Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a marketing
Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcono wybranym kwestiom z zakresu relacji etyki biznesu i koncepcji odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw. Problematyka rozdziału drugiego dotyczy działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa w zakresie realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności. W rozdziale trzecim przedstawiono wpływ kapitału intelektualnego, ze szczególnym uwzględnieniem kapitału ludzkiego, na innowacyjność i na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa. Istotnym elementem kapitału intelektualnego jest system wartości wyznaczający postawy, zarówno w życiu społecznym, jak i gospodarczym. W rozdziale czwartym pokazano konsumentów jako osoby coraz bardziej wyczulone na zachowania rynkowe firm, od których zależy stopień powodzenia koncepcji społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwie. W rozdziale piątym zaprezentowano koncepcję oraz wyniki własnych badań empirycznych. Informacje uzyskane w wyniku badań ankietowych firm umożliwiły przybliżenie mechanizmów realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności w działaniach marketingowych przedsiębiorstw. Praca zawiera kilka załączników. Są to przede wszystkim wzory trzech kwestionariuszy ankietowych, które były wykorzystane w celu przeprowadzenia badań bezpośrednich, oraz zbiorcze zestawienia wyników ze względu na cechy charakteryzujące badane zbiorowości.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-297-4
- ISBN druku: 978-83-7875-297-4
- Liczba stron: 376
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział I PODSTAWY SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA W MARKETINGU W PERSPEKTYWIE ETYKI I GLOBALIZACJI 17 1. Miejsce i elementy etyki biznesu w systemie nauk o moralności 17 2. Czasowy i kulturowy wymiar etyki biznesu na tle wybranych kierunków filozoficznych 22 3. Geneza społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR) 33 4. Obszary odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa na tle koncepcji pokrewnych 45 5. Rozwój CSR w kontekście procesów internacjonalizacji i globalizacji 56 6. Wpływ globalizacji na współczesne praktyki marketingowe 64 7. Przesłanki implementacji CSR w marketingu 70 Rozdział II SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA JAKO WARTOŚĆ DLA INTERESARIUSZY 87 1. Wartości społeczne w misji, wizji i systemie celów przedsiębiorstwa 87 2. Tworzenie systemu troski o interesariuszy 94 3. Rozwój instrumentów społecznej odpowiedzialności biznesu 103 4. Rola kodeksu etycznego przedsiębiorstwa w promowaniu etycznych zachowań w biznesie 112 5. Oczekiwania interesariuszy wobec CSR w marketingu w zakresie wartości ekonomiczno-społecznych 121 Rozdział III WPŁYW KAPITAŁU INTELEKTUALNEGO NA WYMIAR ETYCZNY DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ 126 1. Menedżer marketingu jako kreator społecznie odpowiedzialnych postaw przedsiębiorstwa 126 2. Funkcje menedżera marketingu a nowy wymiar zarządzania 137 3. Zakres refleksji etycznej w marketingu 151 4. Wielość i konflikt ról pełnionych przez menedżerów marketingu 161 Rozdział IV WPŁYW KONSUMENTÓW NA REALIZACJĘ KONCEPCJI SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI W MARKETINGU 171 1. Zależność między ewolucją roli klientów a współczesnym marketingiem 171 2. Konsument a problem wartości w marketingu 181 3. Wiedza i relacje w procesie zarządzania wartością klienta 192 4. Rola konsumentów i organizacji konsumenckich w egzekwowaniu skuteczności realizacji koncepcji odpowiedzialnego marketingu 203 Rozdział V SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ W DZIAŁANIACH MARKETINGOWYCH PRZEDSIĘBIORSTW – W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH 212 1. Charakterystyka procedury badawczej i badanych zbiorowości 212 2. Stosunek kadry kierowniczej badanych przedsiębiorstw do problemów społecznej odpowiedzialności 217 2.1. Profil respondentów 217 2.2. Sposób pomiaru 219 2.3. Wyniki badań 220 3. Identyfikacja zakresu społecznej odpowiedzialności w działalności marketingowej badanych przedsiębiorstw – profil respondentów i wyniki badań 229 4. Ocena stopnia przywiązania klientów do społecznie odpowiedzialnych zachowań firm – profil respondentów i wyniki badań 247 Zakończenie 263 Bibliografia 271 Spis rysunków 291 Spis tabel 292 Spis wykresów 294 Załączniki 295