MENU

Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych

(eBook)

Formaty:
PDF

Zabezpieczenie: plik chroniony przez Watermark
Watermark
Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
0.00  [ 0 ocen]
Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Dostępne warianty:
Cena katalogowa: 15,00 zł
12,00
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Podstawy teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych

O edukacyjnej roli zabawy
Na edukacyjne walory zabaw wskazywano już w ustawach i raportach Komisji Edukacji Narodowej. Owe zalecenia Komisji znalazły teoretyczne odbicie dziele Jędrzeja Śniadeckiego „O fizycznym wychowaniu dzieci”, w którym wiele uwagi poświęcił autor zabawie, upatrując w niej skuteczny środek w procesie umysłowego, moralnego i fizycznego wychowania dzieci. W ujęciu Władysława Osmolskiego zabawy ruchowe są szkołą życia dla młodzieży, sposobiącą ją do uczestnictwa w grupach społecznych. Zygmunt Gilewicz mówiąc o zabawie i jej roli w procesie wychowania wyraził pogląd, iż poprzez systematyczne uczestnictwo dzieci i młodzieży w zabawach i grach ruchowych wzrasta poczucie ich własnych możliwości i wartości. Zdaniem Romana Trześniowskiego zabawa towarzyszy człowiekowi w całym jego rozwoju osobniczym, a zwłaszcza w dzieciństwie i młodości. Barwi jego życie. Czyni je radosnym i przyjemnym. Wywołuje uczucie odprężenia i wypoczynku. Sprzyja ogólnemu wychowaniu i zdobywaniu wiedzy. O edukacyjnych i zdrowotnych walorach zabaw i gier ruchowych piszą Marian Bondarowicz i Tadeusz Staniszewski w „Podstawach teorii i metodyki zabaw i gier ruchowych”. Jednym z przejawów dojrzałości dziecka są – zdaniem autorów - jego umiejętności motoryczne, które w sposób najbardziej właściwy rozwijają się w toku kontaktów dziecka z różnymi formami zabaw i gier ruchowych. Mamy zatem pierwszy z aktywów tej pracy, a mianowicie jej edukacyjny wymiar. Drugą, równie czytelną zaletą są niewątpliwie kompetencje autorów. Przy czym są to kompetencje pełne - obustronne. Z jednej strony są oni autentycznymi znawcami omawianego zagadnienia. Będąc nauczycielami akademickimi dysponują dużym zasobem wiedzy teoretycznej, czemu dali wyraz w rozdziale l, mówiąc o wszechstronnym oddziaływaniu zabaw i gier ruchowych na rozwój człowieka w ontogenezie. Z drugiej strony obaj autorzy dysponują silnym punktem odniesienia do praktyki szkolnej, są bowiem wytrawnymi praktykami, dobrze wpisującymi się w zmieniającą się rzeczywistość edukacyjną. Dali temu wyraz w dalszej części opracowania /rozdz.2 i 3/, w której przybliżają czytelnikowi warsztat pracy pedagogicznej z uwzględnieniem jego warstwy podmiotowej i przedmiotowej. Płaszczyzną wyjściową do tych rozważań było założenie autorów, iż nowatorski warsztat pracy nauczyciela powinien zajmować z definicji i z konieczności kluczową pozycję w zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej. Dlatego też druga część książki ogniskuje się wokół metodyki nauczania zabaw i gier ruchowych, gier drużynowych, metodyki prowadzenia tych form aktywności ruchowej oraz lekcji jako podstawowej jednostki metodycznej w procesie nauczania. Wartość tych treści uwidacznia się w – niniejszym opracowaniu - w nowatorskich akcentach odnoszących się do autorskich toków i konspektów lekcyjnych, programów nauczania oraz metodyki nauczania i organizacji lekcji. Dalsze fragmenty książki koncentrują się wokół zastosowania zabaw i gier ruchowych w imprezach rekreacyjne - sportowych w różnych kręgach oddziaływań edukacyjnych /szkoła, środowisko pozaszkolne, instytucje organizujące czas wolny dzieci i młodzieży/. W końcowych fragmentach opracowania znajdujemy informacje na temat organizacji turniejów sportowych. Natomiast na końcu każdego rozdziału zamieszczone są pytania kontrolne pozwalające czytelnikowi na samoocenę i samokontrolę nabytych wiadomości i umiejętności.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	
1. WIADOMOŚCI OGÓLNE 
1.1. Wartości zabaw i gier ruchowych 
1.2. Oddziaływanie zabaw i gier ruchowych na rozwój człowieka 
1.2.1. Rola zabaw i gier ruchowych w wychowaniu wszechstronnym 
1.2.2. Zadania zabaw i gier ruchowych w rozwoju fizycznym dziecka 
Pytania kontrolne 
1.3. Miejsce zabaw i gier ruchowych w wychowaniu fizycznym 
1.3.1. Zabawy i gry ruchowe jako podstawowy środek wychowania fizycznego 
1.3.2. Zabawy gry ruchowe jako pomocniczy środek wychowania fizycznego 
Pytania kontrolne 
1.4. Możliwości wykorzystania zabaw i gier ruchowych w różnych formach zajęć 
1.4.1. Zajęcia przedszkolne 
1.4.2. Zajęcia organizowane dla dzieci szkoły podstawowej i gimnazjum 
1.4.3. Zabawy i gry ruchowe w zajęciach z młodzieżą szkół licealnych  
1.4.4. Zabawy i gry ruchowe w zajęciach młodzieży studiującej 
1.4.5. Zabawy i gry ruchowe w zajęciach dla młodzieży pracującej i osób dorosłych 
1.5. Klasyfikacja zabaw i gier ruchowych 
1.5.1. Rodzaje zabaw i gier ruchowych 
1.5.2. Podział zabaw i gier ruchowych 
Pytania kontrolne 
Notatki	
2. METODYKA ZABAW I GIER RUCHOWYCH 
2.1. Metodyka nauczania różnych rodzajów zabaw i gier ruchowych 
2.1.1. Zabawy ze śpiewem i przy muzyce	 
2.1.2. Zabawy i gry orientacyjno-porządkowe 
2.1.3. Zabawy i gry bieżne 
2.1.4. Zabawy i gry na czworakach 
2.1.5. Zabawy i gry skoczne 
2.1.6. Zabawy i gry rzutne 
2.1.7. Zabawy i gry kopne 
2.1.8. Zabawy i gry z mocowaniem i dźwiganiem 
Pytania kontrolne	
2.2. Metodyka prowadzenia gry i zabawy ruchowej 
2.2.1. Przygotowanie do prowadzenia gry i zabawy ruchowej 
2.2.2. Organizacja gry ruchowej	 
2.2.3. Przeprowadzenie gry ruchowej	 
2.2.4. Zakończenie gry ruchowej 
2.2.5. Zasady sędziowania w grach ruchowych	 
2.3. Metodyka nauczania gier drużynowych 
2.3.1. Znaczenie gier drużynowych 
2.3.2. Specyfika gier drużynowych 
2.3.3. Wskazówki organizacyjno-metodyczne 
Pytania kontrolne	
3. LEKCJA ZABAW I GIER RUCHOWYCH 
3.1. Zadania lekcji 
3.2. Podstawowe zasady obowiązujące w prowadzeniu lekcji 
3.3. Toki lekcji oparte na zabawach i grach ruchowych 
3.3.1. Tok 45-minutowej lekcji wychowania fizycznego oparty na zabawach i grach ruchowych 
3.3.2. Tok 45-minutowej lekcji wychowania fizycznego oparty na zabawach i grach ruchowych oraz ćwiczeniach gimnastycznych 
Pytania kontrolne 
3.3.3.Tok 45-minutowej lekcji wychowania fizycznego z grą drużynową lub mini – grą, jako głównym zadaniem dydaktycznym 
3.3.4.Tok skrócony zajęć z wychowania fizycznego 
Pytania kontrolne 
3.4. Dobór zabaw i gier ruchowych do lekcji 
3.4.1. Grupa ćwiczebna 
3.4.2. Miejsce zajęć	 
3.4.3. Rodzaj i liczba posiadanych przyborów	 
3.4.4. Zadania lekcji	 
3.4.5. Zachowanie odpowiedniej proporcji zabaw do gier 
3.4.6. Program nauczania	 
3.5. Konspekt lekcyjny 
3.6. Organizacja lekcji 
3.6.1. Przygotowanie miejsca zajęć, sprzętu i przyborów
3.6.2. Objaśnienie 
3.6.3. Podział na zespoły 
3.6.4. Włączanie uczniów do pomocy w organizacji lekcji 
3.6.5. Przestrzeganie higieny i bezpieczeństwa	na lekcji	
Pytania kontrolne	 
Notatki	
4. MASOWE IMPREZY REKREACYJNO-SPORTOWE 
4.1 Szkolne i środowiskowe imprezy rekreacyjno-sportowe 
4.1.1. Przygotowanie imprezy	 
4.1.2. Przeprowadzenie imprezy 
4.1.3. Zakończenie imprezy
4.2. Imprezy rekreacyjno-sportowe w czasie wakacji letnich 
4.2.1. Zasady organizacji	 
4.2.2. Dzień Sportu	 
4.2.3. Festyn rekreacyjno-sportowy	 
4.2.4. Zabawy i gry ruchowe w meczach i zawodach sportowych 
4.2.5. Zabawy i gry ruchowe w czasie wycieczek autokarowych 
4.3. Imprezy rekreacyjno-sportowe w czasie wypoczynku zimowego 
Pytania kontrolne	
Notatki	
5. ORGANIZACJA TURNIEJÓW SPORTOWYCH 
5.1. Zasady organizacji 
5.2. Systemy rozgrywek sportowych 
Pytania kontrolne	 
Notatki	
6. LITERATURA PRZEDMIOTU
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

10,79 zł
11,99 zł

100 zabaw dla dzieci 3-letnich

Książeczka zawiera 100 ciekawych i jednocześnie łatwych do zrealizowania pomysłów na mądrą, twórczą i wesołą zabawę z 3-letnim dzieckiem. Na każdej stronie zamieszczono opis jednej zabawy, wesoły rysunek, który ją ilustruje oraz ik...
59,54 zł
73,50 zł

Bezpieczeństwo i higiena pracy w laboratoriach chemicznych. Laboratoria: naukowo-badawcze, doświadczalne dla przemysłu, kontrolno-ruchowe, produkcyjne

Charakter pracy w laboratorium chemicznym jest specyficzny, praca z chemikaliami niebezpiecznymi jest związana z potencjalnymi zagrożeniami mogącymi spowodować niebezpieczeństwo wypadku przy pracy, czy też choroby zawodowej.Posiadanie podstawowej...
18,92 zł
22,00 zł

Socjolingwistyczne badania w teorii i praktyce

Monografia zawiera artykuły problemowe z zakresu socjolingwistyki w ujęciu interdyscyplinarnym. W monografii podjęte zostaną m.in. takie zagadnienia, jak: język jako czynnik tworzenia lokalnej kultury, charakterystyka języka potocznego, anali...
33,54 zł
39,00 zł

Gry w komunikacji

Tom 30. serii "Media początku XXI wieku" wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.Grywalizacja czy democratainment to funkcjonujące od niedawna pojęcia dotyczące zastoso...
8,01 zł
8,90 zł

Medieval II: Total War - Królestwa - poradnik do gry

Poradnik zawiera zbiór informacji, wskazań na najprostsze rozwiązania/metodę przejścia wszystkich czterech kampanii dodatku „Mediewal II Total War – Królestwa”, dla każdej frakcji danej kampanii z osobna. Medieval ...
30,44 zł
34,99 zł

Ukryta gra

Jeden ruch może zmienić historięRok 1962. Związek Sowiecki instaluje na Kubie wyrzutnie nuklearnych pocisków balistycznych, przed którymi nie ma obrony. Ameryka jest gotowa odpowiedzieć prewencyjnym atakiem atomowym na Układ W...
8,01 zł
8,90 zł

Call of Cthulhu - poradnik do gry

Niniejszy poradnik do gry Call of Cthulhu przygotuje was na kilkanaście klimatycznych godzin rozgrywki w świecie H. P. Lovecrafta. Poradnik ten to kompendium wiedzy, w którym każdy gracz, niezależnie od stopnia znajomości uniwersum, znajdzie odp...
8,01 zł
8,90 zł

Ojciec chrzestny II - poradnik do gry

Poradnik do gry „Ojciec Chrzestny II” zawiera opis wszystkich elementów gry, opis poszczególnych etapów rozgrywki oraz informacje o różnych dodatkowych działaniach, które można podjąć w trakcie rozgrywki.<...
7,09 zł
7,88 zł

Mass Effect - PC - poradnik do gry

Poradnik do gry „Mass Effect” zawiera szczegółowy opis przejścia gry, zarówno misji głównych, jak i pobocznych, a także wiele przydatnych informacji na temat eksploracji kosmosu, takich jak lokalizację minerałów ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!