Semiotyka w marketingu
Semiotyka w marketingu pozwala lepiej rozumieć i budować strategię marki, komunikat reklamowy czy opakowanie w oparciu o kulturowe symbole, kody i narracje. Współczesne marki coraz częściej odwołują się do kultury popularnej, a to właśnie semiotyka wskazuje na takie systemy znaków i konteksty, które warto użyć w budowaniu atrakcyjnej kulturowo marki i jej przekazu.
Publikacja ta jest wynikiem doświadczenia autorów w badaniach rynku z zastosowaniem perspektywy semiotycznej. Krzysztof Polak i Marzena Żurawicka zrealizowali ponad 300 semiotycznych projektów badawczych dla firm, marek, instytucji w Polsce i na świecie. Przeprowadzili wiele wykładów, szkoleń i prelekcji związanych z analizą semiotyczną.
To praktyczny podręcznik wprowadzający w świat semiotyki jako perspektywy poznawczej i analitycznej ze szczególnym uwzględnieniem semiotyki kultury i jej zastosowania w marketingu i komunikacji. Adresowany jest zarówno dla studentów kierunków reklamy, marketingu, projektowania graficznego i szeroko rozumianych badań rynku i kultury, jak i osób już zawodowo pracujących w tych obszarach.
Książka jest kompletnym programem pokazującym krok po kroku metody pracy nad konkretnymi zagadnieniami. Jest skupiona na tzw. Applied semiotics. Ma pomóc w zorganizowaniu i przeprowadzeniu „reaserchu” wszędzie tam, gdzie ważny jest znak, symbol, znaczenie, narracja i kontekst kulturowy oraz pokazać, jak można wyciągać wnioski z takich analiz i tworzyć rekomendacje w procesach dizajnu, tworzenia komunikacji i strategii kulturowych marek.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-23399-0
- ISBN druku: 978-83-01-23300-6
- Liczba stron: 300
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Po co ten podręcznik? 7 Dlaczego semiotyka? 7 Pytać konsumenta czy badać strych w jego domu? 7 Jak zbudowaliśmy ten podręcznik? 10 1. Początki semiotyki w marketingu 13 1.1. Semiologia czy semiotyka? 14 1.2. Semiotyka i marketing 15 1.3. Rozwój francuskiej semiotyki marketingowej 16 1.4. Studia kulturowe i semiotyka brytyjska 17 1.5. Semiotyka marketingowa dzisiaj 19 2. Podstawowe koncepty semiotyczne i ich zastosowanie 21 2.1. Znak 23 2.2. Denotacja i konotacja 28 2.3. Figury retoryczne 35 2.4. Syntagma i paradygmat 46 2.5. Langue i Parole 52 2.6. Model komunikacyjny i funkcje języka 58 2.7. Kody 64 2.8. Rezydualne, dominujące, emergentne 70 2.9. Opozycje znaczeniowe 75 2.10. Kwadrat semiotyczny 80 2.11. Modele narracyjne 86 2.12. Mit i mitologie 96 2.13. Archetypy 104 3. Źródła w analizie semiotycznej 111 3.1. Co to jest tekst kultury? 112 3.2. Rodzaje źródeł a cel analizy 114 3.3. Pozyskiwanie materiałów 121 4. Wybrane techniki analityczne 127 4.1. Analiza signifiant i signifié 128 4.2. Analiza kodów i ich mapowanie 147 4.3. Analiza RDE 170 4.4. Analiza opozycyjna 195 4.5. Analiza struktury znaczeniowej 220 4.6. Analiza narracyjna 240 4.7. Analiza insajtów kulturowych i trendów 258 5. Przykłady zastosowania analiz semiotycznych 293 5.1. Strategie marek i produktów 294 5.2. Komunikacja reklamowa 300 5.3. Dizajn i opakowania 310 6. Rekomendowany model analityczno-strategiczny 321 6.1. Diagnoza marki i kategorii w kontekście kultury 322 6.2. Eksploracja kulturowa i cross-category 325 6.3. Rekomendacja komunikacyjna i strategiczna 328 6.4. Ewaluacja semiotyczna 331 Bibliografia 333 O Autorach 339