Postrzegane wsparcie organizacyjne
Publikacja składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy rozdział poświęcono postrzeganemu wsparciu organizacyjnemu. Rozdział drugi koncentruje się na wysokoefektywnych systemach pracy. W rozdziale trzecim przedstawiono metodykę badań własnych. Na podstawie analizy wyników badań opisanych w literaturze przedmiotu dokonano wyprowadzenia hipotez badawczych, będących odpowiedzią na zidentyfikowane luki badawcze i kontynuacją dotychczasowych ustaleń. Zaprezentowano model badawczy, a także wskazano na jego szerszy kontekst. Opisano strukturę postępowania badawczego, dobór próby i operacjonalizację zmiennych. Czwarty rozdział został poświęcony wynikom badań. Zaprezentowana została analiza statystyczna badań empirycznych oraz jej interpretacja.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-346-9
- ISBN druku: 978-83-7875-337-7
- Liczba stron: 212
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1 Postrzegane wsparcie organizacyjne (POS) w kontekście teorii wymiany społecznej 13 1.1. Interpretacja pojęcia postrzeganego wsparcia organizacyjnego 13 1.2. Kontekst teoretyczny postrzeganego wsparcia organizacyjnego 14 1.3. Kierunki badań w obszarze POS 17 1.3.1. Relacja POS z wybranymi zachowaniami organizacyjnymi 36 1.3.1.1. Wpływ postrzeganego wsparcia organizacyjnego na zachowania obywatelskie (OCB) 36 1.3.1.2. Relacja postrzeganego wsparcia organizacyjnego z zaangażowaniem 41 1.3.1.3. Postrzegane wsparcie organizacyjne i jego rola w retencji pracowników 43 1.3.2. POS a kontrakt psychologiczny 45 1.3.2.1. Znaczenie naruszenia kontraktu psychologicznego dla postrzeganego wsparcia organizacyjnego 46 1.3.2.2. Wpływ realizacji kontraktu psychologicznego na POS 48 1.4. Wpływ praktyk zarządzania zasobami ludzkimi na postrzegane wsparcie organizacyjne 53 1.5. Wnioski 57 Rozdział 2 Systemy wysoce efektywnej pracy (HPWS) i ich związek z zarządzaniem zasobami ludzkimi 60 2.1. Interpretacja pojęcia wysoce efektywnych systemów pracy 61 2.1.1. Kryterium zaangażowania i intensyfikacji pracy i ich znaczenie dla ewolucji systemów pracy 65 2.1.2. Granice wysoce efektywnych systemów pracy. Związek HPWS z organizacjami wysoce efektywnymi (HPO) 68 2.2. Przegląd praktyk wysokiej efektywności (high performance work practices − HPWP) 72 2.3. Wpływ HPWS na pracownika 80 2.4. Systemy wysoce efektywne a efektywność organizacji 84 2.5. Implementacja HPWS w organizacji 91 2.6. Wnioski 94 Rozdział 3 Model relacji wysoce efektywnych systemów pracy z efektywnością poprzez postrzegane wsparcie organizacyjne. Projekt badań empirycznych 96 3.1. Hipotezy i model badawczy 96 3.2. Efektywność jako zmienna zależna w modelu badawczym 101 3.3. Charakterystyka narzędzi badawczych 108 3.3.1. Kwestionariusz wysoce efektywnych systemów pracy 108 3.3.2. SPOS − test identyfikujący poziom postrzeganego wsparcia organizacyjnego 117 3.3.3. Miara efektywności 120 3.3.4. Zmienne kontrolne 121 3.3.5. Kwestionariusz użyty w badaniach 122 3.4. Dobór próby badawczej, analiza populacji 122 3.5. Wnioski 123 Rozdział 4 Rola postrzeganego wsparcia organizacyjnego z perspektywy relacji wysoce efektywnych systemów pracy z efektywnością. Wyniki badań empirycznych 125 4.1. Statystyczny opis próby 125 4.2. Statystyczny opis zmiennych HPWS, POS i efektywności 131 4.2.1. Statystyka opisowa zmiennych HPWS, POS i efektywności 131 4.2.2. Zależności pomiędzy potencjalnymi zmiennymi kontrolnymi a POS, HPWS i efektywnością 134 4.2.3. Wnioski końcowe 137 4.3. Wyniki analizy statystycznej modelu badawczego 137 4.4. Wnioski 146 Zakończenie 149 Załączniki 161 Spis literatury 173 Spis rysunków 209 Spis tabel 211