Warsztat stratega. Zbiór narzędzi dla trenerów i wykładowców zarządzania strategicznego
Warsztat stratega to cenny zbiór pomocy dydaktycznych i metodycznych, które może wykorzystać każdy, kto uczy zarządzania strategicznego (trenerzy, wykładowcy, szkoleniowcy) albo sam się kształci lub pomaga tworzyć i wdrażać strategie (przedsiębiorcy, menedżerowie, doradcy). Zawiera 50 ćwiczeń, studiów przypadku, projektów analitycznych, zadań online, propozycji dyskusji oraz formularzy do pracy własnej, doskonalących umiejętności potrzebne w procesie tworzenia i wdrażania strategii, które dotyczą następujących tematów:
określanie misji, wartości, wizji i celów przedsiębiorstwa,
przeprowadzanie analizy strategicznej,
dokonywanie wyboru strategii i jej wdrożenia.
Ważnym elementem książki są obszerne wprowadzenia do poszczególnych tematów, mające charakter poradnikowy, schematycznie pokazujące w kilku krokach, "jak w praktyce można to zrobić". Pomagają one odpowiedzieć na pytania: Jak budować i wdrażać strategię? Jak analizować sektor? Jak szukać pomysłów rozwojowych? Jak dokonywać wyborów strategicznych? Wiele jest w niej także przykładów i odniesień do praktyki gospodarczej.
Książka powstała jako efekt 10-letniego doświadczenia dydaktycznego, trenerskiego i doradczego autorki. Może być pomocna w przygotowywaniu szkoleń, zajęć, treningów, systematyzowaniu praktycznej wiedzy dotyczącej zarządzania strategicznego, a także zdobywaniu nowych umiejętności potrzebnych przy tworzeniu i wdrażaniu strategii.
Obszerny zestaw materiałów jest dostępny w wersji elektronicznej na stronie www.warsztat-stratega.abc.com.pl po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-6600-7
- ISBN druku: 978-83-264-4304-6
- EAN: 9788326466007
- Liczba stron: 260
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorce | str. 13 Wprowadzenie | str. 15 Rozdział 1. Zbuduj fundament | str. 19 Krok 1. Zrób sobie kawę i pomyśl | str. 20 Dlaczego warto budować fundamenty? | str. 20 Jak myśleć o budowaniu fundamentów organizacji? | str. 20 Krok 2. Zaplanuj proces | str. 21 Jak przebiega proces zarządzania strategicznego? | str. 21 Jak zaplanować proces zarządzania strategicznego? | str. 23 Krok 3. Określ wizję | str. 25 Co to jest wizja? | str. 25 Dobra wizja | str. 26 Jak tworzyć wizję? | str. 27 Krok 4. Zdefiniuj wartości | str. 28 Co to są wartości? | str. 28 Dobre wartości | str. 28 Jak definiować wartości organizacyjne? | str. 30 Krok 5. Sformułuj misję | str. 32 Co to jest misja? | str. 32 Dobra misja | str. 33 Kiedy nie warto tworzyć misji? | str. 34 Co zrobić, aby sformułować misję? | str. 35 Inspiracje - strategia w praktyce | str. 37 Budowanie fundamentów etycznych - przypadek firmy DB Schenker Logistics | str. 37 Inspiracje - cytaty | str. 42 Planowanie procesu zarządzania strategicznego | str. 42 Wizja | str. 43 Wartości | str. 44 Misja | str. 45 Ćwiczenia, zadania, przypadki Jakie to zwierzę? - ćwiczenie | str. 47 Tworzymy wizję organizacji - ćwiczenie | str. 49 Firma herbu Zielona Pietruszka - ćwiczenie | str. 51 Aukcja wartości osobistych - ćwiczenie | str. 55 Dziewczyny w sieci - studium przypadku | str. 59 Misja na piątkę - ćwiczenie | str. 63 Moje życie jest moją misją - ćwiczenie | str. 67 Misja, wizja i wartości online - ćwiczenie online | str. 71 Warto rozmawiać - dyskusja | str. 75 Będąc młodym konsultantem - ćwiczenie | str. 79 Formularze do pracy własnej Strategiczny bilans otwarcia | str. 81 Forma i zakres strategii | str. 83 Uczestnicy procesu | str. 85 Harmonogram działań | str. 87 Wizja organizacji | str. 89 Wartości organizacyjne | str. 91 Identyfikacja interesariuszy | str. 95 Misja organizacji | str. 97 Rozdział 2. Przeprowadź analizę | str. 99 Krok 1. Zrób sobie kawę i pomyśl | str. 100 Dlaczego warto przeprowadzać analizę strategiczną? | str. 100 Jak myśleć o analizie strategicznej? | str. 100 Krok 2. Zbadaj makrootoczenie | str. 102 Co to jest makrootoczenie? | str. 102 Jak badać makrootoczenie? | str. 103 Krok 3. Zanalizuj sektor | str. 104 Co to jest sektor? | str. 104 Jak analizować sektor? | str. 104 Krok 4. Zdiagnozuj organizację | str. 106 Czego dotyczy diagnoza wnętrza przedsiębiorstwa? | str. 106 Jak przeprowadzić diagnozę przedsiębiorstwa? | str. 106 Inspiracje - strategia w praktyce | str. 108 Gra o przyszłość - wywiad z Paulem Machackiem | str. 108 Cytaty - analiza strategiczna | str. 115 Perspektywa | str. 115 Patrzenie a dostrzeganie | str. 115 Nowe spojrzenie na stare sprawy | str. 116 Związki i zależności | str. 117 Ćwiczenia, zadania, przypadki System w ruchu - ćwiczenie | str. 119 Mrożonki Dziadka Mroza - ćwiczenie | str. 121 Co z tego wynika? - dyskusja | str. 123 Piguła online - studium przypadku | str. 125 Gazety i czasopisma - ćwiczenie online | str. 129 Firma marzeń - ćwiczenie online | str. 133 Przypadek soczysty - studium przypadku | str. 137 5 sił Portera w akcji - ćwiczenie | str. 145 Sektor na mapie - ćwiczenie | str. 147 Szkic na serwetce - ćwiczenie | str. 151 Dziewczyna jak malina - studium przypadku | str. 153 Łańcuch wartości na wesoło - ćwiczenie | str. 161 Przepis na sukces - ćwiczenie online | str. 165 Formularze do pracy własnej Analiza makrootoczenia | str. 167 Analiza strukturalna sektora | str. 171 Całościowa diagnoza organizacji | str. 175 Rozdział 3. Wybierz i wdrażaj strategię | str. 183 Krok 1. Zrób sobie kawę i pomyśl | str. 184 Jakie strategie warto wdrażać? | str. 184 Jak myśleć o wyborze i wdrożeniu strategii? | str. 184 Krok 2. Wybierz strategię | str. 185 Co to jest strategia? | str. 185 Jak wybierać strategię? | str. 186 Krok 3. Pozyskaj wsparcie | str. 187 Czyje wsparcie jest ważne przy wdrażaniu strategii? | str. 187 Jak pozyskiwać wsparcie dla strategii? | str. 188 Krok 4. Zaplanuj wdrożenie | str. 189 Czym jest planowanie wdrożenia? | str. 189 Jak rozplanować wdrożenie? | str. 190 Inspiracje - strategia w praktyce | str. 191 Wdrażanie strategii zarządzania przez wartości - przypadek firmy KRUK SA | str. 191 Inspiracje - cytaty | str. 197 Odważne strategie | str. 197 Twórcze strategie | str. 198 Strategia jako zmiana | str. 199 Dokonywanie wyborów | str. 199 Wdrażanie strategii | str. 200 Ćwiczenia, zadania, przypadki Jaki świat, jaka firma? - dyskusja | str. 203 Qdrinx - nowa droga do sukcesu - studium przypadku | str. 205 Qdrinx - komunikacja strategii - ćwiczenie | str. 213 Qdrinx - wdrożenie strategii - ćwiczenie | str. 217 Co słychać w Naszej Klasie? - ćwiczenie online | str. 221 Tchibo - wbrew regułom - studium przypadku | str. 225 Przejażdżka z iTaxi - studium przypadku | str. 231 Rewolucja w Słonecznej - studium przypadku | str. 237 Papierowa wieża - ćwiczenie | str. 241 Formularze do pracy własnej Wyzwania strategiczne | str. 243 Warianty strategii | str. 245 Jednostronicowa strategia | str. 249 Szukanie wsparcia dla strategii | str. 251 Komunikacja strategii | str. 253 Programy realizacyjne | str. 255 Spis ilustracji i tabel | str. 259