MENU

Marketing w gastronomii

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2023

  • Autor: Józef Sala

  • Wydawca: PWE

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 53,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 40,43 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

45,28
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Marketing w gastronomii

Gastronomia jako ogniwo sfery usług pełni ważne funkcje gospodarcze i społeczne. Dostarczając wysoko przetworzone produkty żywnościowe, może się przyczyniać do unowocześnienia spożycia oraz korzystnie wpływać na poziom życia ludności.

Książka stanowi całościowe opracowanie z dziedziny marketingu w gastronomii.
Autor omówił w niej:
· pojęcie i rolę gastronomii w gospodarce rynkowej,
· istotę i specyfikę marketingu w gastronomii,
· usługę gastronomiczną jako produkt,
· strategie produktu w gastronomii indywidualnej i systemowej,
· dystrybucję usług gastronomicznych,
· kształtowanie cen w gastronomii,
· promocję usług gastronomicznych,
· usługi gastronomiczne jako komponent produktu w hotelarstwie,
· usługi gastronomiczne jako czynnik podnoszenia konkurencyjności produktu w hotelarstwie.

Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych oraz słuchaczy szkół o profilu turystycznym. Dostarcza niezbędnej wiedzy osobom zatrudnionym w biznesie restauracyjno-hotelarskim.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp
 
Rozdział 1. Pojęcie i rola gastronomii w gospodarce rynkowej
1.1. Podstawowe pojęcia związane z działalnością gastronomiczną
1.2. Funkcje gastronomii
1.3. Formy gastronomii. Kryteria klasyfikacji zakładów gastronomicznych
1.4. Podsystemy gastronomii w gospodarce rynkowej
1.5. Rola gastronomii w gospodarce rynkowej
1.5.1. Gastronomia jako ogniwo gospodarki żywnościowej i turystycznej w krajach wysoko rozwiniętych
1.5.2. Rola gastronomii na rynku dóbr konsumpcyjnych i usług w Polsce
 
Rozdział 2. Istota i specyfika marketingu w gastronomii
2.1. Rozwój marketingu w działalności gastronomicznej
2.2. Istota marketingu w gastronomii
2.3. Struktura marketingu-mix w gastronomii
 
Rozdział 3. Usługa gastronomiczna jako produkt
3.1. Istota i cechy produktu w gastronomii
3.2. Poziomy i elementy produktu w gastronomii
3.3. Metody różnicowania produktu. Pozycjonowanie zakładu gastronomicznego wobec konkurencji
3.4. Cykl życia usług gastronomicznych. Dynamika form organizacyjnych gastronomii
 
Rozdział 4. Strategie produktu w gastronomii indywidualnej
4.1. Strategia niszy rynkowej jako główny sposób konkurowania niezależnych firm gastronomicznych na rynku
4.2. Strategie produktu w wybranych formach gastronomii indywidualnej
4.2.1. Restauracje
4.2.1.1. Restauracje popularne
4.2.1.2. Restauracje luksusowe
4.2.1.3. Restauracje etniczne
4.2.1.4. Restauracje sławnych osób
4.2.2. Zakłady folklorystyczne
4.2.3. Dyskoteki
4.2.4. Puby
4.2.5. Winiarnie
4.2.6. Kawiarnie
4.2.7. Herbaciarnie
4.2.8. Kluby
4.2.9. Bistro
4.2.10. Tawerny
4.2.11. Bary
 
Rozdział 5. Strategie produktu w gastronomii systemowej
5.1. Istota i komponenty gastronomii systemowej
5.2. Strategie produktu w zakładach fast food
5.3. Strategia produktu w sieciach prowadzących zakłady typu fast casual
5.4. Strategia produktu w sieciach prowadzących zakłady typu casual dining
5.5. Strategia produktu w sieciach prowadzących bary kawowe
5.6. Strategia produktu w gastronomii handlowej
5.6.1. Usługi gastronomiczne w sieciach domów towarowych
5.6.2. Usługi gastronomiczne w sklepach spożywczych i na stacjach benzynowych
5.6.3. Sieci gastronomiczne w ośrodkach i centrach handlowych
 
Rozdział 6. Dystrybucja usług gastronomicznych
6.1. Pojęcie i elementy systemu dystrybucji
6.2. Współczesne kierunki rozwoju systemu dystrybucji usług gastronomicznych i ich uwarunkowania
6.3. Podstawowe kanały dystrybucji usług gastronomicznych
6.3.1. Kanały bezpośrednie
6.3.2. Kanały pośrednie
6.3.2.1. Istota kanałów pośrednich
6.3.2.2. Rodzaje i funkcje pośredników w kanałach dystrybucji
6.4. Uwarunkowania i kierunki rozwoju wertykalnych i horyzontalnych systemów marketingu
6.4.1. Determinanty procesów integracji w kanałach dystrybucji
6.4.2. Franchising
6.4.3. Alianse strategiczne
 
Rozdział 7. Kształtowanie cen
7.1. Pojęcie i elementy ceny
7.2. Czynniki decyzji cenowych w gastronomii
7.3. Podstawowe metody kształtowania cen
7.3.1. Kształtowanie cen oparte na formule kosztowej
7.3.2. Kształtowanie cen zorientowane na konkurencję
7.3.3. Kształtowanie cen zorientowane na popyt
7.4. Różnicowanie cen
7.4.1. Istota i przyczyny różnicowania cen
7.4.2. Różnicowanie cen ze względu na wielkość sprzedaży
7.4.3. Różnicowanie cen ze względu na czas zakupu
7.4.4. Różnicowanie cen ze względu na typ nabywcy
 
Rozdział 8. Promocja usług gastronomicznych
8.1. Pojęcie i struktura systemu promocji
8.2. Reklama usług gastronomicznych
8.2.1. Istota i rola reklamy na rynku usług gastronomicznych
8.2.2. Organizacja reklamy w firmie gastronomicznej
8.2.3. Zarządzanie reklamą
8.2.3.1. Uwarunkowania i zakres decyzji reklamowych
8.2.3.2. Etapy procesu planowania kampanii reklamowej
8.3. Public relations
8.4. Promocja sprzedaży
8.5. Sprzedaż osobista
 
Rozdział 9. Usługi gastronomiczne jako komponent produktu w hotelarstwie
9.1. Pojęcie i funkcje hotelarstwa
9.2. Współczesne kierunki rozwoju hotelarstwa
9.3. Rola gastronomii w strukturze produktu w hotelarstwie
 
Rozdział 10. Usługi gastronomiczne jako czynnik podnoszenia konkurencyjności produktu w hotelarstwie
10.1. Zakres usług gastronomicznych w hotelach
10.2. Gastronomia hotelowa — funkcje i kierunki rozwoju
10.3. Obsługa gości w pokojach i jej rola w podnoszeniu jakości produktu hotelowego
10.4. Organizowanie bankietów i działalność cateringowa
10.5. Czynniki sukcesu w gastronomii hotelowej
10.6. Główne współczesne kierunki rozwoju gastronomii hotelowej
 
Bibliografia
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

4,30 zł
5,00 zł

Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa

Dostrzegając występowanie pewnej luki między poglądami badaczy procesów tworzenia wartości a teorią marketingu, w niniejszej monografii podjęto próbę przedstawienia dorobku marketingu na tle szerszych rozważań poświęconych procesom tworze...
55,20 zł
69,00 zł

Marketing usług turystycznych

Podręcznik akademicki skierowany do studentów uczelni wyższych na kierunku Turystyka i rekreacja, na kierunkach ekonomicznych ze specjalnością turystyczną oraz znakomita lektura dla praktyków gospodarczych zajmujących się organizacją i ma...
32,40 zł
36,00 zł

Marketing. Koncepcje, strategie, trendy

Celem przygotowanego podręcznika jest zaprezentowanie najważniejszych zasad oraz technik marketingowych służących zwiększaniu skuteczności działania przedsiębiorstwa na rynku. Przesądziło to o treści podręcznika, w którym definiowane koncepcje, ...
71,10 zł
79,00 zł

Sponsoring Klucz nowoczesnego marketingu

Dynamiczny rozwój rynku zmusza przedsiębiorstwa do działania przy nasilającej się konkurencji. W gospodarce rynkowej nie wystarcza zbadanie i poznanie potrzeb nabywcy, wytworzenie zaspokajającego je produktu i ustalenie konkurencyjnej ceny. Nale...
37,72 zł
44,90 zł

Marketing dla inżynierów

Podręcznik stanowi kompendium wiedzy na temat współczesnego marketingu, jego genezy i dotychczasowych kierunków rozwoju, ale również ukazuje podstawowe tendencje i wyzwania, jakie będą mu towarzyszyć w przyszłości. Zwrócono ...
19,31 zł
22,45 zł

The Best Practice of Marketing Management in Polish and International Enterprises

Książka stanowi prezentację teoretycznych założeń dobrych i najlepszych praktyk zarządzania marketingowego oraz przykładów ich implementacji w biznesie. Dobrane przykłady stanowią ilustrację aktualnych wyzwań, jakie stoją przed organizacjami pol...
27,52 zł
32,00 zł

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a marketing

Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcono wybranym kwestiom z zakresu relacji etyki biznesu i koncepcji odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw. Problematyka rozdziału drugiego dotyczy działań podejmowanych przez pr...
55,20 zł
69,00 zł

Marketing Automation

During the COVID-19 pandemic, 76 percent of customers permanently changed their buying patterns, McKinsey found in their report. That brings great challenges for marketers, including the need to restore true trusting relationships with each and every c...
74,76 zł
89,00 zł

Wykorzystanie instrumentów marketingu relacji w jednostkach samorządu terytorialnego

Autorki monografii prezentują koncepcję wykorzystania instrumentów marketingu relacji (Identyfikacja, Indywidualizacja, Interakcja, Integracja, Uczciwość relacji) w kształtowaniu więzi w jednostkach terytorialnych.Publikacja:wy...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!