MENU

Warsztat stratega. Zbiór narzędzi dla trenerów i wykładowców zarządzania strategicznego

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2013

  • Autor: Anna Witek-Crabb

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 111,00 zł
99,90
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Warsztat stratega. Zbiór narzędzi dla trenerów i wykładowców zarządzania strategicznego

Warsztat stratega to cenny zbiór pomocy dydaktycznych i metodycznych, które może wykorzystać każdy, kto uczy zarządzania strategicznego (trenerzy, wykładowcy, szkoleniowcy) albo sam się kształci lub pomaga tworzyć i wdrażać strategie (przedsiębiorcy, menedżerowie, doradcy). Zawiera 50 ćwiczeń, studiów przypadku, projektów analitycznych, zadań online, propozycji dyskusji oraz formularzy do pracy własnej, doskonalących umiejętności potrzebne w procesie tworzenia i wdrażania strategii, które dotyczą następujących tematów:


określanie misji, wartości, wizji i celów przedsiębiorstwa,
przeprowadzanie analizy strategicznej,
dokonywanie wyboru strategii i jej wdrożenia.
Ważnym elementem książki są obszerne wprowadzenia do poszczególnych tematów, mające charakter poradnikowy, schematycznie pokazujące w kilku krokach, "jak w praktyce można to zrobić". Pomagają one odpowiedzieć na pytania: Jak budować i wdrażać strategię? Jak analizować sektor? Jak szukać pomysłów rozwojowych? Jak dokonywać wyborów strategicznych? Wiele jest w niej także przykładów i odniesień do praktyki gospodarczej.






Książka powstała jako efekt 10-letniego doświadczenia dydaktycznego, trenerskiego i doradczego autorki. Może być pomocna w przygotowywaniu szkoleń, zajęć, treningów, systematyzowaniu praktycznej wiedzy dotyczącej zarządzania strategicznego, a także zdobywaniu nowych umiejętności potrzebnych przy tworzeniu i wdrażaniu strategii.








Obszerny zestaw materiałów jest dostępny w wersji elektronicznej na stronie www.warsztat-stratega.abc.com.pl po wpisaniu zamieszczonego w książce kodu aktywacyjnego

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorce | str. 13

Wprowadzenie | str. 15

Rozdział 1. Zbuduj fundament | str. 19

Krok 1. Zrób sobie kawę i pomyśl | str. 20

Dlaczego warto budować fundamenty? | str. 20

Jak myśleć o budowaniu fundamentów organizacji? | str. 20

Krok 2. Zaplanuj proces | str. 21

Jak przebiega proces zarządzania strategicznego? | str. 21

Jak zaplanować proces zarządzania strategicznego? | str. 23

Krok 3. Określ wizję | str. 25

Co to jest wizja? | str. 25

Dobra wizja | str. 26

Jak tworzyć wizję? | str. 27

Krok 4. Zdefiniuj wartości | str. 28

Co to są wartości? | str. 28

Dobre wartości | str. 28

Jak definiować wartości organizacyjne? | str. 30

Krok 5. Sformułuj misję | str. 32

Co to jest misja? | str. 32

Dobra misja | str. 33

Kiedy nie warto tworzyć misji? | str. 34

Co zrobić, aby sformułować misję? | str. 35

Inspiracje - strategia w praktyce | str. 37

Budowanie fundamentów etycznych - przypadek firmy DB Schenker Logistics | str. 37

Inspiracje - cytaty | str. 42

Planowanie procesu zarządzania strategicznego | str. 42

Wizja | str. 43

Wartości | str. 44

Misja | str. 45

Ćwiczenia, zadania, przypadki

Jakie to zwierzę? - ćwiczenie | str. 47

Tworzymy wizję organizacji - ćwiczenie | str. 49

Firma herbu Zielona Pietruszka - ćwiczenie | str. 51

Aukcja wartości osobistych - ćwiczenie | str. 55

Dziewczyny w sieci - studium przypadku | str. 59

Misja na piątkę - ćwiczenie | str. 63

Moje życie jest moją misją - ćwiczenie | str. 67

Misja, wizja i wartości online - ćwiczenie online | str. 71

Warto rozmawiać - dyskusja | str. 75

Będąc młodym konsultantem… - ćwiczenie | str. 79

Formularze do pracy własnej

Strategiczny bilans otwarcia | str. 81

Forma i zakres strategii | str. 83

Uczestnicy procesu | str. 85

Harmonogram działań | str. 87

Wizja organizacji | str. 89

Wartości organizacyjne | str. 91

Identyfikacja interesariuszy | str. 95

Misja organizacji | str. 97

Rozdział 2. Przeprowadź analizę | str. 99

Krok 1. Zrób sobie kawę i pomyśl | str. 100

Dlaczego warto przeprowadzać analizę strategiczną? | str. 100

Jak myśleć o analizie strategicznej? | str. 100

Krok 2. Zbadaj makrootoczenie | str. 102

Co to jest makrootoczenie? | str. 102

Jak badać makrootoczenie? | str. 103

Krok 3. Zanalizuj sektor | str. 104

Co to jest sektor? | str. 104

Jak analizować sektor? | str. 104

Krok 4. Zdiagnozuj organizację | str. 106

Czego dotyczy diagnoza wnętrza przedsiębiorstwa? | str. 106

Jak przeprowadzić diagnozę przedsiębiorstwa? | str. 106

Inspiracje - strategia w praktyce | str. 108

Gra o przyszłość - wywiad z Paulem Machackiem | str. 108

Cytaty - analiza strategiczna | str. 115

Perspektywa | str. 115

Patrzenie a dostrzeganie | str. 115

Nowe spojrzenie na stare sprawy | str. 116

Związki i zależności | str. 117

Ćwiczenia, zadania, przypadki

System w ruchu - ćwiczenie | str. 119

Mrożonki Dziadka Mroza - ćwiczenie | str. 121

Co z tego wynika? - dyskusja | str. 123

Piguła online - studium przypadku | str. 125

Gazety i czasopisma - ćwiczenie online | str. 129

Firma marzeń - ćwiczenie online | str. 133

Przypadek soczysty - studium przypadku | str. 137

5 sił Portera w akcji - ćwiczenie | str. 145

Sektor na mapie - ćwiczenie | str. 147

Szkic na serwetce - ćwiczenie | str. 151

Dziewczyna jak malina - studium przypadku | str. 153

Łańcuch wartości na wesoło - ćwiczenie | str. 161

Przepis na sukces - ćwiczenie online | str. 165

Formularze do pracy własnej

Analiza makrootoczenia | str. 167

Analiza strukturalna sektora | str. 171

Całościowa diagnoza organizacji | str. 175

Rozdział 3. Wybierz i wdrażaj strategię | str. 183

Krok 1. Zrób sobie kawę i pomyśl | str. 184

Jakie strategie warto wdrażać? | str. 184

Jak myśleć o wyborze i wdrożeniu strategii? | str. 184

Krok 2. Wybierz strategię | str. 185

Co to jest strategia? | str. 185

Jak wybierać strategię? | str. 186

Krok 3. Pozyskaj wsparcie | str. 187

Czyje wsparcie jest ważne przy wdrażaniu strategii? | str. 187

Jak pozyskiwać wsparcie dla strategii? | str. 188

Krok 4. Zaplanuj wdrożenie | str. 189

Czym jest planowanie wdrożenia? | str. 189

Jak rozplanować wdrożenie? | str. 190

Inspiracje - strategia w praktyce | str. 191

Wdrażanie strategii zarządzania przez wartości - przypadek firmy KRUK SA | str. 191

Inspiracje - cytaty | str. 197

Odważne strategie | str. 197

Twórcze strategie | str. 198

Strategia jako zmiana | str. 199

Dokonywanie wyborów | str. 199

Wdrażanie strategii | str. 200

Ćwiczenia, zadania, przypadki

Jaki świat, jaka firma? - dyskusja | str. 203

Qdrinx - nowa droga do sukcesu - studium przypadku | str. 205

Qdrinx - komunikacja strategii - ćwiczenie | str. 213

Qdrinx - wdrożenie strategii - ćwiczenie | str. 217

Co słychać w Naszej Klasie? - ćwiczenie online | str. 221

Tchibo - wbrew regułom - studium przypadku | str. 225

Przejażdżka z iTaxi - studium przypadku | str. 231

Rewolucja w Słonecznej - studium przypadku | str. 237

Papierowa wieża - ćwiczenie | str. 241

Formularze do pracy własnej

Wyzwania strategiczne | str. 243

Warianty strategii | str. 245

Jednostronicowa strategia | str. 249

Szukanie wsparcia dla strategii | str. 251

Komunikacja strategii | str. 253

Programy realizacyjne | str. 255

Spis ilustracji i tabel | str. 259
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

26,66 zł
31,00 zł

Zbiór zadań z podstaw teoretycznych kryptografii i ochrony informacji

Książka jest zbiorem zadań z rozwiązaniami z podstaw teoretycznych kryptografii i kryptograficznej ochrony informacji. Poszczególne rozdziały dotyczą różnych fragmentów tej dziedziny. Rozdział pierwszy zawiera zadania z szyfr&oacut...
18,92 zł
22,00 zł

Systemy ekspertowe we wspomaganiu procesów zarządzania wiedzą w organizacji

W rozdziale pierwszym dokonano rozróżnienia podstawowych dla przedmiotu rozważań pojęć: danych, informacji, wiedzy, a nawet mądrości. Rozdział drugi zawiera omówienie systemów ekspertowych. Celem rozdziału trzeciego jest pokazanie,...
108,36 zł
129,00 zł

System zarządzania ruchem na drogach w Polsce

System zarządzania ruchem na drogach w Polsce – jest to pierwsza pozycja traktująca w sposób kompleksowy problematykę zarządzania ruchem na drogach ze szczególnym uwzględnieniem projektów organizacji ruchu. Monografia jest ni...
49,50 zł
55,00 zł

Podstawy zarządzania finansami przedsiębiorstw. Instrumenty-metody-przykłady-zadania

Niniejszy podręcznik przygotowano z myślą o studentach uczelni technicznych (słuchaczy studiów stacjonarnych i niestacjonarnych), w programie studiów mających przedmioty związane z finansami przedsiębiorstw, w szczególności z zarzą...
22,36 zł
26,00 zł

Podstawy organizacji i zarządzania. Materiały do ćwiczeń. Część 1

W publikacji zaprezentowano metody, techniki i narzędzia wykorzystywane do analizy i oceny organizacji. Struktura poszczególnych rozdziałów obejmuje określenie celu metody, przedstawienie instrukcji jej stosowania, zaprezentowanie przykła...
40,50 zł
45,00 zł

Encyklopedia globalnego zarządzania ekologicznego i energetycznego

Prezentowana pozycja nosi znamiona wydania o charakterze pionierskim. Stanowi propozycję systematyzacji istotnych społecznych kwestii, które wpisują się w koncept potencjalnej strategii przetrwania gatunku ludzkiego. Opracowanie nie ma cha...
48,60 zł
54,00 zł

Zarządzanie strategiczne w samorządach lokalnych

Zjawiska zachodzące we współczesnym demokratycznym społeczeństwie powodują, że mimo postępującej globalizacji gospodarki wzmaga się identyfikacja społeczeństw w wymiarze lokalnym. Głównym celem niniejszej książki jest wskazanie podstawowy...
31,50 zł
35,00 zł

Budowanie strategii rozwoju uczelni jako element modelu zarządzania przez cele na rynku szkolnictwa wyższego. Studium przypadku Akademii Humanitas

Strategia rozwoju może być istotnym instrumentem wspierającym procesy zarządzania w szkole wyższej. Umożliwia ona uczelni określenie, jakie cele chce osiągnąć w określonym czasie i jaki kierunek rozwoju powinna obrać, co wydaje się ważne zarówno...
22,41 zł
24,90 zł

Matematyka dla gimnazjalisty Zbiór zadań

Potrzebujesz zbioru zadań z matematyki? Chcesz zrobić powtórkę przed klasówką? Poćwiczyć przed egzaminem? Nowa seria repetytoriów dla gimnazjalistów "OLDSCHOOL - stara dobra szkoła" to skuteczna nauka tego, czego ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!