Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
PWN PRO

Dydaktyka języków obcych(Miękka)

Wprowadzenie

5.00  [ 4 oceny ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
Cena detaliczna: 79,00 zł
63,20
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 15,80 zł
Stan magazynowy: Duża ilość
Zarezerwuj i odbierz w księgarni stacjonarnej PWN
Dodaj do schowka
Wysyłka: 24h
Dostawa
Produkt posiadamy w magazynie i wyślemy go w ciągu 24 godzin w dni robocze.

Uwaga! Całkowity czas oczekiwania na zamówienie = czas wysyłki podany na stronie każdego produktu + dostawa przez przewoźnika. 
Podane terminy dotyczą dni roboczych (poniedziałek-piątek,
z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
Dostawa i płatność
Cennik dostaw
- Paczki dostarczamy wyłącznie na terenie Polski.
- Od 300 zł dostawa GRATIS!
- Dla zamówień o wartości powyżej 500 zł wyłącznie płatność elektroniczna.


Płatność elektroniczna
do 199,99 zł
od 200 zł do 299,99 zł
- ORLEN Paczka
8,99 zł
6,99 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
8,99 zł
6,99 zł
- Kurier pocztowy
10,99 zł
8,99 zł
- InPost Paczkomaty 24/7
10,99 zł
8,99 zł
- Kurier
12,99 zł
10,99 zł

Płatność za pobraniem
do 199,99 zł
od 200 zł do 299,99 zł
- Odbiór w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch
11,99 zł
9,99 zł
- Kurier pocztowy
13,99 zł
11,99 zł
- Kurier
15,99 zł
13,99 zł
Słowa kluczowe: językoznawstwo metodyka

Dydaktyka języków obcych

Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. W swojej koncepcji odnosi się do refleksyjnych nurtów kształcenia nauczycieli języków obcych, oferując użytkownikom publikacji osobiste doświadczanie na sobie współczesnych trendów i koncepcji glottodydaktycznych.

Zamieszczone w tomie studia przypadków i zadania odnoszą się do nauczania poszczególnych języków obcych, traktowanych jako element jednego ogólnego kształcenia językowego.Zawartość książki skorelowana jest z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli. Odnosi się do treści skupionych w ramach ogólnej dydaktyki językowej i pedagogiki, które realizowane są na wszystkich specjalizacjach nauczycielskich prowadzonych w ramach neofilologii (anglistyk, germanistyk, romanistyk, iberystyk, italianistyk, rusycystyk), lingwistyk stosowanych i glottodydaktyki polonistycznej. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki, zwracając uwagę na perspektywy i kierunki jej dalszego rozwoju.

Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych. Jej użytkownikami stają się tym samym studiujący specjalizacje nauczycielskie zarówno na studiach licencjackich, magisterskich, jak i kwalifikacyjnych podyplomowych w ramach wszystkich języków obcych obecnych w polskim systemie edukacyjnym. Książka może zostać wykorzystana podczas wykładów i ćwiczeń (lub konwersatoriów) z Dydaktyki językowej (czasem zwanej Glottodydaktyką ogólną lub Podstawami dydaktyki szkolnej) na wszystkich realizowanych w Polsce nauczycielskich filologiach, m.in. anglistykach, germanistykach, romanistykach, iberystykach, italianistykach, rusycystykach, lingwistykach stosowanych oraz specjalizacjach w zakresie glottodydaktyki polonistycznej. Wykłady i ćwiczenia realizowane są na studiach licencjackich oraz kontynuowane na początku studiów magisterskich w ramach specjalizacji nauczycielskich.

  „Na  rynku  polskich  wydawnictw naukowych  niewiele  jest  tego  typu  publikacji  (może  Janowskiej,  Komorowskiej  czy Pfeiffera), które można uznać za względnie kompleksowe, przy  czym  oceniany podręcznik wyróżnia  się  na  tym  tle  in  plus  aktualnością  i  zakresem  podejmowanych  wątków problemowych. Postęp, jaki dokonał się przez minione kilka czy kilkanaście lat na gruncie omawianej dyscypliny, przesądza o tym, że zaproponowany wykład można uznać za nowe ujęcie problemu, wypełniające istotną lukę na rynku  wciąż  nielicznych  podręczników  akademickich  dla  przyszłych  nauczycieli  języków obcych. Dydaktyka  języków  obcych  autorstwa  Przemysława  Gębala  niewątpliwie  nosi cechy podręcznika akademickiego. To publikacja bardzo ciekawa, poznawczo wartościowa i potrzebna  na  etapie  kształcenia  i  doskonalenia  zawodowego  nauczycieli  języków  obcych. Użyteczność  tego  opracowania  docenią  zwłaszcza  ci  czytelnicy,  którzy  mają  utrudniony dostęp do źródeł innojęzycznych, tak z przyczyn logistycznych, jak i kompetencyjnych. W przedmowie  do  podręcznika  autor  celnie  wymienia  grupy  adresatów  jego  wykładu: przyszłych  i  praktykujących  nauczycieli  języków  obcych,  w  tym  polskiego  jako  obcego, zamierzających nauczać bądź nauczających w różnych typach szkół i na różnych poziomach kształcenia,  tak  w  edukacji  formalnej,  jak  i  pozaformalnej.  Listę  tę  rozszerzyłabym  o nauczycieli  akademickich  zajmujących  się  kształceniem  przyszłych  nauczycieli  języków obcych. Dla nich również podręcznik może okazać się pomocą wielce użyteczną, zwłaszcza że został wzbogacony o komponent autorskich zadań/projektów, dzięki którym dużo łatwiej będzie  osiągnąć  zamierzenie  autora,  by  jego  praca  przysłużyła  się  do  „wykształcenia refleksyjnych praktyków, przygotowanych do uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych przez całe życie”.
Dr hab. Anna Jaroszewska, fragment recenzji
  • Sposób dostarczenia produktu fizycznego
    Sposoby i terminy dostawy:
    • Odbiór osobisty w księgarni PWN - dostawa do 3 dni robocze
    • InPost Paczkomaty 24/7 - dostawa 1 dzień roboczy
    • Kurier - dostawa do 2 dni roboczych
    • Poczta Polska (kurier pocztowy oraz odbiór osobisty w Punktach Poczta, Żabka, Orlen, Ruch) - dostawa do 2 dni roboczych
    • ORLEN Paczka - dostawa do 2 dni roboczych
    Ważne informacje o wysyłce:
    • Nie wysyłamy paczek poza granice Polski.
    • Dostawa do części Paczkomatów InPost oraz opcja odbioru osobistego w księgarniach PWN jest realizowana po uprzednim opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem.
    • Całkowity czas oczekiwania na paczkę = termin wysyłki + dostawa wybranym przewoźnikiem.
    • Podane terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni wolnych od pracy).
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Str180-190 od Dydaktyka jezykow obcych.pdf(pdf)
92 KB

Przemysław E. Gębal

Profesor Politechniki Śląskiej i Uniwersytetu Warszawskiego. Lingwista i (glotto)dydaktyk zainteresowany wielojęzycznością i nauczaniem języków obcych (niemieckiego, włoskiego, hiszpańskiego i francuskiego), a także nauczaniem języka polskiego jako obcego i drugiego, którym  zajmuje się konsekwentnie od lat. Świadczą o tym takie jego podręczniki i monografie jak: Dydaktyka kultury polskiej w kształceniu językowym cudzoziemców. Podejście porównawcze (2010), Modele kształcenia nauczycieli języków obcych w Polsce i w Niemczech. W stronę glottodydaktyki porównawczej (2013), Krakowska szkoła glottodydaktyki porównawczej na tle rozwoju glottodydaktyki ogólnej i polonistycznej (2014), Podstawy dydaktyki języka polskiego jako drugiego. Podejście integracyjno-inkluzyjne (2018), Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie (2019). Promotor glottodydaktyki porównawczej i zorientowanych humanistycznie nurtów edukacji językowej. Kontynuator idei krakowskiej szkoły glottodydaktyki porównawczej, propagator dydaktyki języków obcych, stanowiącej humanistyczne zaplecze rozwoju autonomicznej glottodydaktyki. Trener, mentor oraz certyfikowany tutor akademicki.

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
Str180-190 od Dydaktyka jezykow obcych.pdf(pdf)
92 KB

Seria Glottodydaktyka

Seria oferuje teoretyczne i praktyczne wprowadzenie do glottodydaktyki dla przyszłych i praktykujących nauczycieli języków obcych, w tym języka polskiego jako obcego, na różnych poziomach kształcenia. Prezentowane w serii książki mają charakter podręczników akademickich, przygotowanych w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych, studiów przypadku, zadań i ćwiczeń. Autorzy odnoszą się do refleksyjnych nurtów kształcenia nauczycieli języków obcych, oferując użytkownikom publikacji osobiste doświadczanie współczesnych trendów i koncepcji glottodydaktycznych.

Zawartość książek jest skorelowana z wymaganiami sformułowanymi w aktualnych standardach kształcenia nauczycieli. Prezentowane zagadnienia dotyczą również ogólnej dydaktyki językowej i pedagogiki realizowanych na wszystkich specjalizacjach nauczycielskich prowadzonych w ramach neofilologii, lingwistyk stosowanych i glottodydaktyki polonistycznej.

Książki są adresowane do studentów ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych, zarówno na studiach licencjackich, magisterskich, jak i kwalifikacyjnych podyplomowych.

Od teorii stopni formalnych do teorii komunikacji i dialogu w dydaktyce szkolnej i katechetycznej

W toku analizy rozwoju teoretycznych podstaw procesu nauczaniauczenia się Grzegorz Łuszczak zwrócił uwagę zarówno na zbieżne płaszczyzny rozwoju dydaktyki szkolnej i dydaktyki katechetycznej (dydaktyki nauczania religii), jak i elementy r...

Dydaktyka dziennikarstwa

Prezentowana publikacja powinna stanowić interesujące źródło informacji, refleksji i wskazówek dla nauczycieli akademickich zawodowo związanych z kierunkiem dziennikarstwo i komunikacja społeczna, a zwłaszcza dla osób merytorycznie...

Słownik wyrazów obcych

Przedstawiamy nowy Słownik wyrazów obcych. Intensywna i bogata w zmiany rzeczywistość sprawia, że w naszym życiu nieustannie pojawiają się słowa nowe i obce; słowa, których nie rozumiemy. Dlatego koniecznością stało się stworzenie nowej p...

Słownik wyrazów obcych PWN z przykładami i poradami

Nowe, zmienione wydanie słownika, zawierające prawie 23 000 haseł, wzbogacone zostało o przykłady użycia i komentarze normatywne oraz słowa, które weszły do naszego języka w ciągu ostatnich kilku lat, np. banować, b-boy, celebryta, coming out, de...

Słownik wyrazów obcych PWN z przykładami i poradami

Nowe, zmienione wydanie słownika, zawierające prawie 23 000 haseł, wzbogacone zostało o przykłady użycia i komentarze normatywne oraz słowa, które weszły do naszego języka w ciągu ostatnich kilku lat, np. banować, b-boy, celebryta, coming out, de...

Gramatyka porównawcza języków semickich

Podręcznik skierowany jest do studentów lingwistyki i wszystkich osób interesujących się językoznawstwem porównawczym, a zwłaszcza pragnących zgłębić swoją wiedzę w dziedzinie językoznawstwa semickiego.Publikacja poświęcona j...

Wielki słownik wyrazów obcych PWN

Największy słownik wyrazów obcych na polskim rynku. Niezbędny zarówno profesjonalistom, jak i wszystkim użytkownikom polszczyzny. Zawiera około 40 000 haseł i podhaseł, w tym prawie 14 000 po raz pierwszy w tym wydaniu. Rejestruje wyrazy, któ...

Pakiet: W obcej skórze/Nie ma innej ciemności/Smak strachu

Daj się wciągnąć w londyńskie śledztwa detektyw Marnie Rome!Poznaj cykl powieści z inspektor Marnie Rome – londyńską detektyw, bohaterką nagradzanej serii kryminalnej.Pełnokrwiści bohaterowie, psychologiczne zagadki oraz skomplikowane...
39,90 zł

5 języków miłości WYD.II

Mąż i żona rzadko posługują się tym samym językiem miłości. Zazwyczaj używamy swojego własnego języka i frustrujemy się, gdy nasz współmałżonek nie rozumie tego, co chcemy mu zakomunikować. Pragniemy, by okazywał nam miłość...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!