MENU

Szkoły Harcerza

(Twarda z obwolutą)

Na podstawie dzieła Jen. Baden-Powella "Scouting for boys" i polskiej literatury harcerskiej

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN

Szkoły Harcerza

Seria wydawnicza „Przywrócić Pamięć” ma przybliżyć współczesnemu społeczeństwu publikacje założycieli ruchu skautowego, twórców rozwoju idei i metodyki harcerskiej z lat 1911–1939.
Reprint wydania, Warszawa 1921 r.: Szkoły Harcerza
PRZEDMOWA
Trzecie wydanie „Szkoły Harcerza“ idzie pod prasę w chwili, gdy kończy się okres przejściowy naszej organizacji, gdy mamy już podstawy prawne Związku Harcerstwa Polskiego, jednego dla całej Polski, w statucie i podstawy rządu wewnętrznego w ogólnym regulaminie Z. H. P., gdy mamy uznane przez całe polskie Harcerstwo Naczelnictwo Związku z Druhem Generałem Józefem Hallerem, jako jego przewodniczącym.
Inaczej było, gdy obmyślałem wydanie pierwsze, na kresach polskich w Kijowie i gdy je pisałem w Motowidłówce w czasie dwutygodniowego odpoczynku latem 1916 r. Harcerstwo było wtedy w dwóch zaborach nielegalnem. W Kijowie nie było niemal tygodnia bez jakichś mniej lub więcej uzasadnionych ostrzeżeń, iż ochrana, żandarmerja, władze wojskowe są na naszym tropie. Drugie wydanie wyszło po obaleniu caratu (lipiec 1917 r.). Można już wtedy było pisać, że harcerstwo jest organizacją, nie jakimś nieokreślonym ruchem tylko, można było wyraźnie podać formy tej organizacji. Jak się stosunki zmieniły — świadczy drobny fakt, że mieliśmy oficjalne zezwolenie dowództwa kijowskiego okręgu wojennego na odbywanie ćwiczeń na terenach ćwiczeń wojskowych. Toteż w tem wydaniu podałem wiele wiadomości, dotyczących form organizacji harcerstwa na Rusi i w Rosji, dążąc w ten sposób do pogłębienia poglądów na organizację naszą wśród szerokich sfer harcerskich.
Trzecie wydanie tego zadania podręcznika oficjalnego, instrukcji organizacyjnej, spełniać nie potrzebuje. Mamy perjodyczne wydawnictwa Naczelnictwa Z. H. P., w których ukazują się regulaminy i przepisy obowiązujące, prócz tego opracowałem ten dział dla trzeciego wydania „Harców“ Profesora E. Piaseckiego, a zamierzam wydać osobną broszurkę, obejmującą ustawy Z. H. P., z objaśnieniami. Dla tego w tej książce zostały wiadomości organizacyjne podane tylko w szczupłym zakresie.
Część pierwsza podręcznika obejmuje: Wstęp, w którym wzorując się na książce) X. Jana Zawady (Ks. d-ra Kazimierza Lutosławskiego), zebrałem najogólniejsze wskazówki prowadzenia pracy, — oraz: zbiór gawęd Ba­den Powella i kilku polskich harcerzy, przyczem po każdej gawędzie podaję nazwiska autorów; niektóre z gawęd i przy­kładów wyjąłem z dzieł Foerstera „Wychowanie człowieka“. W wielu miejscach korzystałem z książki Małkowskiego „Jak skauci pracują“, ze zbioru gawęd ks. Lutosławskiego „Czuj Duch“ w kilku z „Harców młodzieży polskiej“ prof. dr-a E. Piaseckiego i Schreibera, z roczników Skauta Lwowskiego i Warszawskiego; gry podałem przeważnie według d-ra Mojmira „Gry i zabawy skautowe“, kilka zaś według Cenara „Gry i zabawy ruchowe“.
Słownictwo stosuję z rozmysłu mieszane: skaut-harcerz, skautowy-harcowy i t. d. Jakkolwiek bowiem cenię prądy, dążące do spolszczenia słownictwa harcerskiego — nie uważam za rzecz złą używanie wyrażeń pochodzenia obcego, powszechnie u nas znanych i rozumianych. Używam słowa „harcerz“ na oznaczenie skauta polskiego, nadając słowu „skaut“ znaczenie „skaut wogóle“, bez względu na narodowość. Przymiotnika „harcowy“ używam w znaczeniu: odnoszący się do strony technicznej harców“, „harcerski“ — dotyczący ideologji lub organizacji harcerskiej. Słów „skautostwo“, „skautowski“ nie używam, brzmią one dla mnie jakoś niezgodnie z duchem języka, a są niepotrzebne. Termin „instruktor skautowy“ oznacza to samo, co używany przez Anglików i Małkowskiego termin „oficer skautowy“. Instruktor — to nie tylko drużynowy, przyboczny, ale i instruktor pionierki, sygnalizacji, szycia butów.

  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa 2-3 dni robocze
    • Odbiór w InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier pocztowy (dostawa do domu lub pracy) - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór w Punktach Poczta, Żabka - dostawa 2 dni robocze
    • Punkty partnerskie ORLEN Paczka - dostawa 1-2 dni
    • Kurier (DPD) - dostawa 1 dzień roboczy
    Ważne informacje:
    Czas oczekiwania na zamówiony towar = czas wysyłki produktu + dostawa przez przewoźnika
    • Całkowity czas oczekiwania na realizację zamówienia jest sumą czasu wysyłki podanej na stronie każdego produktu oraz czasu potrzebnego przewoźnikowi na dostarczenie paczki. Podane terminy dotyczą zawsze dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
    • Wysyłkę zamówień prowadzimy jedynie na terenie Polski.
    • Dostawa do Księgarni PWN, punktów ORLEN Paczka, stacji Orlen, sklepów Żabka oraz Paczkomatów InPost nie jest realizowana dla zamówień z płatnością przy odbiorze.
    • Cena towaru na fakturze VAT jest podwyższona o ewentualny koszt transportu.
    • W przypadku zamówienia kilku towarów koszt przesyłki wybranej przez Klienta zostanie podzielony i przyporządkowany proporcjonalnie do cen kupionych produktów.
    • Produkty dostępne w PRZEDSPRZEDAŻY wysyłane są po dacie premiery wydawniczej.
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: książka Historia Archeologia

Inni Klienci oglądali również

29,54 zł
39,90 zł

Harcerze w Bieszczadach

Operacja ,,Bieszczady ’40” – to największa i najbardziej znana akcja harcerska lat powojennych, która rozpoczęła się w 1974 roku i miała trwać 10 lat – do czterdziestolecia Polski Ludowej. Miała włączyć harcerzy w zagospo...
30,44 zł
49,95 zł

Opracowania lektur szkolnych dla klas 1-3 szkoły podstawowej

Nieoceniona pomoc w porządkowaniu wiedzy przydatnej na lekcjach języka polskiego. Liczne infografiki, ilustracje, mapy mentalne i inne ciekawe rozwiązania graficzne sprawiają, że dostosowane do poziomu dzieci omówienia są łatwe do zapamiętania, ...
66,10 zł
89,90 zł

Roman Witold Ingarden 1893-1970 Fenomenolog ze szkoły Edmunda Husserla

Opracowanie powstało z okazji 130-lecia urodzin filozofa.Zawiera kalendarium życia i twórczości,dokumenty rodzinne:dwa teksty napisane przez synów filozofa:Jerzego i Stanisława,przedwojenne listy Władysława Witwickiego,mało znane teksty s...
10,99 zł
15,90 zł

Idę do szkoły Dyktanda i zabawy ortograficzne Klasa 3

Atrakcyjne, z dużą dawką humoru „byk-tanda” autorstwa znakomitego Marcina Przewoźniaka to fantastyczny sposób na poskromienie nudy w przyswajaniu ortografii! • Dodane do „byk-tand” różnorodne ćwiczenia, ...
9,66 zł
12,90 zł

Zeszyt 5-latka. Zanim pójdę do szkoły. Basia i Julek

Doskonałe połączenie nauki i zabawy dla pięciolatków – dzieci rozwiązują różnorodne zadania edukacyjne, kolorują obrazki i wklejają naklejki we właściwe miejsca. Dodatkowe atuty tej książki to duże, wyraźne ilustracje z grubymi kont...
32,94 zł
34,90 zł

Zajęcia rewalidacyjne Zeszyt ćwiczeń dla szkoły podstawowej 1-3

Jak dobrze jest wiedzieć i umieć!Na początku nic nie jest proste. Mówienie, chodzenie, kopanie piłki, jazda na rowerze ― każdy z nas musiał się tego nauczyć. Słowo za słowem, krok po kroku, gest za gestem. Pierwsze próby kończą się ...
15,12 zł
18,00 zł

Bóg - nasz Ojciec 1 Ćwiczenia do religii dla klasy 1 szkoły podstawowej

Ćwiczenia zostały przygotowane jako pomoc dla ucznia w rozumieniu treści katechezy, w twórczym podejściu do tematu i w utrwaleniu wiadomości.Zadania oparte na szacie graficznej to rysunki do twórczego uzupełnienia kolorowymi e...
18,48 zł
22,00 zł

Bóg - nasz Ojciec 1 Podręcznik do religii dla klasy 1 szkoły podstawowej

Piękny materiał ilustracyjny ukazuje sceny biblijne, a także z życia codziennego dziecka i rodziny oraz wprowadza w liturgię Kościoła. Jest więc znakomitym materiałem do katechezy biblijnej, ukazuje jej związek z przeżyciami i doświadczeniami dziecka o...
13,15 zł
16,50 zł

Zeszyt ćwiczeń do religii dla klasy 7 szkoły podstawowej pt. „Szczęśliwi, którzy czynią dobro”

• Odzwierciedla tok katechezy zawarty w przewodniku metodycznym. • Zawiera różnorodne zadania skorelowane z podręcznikiem ucznia. • Każdy temat zawiera wolne miejsce do pracy według pomysłu katechety. • Jest pomocą dla ucznia w utrwaleniu materiału. • ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!