MENU

System Prawa Administracyjnego Procesowego. TOM I. Zagadnienia ogólne

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2017

  • Seria / cykl: System prawa

  • Autor: Andrzej Matan, Grzegorz Łaszczyca

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 331,00 zł
297,90
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

System Prawa Administracyjnego Procesowego. TOM I. Zagadnienia ogólne


W tomie I Sytemu Prawa Administracyjnego Procesowego przedstawiono fundamentalne dla prawa administracyjnego procesowego zagadnienia. W opracowaniu szczegółowo wyjaśniono pojęcie prawa administracyjnego procesowego oraz jego elementu jednostkowego, czyli normy prawa należącej do tego fragmentu porządku prawnego. Zawarto ponadto wnikliwą analizę zagadnienia systemu prawa administracyjnego procesowego, a następnie pojęcia postępowania administracyjnego. W tej części Systemu ukazano również ewolucję rozwiązań prawnych polskiego prawa administracyjnego procesowego oraz ukazano aktualne źródła tego prawa. Poddano analizie problemy obowiązywania prawa administracyjnego procesowego, jego funkcji, realizowanych wartości oraz stosowania. Dopełnieniem tomu jest prezentacja literatury procesowej.
Autorami książki są pracownicy naukowi niemal wszystkich ośrodków uniwersyteckich w Polsce, a także sędziowie Naczelnego Sądu Administracyjnego i wojewódzkich sądów administracyjnych.
Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla sędziów, adwokatów, radców prawnych, doradców podatkowych i pracowników administracji. Zainteresuje ponadto przedstawicieli nauki prawa administracyjnego.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów | str. 15

Wstęp | str. 21

Rozdział 1. Pojęcie prawa administracyjnego procesowego | str. 25
1.1. Uwagi terminologiczne | str. 30
1.2. Elementy pojęcia prawa administracyjnego procesowego | str. 36
1.2.1.Prawo | str. 36
1.2.2. Prawo administracyjne | str. 41
1.2.3. Prawo procesowe | str. 54
1.3. Próba definicji prawa administracyjnego procesowego. Pojęcie normy prawa administracyjnego procesowego | str. 73
1.4. Prawo administracyjne procesowe a regulacje konstrukcji podobnych | str. 75
1.4.1. Uwagi ogólne | str. 75
1.4.2. Jurysdykcja administracyjna | str. 75
1.4.3. Sprawiedliwość administracyjna | str. 79
1.4.4. Ochrona prawna w sprawach administracyjnych (administracyjny wymiar sprawiedliwości) | str. 82
1.4.5. Wykonywanie orzecznictwa administracyjnego | str. 82
1.5. Prawo administracyjne procesowe a prawo procesowe sądowe | str. 84
1.5.1. Uwagi ogólne | str. 84
1.5.2. Prawo administracyjne procesowe a prawo procesowe sądowoadministracyjne | str. 84
1.5.3. Prawo administracyjne procesowe a prawo procesowe cywilne i karne | str. 95
1.6. Modele regulacji prawa administracyjnego procesowego | str. 97
1.7. Koncepcje postrzegania prawa administracyjnego procesowego jako zbioru norm | str. 101
1.8. Zagadnienie autonomii wewnętrznej i zewnętrznej prawa administracyjnego procesowego | str. 104
1.9. Granice regulacji prawa administracyjnego procesowego | str. 107

Rozdział 2. Normy prawa administracyjnego procesowego | str. 109
2.1. Uwagi wstępne | str. 112
2.2. Rodzaje norm prawa administracyjnego | str. 114
2.3. Pojęcie normy prawa administracyjnego ustrojowego. Relacje norm prawa administracyjnego ustrojowego i norm prawa administracyjnego procesowego | str. 116
2.4. Pojęcie normy prawa administracyjnego materialnego. Relacje norm prawa administracyjnego materialnego i norm prawa administracyjnego procesowego. Problem proceduralizacji prawa | str. 124
2.5. Cechy norm prawa administracyjnego procesowego | str. 134
2.5.1. Uwagi ogólne | str. 134
2.5.2. Imperatywność norm prawa administracyjnego procesowego | str. 135
2.5.3. Elastyczność realizacyjna norm prawa administracyjnego procesowego | str. 136
2.5.4. Gwarancyjny wymiar norm prawa administracyjnego procesowego | str. 138
2.5.5. Równoważność i niekonkurencyjność norm prawa administracyjnego procesowego | str. 140
2.5.6. Współzależność norm prawa administracyjnego procesowego | str. 141
2.5.7. Trwałość norm prawa administracyjnego procesowego | str. 142
2.5.8. Określoność norm prawa administracyjnego procesowego | str. 144
2.5.9. Szczegółowość norm prawa administracyjnego procesowego w strukturze aktu normatywnego | str. 148

Rozdział 3. Zagadnienie systemu prawa administracyjnego procesowego | str. 150
3.1. Wprowadzenie | str. 152
3.2. Termin "system prawa" | str. 153
3.3. Właściwości systemu prawa | str. 155
3.4. Elementy systemu prawa | str. 157
3.5. System prawa a jego systematyzacja | str. 160
3.6. System prawa w orzecznictwie Trybunału Konstytucyjnego | str. 161
3.7. Kryzys tezy o systemowości prawa? | str. 164
3.8. System prawa w orzecznictwie sądów administracyjnych | str. 166
3.9. System prawa administracyjnego procesowego w literaturze przedmiotu | str. 169
3.10. System administracyjnego prawa procesowego | str. 172

Rozdział 4. Postępowanie administracyjne jako przedmiot regulacji prawa administracyjnego procesowego | str. 175
4.1. Pojęcie postępowania administracyjnego | str. 178
4.2. Postępowanie administracyjne w literaturze przedmiotu - ujęcia współczesne | str. 188
4.2.1. Ujęcie wąskie B. Adamiak | str. 188
4.2.2. Ujęcie szerokie Z. Niewiadomskiego | str. 190
4.2.3. Ujęcie szerokie T. Wosia | str. 195
4.3. Postępowanie administracyjne - wyznaczenie zakresu systematyki | str. 205
4.3.1. Uwagi ogólne | str. 205
4.3.2. "Zewnętrzny" charakter prawa administracyjnego procesowego | str. 205
4.3.3. Podmiotowy zakres prawa administracyjnego procesowego | str. 207
4.3.4. Zakres prawa administracyjnego procesowego wyznaczony prawnymi formami działania administracji publicznej | str. 212
4.3.5. Zakres prawa administracyjnego procesowego wyznaczony charakterem norm procesowych | str. 213
4.3.6. Normy formalne a procedura prawna | str. 214
4.4. Postępowania administracyjne - propozycja systematyki | str. 215
4.4.1. Uwagi ogólne | str. 215
4.4.2. Postępowanie administracyjne sensu stricto | str. 216
4.4.3. Postępowania administracyjne szczególne | str. 219
4.4.4. Problem dekodyfikacji postępowania administracyjnego | str. 228
4.4.5. Postępowanie administracyjne sensu stricto - postępowanie jurysdykcyjne | str. 228
4.4.6. Postępowania administracyjne sensu largo (niejurysdykcyjne) | str. 230
4.5. Prawo do procesu (postępowania) | str. 237
4.5.1. Źródła prawa do procesu - prawo europejskie | str. 237
4.5.2. Źródła prawa do procesu - europejskie soft law | str. 239
4.5.3. Źródła prawa do procesu - Konstytucja RP | str. 243
4.5.4. Domniemanie formy decyzji administracyjnej. Domniemanie sprawy indywidualnej | str. 244
4.5.5. Prawo do procesu a publiczne prawa podmiotowe | str. 246
4.6. Cel postępowania administracyjnego (cel główny, cele uzupełniające) | str. 249
4.6.1. Uwagi ogólne | str. 249
4.6.2. Cele postępowania administracyjnego w orzecznictwie sądowym | str. 250
4.6.3. Cele postępowania administracyjnego a aksjologia postępowania | str. 251
4.6.4. Materialny cel postępowania administracyjnego | str. 253
4.7. Struktura postępowania administracyjnego | str. 256
4.7.1. Postępowanie główne, postępowania incydentalne i postępowania uboczne | str. 256
4.7.2. T ryby postępowania. Postępowanie zwyczajne, postępowania nadzwyczajne | str. 257
4.7.3. Stadia postępowania | str. 260
4.8.P odstawowe pojęcia i konstrukcje teoretyczne postępowania administracyjnego | str. 261
4.8.1. Uwagi ogólne | str. 261
4.8.2. Stosunek administracyjnoprocesowy | str. 262
4.8.3. Sytuacja administracyjnoprocesowa | str. 267
4.8.4. Ciąg czynności proceduralnoprawnych | str. 268
4.8.5. Fakty procesowe | str. 269
4.8.6.Czynności proceduralnoprawne | str. 270
4.8.7. Instytucje procesowe | str. 272

Rozdział 5. Ewolucja polskiego prawa administracyjnego procesowego. Ujęcie regulacji podstawowych | str. 274
5.1. Uwaga ogólna | str. 278
5.2. Postępowanie administracyjne ogólne w Polsce w XX w. | str. 278
5.2.1. Geneza i kodyfikacja postępowania administracyjnego w II Rzeczypospolitej | str. 278
5.2.2. Geneza i obowiązywanie Kodeksu postępowania administracyjnego z 1960 r. | str. 295
5.3.Postępowanie podatkowe | str. 307
5.3.1. Postępowanie podatkowe w II Rzeczypospolitej | str. 307
5.3.2. Postępowanie podatkowe w Polsce Ludowej | str. 310
5.3.3. Ordynacja podatkowa z 1997 r. | str. 316
5.4. Administracyjne postępowanie egzekucyjne w Polsce w XX w. | str. 317
5.4.1. Postępowanie przymusowe w administracji w II Rzeczypospolitej | str. 317
5.4.2. Administracyjne postępowanie egzekucyjne po drugiej wojnie światowej | str. 321
5.5. Postępowanie w sprawie skarg i wniosków | str. 326
5.6. Postępowanie karno-administracyjne | str. 329

Rozdział 6. Źródła administracyjnego prawa procesowego | str. 333
6.1. Uwagi wstępne | str. 338
6.1.1. Pojęcie źródła administracyjnego prawa procesowego | str. 338
6.1.2. Problem różnorodności źródeł administracyjnego prawa procesowego | str. 340
6.1.3. Kodyfikacja postępowania administracyjnego | str. 344
6.1.4. Problem źródeł administracyjnego prawa procesowego z perspektywy konstytucyjnej | str. 351
6.1.4.1. Prawo powszechnie obowiązujące | str. 351
6.1.4.2. System źródeł prawa wewnętrznego | str. 354
6.2. Konstytucja jako źródło administracyjnego prawa procesowego | str. 360
6.2.1. Zasady naczelne jako źródło zasad postępowania administracyjnego | str. 360
6.2.2. Bezpośrednie stosowanie przepisów Konstytucji | str. 366
6.2.3. Skutki orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego | str. 368
6.3. Ratyfikowane umowy międzynarodowe | str. 371
6.3.1. Warunki uznania umowy międzynarodowej za źródło prawa | str. 371
6.3.2. Przepisy procesowe w umowach międzynarodowych | str. 372
6.4. Ustawy szczególne wobec Kodeksu postępowania administracyjnego | str. 375
6.4.1. Relacje przepisów szczególnych procesowych w ustawach materialnych do Kodeksu postępowania administracyjnego | str. 375
6.4.2. Przyczyny i zakres wprowadzania regulacji szczególnych w stosunku do Kodeksu postępowania administracyjnego | str. 377
6.4.3. Wpływ ustawy szczególnej na standard ochrony procesowej jednostki przewidziany w Kodeksie postępowania administracyjnego | str. 379
6.5. Rozporządzenie jako źródło norm prawa procesowego | str. 381
6.5.1. Wzorzec konstytucyjny do wydania rozporządzenia | str. 381
6.5.2. Upoważnienie do uregulowania trybu postępowania | str. 382
6.6. Prawo miejscowe | str. 385
6.6.1. Konstytucyjne warunki stanowienia prawa miejscowego | str. 385
6.6.2. Prawo miejscowe jako źródło norm postępowania | str. 386
6.7. Znaczenie zwyczaju dla prawa procesowego | str. 387
6.7.1. Definicja zwyczaju | str. 387
6.7.2. Znaczenie zwyczaju dla źródeł administracyjnego prawa procesowego | str. 388
6.8. Rola orzecznictwa sądowego | str. 392
6.8.1. Aktywizm sędziowski | str. 392
6.8.2. Działalność uchwałodawcza Naczelnego Sądu Administracyjnego | str. 394
6.8.3. Prawotwórczy wpływ orzecznictwa sądów administracyjnych na prawo miejscowe | str. 395
6.9. Problem deficytu administracyjnego prawa procesowego | str. 396
6.10. Zasada autonomii proceduralnej państw członkowskich. Prawo Unii jako źródło norm administracyjnego prawa procesowego | str. 399
6.10.1. Zasada autonomii proceduralnej | str. 399
6.10.2. Karta Praw Podstawowych Unii Europejskiej | str. 403
6.10.3. Prawo do dobrej administracji | str. 404
6.10.4. Postępowanie przed organami administracji unijnej | str. 406
6.11. Standardy postępowania administracyjnego formułowane w ramach Rady Europy | str. 406

Rozdział 7. Obowiązywanie prawa administracyjnego procesowego | str. 410
7.1. Obowiązywanie norm prawa administracyjnego: płaszczyzny i wymiary (zakresy) | str. 414
7.1.1. Pojęcie obowiązywania systemowego norm prawa administracyjnego | str. 414
7.1.2. Płaszczyzny i warunki obowiązywania systemowego norm prawa administracyjnego | str. 416
7.1.3. Normy procesowe prawa administracyjnego jako element podstawy normatywnej konkretyzacji administracyjnoprawnej | str. 419
7.1.4. Wymiary (zakresy) obowiązywania norm prawa administracyjnego | str. 421
7.2. Obowiązywanie podmiotowe i przedmiotowe norm prawa administracyjnego materialnego i procesowego | str. 423
7.2.1. Obowiązywanie podmiotowe i przedmiotowe norm prawa administracyjnego w perspektywie wewnętrznej | str. 423
7.2.2. Obowiązywanie podmiotowe i przedmiotowe norm prawa administracyjnego w perspektywie zewnętrznej. Zagadnienie krajowej jurysdykcji administracyjnoprawnej | str. 427
7.2.3. Zasady wyznaczania krajowej jurysdykcji administracyjnoprawnej | str. 431
7.2.4. Zakres podmiotowy obowiązywania krajowej regulacji administracyjnoprawnej | str. 433
7.2.5. Zakres przedmiotowy obowiązywania krajowej regulacji administracyjnoprawnej | str. 439
7.3. Obowiązywanie norm prawa administracyjnego materialnego i procesowego w przestrzeni | str. 443
7.3.1. Terytorialny zakres obowiązywania norm prawa administracyjnego w perspektywie zewnętrznej | str. 443
7.3.2. Modyfikacje terytorialnego zakresu obowiązywania i stosowania norm krajowego prawa administracyjnego materialnego i procesowego | str. 448
7.3.3. Terytorialny zakres obowiązywania norm prawa administracyjnego w perspektywie wewnętrznej | str. 455
7.4. Obowiązywanie norm prawa administracyjnego materialnego i procesowego w czasie | str. 456
7.4.1. Obowiązywanie formalne i materialne norm prawa administracyjnego w czasie | str. 456
7.4.2. Prawo administracyjne intertemporalne i jego podstawowe elementy składowe | str. 458
7.4.3. Fazowość procesu konkretyzacji norm administracyjnoprawnych a zmiana normatywna | str. 460
7.4.4. Specyfika metod regulacji intertemporalnej w zakresie norm administracyjnego prawa procesowego | str. 463

Rozdział 8. Funkcje prawa administracyjnego procesowego | str. 474
8.1. Rodzaje wyróżnianych w literaturze funkcji prawa | str. 476
8.1.1. Uwagi wprowadzające | str. 476
8.1.2. Rekonstrukcja modeli | str. 477
8.1.3. Typologie funkcji ze względu na kryteria wyróżniania | str. 480
8.1.3.1. Antropologiczne funkcje prawa | str. 480
8.1.3.2. Funkcje normatywne (własne) prawa | str. 484
8.1.3.3. Funkcje społeczne prawa | str. 486
8.2. Rozumienia nadawane terminowi "funkcja" | str. 487
8.2.1. Uwagi wprowadzające | str. 487
8.2.2. Funkcja jako rola w systemie | str. 488
8.2.3. Funkcja jako cel działania i jako określony skutek działania | str. 489
8.3. Modele postępowania administracyjnego a funkcje prawa postępowania administracyjnego | str. 493
8.3.1. Uwagi wprowadzające | str. 493
8.3.2. Multifunkcyjność przepisów postępowania | str. 496
8.3.3. Samoistne i instrumentalne znaczenie przepisów postępowania | str. 497
8.3.3.1. Uwagi wprowadzające | str. 497
8.3.3.2. Funkcje przepisów postępowania w ramach porządku prawnego | str. 499
8.3.3.3. Funkcje przepisów postępowania na płaszczyźnie skutków społecznych | str. 500
8.4. Znaczenie kategorii funkcji dla praktyki stosowania prawa procesowego | str. 502

Rozdział 9. Wartości prawa administracyjnego procesowego | str. 504
9.1. Wartości jako przedmiot badań | str. 507
9.1.1. Uwagi wprowadzające | str. 507
9.1.2. Stanowiska metaetyczne | str. 509
9.1.3. Obiektywizm i subiektywizm | str. 509
9.1.4. Kognitywizm i nonkognitywizm | str. 512
9.1.5. Model dyskursywny | str. 513
9.2. Proceduralizacja prawa | str. 514
9.3. Argumentacyjny model stosowania prawa | str. 515
9.4. Wartości jako element porządku prawnego | str. 517
9.5. Rola wartości w porządku prawnym | str. 518
9.6. Sposób wprowadzania wartości do porządku prawnego | str. 520
9.7. Aksjologiczna podstawa prawa | str. 523
9.8. Prawo jako wartość i jako instrument realizacji wartości | str. 526
9.9. Autonomia aksjologiczna prawa pozytywnego | str. 527
9.10. Aksjologia prawa postępowania | str. 538
9.11. Aksjologia sprawiedliwości proceduralnej | str. 544

Rozdział 10. Problemy stosowania prawa administracyjnego procesowego | str. 552
10.1. Charakterystyka stosowania administracyjnego prawa procesowego | str. 559
10.1.1. Uwagi wprowadzające | str. 559
10.1.2. Jurysdykcyjne postępowanie administracyjne | str. 560
10.1.3. Działanie norm administracyjnego prawa procesowego | str. 564
10.1.4. Problemy stosowania norm administracyjnego prawa procesowego | str. 566
10.2. Wykładnia prawa procesowego | str. 568
10.2.1. Uwagi wprowadzające | str. 568
10.2.2. Wykładnia językowa | str. 569
10.2.3. Wykładnia celowościowa | str. 573
10.2.4. Wykładnia systemowa | str. 598
10.2.5. Postulat pełnej wykładni przepisów procesowych | str. 600
10.3. Analogia w prawie procesowym | str. 603
10.3.1. Uwagi wprowadzające | str. 603
10.3.2. Analogia legis | str. 605
10.3.3. Analogia iuris | str. 609
10.3.4. Analogia w przestrzeni prawa administracyjnego | str. 610
10.3.5. Analogia legis w przestrzeni prawa administracyjnego procesowego | str. 618
10.3.6. Analogia iuris w przestrzeni prawa administracyjnego procesowego | str. 622
10.3.7. Uwagi końcowe | str. 625
10.4. Dyskrecjonalność w stosowaniu norm procesowych | str. 628
10.4.1. Uwagi wprowadzające | str. 628
10.4.2. Uznanie administracyjne | str. 633
10.4.3. Fakultatywność działania | str. 635

Rozdział 11. Literatura prawa administracyjnego procesowego | str. 641
11.1. Uwagi ogólne | str. 641
11.2. Przedmiotowe i podmiotowe kryteria wyodrębnienia literatury | str. 643
11.3. Kryteria obiektywizujące i kryteria subiektywizujące wyodrębnienia podmiotowego i przedmiotowego pozycji bibliograficznych | str. 644
11.4. Wybrana bibliografia | str. 645
11.4.1. Bibliografia do 1918 r. | str. 645
11.4.2. Bibliografia okresu 1918-1939 | str. 645
11.4.3. Bibliografia okresu 1939-1945 | str. 650
11.4.4. Bibliografia okresu 1945-2016 | str. 650
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

21,00 zł
30,00 zł

WSPÓŁPRACA MIĘDZYORGANIZACYJNA w systemie zarządzania bezpieczeństwem publicznym

W prezentowanej książce Autorka przedstawia nowe ustalenia z zakresu teorii organizacji, zarządzania publicznego i współpracy. Dokonuje identyfikacji uwarunkowań i motywów wpływających na kształtowanie skutecznej współpracy międzyo...
84,60 zł
94,00 zł

Pomoc państwa dla przedsiębiorstw energetycznych w prawie Unii Europejskiej

"Recenzowana praca jest wartościowa, tak w sensie poznawczym, jak i praktycznym. W tym pierwszym dlatego, że podejmuje ważny problem badawczy pojęcia "pomocy państwa" (…) w znaczeniu nadanym mu (a właściwie stale nadawanym) przez orzeczn...
32,51 zł
37,80 zł

Autokontrola decyzji administracyjnej

e-ISBN: 978-83-233-8467-0Monografia stanowi pierwsze w literaturze polskiej całościowe opracowanie problematyki prawnej konstrukcji procesowych kompetencji organów administracji publicznej do weryfikacji własnych decyzji w związku z ...
30,24 zł
33,60 zł

MPDM. Miedzynarodowe Prawo Drogi Morskiej. Teoria i praktyka

Świetna pomoc dla kapitanów i oficerów jachtów, a także większych żaglowców. Autor omawiając poszczególne postanowienia Międzynarodowych Przepisów o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu (MPZZM) zestawia konkretne s...
99,00 zł
110,00 zł

Akty prawa miejscowego w procesie organizowania publicznego transportu zbiorowego

Publikacja omawia tematykę stanowienia aktów prawa miejscowego, oraz innych wybranych aktów normatywnych, w związku z realizacją przez samorząd terytorialny zadań z zakresu publicznego transportu zbiorowego, w tym. m.in.:stano...
34,31 zł
39,90 zł

Zawarcie małżeństwa jako zagadnienie prawa rodzinnego, prawa prywatnego międzynarodowego i prawa konsularnego

Zagadnienie zawarcia małżeństwa jest doniosłe pod względem zarówno teoretycznym, jak i praktycznym. Systemy prawne poszczególnych państw różnią się niekiedy znacząco co do możności, przesłanek czy procedury zawarcia małżeństwa. Ba...
31,12 zł
39,90 zł

Kazusy Prawo karne

Pierwsza na rynku książka przedstawiająca autorski sposób rozwiązywania kazusów – i to z wykorzystaniem komiksów. Świetny sposób na sprawdzenie swoich wiadomości i zastosowanie ich w praktyce. Unikalna check-lista poka...
33,30 zł
37,00 zł

Ekologizacja współczesnych pojazdów wojskowych - główne kierunki rozwojowe oraz zasadnicze wyzwania i ograniczenia. Wybrane zagadnienia

Monografia jest jednym z pierwszych w naszym kraju zwartych opracowań dotyczących tematyki ekologizacji układów napędowych pojazdów wojskowych oraz ujmujących ją w dość szeroki sposób. Jednocześnie autor pragnie zwrócić uwag...
26,00 zł
32,50 zł

Lotnictwo w systemie obronnym państwa. Aspekt szkolenia i kształcenia kadr

Lotnictwo jest jednym z podstawowych gałęzi gospodarki decydującej o nowoczesności i dynamice rozwoju społecznego. Współdecyduje również o bezpieczeństwie obywateli i nienaruszalności terytorialnej państwa. Najistotniejszym elementem prze...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!