Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Black Week

Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 2014

  • Autor: Bogna Pilarczyk, Henryk Mruk, Małgorzata Michalik

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 59,00 zł
53,10
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 5,90 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym

Książka stanowi całościowe opracowanie zagadnień z zakresu marketingowego zarządzania na rynku farmaceutycznym. Autorzy kompleksowo omówili w niej cechy rynku farmaceutycznego, czynniki kształtujące jego otoczenie, a także stosowane na nim instrumenty i strategie marketingowe, szczególną uwagę zwracając na takie tematy jak: zasady i etapy tworzenia strategii marketingowych oraz charakterystyka różnych strategii marketingowych stosowanych na rynku farmaceutycznym, strategia produktu na rynku farmaceutycznym - cykl życia leku, strategie wprowadzania go na rynek, rola opakowania, sposoby budowania pozycji marki, tworzenie cen i marż handlowych oraz stosowanie opustów cenowych, marketingowe zarządzanie hurtowniami i aptekami - strategia dystrybucji, rola hurtu, budowanie wizerunku apteki oraz zasady merchandisingu aptecznego, reklama, promocja, public relations i programy lojalnościowe na rynku farmaceutycznym, nowoczesne formy komunikacji marketingowej, badanie zachowań pacjentów - znaczenie wiedzy z neuromarketingu dla budowania skutecznych strategii i działań marketingowych. Najnowsze wydanie uwzględnia istotne zmiany prawa farmaceutycznego, takie jak zakaz reklamy aptek, ograniczenia w promocji leków oraz stałe ceny i marże na leki refundowane. Adresaci: Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów marketingu podmiotów zajmujących się wytwarzaniem, dystrybucją i logistyką produktów farmaceutycznych, a także pracowników aptek i studentów takich kierunków jak farmacja, promocja zdrowia oraz zarządzanie i marketing.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorach | str. 9

Wstęp | str. 11

Rozdział 1
Orientacja marketingowa na rynku farmaceutycznym | str. 15

 Henryk Mruk

Elementy rynku farmaceutycznego | str. 15

Istota orientacji marketingowej | str. 20

Zarządzanie marketingowe na rynku farmaceutycznym | str. 25

 Rozdział 2
Uwarunkowania działań marketingowych na rynku farmaceutycznym | str. 31

 Bogna Pilarczyk

Czynniki kształtujące działania marketingowe na rynku farmaceutycznym | str. 31

Struktura podmiotowa rynku farmaceutycznego | str. 44

 Rozdział 3
Badania marketingowe na rynku farmaceutycznym | str. 56

 Małgorzata Michalik

Istota i procedura badań marketingowych | str. 56

Podział badań marketingowych | str. 63

Badania ilościowe | str. 64

Badania jakościowe | str. 70

Współpraca z agencją marketingową | str. 77

 Rozdział 4
Zachowania nabywców i segmentacja rynku farmaceutycznego | str. 79

 Małgorzata Michalik

Wiedza o nabywcach | str. 79

Czynniki kształtujące zachowania nabywców | str. 82

Etapy procesu zakupu | str. 85

Neuromarketing a wiedza o nabywcy | str. 90

Klienci instytucjonalni | str. 90

Istota i kryteria segmentacji | str. 91

Etapy procesu segmentacji | str. 95

 Rozdział 5
Strategia produktu na rynku farmaceutycznym | str. 98

Henryk Mruk

Istota i klasyfikacja produktów | str. 98

Cykl życia produktu | str. 102

Zarządzanie portfelem produktów | str. 106

Wprowadzanie nowego produktu na rynek | str. 109

Błędy i bariery we wprowadzaniu nowego produktu | str. 116

Rola opakowania | str. 118

 Rozdział 6
Zarządzanie marką | str. 124

 Henryk Mruk

Istota marki | str. 124

Marka a segmentacja i proces decyzyjny | str. 129

Strategie marek | str. 131

Pozycjonowanie marki | str. 134

Wartość marki i jej wycena | str. 136

 Rozdział 7
Strategie cen i marż na rynku farmaceutycznym | str. 139

Henryk Mruk

Cena w koncepcji marketingu mix | str. 139

Metody ustalania cen | str. 142

Strategie cenowe | str. 144

Ceny w świetle ekonomii behawioralnej | str. 147

Opusty cenowe | str. 148

Elastyczność cenowa popytu | str. 150

Marże handlowe | str. 152

 Rozdział 8
Procesy dystrybucji na rynku farmaceutycznym | str. 155

Bogna Pilarczyk

Istota i rodzaje kanałów dystrybucji | str. 155

Funkcjonowanie hurtu farmaceutycznego | str. 166

Pozaapteczny kanał dystrybucji leków | str. 172

Rozdział 9
Rola apteki na rynku farmaceutycznym | str. 180

Małgorzata Michalik

Apteka partnerem dla producenta | str. 180

Wizerunek i tożsamość apteki | str. 181

Merchandising apteczny | str. 187

Usługi dodatkowe w aptece | str. 196

Standardy obsługi pacjenta w aptece | str. 198

Rozdział 10
Strategia komunikacji masowej na rynku farmaceutycznym | str. 202

Bogna Pilarczyk

Istota komunikacji marketingowej | str. 202

Reklama na rynku farmaceutycznym | str. 205

Promocja sprzedaży na rynku farmaceutycznym | str. 218

Działania public relations na rynku farmaceutycznym | str. 220

Rozdział 11
Komunikacja indywidualna jako element marketingu mix | str. 229

Małgorzata Michalik

Promocja osobista | str. 229

Promocja bezpośrednia | str. 239

E-pharmamarketing - nowoczesne formy komunikacji marketingowej | str. 244

Programy lojalnościowe | str. 247

Budowanie zaufania i tworzenie kultury organizacyjnej zespołu | str. 250

Rozdział 12
Strategie marketingowe i proces ich tworzenia na rynku farmaceutycznym | str. 253

Henryk Mruk, Bogna Pilarczyk

Istota i proces tworzenia strategii | str. 253

Rodzaje strategii marketingowych | str. 263

 Bibliografia | str. 273

Indeks | str. 281
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Henryk Mruk

Profesor doktor habilitowany, pracownik naukowy w Katedrze Handlu Międzynarodowego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.

Przeczytaj fragment

49,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Dystrybucja

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku. Analiza rynku dystrybuc...
4,99 zł

Pieśń o rynku i zaułkach

"Pieśń o rynku i zaułkach" autorstwa Artura Oppmana z 1930 roku. Artur Oppman to poeta polski okresu Młodej Polski pisujący pod pseudonimem Or-Ot. Młodzieńcze utwory poety były drukowane w Kurierze Warszawskim, Wędrowcu i Kurierze Codziennym,...
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przedst...
149,00 zł

Przeciwdziałanie patologiom na rynku nieruchomości

Niniejsza monografia stanowi pionierskie opracowanie dotyczące zagadnień związanych z patologiami występującymi na rynku nieruchomości. Autorzy wyczerpująco omówili problematykę rynku nieruchomości wynikającą z uregulowań prawa cywilnego i admin...
85,00 zł

Przeciwdziałanie patologiom na rynkach finansowych od edukacji ekonomicznej po prawnokarne środki oddziaływania

W monografii zaprezentowano najpoważniejsze patologie wpływające na prawidłowość obrotu finansowego, w szczególności te wynikające z postępu cywilizacyjnego, rozwoju technicznego oraz nowych form przestępczych. W opracowaniu przedstawiono m.in. ...
3,00 zł

Funkcjonowanie przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym – ujęcie syntetyczne - Bibliografia

W niniejszej publikacji zaprezentowano syntetyczne ujęcie kwestii dotyczących rynku kapitałowego. Skupiono się na ukazaniu istoty i najważniejszych papierów wartościowych (akcji i obligacji). W drugiej części zwrócono uwagę na wartość prz...
3,00 zł

Energetyka w Wyzwaniach Badawczych - REALIZACJA STRATEGICZNYCH INWESTYCJI W ZAKRESIE SIECI PRZESYŁOWYCH W ŚWIETLE TZW. SPECUSTAWY PRZESYŁOWEJ1

Bezpieczeństwo stało się ostatnio jednym z najbardziej nośnych haseł w nauce. Jest to fenomen o złożonej naturze. Wbrew pozorom nie wynika on ze wzrostu potencjalnych zagrożeń będących pochodną: wojen, lokalnych konfliktów zbrojnych, przewrot&oa...

Rocznik Strategiczny 2018/19 - PRZEGLĄD SYTUACJI MIĘDZYNARODOWEJ – ASPEKTY GLOBALNE I REGIONALNE

ROCZNIK STRATEGICZNY 2018/19. PRZEGLĄD SYTUACJI POLITYCZNEJ, GOSPODARCZEJ I WOJSKOWEJ W ŚRODOWISKU MIĘDZYNARODOWYM POLSKI 2018/19 Ze względu na zmianę prawno-finansowych uwarunkowań wydawania publikacji naukowych, Rocznik Strategiczny wraca do swojej p...

Badanie rynku

To książka, która odkrywa przed czytelnikiem, jak złożonym analizom rynkowym podlega świat konsumenta - człowieka, który sięga po produkty, klienta korzystającego z usług, osoby robiącej zakupy, użytkownika. „Badanie rynku. Jak zroz...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!