Systemy zarządzania jakością w podmiotach leczniczych
W książce przedstawiono zagadnienia związane z wdrażaniem systemu zarządzania jakością oraz możliwością jego integracji z innymi systemami zarządzania, z uwzględnieniem najnowszych zmian w prawie dotyczących nowelizacji systemów zarządzania jakością zgodnych z normą ISO 9001:2015. W opracowaniu omówiono m.in.:
charakterystykę koncepcji total quality management (TQM),
percepcję jakości usług medycznych,
znaczenie relacji profesjonalistapacjent w kształtowaniu jakości usług medycznych,
istotę systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO 9001:2008,
proces wdrażania systemu i korzyści wynikające z certyfikacji.
Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest dla pracowników podmiotów leczniczych - przede wszystkim kadry zarządzającej i personelu medycznego.
"Książka traktująca o problemach zarządzania w szczególnym obszarze, jakim jest działalność lecznicza, jest z pewnością atrakcyjna i ważna zarówno dla kadr zarządzających podmiotami w ochronie zdrowia, jak i dla studentów, doktorantów oraz naukowców, którzy badają ten obszar wiedzy. Problematyka zarządzania jest stale aktualna, gdyż rozwija się wraz ze zmianami społeczno-gospodarczymi oraz technologicznymi i ma wymiar globalny. To uzasadnia potrzebę aktualizacji wiedzy na temat zarządzania i jej propagowanie w nowych publikacjach".
Prof. zw. dr hab. Barbara Iwankiewicz-Rak
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8107-130-7
- ISBN druku: 978-83-8092-768-1
- EAN: 9788381071307
- Liczba stron: 284
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz najważniejszych skrótów | str. 7 Wstęp | str. 9 Rozdział 1 Rola zapewnienia jakości w zarządzaniu organizacjami | str. 13 1. Geneza jakości | str. 13 2. Istota i znaczenie jakości | str. 18 2.1. Interdyscyplinarny charakter jakości | str. 18 2.2. Wielowymiarowy charakter jakości | str. 23 3. Istota koncepcji TQM (total quality management) | str. 28 Rozdział 2 Percepcja jakości w usługach medycznych | str. 50 1. Pojęcie jakości w usługach | str. 50 2. Jakość w produkcji i jej zastosowanie do usług | str. 58 3. Interpretacja pojęcia jakości w usługach medycznych | str. 66 4. Percepcja jakości świadczenia usługi medycznej z perspektywy pacjenta w świetle wyników badań empirycznych | str. 88 5. Medical malpractice | str. 102 6. Organizacje i stowarzyszenia działające na rzecz jakości | str. 110 7. Reorientacja na wartość usług medycznych | str. 116 Rozdział 3 Rola marketingu relacyjnego w kształtowaniu jakości usług medycznych | str. 126 1. Wpływ marketingu relacyjnego na zarządzanie przedsiębiorstwem usługowym | str. 126 2. Uwarunkowania i rola relacji profesjonalista-pacjent | str. 132 3. Przywracanie symetryczności relacji a dehumanizacja usług medycznych | str. 149 4. Konsumeryzm medyczny - rola reprezentacji społecznej | str. 160 Rozdział 4 Integracja systemów zarządzania jakością | str. 180 1. Ewolucja i przesłanki stosowania norm serii 9000 | str. 180 2. Charakterystyka norm serii 9000 | str. 182 3. Dokumentacja w systemie zarządzania jakością ISO 9001:2008 | str. 192 Norma ISO 19011:2003. Wytyczne dotyczące audytowania systemów zarządzania jakością i/lub środowiskowego | str. 205 4. Nowe wymogi normy ISO 9001:2015 | str. 207 5. Powiązania między systemami jakości a akredytacją | str. 221 Zakończenie | str. 237 Bibliografia | str. 239 Spis tabel | str. 281 Spis rysunków | str. 283 Spis wykresów | str. 284