Informacja o cookies
Strona ksiegarnia.pwn.pl korzysta z plików cookies w celu dostarczenia Ci oferty jak najlepiej dopasowanej do Twoich oczekiwań i preferencji, jak również w celach marketingowych i analitycznych. Nasi partnerzy również mogą używać ciasteczek do profilowania i dopasowywania do Ciebie pokazywanych treści na naszych stronach oraz w reklamach. Poprzez kontynuowanie wizyty na naszej stronie wyrażasz zgodę na użycie tych ciasteczek. Więcej informacji, w tym o możliwości zmiany ustawień cookies, znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.
MENU
Podręczniki szkolne »

Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe(eBook)

Content and language integrated learning (CLIL). Wprowadzenie

0.00  [ 0 ocen ]
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły »
  • Wydanie: 1, 2019

  • Autor: Barbara Muszyńska, Katarzyna Papaja

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    Mobi
    Epub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena detaliczna: 39,00 zł
23,40
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 15,60 zł
Dodaj do schowka
Wysyłka: online

Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe

CLIL (Content and Language Integrated Learning – zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe) to nowoczesne podejście do nauczania zarówno przedmiotów, jak i języków. Metoda ta definiowana jest jako dwuogniskowe podejście do nauczania języków, w której drugi język jest wykorzystywany do nauki oraz nauczania zarówno przedmiotu, jak i języka. Książka prezentuje podstawowe zagadnienia dotyczące CLIL i skierowana jest do nauczycieli uczących w klasach CLIL, zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji, od klasy VII szkoły podstawowej oraz w liceum, jak do również studentów licencjackich i magisterskich studiów filologicznych uzyskujących uprawnienia do nauczania oraz wszystkich osób zainteresowanych nauczaniem dwujęzycznym. W nauczaniu dwujęzycznym język obcy stanowi narzędzie komunikacji i wspomaga proces uczenia się. Głównym założeniem komunikacji jest używanie języka obcego w celu przekazywania treści przedmiotowych, zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej. Istotnym elementem zintegrowanego nauczania językowo-przedmiotowego jest pomoc koleżeńska. Wspomaga ona proces nabywania kompetencji w zakresie komunikacji, jak również ograniczania tzw. Teacher Talking Time (czasu, w którym mówi nauczyciel) oraz wydłużania tzw. Student Talking Time (czasu, w którym mówią uczniowie). W systemie CLIL uczniowie uczą się, w jaki sposób posługiwać się językiem, a także, jak używać go do nauki treści niepowiązanych z językiem. Nauczyciel stwarza warunki oraz towarzyszy uczniom w procesie odkrywania treści za pośrednictwem nauczanego języka. Uczniowie zdobywają wiedzę w języku obcym i o języku obcym. Są zachęcani do jego używania w celu wyrażania swoich uczuć i opinii na temat wiedzy przekazywanej na lekcji. Książka podzielona jest na część teoretyczną i praktyczną: - Celem części teoretycznej jest zdefiniowanie zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego, opisanie jego różnych wariantów i uwarunkowań modułowych. Celem tej części jest także przedstawienie kształcenia przedmiotowo-językowego w kontekście polskim oraz międzynarodowym. Autorki zwracają szczególną uwagę na poparcie tego programu edukacyjnego przez Unię Europejską oraz korzyści płynące z wprowadzenia CLIL w szkołach. Korzyści te przedstawione są z perspektywy ucznia, nauczyciela, szkoły, a także społeczeństwa. - Celem części praktycznej jest zaprezentowanie sposobów nauczania oraz uczenia się w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym ze szczególnym zwróceniem uwagi na podejście poznawcze, konstruktywistyczne oraz komunikacyjne. W części tej zostaną także przedstawione wymagane kompetencje nauczycieli CLIL oraz formy uczenia się (uczenie przez dociekanie naukowe, opowiadania edukacyjne etc.). Czytelnik uzyska także praktyczną wiedzę dotyczącą planowanie modułu CLIL (wybór treści, sposoby połączenia treści, język i procesów poznawczych, rozwijanie świadomości międzykulturowej), doboru środków dydaktycznych, tworzenia materiałów dydaktycznych oraz sposobów oceniania w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym. Książka stanowi kompendium dla ogółu nauczycieli pracujących metodą CLIL i jest pierwszą taką publikacją na polskim rynku. Autorki podają w niej zarys teoretyczny i praktyczny, który dotyczy edukacji dwujęzycznej całościowo i wszyscy nauczyciele mogą z niego czerpać. Z książki skorzystają studenci wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych, zwłaszcza angliści, jak również nauczyciele akademiccy przygotowujący przyszłych nauczycieli do pracy w szkołach i pracujący z przyszłymi nauczycielami na studiach podyplomowych, czynni zawodowo nauczyciele i lektorzy CLIL zainteresowani podnoszeniem swoich kwalifikacji oraz nauczyciele pracujący w szkołach dwujęzycznych, zarówno nauczyciele przedmiotowi, jak i językowi.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa  7
Podziękowania 9
I. Teoretyczne podstawy zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego (CLIL)  11
	1. Definicja zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego (CLIL)   13
	2. Perspektywy i podejścia w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym (CLIL) 19
		2.1. Podejście konstruktywistyczne  20
		2.2. Podejście poznawcze 21
		2.3. Uczenie przez doświadczenie 28
		2.4. Podejście komunikacyjne i dialogowe 32
	3. Historia rozwoju zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego (CLIL) 41
	4. Uwarunkowania zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego (CLIL)  44
		4.1. Uwarunkowania typologiczne 44
		4.2. Uwarunkowania związane z otoczeniem 45
		4.3. Uwarunkowania modułowe 47
	5. Modele edukacji dwujęzycznej w Polsce 49
	6. Zalety zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego (CLIL) 57
	7. Motywacja w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym (CLIL) 62
	8. Trudności z implementacją zintegrowanego kształcenia przedmiotowo-językowego (CLIL) 66
	9. Przepisy prawne dotyczące kształcenia przedmiotowo-językowego (CLIL) obowiązujące w Polsce  67
	10. Wdrażanie szkoły CLIL 72
II. Organizacja procesu kształcenia w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym (CLIL) 83
	11. Formy uczenia się w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym (CLIL) 85
		11.1. Uczenie się przez dociekanie naukowe (enquiry-based learning, EBL) 85
		11.2. Odwrócona klasa (flipped classroom, FL) 88
		11.3. Środowisko umożliwiające samodzielne uczenie się (self-organised learning environment, SOLE) 90
		11.4. Opowiadania edukacyjne (stories for teaching and learning)  92
	12. Formy kształcenia pozwalające na różnicowanie procesu uczenia się w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym (CLIL) 94
		12.1. Wykorzystanie metod wspierających strategie uczenia się  95
		12.2. Konsolidacja i różnicowanie procesu uczenia się  101
		12.3. Różnicowanie typów interakcji  106
		12.4. Scaffolding  122
	13. Planowanie modułu kształcenia w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym (CLIL) 129
	14. Dobór środków dydaktycznych  140
	15. Tworzenie materiałów dydaktycznych  146
	16. Ewaluacja i ocenianie w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym (CLIL) 149
III. Rola kompetencji językowych w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym (CLIL) 155
	17. Nauczanie sprawności receptywnych  159
	18. Nauczanie sprawności produktywnych  169
	19. Nauczanie słownictwa, gramatyki i wymowy 178
	20. Zjawisko zmiany kodów językowych (code-switching) 186
Słownik pojęć 189
Spis rysunków i tabel 193
Bibliografia 197
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Barbara Muszyńska

Doktor nauk humanistycznych w dziedzinie edukacji dwujęzycznej (Universidad de Córdoba). Praca doktorska powstała pod kierunkiem prof. Eleny Gomez-Parra (Ways of Measuring the Effectiveness of Bilingual Education Programs in Primary Schools in Europe). Główne obszary zainteresowań to kształcenie językowe dzieci, CLIL (Content and Language Integrated Learning) i edukacja dwujęzyczna w Europie. Adiunkt, kierownik Pracowni Kształcenia Językowego (www.dsw.edu.pl) w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Prowadzi zajęcia z metodyki nauczania języka angielskiego oraz praktyczną naukę tego języka. Trener, dydaktyk i metodyk nauczania języka angielskiego / edukacji dwujęzycznej współpracujący z wieloma instytucjami kształcącymi nauczycieli w Polsce (m.in. ORE) i za granicą. Pedagog oraz nauczyciel języka angielskiego z 18-letnim stażem.

Posiada kwalifikacje Uniwersytetu Cambridge, CPE (Certificate of Proficiency in English), DELTA (Diploma in English Language Teaching to Adults), CELTYL (Younger Learner Extension to CELTA), uprawniające do nauczania języka angielskiego. Jest akredytowanym egzaminatorem Cambridge do egzaminów ustnych Younger Learners, KET, PET, FCE oraz CAE i Pearsona do egzaminów PTE.

Współpracowała jako trenerka i autorka materiałów językowych z wydawnictwem Pearson (współautorstwo w napisaniu nowego kursu językowego „Footprints” i zeszytów ćwiczeń dla dzieci, konsultowanie materiałów dydaktycznych wskazówek dla nauczycieli). Autorka materiałów edukacyjnych dla Wydawnictwa Macmillan.

Prowadzi stronę internetową dotyczącą edukacji dwujęzycznej w Polsce, gdzie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem: www.edukacjadwujezyczna.edu.pl .

Inni Klienci oglądali również

Zintegrowany model publiczno prawnych instytucji ochrony rynku bankowego we Francji i Polsce

Prezentowana monografia jest jednym z nielicznych opracowań poświęconych publicznoprawnym instytucjom ochrony depozytów bankowych. Podejmowane na gruncie nauk prawnych i ekonomicznych rozważania nie traktują tych instytucji jako elementów...
3,00 zł

Edukacja Jutra. Kształcenie osób dorosłych – aktywność w życiu zawodowym - Joanna Wierzejska: Kompetencje społeczne absolwentów studiów pedagogicznych

O ile edukacja młodego pokolenia jest zjawiskiem naturalnym i niezmiennym od wielu lat, o tyle problematyka kształcenia ludzi dorosłych jawi się jako znak nowych czasów. Dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość, postęp dokonujący się w nauce, t...
29,00 zł

Kształcenie pielęgniarek. Studia pierwszego stopnia na kierunku pielęgniarstwo w kontekście standardów kształcenia i akredytacji resortowej

Pielęgniarstwo należy do grupy zawodów regulowanych, co oznacza, że jego wykonywanie jest określone przepisami prawa, w tym przypadku europejskiego i polskiego. Dla uzyskania pożądanych przez rynek pracy kwalifikacji zawodowych konieczne okazuje...
2,00 zł

Język w mediach - Jerzy Podracki, Potoczne elementy językowe w polszczyźnie radia i telewizji

Publikacja jest wyborem tekstów dotyczących języka w mediach współczesnych. Nie stanowi on więc rejestru zmian, jakie dokonały się w języku mediów na przestrzeni dziesięcioleci. Najwcześniejszy zamieszczony w antologii artykuł wydr...
39,80 zł

Edukacja małego dziecka, t. 2. Wychowanie i kształcenie w praktyce

Tom 2. Edukacja małego dziecka. Wychowanie i kształcenie w praktyce jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedago...
86,10 zł

Językowe, literackie i kulturowe ścieżki edukacji polonistycznej (tradycja i współczesność)

Tom dedykowany Profesor Helenie Synowiec, wybitnej specjalistce dydaktyki języka polskiego, językoznawczyni, badaczce problematyki śląskiej, obejmuje studia, eseje i szkice tworzące przestrzeń ważnych i fascynujących spotkań interdyscyplinarnych, tak c...
2,00 zł

Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów - 16 Diagnoza dysortografii a poziom umiejętności ortograficznych uczniów

Zawartość tomu zainteresuje wszystkich, których troską napawają problemy, jakie rosnąca wciąż grupa uczniów ma z werbalizowaniem swych myśli, uczuć, spostrzeżeń, z posługiwaniem się językiem ogólnopolskim. Opracowania zamieszczone ...
37,00 zł

Kształcenie w zakresie etyki dziennikarskiej w kontekście mediów społecznościowych

Publikacja dotyczy bardzo aktualnych zagadnień, które teoretycy mediów, komunikacji społecznej i dziennikarstwa dopiero badają, czyli wyzwań etycznych, jakie powstają w wyniku upowszechniania się nowych mediów, a zwłaszcza medi&oac...
19,68 zł

Kształcenie umiejętności ortograficznych uczniów z dysleksją

Książka przybliża przyczyny niepowodzeń dzieci i młodzieży w uczeniu się języka polskiego i języków obcych oraz pokazuje możliwości skutecznego przezwyciężania specyficznych trudności w zakresie poprawnej pisowni. Publikacja jest skierowana do p...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!