekcji podającej	321
		B. Tok lekcji problemowej	323
		C. Tok lekcji ćwiczeniowej	326
		D. Tok lekcji eksponującej	327
	7. Zajęcia w klasach łączonych	328
	8. Formy organizacyjne pracy uczniów	329
		A. Praca jednostkowa	330
		B. Praca zbiorowa	331
		C. Praca grupowa	331
	9. Nauka domowa uczniów	334
	10. Dydaktyczne zajęcia pozalekcyjne	345
	11. Wycieczki szkolne	347
X. Środki dyd
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: Pedagogika Impuls edukacja

Inni Klienci oglądali również

44,40 zł
74,00 zł

Podstawy maszynoznawstwa

Konstruowanie maszyn jest procesem bardzo złożonym, a powstanie odpowiednio działającego i bezpiecznego urządzenia wymaga znajomości podstaw projektowania jego poszczególnych elementów. Niezwykle istotne jest też to, aby każdy inżynier po...
12,00 zł
15,00 zł

Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych

O edukacyjnej roli zabawyNa edukacyjne walory zabaw wskazywano już w ustawach i raportach Komisji Edukacji Narodowej. Owe zalecenia Komisji znalazły teoretyczne odbicie dziele Jędrzeja Śniadeckiego „O fizycznym wychowaniu dzieci”, w k...
56,40 zł
94,00 zł

Podstawy modelowania krzywych i powierzchni

Publikacja Wydawnictwa WNT, dodruk Wydawnictwo Naukowe PWN.Czytelnicy poprzednich wydań znajdą tu m.in. uzupełnienia na temat wymiernych trójkątnych płatów Béziera na sferze, wstawiania węzłów za pomocą algorytmu...
41,40 zł
69,00 zł

Psychologiczne podstawy podmiotowości

Gdzie znajdują się źródła ludzkiej podmiotowości? Co sprzyja osiąganiu samoświadomości i samokontroli? Autorka przybliża zagadnienia związane ze zdolnością człowieka do wglądu w siebie oraz do uwzględniania w ...
20,00 zł
25,00 zł

Organizacja wojskowego systemu łączności. Podstawy teoretyczne

Intencją autora było zdiagnozowanie organizacji współczesnego wojskowego systemu łączności, oraz zaproponowanie możliwości usprawnienia przedmiotowego systemu.
14,40 zł
16,00 zł

Słownik języka Maurycego Mochnackiego (na podstawie "Rozpraw Literacjich")

Słownik języka Maurycego Mochnackiego... jest publikacją, która ukazuje zasób leksykalny polskiego inteligenta, postaci nietuzinkowej, prekursora i teoretyka romantyzmu, żyjącego w okresie przełomu dwóch epok kulturowych. Jest to z...
33,54 zł
39,00 zł

Metrologia z podstawami specyfikacji geometrii wyrobów (GPS)

Skrypt jest przeznaczony dla studentów Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej jako literatura podstawowa do przedmiotu „metrologia i zamienność” oraz do „laboratorium metrologii i zmienności&rdq...
12,90 zł
15,00 zł

Metodologie językoznawstwa Podstawy teoretyczne. Podręcznik akademicki

Jest to zaawansowany podręcznik akademicki poświęcony współczesnym metodologiom językoznawczym w ujęciu interdyscyplinarnym. Kolejne rozdziały są autorskimi spojrzeniami na filozoficzne i logiczne podstawy językoznawstwa oraz historyczne ujęcie ...
29,24 zł
34,00 zł

Podstawy analiz wielokryterialnych w systemach informacji geograficznej

W podręczniku przedstawiono zagadnienia dotyczące metod i narzędzi służących wspomaganiu podejmowania decyzji przestrzennych, na podstawie dotychczasowych osiągnięć w zakresie GIS-AW, kierując się przy tym potrzebami praktyki. Podręcznik dedykowany jes...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!