Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrazasz zgode na uzycie tych ciasteczek. Wiecej informacji, w tym o mozliwosci zmiany ustawien cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatnosci.
MENU
Black Week rabaty do 40%

Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego(Miękka)

5.00  [ 1 ocena ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 69,00 zł
51,75
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 17,25 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 48h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 48 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 250 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.
- Zamówienia z minimum jedną książką Wydawnictwa Naukowego PWN, PZWL lub WNT wysyłamy taniej.

Płatność elektroniczna (PayU, Masterpass)
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Kiosk RUCHu - odbiór osobisty
7,75 zł
6,75 zł
Poczta Polska - odbiór w punkcie
7,75 zł
6,75 zł
Kurier pocztowy
11,75 zł
10,75 zł
Paczkomaty InPost
11,75 zł
10,75 zł
Kurier
12,75 zł
11,75 zł

Płatność za pobraniem
dla zamówień
PWN/PZWL/WNT
Poczta Polska - odbiór w punkcie
10,75 zł
9,75 zł
Kurier pocztowy
14,75 zł
13,75 zł
Kurier
15,75 zł
14,75 zł

Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego

Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki polonistycznej w jej wymiarze teoretycznym oraz praktycznym. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego częściowo w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym.

W swojej koncepcji odnosi się do refleksyjnych nurtów kształcenia nauczycieli języków obcych, oferując użytkownikom publikacji osobiste doświadczanie na sobie współczesnych trendów i koncepcji glottodydaktycznych.

Zawartość i format książki skorelowane są z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli oraz realizowanymi programami kształcenia glottodydaktyków polonistycznych w ramach studiów podyplomowych w różnych polskich ośrodkach akademickich.

Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki polonistycznej oraz wskazuje kierunki rozwoju konkretnych kompetencji dydaktyczno-metodycznych w odniesieniu do nauczania podsystemów polszczyzny oraz rozwijania kompetencji językowych. Książka stanowi kontynuację serii wydawniczej poświęconej kształceniu nauczycieli języków i glottodydaktyce.

Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języka polskiego jako obcego i drugiego. Jej użytkownikami stają się tym samym studiujący specjalizacje glottodydaktyczne zarówno na polonistycznych studiach licencjackich, magisterskich, jak i w ramach studiów podyplomowych.

Książka jest przeznaczona do wykorzystania na wykładach oraz ćwiczeniach (konwersatoriach) z Glottodydaktyki polonistycznej (czasem zwanej  Podstawami dydaktyki języka polskiego jako obcego) oraz przede wszystkim Metodyki nauczania języka polskiego jako obcego/drugiego (czasem rozbitej na kilka specjalistycznych kursów) na wszystkich realizowanych w Polsce studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych w zakresie glottodydaktyki polonistycznej.

Ważnym odbiorcą będą także czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy języka polskiego jako obcego zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji. Częściowo seminaryjny charakter publikacji umożliwi jej wykorzystywanie także w ramach różnych form doskonalenia oferowanych czynnym zawodowo polonistom.

Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego to opracowanie ważne, wyznaczające nowe kierunki w glottodydaktyce polonistycznej. Jest to pozycja ukazująca historię kształtowania się i rozwoju dyscypliny naukowej, ale przede wszystkim przekonująca do refleksji nad nową wizją posługiwania się językiem polskim, ukierunkowana na innowacyjne ujęcia i rozwiązania w kształceniu językowym, takie jak: podejście ukierunkowane na działanie, edukacja międzykulturowa, nauczanie refleksyjne, koncepcje neurodydaktyczne. To, co najbardziej wartościowe w tej książce, to repertuar sposobów, technik i narzędzi, jakie Autorzy proponują nauczycielowi języka polskiego jako obcego i drugiego, by mógł i umiał projektować proces dydaktyczny w sposób celowy i na miarę wyzwań współczesnych czasów
Dr hab. Iwona Janowska, prof. Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Paczka w RUCHu - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w urzędzie Poczty Polskiej - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa Pocztą Polską - dostawa 2 dni robocze
    • Odbiór paczki w Paczkomacie InPost - dostawa 2 dni robocze
    • Dostawa kurierem - dostawa 1 dzień roboczy
    • Odbiór własny w księgarni PWN - dostawa 3 dni robocze
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Strony 242-254_REP.pdf(pdf)
109 KB

Przemysław E. Gębal

Profesor Politechniki Śląskiej i Uniwersytetu Warszawskiego. Lingwista i (glotto)dydaktyk zainteresowany wielojęzycznością i nauczaniem języków obcych (niemieckiego, włoskiego, hiszpańskiego i francuskiego), a także nauczaniem języka polskiego jako obcego i drugiego, którym  zajmuje się konsekwentnie od lat. Świadczą o tym takie jego podręczniki i monografie jak: Dydaktyka kultury polskiej w kształceniu językowym cudzoziemców. Podejście porównawcze (2010), Modele kształcenia nauczycieli języków obcych w Polsce i w Niemczech. W stronę glottodydaktyki porównawczej (2013), Krakowska szkoła glottodydaktyki porównawczej na tle rozwoju glottodydaktyki ogólnej i polonistycznej (2014), Podstawy dydaktyki języka polskiego jako drugiego. Podejście integracyjno-inkluzyjne (2018), Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie (2019). Promotor glottodydaktyki porównawczej i zorientowanych humanistycznie nurtów edukacji językowej. Kontynuator idei krakowskiej szkoły glottodydaktyki porównawczej, propagator dydaktyki języków obcych, stanowiącej humanistyczne zaplecze rozwoju autonomicznej glottodydaktyki. Trener, mentor oraz certyfikowany tutor akademicki.

Sportsmenki

Babochłop, dziwoląg, cyrkówka – pierwsze polskie sportsmenki nie miały lekkiego startu. Narażone na złośliwe komentarze konserwatywnego społeczeństwa powoli wdzierały się na szczyt, a kobiecy sport, mimo wielu przeszkód natury społe...

Wiersze polskie

Dzieci, ich rodzice, babcie i dziadkowie pokochają tę książkę od pierwszego otwarcia. Na jej kartach spotkamy bohaterów najpiękniejszych, najzabawniejszych i najciekawszych polskich wierszy dla małych czytelników.

Religijność jako styl życia

Publikacja jest wynikiem nowatorskich badań nad procesami indywidualizacji religijności młodych ludzi. Przedstawiono tu sposoby manifestacji tożsamości religijnej osób wierzących oraz ich styl życia w dobie kultury masowej na przykładzie warszaw...

Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki

Kolejna książka uznanej specjalistki w dziedzinie rozwoju dziecka, Sally Goddard Blythe!Znaczny odsetek uczniów wykazuje niepełną sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością u...

Dyfuzja wiedzy w polskiej gospodarce

Głównym celem monografii jest określenie wpływu zasobów wiedzy na wzrost efektywności polskiej gospodarki, ze szczególnym uwzględnieniem korzyści wynikających z procesów dyfuzji wiedzy. Analizowane procesy dyfuzji wiedzy obe...

Szczęśliwy jak łosoś

W tej książce czuć magnetyzm Północy. Norwegia od kuchni bawi, zachwyca i przyciąga, każdy rozdział to przygoda! - Jarosław Kuźniar, CEO goforworld.comNorwegowie są najszczęśliwszym narodem na świecie.Łososie są jednym z ...

Słownik polsko rumuński, rumuńsko polski

Słownik polsko - rumuński i rumuńsko - polski zawiera około 17 000 tysięcy haseł (20 000 znaczeń) z zakresu słownictwa ogólnego. Opracowanie uwzględnia również pewien zasób terminów specjalistycznych (z dziedzin takich jak m...

Let's study grammar Repetytorium z gramatyki języka angielskiego

„Let's study grammar. Repetytorium z gramatyki języka angielskiego” – pomoc dla uczniów średniozaawansowanych Opanowałeś już podstawy języka angielskiego i chcesz wejść na wyższy poziom? Zależy Ci na tym, aby wyrażać się poprawnie i z...

Jak odgracić dom, nie wpadając w rozpacz

Powiedzmy sobie prawdę – wszyscy zagracamy swoje domy. Jesteśmy dumni z kolejnych okazji upolowanych na wyprzedażach, uwielbiamy zakupami sprawiać sobie małe przyjemności, a przy każdym wkładanym do coraz to nowych pudełek drobiazgu powtarzamy so...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!