MENU

Usługi biznesowe oparte na wiedzy

(eBook)

Wpływ na konkurencyjność gospodarki na przykładzie wybranych krajów Unii Europejskiej

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2016

  • Autor: Joanna Wyszkowska-Kuna

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Usługi biznesowe oparte na wiedzy

Postęp techniczny sprawił jednak, że współczesne gospodarki zaczęły przekształcać się w gospodarki oparte na wiedzy, innowacjach i nowych technologiach, a towarzyszył temu wzrost zapotrzebowania na usługi wspierające procesy produkcyjne, w szczególności te charakteryzujące się wysokim stopniem powiązania z technologią i wiedzą. Efektem tego był dynamiczny rozwój grupy usług określonej jako usługi biznesowe oparte na wiedzy (knowledge-intensive business services – KIBS) i towarzyszące temu przeobrażenia strukturalne w kierunku nowego modelu gospodarki usługowej, określanego jako „gospodarka usług”, w którym kluczową rolę odgrywają KIBS. W pracy zbadano w sposób kompleksowy wpływu KIBS na konkurencyjność działów wykorzystujących te usługi oraz na konkurencyjność całej gospodarki. Uwzględniono dwa główne kanały podnoszenia konkurencyjności – wzrost produktywności oraz poziom innowacyjności. Ponadto przedmiotem badania uczyniono wpływ intensywności wykorzystania KIBS w gospodarce na konkurencyjność międzynarodową działów świadczących KIBS. Odniesiono się też do gospodarki Polski, a także porównano znaczenie KIBS i ich wpływ na konkurencyjność w wybranych krajach „starej” UE oraz w grupie krajów przyjętych do UE w 2004 r., które przeszły podobną ścieżkę transformacji i integracji z UE.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp  9

Rozdział 1. Rozwój i charakterystyka nowego modelu „gospodarki usług” na przykładzie wybranych krajów Unii Europejskiej  17
1.1.	Wprowadzenie  17
1.2.	Mikro- i makroekonomiczne definicje usług i sektora usług  18
1.2.1.	Podejście makroekonomiczne  19
1.2.2.	Podejście mikroekonomiczne  22
1.2.3.	Usługi pośrednie i finalne. Klasyfikacja usług pośrednich i produkcyjnych  24
1.3.	Stan badań na temat rozwoju usług w gospodarce  28
1.3.1.	Trzysektorowy model rozwoju gospodarki  28
1.3.2.	Znaczenie usług produkcyjnych w rozwoju gospodarki usługowej i w rozwoju gospodarczym  30
1.3.3.	Koncepcja „gospodarki usług”  33
1.4.	Empiryczna ilustracja stopnia zaawansowania rozwoju gospodarki usługowej i „gospodarki usług” w wybranych krajach Unii Europejskiej  35
1.4.1.	Poziom rozwoju gospodarki usługowej  35
1.4.2.	Przekształcenia strukturalne wewnątrz sektora usług  39
1.4.3.	Poziom rozwoju „gospodarki usług”  41
1.5.	Wzrost znaczenia usług produkcyjnych. Czynniki sprawcze  45
1.5.1.	Postęp techniczny – rewolucja informatyczna i rozwój gospodarki opartej na wiedzy  45
1.5.2.	Zmiany w sposobie zarządzania przedsiębiorstwami  49
1.5.3.	Outsourcing funkcji i procesów usługowych  51
1.5.4.	Międzynarodowy outsourcing funkcji i procesów usługowych  53
1.6.	Efekty wzrostu wykorzystania usług w działalności gospodarczej  56
1.6.1.	Zacieranie się granicy między działalnością usługową i przetwórczą  56
1.6.2.	Wzrost znaczenia powiązań między sektorem przetwórczym i usługowym  59
1.7.	Podsumowanie  61

Rozdział 2. Usługi biznesowe oparte na wiedzy w wybranych krajach Unii Europejskiej  65
2.1.	Wprowadzenie  65
2.2.	Znaczenie wiedzy w kontekście procesów świadczenia usług biznesowych opartych na wiedzy  66
2.3.	Teoretyczne ujęcie usług biznesowych opartych na wiedzy  69
2.3.1.	Próby teoretycznej analizy usług biznesowych opartych na wiedzy  69
2.3.2.	Cechy charakteryzujące usługi biznesowe oparte na wiedzy  73
2.3.3.	Klasyfikacja usług biznesowych opartych na wiedzy  75
2.3.4.	Statystyczna klasyfikacja działów według stopnia zaawansowania technologicznego i oparcia na wiedzy  78
2.3.5.	Statystyczne klasyfikacje działów zaliczanych do sektora usług biznesowych opartych na wiedzy  81
2.4.	Analiza empiryczna usług biznesowych opartych na wiedzy w krajach objętych badaniem  83
2.4.1.	Wartość dodana i zatrudnienie w sektorze usług biznesowych opartych na wiedzy  83
2.4.2.	Znaczenie usług biznesowych opartych na wiedzy jako wkładu w procesy produkcyjne  86
2.5.	Podsumowanie  90

Rozdział 3. Wpływ usług biznesowych opartych na wiedzy na innowacyjność gospodarki – przegląd badań i analiza empiryczna na przykładzie wybranych krajów Unii Europejskiej  93
3.1.	Wprowadzenie  93
3.2.	Przegląd badań na temat wpływu usług biznesowych opar-
tych na wiedzy na innowacyjność  94
3.2.1.	Ewolucja podejścia do roli usług w systemach innowacji  94
3.2.2.	Rola usług biznesowych opartych na wiedzy w systemach innowacji  95
3.2.3.	Klasyfikacje działalności gospodarczych według ich
roli w systemach innowacji  104
3.2.4.	Rola usług biznesowych opartych na wiedzy w działal- ności innowacyjnej przedsiębiorstw wykorzystujących
te usługi  111
3.3.	Wpływ usług biznesowych opartych na wiedzy na efekty działalności innowacyjnej – analiza empiryczna na przykładzie krajów objętych badaniem  117
3.3.1.	Mierniki efektów działalności innowacyjnej  118
3.3.2.	Źródło danych wykorzystanych w badaniu  120
3.3.3.	Wpływ wielkości wydatków na usługi biznesowe opar-
te na wiedzy na efekty działalności innowacyjnej  121
3.4.	Podsumowanie  126

Rozdział 4. Wpływ usług biznesowych opartych na wiedzy na wzrost produktywności i produkcji w gospodarce – stan badań i opis
metody badawczej zastosowanej w pracy  129
4.1.	Wprowadzenie  129
4.2.	Mierzenie zmian w produktywności  130
4.3.	Czynniki determinujące łączną produktywność czynników produkcji  134
4.4.	Wpływ usług biznesowych opartych na wiedzy na wzrost produktywności i produkcji – przegląd badań  136
4.4.1.	Mechanizmy wzmacniania produktywności przedsiębiorstw poprzez wykorzystanie usług biznesowych opartych na wiedzy  136
4.4.2.	Wpływ usług biznesowych opartych na wiedzy na produktywność  137
4.4.3.	Wpływ usług biznesowych opartych na wiedzy na wzrost gospodarczy  150
4.5.	Metoda badawcza wykorzystana do zbadania wpływu usług biznesowych opartych na wiedzy na wzrost produktywności i produkcji  154
4.5.1.	Uzasadnienie wyboru metody badawczej  154
4.5.2.	Opis metody badawczej  155
4.5.3.	Źródło danych wykorzystanych w badaniu  158
4.6.	Podsumowanie  161

Rozdział 5. Wpływ usług biznesowych opartych na wiedzy na wzrost produktywności i produkcji w gospodarce – analiza empiryczna na przykładzie wybranych krajów Unii Europejskiej  163
5.1.	Wprowadzenie  163
5.2.	Dynamika wydatków na usługi biznesowe oparte na wiedzy w porównaniu z dynamiką pozostałych nakładów wykorzystywanych w produkcji  165
5.3.	Wyniki dekompozycji wzrostu produkcji w krajach objętych badaniem  169
5.4.	Wydatki na usługi biznesowe oparte na wiedzy a zmiany w produktywności – analiza porównawcza między krajami  179
5.5.	Wydatki na usługi biznesowe oparte na wiedzy i wzrost produktywności jako źródła wzrostu produkcji w poszczególnych działach  184
5.6.	Wydatki na usługi biznesowe oparte na wiedzy a zmiany w produktywności – analiza porównawcza między działami  189
5.7.	Wydatki na usługi biznesowe oparte na wiedzy a zmiany w produktywności i produkcji – analiza porównawcza między grupami działów wyróżnionych z uwagi na stopień zaawansowania technologicznego i oparcia na wiedzy  191
5.8.	Wpływ wydatków na usługi biznesowe oparte na wiedzy na wzrost produktywności i produkcji  197
5.9.	Stopień zaawansowania przeobrażeń strukturalnych w kierunku nowego modelu produkcyjnego w krajach objętych badaniem  201
5.10.	Wpływ stopnia zaawansowania przeobrażeń strukturalnych na produktywność gospodarki w krajach objętych badaniem  203
5.11.	Podsumowanie  207

Rozdział 6. Intensywność wykorzystania w gospodarce krajowych usług biznesowych opartych na wiedzy a ich konkurencyjność międzynarodowa na przykładzie wybranych krajów Unii Europejskiej  211
6.1.	Wprowadzenie  211
6.2.	Międzynarodowy handel usługami biznesowymi opartymi na wiedzy w świetle statystyk bilansu płatniczego  213
6.3.	Przegląd badań dotyczących konkurencyjności w eksporcie usług opartych na wiedzy  215
6.4.	Mierniki konkurencyjności w eksporcie usług  218
6.5.	Konkurencyjność w eksporcie usług biznesowych opartych na wiedzy w krajach objętych badaniem  220
6.6.	Czynniki determinujące konkurencyjność w eksporcie usług biznesowych opartych na wiedzy  225
6.6.1.	Intensywność wykorzystania w gospodarce krajowych usług biznesowych opartych na wiedzy jako czynnik determinujący ich konkurencyjność międzynarodową  226
6.6.2.	Czynniki determinujące konkurencyjność w eksporcie usług biznesowych opartych na wiedzy – analiza empiryczna na przykładzie krajów objętych badaniem  228
6.6.2.1.	Założenia modelu i źródło danych wykorzystanych w modelu  229
6.6.2.2.	Wyniki estymacji modelu ekonometrycznego  230
6.7.	Podsumowanie  236

Zakończenie  239
Bibliografia  247
Wykaz skrótów  269
Załączniki  271
Spis tabel, wykresów i załączników  285
Summary  291
Od Redakcji  293
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(pdf)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

31,50 zł
35,00 zł

Luksusowe usługi transportowe w turystyce

Materialny i intelektualny rozwój ludzkości jest ściśle związany z permanentnym poszukiwaniem nowych doświadczeń życiowych, tworzeniem i zaspokajaniem różnych potrzeb oraz doskonaleniem procesów kształtowania systemu gospodarczego ...
21,00 zł
30,00 zł

Imperia wiedzy. Edukacja i nauka jako czynniki siły państw na arenie międzynarodowej

Anna Wojciuk odpowiada na pytanie, w jaki sposób edukacja i nauka budują dziś siłę państw, a także analizuje zmiany ładu międzynarodowego, które prowadzą do narodzin tytułowych imperiów wiedzy. Praca zawiera wiele przykładów...
20,58 zł
29,40 zł

Wstęp do wiedzy o grach tradycyjnych

Książka stanowi kompendium wiedzy na temat historii gier tradycyjnych, ich funkcji i znaczenia w dziejach rozwoju społeczeństw. Zbiera wiadomości dotyczące poszczególnych grup gier oraz szczegółowo prezentuje ich zasady.W pięc...
38,70 zł
43,00 zł

Zarządzanie wiedzą w tworzeniu konkurencyjności szkoły

W książce szeroko omówiono zagadnienia kształtowania i doskonalenia potencjału absorpcyjnego placówek szkolnych, a więc zdolności do identyfikowania, przyjmowania oraz wykorzystywania wiedzy w zarządzaniu szkołą. Właściwe wykorzystanie za...
8,91 zł
9,90 zł

Wiedza a wiara w myśli patrystycznej

seria Piąty wymiar E-book poświęcony jest problematyce relacji między wiedzą a wiarą w okresie patrystycznym, a więc w czasie, kiedy w wyniku dialogu antycznej myśli filozoficznej z prawdami zawartymi w księgach Pisma Świętego ukształtowały się ...
18,06 zł
21,00 zł

Kultura organizacji publicznych świadczących usługi społeczne: orientacje, uwarunkowania, efekty

Książka porusza niezwykle aktualną tematykę funkcjonowania organizacji sektora publicznego. Celem opracowania jest wskazanie możliwości wykorzystania instrumentów zarządzania strategicznego, które mogą być zastosowane w odpowiedzi na ujaw...
29,24 zł
34,00 zł

Zarządzanie wiedzą w tworzeniu innowacji: model tercji organizacji – ujęcie fraktalne

Niniejsza monografia poświęcona problematyce czynników i warunków determinujących rozwój wiedzy organizacyjnej przy tworzeniu innowacji produktu (kolekcji odzieży) istotnie wzbogaca teoretyczno-metodyczne i empiryczne aspekty zarzą...
30,53 zł
35,50 zł

Doskonalenie zarządzania procesami biznesowymi w organizacji z wykorzystaniem modeli dojrzałości i technologii informacyjno-komunikacyjnych

W organizacji, dla której procesy są osią działania, problem doskonalenia i usprawniania procesów oraz problem dopasowania biznes-ICT zawsze występują łącznie. Niniejsza praca jest zatem próbą spojrzenia na organizację procesową je...
30,32 zł
39,90 zł

Budowanie aplikacji biznesowych za pomocą Windows Presentation Foundation i wzorca Model View ViewM

Twórz bogate, elastyczne i łatwe w utrzymaniu aplikacje biznesowe przy pomocy wzorca projektowego MVVMProjektuj aplikacje biznesowe w prostszy i lepszy sposób stosując wzorzec MVVM dla Windows Presentation Foundation (WPF) i Microso...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!