MENU

Brzydkie słowa, brudny dźwięk

(eBook)

Muzyka jako przekaz kształtujący styl życia subkultur młodzieżowych

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2015

  • Autor: Michał Jan Lutostański

  • Wydawca: Scholar

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 35,00 zł
24,50
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Scholar - oficjalny sklep

Brzydkie słowa, brudny dźwięk

Michał Jan Lutostański – socjolog, doktor nauk społecznych i absolwent Interdyscyplinarnych Studiów Doktoranckich w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Jego działalność naukowa skupia się na młodzieży oraz muzyce. Pracownik instytutu badawczego TNS Polska, gdzie zajmuje się ilościowymi badaniami konsumenckimi. Członek Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii. Autor wielu publikacji oraz wystąpień konferencyjnych. Zdobywca I miejsca w Konkursie o Nagrodę Publiczności na Najlepsze Wystąpienie podczas XIV Kongresu Badaczy Rynku i Opinii 2013 r.
Punk’s not dead. Stare hasło, które pamiętam z koncertów sprzed trzydziestu lat, powraca echem, gdy czytam książkę doktora Michała Jana Lutostańskiego. Przy czym zawołanie to odnosi się nie tylko do punk rocka, lecz także subkultur młodzieżowych jako takich.
Książka Lutostańskiego była dla mnie podróżą sentymentalną, przywołującą z pamięci to i owo. W kulturze, która zwykła traktować to, co zdarzyło się przed pięciu laty, jak zamierzchłą, paleolityczną niemal przeszłość, jest to cenne i znaczące. Po prostu.
Mariusz Czubaj
profesor Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie

Brzydkie słowa, brudny dźwięk to efekt kilkuletnich prac empirycznych nad subkulturami młodzieżowymi w Polsce. Pierwsza jej część dotyczy przyjętego modelu komunikacyjnego między muzykami a słuchaczami w tychże grupach oraz zastosowanej triangulacji metodologicznej. Druga skupia się na nadawcach oraz analizie przekazu w piosenkach ośmiu zespołów. Trzecia zaś kładzie nacisk na słuchaczy w subkulturach z uwzględnieniem stworzenia modeli idealnych ich członków, a kończy się odtworzeniem modelu łączącego nadawców i odbiorców przekazu komunikacyjnego.
Książka ta ma na celu ukazanie kluczowej roli, jaką w subkulturach odgrywa muzyka; może zainteresować nie tylko socjologów, lecz także kulturoznawców, muzykologów czy medioznawców.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa  7
Rozdział 1. Założenia teoretyczne  9
1.1. Definicja subkultur  13
1.2. Badania subkultur w Polsce  22
1.3. Wybór subkultur do badania  27
1.4. Muzyka jako medium  31
1.5. Okoliczności przekazu  33
1.6. Model komunikacyjny   40
1.7. Metodologia  43
1.7.1. Przekaz   44
1.7.2. Nadawcy   46
1.7.3. Odbiorcy  47
Rozdział. Nadawcy oraz przekaz w piosenkach  57
2.1. Subkultura metali   57
2.1.1. Metale i ich muzyka  58
2.1.2. Muzycy o swojej twórczości   67
2.1.3. Przekaz w piosenkach  76
2.1.4. Inne elementy przekazu  88
2.2. Subkultura hip-hopowa  93
2.2.1. Hip-hopowcy i ich muzyka  93
2.2.2. Muzycy o swojej twórczości  102
2.2.3. Przekaz w piosenkach  110
2.2.4. Inne elementy przekazu  120
2.3. Subkultura punkowa  122
2.3.1. Punki i ich muzyka  122
2.3.2. Muzycy o swojej twórczości   132
2.3.3. Przekaz w piosenkach  137
2.3.4. Inne elementy przekazu   146
2.4. Subkultura skinheadów   147
2.4.1. Skinheadzi i ich muzyka   148
2.4.2. Muzycy o swojej twórczości   154
2.4.3. Przekaz w piosenkach   158
2.4.4. Inne elementy przekazu   168
2.5. Porównanie nadawców oraz przekazu czterech
subkultur   169
2.5.1. Porównanie przekazu   170
2.5.2. Porównanie nadawców   173
Rozdział 3. Odbiorcy przekazu   178
3.1. Młodzież a muzyka   178
3.2. Słuchacze zaangażowani kontra niezaangażowani   180
3.3. Demografia członków subkultury  188
3.4. Przynależność do subkultury  198
3.5. Muzyka słuchana przez subkultury   208
3.6. Muzyka a subkultury   211
3.7. Normy i styl życia subkultur młodzieżowych   233
3.8. Typy idealne uczestników subkultur młodzieżowych  259
Zakończenie   265
Bibliografia   274
Literatura   274
Wywiady z zespołami   277
Strony internetowe   278
Wykaz rycin i tabel   280
Aneks 1 – ankieta ilościowa z członkami subkultur   286
Subkultura   288
Muzyka   292
Normy, wartości, styl życia   296
Metryczka   301
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

11,62 zł
14,90 zł

Zakon słowa

Wierszowana opowieść o życiu. Czyta się jak dobre opowiadanie, zawierające historie z życia. Melodia wierszy jest tak prosta i tak wciągająca, że nie odczuwa się prawie w ogóle, że to poezja. Gdyby dodać prosty rytm bębna lub innego instrumentu,...
23,69 zł
31,59 zł

Władza słowa

Zbiór szkiców z lat 1979–1989 dotyczących relacji między literaturą a polityką w ostatnich latach komunizmu. Autor przygląda się językowi sprzeciwu wobec tej władzy. Analizując przebieg strajku w sierpniu 1980 roku, pielgrzymki papi...
17,16 zł
19,95 zł

Brudna praca w zawodach medycznych

W publikacji dokonano analizy interakcji pomiędzy pacjentami i personelem medycznym, ze szczególnym uwzględnieniem obciążeń (społecznych, interakcyjnych, moralnych, fizycznych), które wiążą się z pracą lekarzy, pielęgniarek i ratownik&oac...
30,96 zł
36,00 zł

Od dźwięku do słowa i jeszcze dalej

Tom pod redakcją naukową dr Katarzyny Wojan i dr Ewy Konefał dedykowany prof. UG dr hab. Janinie Bartoszewskiej z okazji 70. rocznicy urodzin, 45-lecia pracy naukowej oraz 25-lecia pełnienia funkcji kierowniczych, znanej w kraju i za granicą badaczce f...
14,36 zł
16,70 zł

Dźwięk w filmie

Przekrojowa analiza zagadnień dotyczących ontologii dźwięku w filmie. Wykorzystując definicję sztuki sformułowaną przez Władysława Tatarkiewicza, autor omawia sposoby tworzenia, funkcjonowania i percepcji warstwy dźwiękowej oraz jej znaczenie w kreowan...
71,20 zł
89,00 zł

Dźwięk i jego percepcja

Czym jest zjawisko dźwięku?Jak powstaje wrażenie słuchowe?Jakie są istotne cechy tego wrażenia?Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym całościowym opracowaniu zagadnienia fizycznych i psychoakustycznych aspektó...
32,72 zł
36,35 zł

Poezja. Słowa niczym szabla

Tomik zawiera kolekcję 15 wierszy napisanych impulsywnie. Zainspirowany bliską rodziną oraz intelektualnym punktem widzenia nowo poznanych znajomych.
34,71 zł
39,90 zł

Brudne lata trzydzieste

Pierwsi przybysze na Wielkie Równiny zobaczyli morze traw ciągnące się po horyzont. Żadnych drzew, wzniesień terenu, przecinającej prerię rzeki. Hodowcy bydła zastali tu wymarzone pastwiska dla swoich stad. Rdzenni mieszkańcy musieli ustąpić mie...
32,68 zł
38,00 zł

Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance

Stan badań na temat kultury rocka w polskim obszarze nauki jest jeszcze mało zaznaczony, jednak w ciągu kilkunastu ubiegłych lat można zauważyć wyraźną tendencję zwyżkową w tej dziedzinie. Na świecie, szczególnie w krajach anglosaskich, badania ...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!