Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Promocja świąteczna

Polak w świecie finansów(Twarda)

O psychologicznych uwarunkowaniach zachowań ekonomicznych Polaków.

5.00  [ 1 ocena ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 59,00 zł
46,02
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 12,98 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 250 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.
- Zamówienia z minimum jedną książką Wydawnictwa Naukowego PWN, PZWL lub WNT wysyłamy taniej (nie dotyczy pakietów).

Płatność elektroniczna
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
- ORLEN Paczka
8,50 zł
7,50 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
8,50 zł
7,50 zł
Kurier pocztowy
12,50 zł
11,50 zł
- InPost Paczkomaty 24/7
12,50 zł
11,50 zł
- Kurier
13,50 zł
12,50 zł

Płatność za pobraniem
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
11,50 zł
10,50 zł
- Kurier pocztowy
15,50 zł
14,50 zł
- Kurier
16,50 zł
15,50 zł
Tańsza dostawa z tytułami PWN

Polak w świecie finansów

W rozmowach z ekonomistami często można usłyszeć, że wyjaśnienia różnic w zachowaniach konsumpcyjnych ludzi należy szukać w ich sytuacji materialnej: kto ma więcej pieniędzy, ten więcej wydaje, kupuje droższe produkty, ma więcej oszczędności. Ta z pozoru prosta relacja jest prawdziwa, gdy patrzymy na nią z perspektywy makro i obserwowanych zależności statystycznych. Jednak gdy przyjrzymy się zagadnieniu z perspektywy indywidualnej – pojedynczych ludzi, okazuje się, że spośród dwóch osób dysponujących podobnymi dochodami i znajdujących się w podobnej sytuacji życiowej jedna wydaje pieniądze bez problemu i bardzo swobodnie, drugiej natomiast wydanie każdej złotówki sprawia ogromny ból. Zachowania finansowe zależą zatem nie tylko od poziomu posiadanych finansów, ale również od wielu czynników o charakterze społecznym i psychologicznym, np. od ogólnego podejścia do życia, poziomu optymizmu, poczucia kontroli nad własnym losem, stosunku do pieniędzy, stylu zarządzania pieniędzmi, czy też stosunku do instytucji finansowych.

(Ze Wstępu)

Celem książki jest bliższe przyjrzenie się pozafinansowym, a przede wszystkim psychologicznym i społecznym, czynnikom wyjaśniającym zachowania ekonomiczne i determinującym określony stosunek człowieka do finansów i instytucji finansowych. Autorka podejmuje również próbę odpowiedzi na wiele pytań dotyczących ogólnych zachowań finansowych ludzi, a także specyficznych zachowań Polaków, które mogą nurtować zarówno laika, jak i specjalistę od finansów i zagadnień ekonomicznych.

Publikacja zawiera analizę przeprowadzonych w 2009 roku badań nad stanem wiedzy Polaków na temat kwestii finansowych oraz została uzupełniona o wyniki corocznych pomiarów postaw Polaków względem oszczędzania, inwestowania i zarządzania domowym budżetem realizowanymi we współpracy z TNS Pentor na zlecenie Fundacji Kronenberga.

Partner wydania:

Fundacja Kronenberga

Patroni medialni:

PTE Wyborcza.biz ThinkTank Ptbrio Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych SII

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa do 3 dni robocze
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier - dostawa do 2 dni roboczych
    • Poczta Polska (kurier pocztowy oraz odbiór osobisty w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch) - dostawa do 2 dni roboczych
    • ORLEN Paczka - dostawa do 2 dni roboczych
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Dominika Maison

Profesor Uniwersytetu Warszawskiego, pracownik naukowy Wydziału Psychologii. Prowadzi wykłady na temat emocji i motywacji, psychologii reklamy, zachowań konsumenckich, badań marketingowych oraz zastosowania technik projekcyjnych w marketingu. Od lat, we współpracy z różnymi międzynarodowymi uniwersytetami (m.in. University of Washington w Seattle) zajmuje się badaniami procesów nieświadomych w postawach i zachowaniach konsumenckich.

Autorka wielu badań dotyczących zagadnień finansowych prowadzonych na ogólnopolskich, reprezentatywnych próbach, w tym:

  • cyklicznego badania MoneyTrack badającego postawy Polaków wobec finansów i instytucji finansowych oraz oszczędzania i inwestowania pieniędzy,
  • cyklu badań prowadzonych dla Narodowego Banku Polskiego dotyczących obrotu bezgotówkowego,
  • badań dla Fundacji Kronenberga na temat edukacji finansowej Polaków.

Od początku lat 90. zajmuje się badaniami marketingowymi. W 2005 roku założyła Dom Badawczy Maison – firmę specjalizującą się w strategicznych badaniach marek i komunikacji marketingowej, badaniach społecznych oraz w badaniach finansowych.

Autorka licznych publikacji i książek, m.in.: Utajone postawy konsumenckie. Analiza możliwości zastosowania metody IAT, Zogniskowane wywiady grupowe, Badania marketingowe. Od teorii do praktyki, Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Jakościowe badania marketingowe. Jak zrozumieć konsumenta.

W latach 2003–2008 prezes Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO), od 2009 roku przedstawiciel Europejskiego Stowarzyszenia Badaczy Opinii Publicznej i Rynku (ESOMAR – European Society for Opinion and Marketing Research) na Polskę – największej międzynarodowej organizacji badań opinii i badań marketingowych.

Przeczytaj fragment

Świat Orientu - Orient w świecie

Książka Świat Orientu - Orient w świecie ukazuje fascynujące aspekty kultury, polityki i ekonomii krajów Azji i Afryki oraz ich kontaktów ze światem Zachodu oraz procesy globalne zachodzące w świecie w sposób przystępny i nowoczesn...

Słownik finansów i bankowości / Klucz do biznesu międzynarodowego

"Słownik finansów i bankowości":Książka prezentuje wszystkie aspekty zarządzania finansami, od współpracy międzynarodowej po finanse gospodarstwa domowego. Zawiera hasłą dotyczące nowych obszarów i dziedzin, jak glo...

Żydzi - problem prawdziwego Polaka

Jest to pierwsze opracowanie materiału, jaki przyniosły badania nad antysemityzmem w okresie 20 lat budowania demokracji w Polsce. Prezentuje wyniki z 2012 roku porównane z danymi z roku 1992 i 2002. Wyniki wskazują, że z jednej strony demokracj...

W świecie powinności

Niniejszy zbiór esejów zapoznaje Czytelnika z badaniami dotyczącymi problemu normatywności podjętymi nie tylko z perspektywy filozoficznej, lecz również psychologicznej oraz kognitywistycznej. W tomie znaleźć można eseje dotyczące ...

W świecie biznesu Język rosyjski dla biznesmenów

Nowoczesny podręcznik „język rosyjski dla biznesmenów”. Podręcznik ma służyć opanowaniu umiejętności swobodnego komunikowania się w języku rosyjskim w zakresie szeroko rozumianego biznesu i marketingu. Ćwiczenia w związku z tym mają ...

10 minut i 38 sekund na tym dziwnym świecie

Czy wystarczy 10 minut i 38 sekund, aby opowiedzieć całe ludzkie życie? Leila nie żyje. Jej ciało jest martwe, ale mózg jeszcze pracuje. Każda kolejna minuta przynosi ze sobą wspomnienie innych wydarzeń, smaków i zapachów. Ob...

Kłamstwo i podstęp we współczesnym świecie

Kłamstwo i podstęp to od wieków zgrana i nierozłączna para. Politycy, dyplomaci i szpiedzy posługiwali się nimi od zawsze. Uciekanie się do kłamstwa i podstępu szczególnie elektryzuje, kiedy okłamują przywódcy, siebie nawzajem lub ...

Kubernetes - rozwiązania chmurowe w świecie DevOps

Kubernetes jest standardową platformą rozproszonych aplikacji chmurowych. Pozwala na budowanie i wdrażanie niezawodnych, wydajnych i skalowalnych aplikacji. Jednak przebudowa klasycznej infrastruktury IT na rozwiązania chmurowe, aby mogła być przeprowa...

Chiny-ZSRR Zimna wojna w świecie komunistycznym

To na pewno najpełniejsza, jaka się dotychczas ukazała w literaturze światowej, historia przebiegu rozłamu chińsko- radzieckiego. Lektura wyjątkowej wartości poznawczej. Daje klucz do zrozumienia rzeczywistych przyczyn tego sporu, ich wewnątrz polity...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!