Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Promocja świąteczna

Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego(Miękka)

5.00  [ 1 ocena ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 69,00 zł
55,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 13,80 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 250 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.
- Zamówienia z minimum jedną książką Wydawnictwa Naukowego PWN, PZWL lub WNT wysyłamy taniej (nie dotyczy pakietów).

Płatność elektroniczna
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
- ORLEN Paczka
8,50 zł
7,50 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
8,50 zł
7,50 zł
Kurier pocztowy
12,50 zł
11,50 zł
- InPost Paczkomaty 24/7
12,50 zł
11,50 zł
- Kurier
13,50 zł
12,50 zł

Płatność za pobraniem
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
11,50 zł
10,50 zł
- Kurier pocztowy
15,50 zł
14,50 zł
- Kurier
16,50 zł
15,50 zł
Tańsza dostawa z tytułami PWN

Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego

Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki polonistycznej w jej wymiarze teoretycznym oraz praktycznym. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego częściowo w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym.

W swojej koncepcji odnosi się do refleksyjnych nurtów kształcenia nauczycieli języków obcych, oferując użytkownikom publikacji osobiste doświadczanie na sobie współczesnych trendów i koncepcji glottodydaktycznych.

Zawartość i format książki skorelowane są z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli oraz realizowanymi programami kształcenia glottodydaktyków polonistycznych w ramach studiów podyplomowych w różnych polskich ośrodkach akademickich.

Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki polonistycznej oraz wskazuje kierunki rozwoju konkretnych kompetencji dydaktyczno-metodycznych w odniesieniu do nauczania podsystemów polszczyzny oraz rozwijania kompetencji językowych. Książka stanowi kontynuację serii wydawniczej poświęconej kształceniu nauczycieli języków i glottodydaktyce.

Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języka polskiego jako obcego i drugiego. Jej użytkownikami stają się tym samym studiujący specjalizacje glottodydaktyczne zarówno na polonistycznych studiach licencjackich, magisterskich, jak i w ramach studiów podyplomowych.

Książka jest przeznaczona do wykorzystania na wykładach oraz ćwiczeniach (konwersatoriach) z Glottodydaktyki polonistycznej (czasem zwanej  Podstawami dydaktyki języka polskiego jako obcego) oraz przede wszystkim Metodyki nauczania języka polskiego jako obcego/drugiego (czasem rozbitej na kilka specjalistycznych kursów) na wszystkich realizowanych w Polsce studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych w zakresie glottodydaktyki polonistycznej.

Ważnym odbiorcą będą także czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy języka polskiego jako obcego zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji. Częściowo seminaryjny charakter publikacji umożliwi jej wykorzystywanie także w ramach różnych form doskonalenia oferowanych czynnym zawodowo polonistom.

Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego to opracowanie ważne, wyznaczające nowe kierunki w glottodydaktyce polonistycznej. Jest to pozycja ukazująca historię kształtowania się i rozwoju dyscypliny naukowej, ale przede wszystkim przekonująca do refleksji nad nową wizją posługiwania się językiem polskim, ukierunkowana na innowacyjne ujęcia i rozwiązania w kształceniu językowym, takie jak: podejście ukierunkowane na działanie, edukacja międzykulturowa, nauczanie refleksyjne, koncepcje neurodydaktyczne. To, co najbardziej wartościowe w tej książce, to repertuar sposobów, technik i narzędzi, jakie Autorzy proponują nauczycielowi języka polskiego jako obcego i drugiego, by mógł i umiał projektować proces dydaktyczny w sposób celowy i na miarę wyzwań współczesnych czasów
Dr hab. Iwona Janowska, prof. Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa do 3 dni robocze
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier - dostawa do 2 dni roboczych
    • Poczta Polska (kurier pocztowy oraz odbiór osobisty w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch) - dostawa do 2 dni roboczych
    • ORLEN Paczka - dostawa do 2 dni roboczych
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Strony 242-254_REP.pdf(pdf)
109 KB

Przemysław E. Gębal

Profesor Politechniki Śląskiej i Uniwersytetu Warszawskiego. Lingwista i (glotto)dydaktyk zainteresowany wielojęzycznością i nauczaniem języków obcych (niemieckiego, włoskiego, hiszpańskiego i francuskiego), a także nauczaniem języka polskiego jako obcego i drugiego, którym  zajmuje się konsekwentnie od lat. Świadczą o tym takie jego podręczniki i monografie jak: Dydaktyka kultury polskiej w kształceniu językowym cudzoziemców. Podejście porównawcze (2010), Modele kształcenia nauczycieli języków obcych w Polsce i w Niemczech. W stronę glottodydaktyki porównawczej (2013), Krakowska szkoła glottodydaktyki porównawczej na tle rozwoju glottodydaktyki ogólnej i polonistycznej (2014), Podstawy dydaktyki języka polskiego jako drugiego. Podejście integracyjno-inkluzyjne (2018), Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie (2019). Promotor glottodydaktyki porównawczej i zorientowanych humanistycznie nurtów edukacji językowej. Kontynuator idei krakowskiej szkoły glottodydaktyki porównawczej, propagator dydaktyki języków obcych, stanowiącej humanistyczne zaplecze rozwoju autonomicznej glottodydaktyki. Trener, mentor oraz certyfikowany tutor akademicki.

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Strony 242-254_REP.pdf(pdf)
109 KB

Seria Glottodydaktyka

Seria oferuje teoretyczne i praktyczne wprowadzenie do glottodydaktyki dla przyszłych i praktykujących nauczycieli języków obcych, w tym języka polskiego jako obcego, na różnych poziomach kształcenia. Prezentowane w serii książki mają charakter podręczników akademickich, przygotowanych w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych, studiów przypadku, zadań i ćwiczeń. Autorzy odnoszą się do refleksyjnych nurtów kształcenia nauczycieli języków obcych, oferując użytkownikom publikacji osobiste doświadczanie współczesnych trendów i koncepcji glottodydaktycznych.

Zawartość książek jest skorelowana z wymaganiami sformułowanymi w aktualnych standardach kształcenia nauczycieli. Prezentowane zagadnienia dotyczą również ogólnej dydaktyki językowej i pedagogiki realizowanych na wszystkich specjalizacjach nauczycielskich prowadzonych w ramach neofilologii, lingwistyk stosowanych i glottodydaktyki polonistycznej.

Książki są adresowane do studentów ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych, zarówno na studiach licencjackich, magisterskich, jak i kwalifikacyjnych podyplomowych.

Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki

Kolejna książka uznanej specjalistki w dziedzinie rozwoju dziecka, Sally Goddard Blythe!Znaczny odsetek uczniów wykazuje niepełną sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością u...

Let's study grammar Repetytorium z gramatyki języka angielskiego

„Let's study grammar. Repetytorium z gramatyki języka angielskiego” – pomoc dla uczniów średniozaawansowanych Opanowałeś już podstawy języka angielskiego i chcesz wejść na wyższy poziom? Zależy Ci na tym, aby wyrażać się poprawnie i z...

Świat jako wola i przedstawienie Tom 1

Świat jako wola i przedstawienie to opus magnum Schopenhauera i jedyna całościowa prezentacja systemu filozofa. Projekt ten stanowi pewną kontynuację filozofii Kanta, na tyle jednak osobliwą, a także krytyczną, że w efekcie wykracza po...

Słownik terminologii medycznej polsko-angielski angielsko-polski

Słownik jest przeznaczony dla lekarzy, pielęgniarek i całego personelu medycznego jako pomoc w pracy z angielskojęzycznymi pacjentami oraz podczas wykonywania czynności medycznych, zarówno w kraju jak i za granicą.Opracowanie zawiera...

Ortografia języka hiszpańskiego

Podręcznik ortografii hiszpańskiej z ćwiczeniami przeznaczony jest dla szerokiego odbiorcy. Zakres materiału obejmuje wszystkie zagadnienia ortograficzne przewidziane w programach nauczania w szkołach i na lektoratach. Poszczególne zagadnienia z...

RANY JULEK O tym jak Julian Tuwim został poetą

Opowieść o Julku – niezłym ziółku. O budowaniu bardzo skomplikowanych, do niczego niesłużących maszyn i urządzeń. O hodowli zaskrońców w pudełku, zaklinaniu kamieni i… nieudanym wysadzeniu w powietrze pewnej łódzkiej k...

Jak zbudowałem firmę

Solidna dawka informacji o prowadzeniu firmy Oparta na wywiadach prezentowanych w serii podcastów radia NPR How I Built This, których gospodarzem jest Guy Raz, niniejsza książka oferuje bezcenną wiedzę i inspirację wynikającą z rozmów z ponad dwustoma...
39,90 zł

Jak żyć bez lęku

Lęk i niepokój mogą nas osaczać, zniechęcać do działania i ograniczać nasze decyzje. Kiedy natrętne myśli i rozedrgane emocje zyskują nad nami kontrolę, często nie umiemy sobie z nimi poradzić. Książka prezentuje plan, który pomoże Ci uwolnić się ...
69,00 zł

Etyczny kapitalizm Jak na powrót połączyć prywatny interes dobrem publicznym

Dlaczego etyka popłaca? Co generuje większy zysk i pomyślność jednostek i społeczności: troska o interes własny czy dbanie o interes wspólny? Ten dylemat towarzyszył ludziom od dawna. Ale dlaczego dać się uwięzić pomiędzy tymi dwiema skrajnościa...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!