MENU

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a marketing

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2016

  • Autor: Urszula Janeczek

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 32,00 zł
27,52
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa a marketing

Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy poświęcono wybranym kwestiom z zakresu relacji etyki biznesu i koncepcji odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw. Problematyka rozdziału drugiego dotyczy działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa w zakresie realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności. W rozdziale trzecim przedstawiono wpływ kapitału intelektualnego, ze szczególnym uwzględnieniem kapitału ludzkiego, na innowacyjność i na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa. Istotnym elementem kapitału intelektualnego jest system wartości wyznaczający postawy, zarówno w życiu społecznym, jak i gospodarczym. W rozdziale czwartym pokazano konsumentów jako osoby coraz bardziej wyczulone na zachowania rynkowe firm, od których zależy stopień powodzenia koncepcji społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwie. W rozdziale piątym zaprezentowano koncepcję oraz wyniki własnych badań empirycznych. Informacje uzyskane w wyniku badań ankietowych firm umożliwiły przybliżenie mechanizmów realizacji koncepcji społecznej odpowiedzialności w działaniach marketingowych przedsiębiorstw. Praca zawiera kilka załączników. Są to przede wszystkim wzory trzech kwestionariuszy ankietowych, które były wykorzystane w celu przeprowadzenia badań bezpośrednich, oraz zbiorcze zestawienia wyników ze względu na cechy charakteryzujące badane zbiorowości.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	7
Rozdział I
PODSTAWY SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA W MARKETINGU W PERSPEKTYWIE ETYKI I GLOBALIZACJI	17
1. Miejsce i elementy etyki biznesu w systemie nauk o moralności	17
2. Czasowy i kulturowy wymiar etyki biznesu na tle wybranych kierunków filozoficznych	22
3. Geneza społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR)	33
4. Obszary odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa na tle koncepcji pokrewnych	45
5. Rozwój CSR w kontekście procesów internacjonalizacji i globalizacji	56
6. Wpływ globalizacji na współczesne praktyki marketingowe	64
7. Przesłanki implementacji CSR w marketingu	70
Rozdział II
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA JAKO WARTOŚĆ DLA INTERESARIUSZY	87
1. Wartości społeczne w misji, wizji i systemie celów przedsiębiorstwa	87
2. Tworzenie systemu troski o interesariuszy	94
3. Rozwój instrumentów społecznej odpowiedzialności biznesu	103
4. Rola kodeksu etycznego przedsiębiorstwa w promowaniu etycznych zachowań w biznesie	112
5. Oczekiwania interesariuszy wobec CSR w marketingu w zakresie wartości ekonomiczno-społecznych	121
Rozdział III
WPŁYW KAPITAŁU INTELEKTUALNEGO NA WYMIAR ETYCZNY DZIAŁALNOŚCI MARKETINGOWEJ	126
1. Menedżer marketingu jako kreator społecznie odpowiedzialnych postaw przedsiębiorstwa	126
2. Funkcje menedżera marketingu a nowy wymiar zarządzania	137
3. Zakres refleksji etycznej w marketingu	151
4. Wielość i konflikt ról pełnionych przez menedżerów marketingu	161
Rozdział IV
WPŁYW KONSUMENTÓW NA REALIZACJĘ KONCEPCJI SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI W MARKETINGU	171
1. Zależność między ewolucją roli klientów a współczesnym marketingiem	171
2. Konsument a problem wartości w marketingu	181
3. Wiedza i relacje w procesie zarządzania wartością klienta	192
4. Rola konsumentów i organizacji konsumenckich w egzekwowaniu skuteczności realizacji koncepcji odpowiedzialnego marketingu	203
Rozdział V
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ W DZIAŁANIACH MARKETINGOWYCH PRZEDSIĘBIORSTW – W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH	212
1. Charakterystyka procedury badawczej i badanych zbiorowości	212
2. Stosunek kadry kierowniczej badanych przedsiębiorstw do problemów społecznej odpowiedzialności	217
2.1. Profil respondentów	217
2.2. Sposób pomiaru	219
2.3. Wyniki badań	220
3. Identyfikacja zakresu społecznej odpowiedzialności w działalności marketingowej badanych przedsiębiorstw – profil respondentów i wyniki badań	229
4. Ocena stopnia przywiązania klientów do społecznie odpowiedzialnych zachowań firm – profil respondentów i wyniki badań	247
Zakończenie	263
Bibliografia	271
Spis rysunków	291
Spis tabel	292
Spis wykresów	294
Załączniki	295
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

32,25 zł
43,00 zł

Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw. Nowe trendy w zarządzaniu i marketingu. Tom 45

Czym jest obecnie innowacyjność? Czy jest to zdolność przedsiębiorstw do dostarczania nowych rozwiązań technologicznych i usługowych? Czy może kompetencja wyrażana przede wszystkim w umiejętności i chęci przedsiębiorców do podejmowania działań o...
22,41 zł
24,90 zł

Marketing impulsowy

Jak wywołać u klienta impuls do zakupu i zacząć sprzedawać znacznie więcej? Jak stworzyć właściwe warunki, by klienci kupowali chętnie i dużo? Jak zarobić na usługach dodatkowych? Jak wywołać u klienta impuls do zakupu? Tę bezcenną wiedzę skrywa...
83,16 zł
99,00 zł

Odpowiedzialność spółki dominującej względem wierzycieli kapitałowych spółek zależnych

Monografia jest pierwszym na polskim rynku wydawniczym kompleksowym opracowaniem dotyczącym problematyki odpowiedzialności spółki dominującej względem wierzycieli kapitałowych spółek zależnych. Choć problematyka ta – związana z istn...
32,40 zł
36,00 zł

Pracownicy o pracodawcach. Społeczna odpowiedzialność biznesu w świetle badań jakościowych

Publikacja prezentuje wyniki projektu badawczego powstałego z przekonania zespołu badaczy z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego o konieczności sapojrzenia na społeczną odpowiedzialność biznesu z perspektywy relacji pracodawców z prac...
18,00 zł
20,00 zł

Żebractwo we współczesnej Polsce jako kwestia społeczna

Poruszane w książce zagadnienia skłaniają do namysłu i refleksji nad istotą, znaczeniem, specyfiką żebractwa we współczesnej Polsce. pomimo wielości publikacji, na rynku wydawniczym istnieje potrzeba ukazywania nie tylko studentom pracy socjalne...
144,59 zł
178,50 zł

Inspektor ochrony danych. Kompetencje, obowiązki i odpowiedzialność. Poradnik praktyka z wzorami dokumentów (e-book z suplementem elektronicznym)

Jakie są kompetencje, obowiązki i odpowiedzialność w ramach prowadzonego nadzoru nad systemem ochrony danych osobowych?Jakie zmiany w tym zakresie przewidują przepisy rozporządzenia ogólnego Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danyc...
56,40 zł
94,00 zł

Geografia społeczna Polski

Prezentowana książka, bazując na dorobku metodologicznym i koncepcyjnym światowej geografii społecznej, ma za zadanie przedstawić sytuację w Polsce – pierwszych dziesięcioleci 21 wieku. Celem autora jest, na tle uwarunkowań historycznych i &bdquo...
44,25 zł
59,00 zł

Małe i średnie przedsiębiorstwa wobec wyzwań rozwoju technologii XXI wieku

Książka „Małe i średnie przedsiębiorstwa wobec wyzwań rozwoju technologii XXI wieku" traktuje o najistotniejszych kwestiach dotyczących kierunków rozwoju sektora MSP w Polsce w aspekcie rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych...
9,46 zł
11,00 zł

Polityka dywidend współczesnego przedsiębiorstwa - teoria i praktyka

Autorzy niniejszej monografii skupili swoją uwagę na pierwszej formie transferu zysków do akcjonariuszy z uwagi na swoje zainteresowania naukowe oraz szersze możliwości zastosowania tej wiedzy w praktyce. Waga i znaczenie polityki dywidend uwida...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!