Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU

Wybrane aspekty dotyczące możliwości prowadzenia działań wspierających rozwój małych dzieci zagrożonych niepełnosprawnością lub niepełnosprawnych oraz ich rodziny(eBook)

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: Kraków, 1, 2012

  • Autor: Teresa Serafin

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena detaliczna: 39,80 zł
35,82
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,98 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Wybrane aspekty dotyczące możliwości prowadzenia działań wspierających rozwój małych dzieci zagrożonych niepełnosprawnością lub niepełnosprawnych oraz ich rodziny

Prezentowana praca składa się z siedmiu rozdziałów części teoretycznej i trzech rozdziałów części empirycznej.  W pierwszych rozdziałach części teoretycznej przedstawiono m.in. dostępne dane statystyczne, które uzasadniają potrzebę podejmowania działań programowych, charakterystykę obecnej sytuacji i bariery w realizacji działań międzyresortowych. Kolejne rozdziały identyfikują adresatów programu, cele, zadania i przewidywane efekty tych działań oraz założenia organizacyjne i standardy wymagań stawiane placówkom wnioskującym o rekomendację do prowadzenia działań programowych.  Istotne informacje dotyczące międzyresortowego finansowania działań na rzecz dzieci zawiera 6 rozdział. W części empirycznej przedstawiono rezultaty dwuletniego wdrażania programu WWKSC dotyczące: działań koordynujących program, spełniania warunków konkursowych umożliwiających placówkom uzyskanie rekomendacji do programu, spełniania warunków formalnych i merytorycznych przez rekomendowane placówki, analizy zależności między czynnikami związanymi z tworzeniem systemu, a obecnym etapem realizacji założeń programowych, oraz raport z bezpośredniej pracy programowej z dziećmi. Opis wybranych wniosków stanowi egzemplifikację dokonanej pracy przygotowawczej niektórych placówek do uczestnictwa w programie.  Uzyskane rezultaty zostały sformułowane w podsumowaniu każdego rozdziału, jak również w zakończeniu pracy i wnioskach końcowych.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp ??9

Rozdział 1
Uzasadnienie potrzeby organizowania wczesnego
wspomagania rozwoju dziecka ?17
1.1. Identyfikacja problemu i zarys sytuacji demograficznej Polski ?26
1.2. Wybrane dane epidemiologiczne dotyczące występowania
niepełnosprawności u dzieci od urodzenia do ukończenia 7 roku życia ?28
1.3. Dostępne dane statystyczne dotyczące niepełnosprawności występującej
u dzieci od urodzenia do ukończenia 7 roku życia ?29

Rozdział 2
Podstawy prawne prowadzenia działań na rzecz małych dzieci ?35
2.1. Polski system prawny i wynikające z niego możliwości wdrażania działań
z zakresu wczesnej pomocy dziecku i jego rodzinie ?38
2.2. Dokumenty prawa międzynarodowego wskazujące kierunki działań
w zakresie wczesnej pomocy małemu dziecku ?48

Rozdział 3
Ustalenia terminologiczne i uzasadnienie dla podjęcia
działań pilotażowych ?55
3.1. Ustalenia terminologiczne ?55
3.2. Uzasadnienie dla podjęcia działań pilotażowych ?61

Rozdział 4
Adresaci, cele i zadania realizacji pilotażu programu WWKSC
i przewidywane efekty ?65
4.1. Adresaci pilotażu programu ?65
4.2. Cele pilotażu programu ogólne i szczegółowe ?67
4.2.1. Szczegółowy cel działań w odniesieniu do dzieci ?68
4.2.2. Cel działań w odniesieniu do rodziców ?69
4.2.3. Postulowany model działań w stosunku do dziecka i rodziny ?71
4.2.4. Cele działań w odniesieniu do społeczeństwa ?72
4.3. Czas trwania, forma i zadania do realizacji w ramach pilotażu ?73

Rozdział 5
Standardy wymagań, jakie muszą spełniać placówki ?77
5.1. Wymagania dotyczące bazy lokalowej placówki realizującej
program rządowy WWKSC ?78
5.2. Standardy merytoryczne ?79
5.2.1. Standardy dotyczące organizacji pracy placówki ?80
5.3. Zadania do realizacji przez specjalistów ?85

Rozdział 6
Finansowanie zadań programowych ?91
6.1. Szczegółowy opis kalkulacji kosztów ?91
6.2. Rodzaje usług świadczonych w ramach bonu terapeutycznego ?94
6.3. Możliwości zgromadzenia przez rekomendowaną placówkę
odpowiednich środków finansowych 100
6.4. Wykaz poszczególnych świadczeń programowych i regulacji
umożliwiających ich finansowanie 101

Rozdział 7
Przyjęty dla pilotażu programu sposób koordynacji działań 105

Rozdział 8
Sformułowanie problemów, pytań i celu badawczego 109
8.1. Przedmiot badań, hipotezy, zmienne, wskaźniki i narzędzia badawcze 113
8.2. Zmienne badawcze i wskaźniki 116
8.3. Organizacja, teren i zakres badań 118
8.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze jako sposoby opracowania
materiału empirycznego 121

Rozdział 9
Analiza materiału badawczego 125
9.1. Spełnianie warunków przez placówki wnioskujące
o przyznanie rekomendacji 125
9.2. Koordynacja działań pilotażowych 130
9.3. Realizacja świadczeń zdrowotnych na podstawie zawarcia kontraktów
z oddziałami wojewódzkimi NFZ 140
9.4. Działania programowe realizowane we współpracy z oddziałami
terenowymi PFRON 141
9.5. Przekazywanie środków finansowych z subwencji oświatowej
przez jednostki samorządu terytorialnego 141
9.6. Realizacja programu WWKSC w rekomendowanych placówkach 143

9.7. Analiza działań koordynacyjnych oraz bezpośrednio prowadzonych
z dziećmi 154
9.7.1. Efekty ilościowe i jakościowe wyników uzyskanych podczas
realizacji pilotażu programu WWKSC (2005–2007) 154
9.8. Ewaluacja realizacji standardów pilotażu przez placówki rekomendowane
do programu WWKSC według wskaźników ankiety ewaluacyjnej 157
9.9. Postępy w usprawnianiu dzieci na przykładzie badań przeprowadzonych
przez placówki 172
9.10. Realizacja programów dla rodziców 182
9.11. Ocena sposobu przyjmowania dzieci do programu, kwalifikacje kadry 183

Rozdział 10
Podsumowanie wyników realizacji programu WWKSC 185

Rozdział 11
Główne rekomendacje 195

Bibliografia 199
Inne źródła 200
Programy komputerowe 202

Aneksy 203
Aneks 1. Wyciąg z wykazu głównych jednostek chorobowych wg ICD-10,
dających wskazania do udzielania wczesnej, wielospecjalistycznej,
kompleksowej pomocy w ośrodkach wczesnej interwencji 203
Aneks 2. Przykład programu WWKSC zgłoszonego do konkursu
i prowadzonego w samodzielnym ośrodku terapii
i rehabilitacji dla dzieci 207
Aneks 3. Projekt działań do realizacji w Krajowym Programie
Wczesnej Pomocy Dzieciom z Zaburzeniami
w Rozwoju (WWKSC) 237
Aneks 4. Ankieta ewaluacyjna pilotażu programu rządowego
„Wczesna, wielospecjalistyczna, kompleksowa, skoordynowana
i ciągła pomoc dziecku zagrożonemu niepełnosprawnością
lub niepełnosprawnemu oraz jego rodzinie” 242

Spis schematów, tabel i wykresów 275
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Inni Klienci oglądali również

11,00 zł

Niedrukowane dramaty Gabrieli Zapolskiej. T. 1: „Nerwowa awantura” oraz „Pariasy”. T. 2: „Carewicz” i „Asystent” - 04 "Carewicz. Sztuka w 3 aktach"

Do rąk Czytelnika trafia dwutomowe wydanie niepublikowanych nigdy wcześniej w całości czterech dramatów autorki Moralności pani Dulskiej: na tom 1 składają się: Nerwowa awantura i Pariasy, na tom 2 składają się Carewicz i Asystent. Utwory te Zap...
6,00 zł

Zagrożenie wykluczeniem społecznym kobiet niepełnosprawnych - Rozdział I Marginalizacja i wykluczenie społeczne dwa czynniki zwiększonego ryzykai zagrożenia bezpieczeństwa życiowego osób niepełnosprawnych

Zasadnicze cele prezentowanej pracy to: próba syntezy dorobku nauk społecznych w dziedzinie badań nad marginalizacją i wykluczeniem społecznym; próba ukazania wybranych teorii socjologicznych, które zawierają twierdzenia na temat p...

Psałterz dziecka

„Psałterz dziecka” Marii Konopnickiej to zbiór wzruszających wierszy dla dzieci w formie modlitewnika. Pokazuje, że życie dziecka wcale nie jest beztroskie, ale pełne małych i dużych zmartwień, niepokojów i przeżyć, któ...
5,50 zł

Normalizacja europejska w zakresie informatologii - 01 Teoretyczne aspekty normalizacji

Przedmiotem rozważań w monografii jest działalność europejskich organizacji normalizacyjnych w zakresie informatologii na tle aktywności innych organizacji normalizacyjnych i standaryzacyjnych. Głównym celem jest analiza europejskiego systemu no...
5,00 zł

Wartości - pracy, rodziny i religii - ciągłość i zmiana - 10 Religia – tradycyjna czy selektywna?

Przedmiotem analizy w pracy są śląskie wartości, ich geneza, umacnianie się, osłabianie oraz aktualne trwanie i zmiana w społecznościach śląskich. W części teoretycznej scharakteryzowana została koncepcja Ronalda Ingleharta dotycząca zmian sytemu warto...
3,00 zł

Szkoła na miarę możliwości dziecka - Teresa Borowska: Edukacyjny program zmierzający do wzbogacenia zasobów emocjonalnych uczniów i jego rezultaty

W listopadzie 2008 roku w Instytucie Pedagogiki Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu została zorganizowana Ogólnopolska Konferencja Naukowa na temat: SZKOŁA NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI DZIECKA. Konferencja stanowiła próbę rozważań nad kształceniem...
3,00 zł

Samorząd terytorialny (zagadnienia prawne) Tom II - Stanisław Nitecki: Zadania administracji publicznej w zakresie wspierania rodzin przeżywających trudności w realizacji funkcji opiekuńczo-wychowawczych

„Nie tylko w Polsce, ale we wszystkich postkomunistycznych krajach Europy Środkowej ostatnie 25 lat było okresem głębokich przemian politycznych, ekonomicznych i społecznych”. […] fundamentalna rola spoczęła na ustawodawcy w momencie...
23,45 zł

Psychospołeczne aspekty życia i pracy w kontekście różnic międzypokoleniowych i polityki organizacyjnej

Publikacja stanowi wieloaspektowe opracowanie z zakresu psychologii pracy oraz psychologii organizacji i zarządzania, dotyczące problematyki różnorodności pokoleniowej. Autorka omówiła podjęte zagadnienia z uwzględnieniem wymiaru indywidu...
3,00 zł

Świadome rodzicielstwo - Rozdział Wspieranie rozwoju dziecka. Epilog

Kolejna książeczka z cyklu WYZWANIA EDUKACYJNE, sztuka życia w świecie, a jednocześnie "poradników edukacji siebie". Zawiera wiele cennych informacji, a przede wszystkim bezcennych ćwiczeń dla rodziców - szczególnie młody...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!