Postpedagogika
Zbiór tematów wokół koncepcji Amication zawiera 100 tekstów dotyczących teorii, praktyki, doświadczenia, dzieci, politycznej emancypacji dziecka, prawa wyborczego dla dzieci, szkoły, dorosłych, miłości własnej, partnerstwa, etyki, emocjonalności. Każde zagadnienie jest opatrzone odpowiednim nagłówkiem i łatwo je znaleźć dzięki przejrzystemu spisowi treści. Każda kwestia w prezentowanym zbiorze jest przedstawiona bardzo zwięźle, dzięki czemu można znaleźć informacje znacznie szybciej niż w obszerniejszych książkach. Książka może stanowić podręcznik dla wszystkich, którzy stykają się z problematyką amikatywną.
Wszystkich zainteresowanych publikacjami i działalnością Hubertusa von Schoenebecka zapraszamy na stronę internetową: http://www.amication.de oraz http://www.impulsoficyna.pl/
Tłumaczenie: Andrzej Murzyn
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7850-363-7
- ISBN druku: 978-83-7308-466-7
- Liczba stron: 190
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Słowo wstępne 11 Wprowadzenie 13 I. Zagadnienia teoretyczne 17 1. Nadejście nowej ery 17 2. Początki filozofi i Amication 18 3. Amication – pogląd na świat i jego interpretacja 19 4. Podstawy amikatywnej koncepcji życia 21 5. Pytania o Amication 24 6. Uwolnienie dorosłego 25 7. Zaproszenie do miłości własnej 26 8. Czy dzieci rzeczywiście muszą być wychowywane? 27 9. Obraz człowieka w kontekście równowartościowości 28 10. Ludzka strona samoodpowiedzialności 29 11. Samoodpowiedzialność od samego początku 30 12. Różnice psychologiczne 31 13. Samoodpowiedzialność i kompetencja 32 14. Odzyskanie mocy psychospołecznej 33 15. Żądanie a zaproszenie 33 16. Miłość i odpowiedzialność 34 17. Społeczny charakter człowieka 34 18. Pedagogiczny obraz człowieka 35 19. Utrata samoodpowiedzialności 36 20. Agresja psychiczna w wychowaniu 37 21. Amication i automatyzm pedagogiczny 38 22. Amication i myślący inaczej 39 II. W stronę praktyki i przeżywania 41 23. Realizm amikatywny 41 24. Różnica leży w świecie uczuć 42 25. Odzyskanie miłości własnej 43 26. Przezwyciężenie błędów 46 27. Opaczne rozumienie koncepcji Amication 47 28. Koncentracja na obcowaniu z człowiekiem 48 29. Pytania (bez) odpowiedzi 49 30. Amication i szczęście 51 31. Partnerstwo amikatywne 52 32. Nie czujmy się odpowiedzialni za dzieci 54 33. Konflikt: wymiar psychiczny 56 34. Konflikt: upór, władza i empatia 57 35. Przykład konfliktu: telewizja 59 36. Przykład konfliktu: ślizgawka 60 37. Oddziaływanie pozytywne 61 38. Środowisko pedagogiczne 63 39. Dzieci i granice 64 40. Granice dzieci 65 41. Kiedy ono jest niedbałe 67 42. Kiedy mam tego dość 69 43. Co robić, kiedy dzieci się kłócą? 70 44. Przyjazna neutralność wobec kłótni między dziećmi 71 45. Czerwona kartka 73 46. Kim jest teraz to dziecko? 76 47. Liza 78 48. Charlotte 79 49. Melanie 80 50. Jezioro Bagger 82 III. Szkoła 85 51. O szkole i prawach człowieka 85 52. Wolność duchowa dziecka 89 53. Impulsy dla szkoły przyszłości 91 54. W obliczu cierpienia dzieci w szkole 94 55. Schoolwatch 99 56. Rzeczywista władza rodziców 103 57. Nauczyciel: rzeczywistość i wizja 107 IV. Płaszczyzna emocjonalna 113 58. Spotkanie z samym sobą 113 59. O moralizatorskiej emancypacji 114 60. Miłość bliźniego 115 61. Uczucia z dzieciństwa 116 62. Odczucie równowartościowości 117 63. Kocham siebie takim, jakim jestem 119 64. Co oznacza samoodpowiedzialność? 121 65. O przyjaznym obcowaniu z powinnością 123 66. Terroryzm z 12 września 125 67. Szkoła: przeszłość 128 68. Szkoła: przyszłość 129 69. Szkoła: teraźniejszość 131 70. Szkoła: ponieważ nie wiedzą, co czynią 134 71. Szkoła: 29 stycznia 2014 roku, godzina 10.03 135 72. Twoje cierpienie 136 73. Wieczne szczęście 137 74. Przemiana 138 75. Żądania 139 76. Skrzynia skarbów 139 77. List Toniego do kota 140 78. Przekraczanie 142 79. Aforyzmy figuratywne: Ja 144 80. Aforyzmy figuratywne: Ty 146 81. Aforyzmy figuratywne: Dzieci 148 V. O politycznej emancypacji dziecka 151 Niemiecki Manifest Dziecięcy 151 82. Nowe prawa 151 83. Niemiecki Manifest Dziecięcy 154 84. List otwarty 158 85. Początek 161 86. Rozwinięta argumentacja 163 Prawo wyborcze dla dzieci 164 87. Podstawowe stanowisko 164 88. Rozwój 165 89. Sytuacja 166 90. Wyzwanie 169 91. Zastrzeżenia 169 92. Przemyślenia 170 93. Uzasadnienie 174 94. Obowiązki 175 95. Wybieralność 175 96. Zaangażowanie 176 VI. Wokół grupy wsparcia 179 97. Grupa wsparcia 179 98. Instytuty – seminaria 180 99. Członek grupy wsparcia 181 100. GRAL 183 VII. Literatura amikatywna Hubertusa von Schoenebecka 185 Dzieci 185 Miłość własna 187 Tematyka ogólna 188