MENU

Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2019

  • Seria / cykl: Glottodydaktyka

  • Autor: Przemysław E. Gębal

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 84,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 42,00 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

50,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Dydaktyka języków obcych. Wprowadzenie

Książka stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki. Ma charakter podręcznika akademickiego, przygotowanego w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych i studiów przypadku do zrealizowania na zajęciach o charakterze seminaryjno-konwersatoryjnym. W swojej koncepcji odnosi się do refleksyjnych nurtów kształcenia nauczycieli języków obcych, oferując użytkownikom publikacji osobiste doświadczanie na sobie współczesnych trendów i koncepcji glottodydaktycznych.
Zamieszczone w tomie studia przypadków i zadania odnoszą się do nauczania poszczególnych języków obcych, traktowanych jako element jednego ogólnego kształcenia językowego.
Zawartość książki skorelowana jest z wymaganiami sformułowanymi w obecnych i przygotowywanych standardach kształcenia nauczycieli. Odnosi się do treści skupionych w ramach ogólnej dydaktyki językowej i pedagogiki, które realizowane są na wszystkich specjalizacjach nauczycielskich prowadzonych w ramach neofilologii (anglistyk, germanistyk, romanistyk, iberystyk, italianistyk, rusycystyk), lingwistyk stosowanych i glottodydaktyki polonistycznej. Pod względem treści obejmuje całościowy przegląd rozwoju glottodydaktyki, zwracając uwagę na perspektywy i kierunki jej dalszego rozwoju.
Książka jest adresowana do studentów wszystkich ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych. Jej użytkownikami stają się tym samym studiujący specjalizacje nauczycielskie zarówno na studiach licencjackich, magisterskich, jak i kwalifikacyjnych podyplomowych w ramach wszystkich języków obcych obecnych w polskim systemie edukacyjnym.

„Na rynku polskich wydawnictw naukowych niewiele jest tego typu publikacji (może Janowskiej, Komorowskiej czy Pfeiffera), które można uznać za względnie kompleksowe, przy czym oceniany podręcznik wyróżnia się na tym tle in plus aktualnością i zakresem podejmowanych wątków problemowych. Postęp, jaki dokonał się przez minione kilka czy kilkanaście lat na gruncie omawianej dyscypliny, przesądza o tym, że zaproponowany wykład można uznać za nowe ujęcie problemu, wypełniające istotną lukę na rynku wciąż nielicznych podręczników akademickich dla przyszłych nauczycieli języków obcych.
Dydaktyka języków obcych autorstwa Przemysława Gębala niewątpliwie nosi cechy podręcznika akademickiego. To publikacja bardzo ciekawa, poznawczo wartościowa i potrzebna na etapie kształcenia i doskonalenia zawodowego nauczycieli języków obcych. Użyteczność tego opracowania docenią zwłaszcza ci czytelnicy, którzy mają utrudniony dostęp do źródeł innojęzycznych, tak z przyczyn logistycznych, jak i kompetencyjnych. W przedmowie do podręcznika autor celnie wymienia grupy adresatów jego wykładu: przyszłych i praktykujących nauczycieli języków obcych, w tym polskiego jako obcego, zamierzających nauczać bądź nauczających w różnych typach szkół i na różnych poziomach kształcenia, tak w edukacji formalnej, jak i pozaformalnej. Listę tę rozszerzyłabym o nauczycieli akademickich zajmujących się kształceniem przyszłych nauczycieli języków obcych. Dla nich również podręcznik może okazać się pomocą wielce użyteczną, zwłaszcza że został wzbogacony o komponent autorskich zadań/projektów, dzięki którym dużo łatwiej będzie osiągnąć zamierzenie autora, by jego praca przysłużyła się do „wykształcenia refleksyjnych praktyków, przygotowanych do uczenia się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych przez całe życie”.
Dr hab. Anna Jaroszewska, fragment recenzji

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 11
1. Języki obce w polskim kontekście edukacyjnym 17
	1.1. Znaczenie i wartość komunikacyjna poszczególnych języków. Elementy polityki językowej  17
		1.1.1. Narzędzia europejskiej polityki językowej 18
		1.1.2. Definicje i charakterystyka polityki językowej 19
		1.1.3. Czynniki i kryteria rozwoju polityki językowej  21
		1.1.4. Polska polityka językowa 24
	1.2. Nauczanie języków obcych w polskim systemie edukacyjnym  27
		1.2.1. Założenia programowe kształcenia językowego w Polsce (od roku 2017)  30
		1.2.2. Preferencje językowe Polaków i ich odzwierciedlenie w ofercie językowej systemu edukacyjnego 42
		1.2.3. Wybrane rozwiązania w zakresie organizacji i realizacji kształcenia językowego w Polsce  47
			1.2.3.1. Nauczanie języka polskiego jako drugiego  48
			1.2.3.2. Zintegrowane nauczanie językowo-przedmiotowe Oddziały dwujęzyczne 51
2. Dydaktyka języków obcych jako dziedzina badań naukowych  54
	2.1. Rodowód dydaktyki języków obcych  56
	2.2. Wokół definicji dydaktyki języków obcych  56
	2.3. Modelowanie koncepcji dyscypliny naukowej. Układy glottodydaktyczne  62
	2.4. Tożsamość dydaktyki języków obcych  71
	2.5. Główne obszary dydaktyki języków obcych  73
	2.6. Metodologia badań (glotto)dydaktycznych  80
		2.6.1. Cele poznawcze i aparat terminologiczny dydaktyki języków obcych 80
		2.6.2. Metody i techniki badawcze 81
		2.6.3. Współczesne badania glottodydaktyczne  88
			2.6.3.1. Badania porównawcze 89
			2.6.3.2. Badania historyczne  91
			2.6.3.3. Badania etnograficzne  92
			2.6.3.4. Badania neurobiologiczne i psychofizjologiczne 94
3. Główne nurty teoretyczne współczesnej dydaktyki języków obcych  98
	3.1. W stronę konstruktywizmu  99
	3.2. Konstruktywizm poznawczy  101
	3.3. Konstruktywizm społeczno-kulturowy  102
	3.4. Konstruktywizm neurobiologiczny  103
	3.5. Konstruktywizm emocjonalny  105
	3.6. Pedagogika konstruktywistyczna  106
	3.7. Dydaktyka konstruktywistyczna  109
	3.8. Pragmatyzm pedagogiczny  112
	3.9. Teorie działania   113
	3.10. W stronę działania w kontekście społecznym  113
	3.11. Pedagogiczne podstawy współczesnej dydaktyki języków obcych  114
		3.11.1. Pedagogika humanistyczna   114
		3.11.2. Pedagogika emancypacyjna   116
		3.11.3. Pedagogika postmodernizmu   118
4. Ku podejściu działaniowemu do uczenia się i nauczania języków obcych. Kierunki rozwoju i koncepcje współczesnej dydaktyki języków obcych   121
	4.1. Podejścia dydaktyczne – metody nauczania – techniki nauczania  121
	4.2. Dydaktyka komunikacyjna w teorii i praktyce edukacyjnej  122
		4.2.1. Lingwistyczne podłoże podejścia komunikacyjnego  122
		4.2.2. Programy komunikacyjne. Poziom progowy w nauczaniu języków obcych 123
		4.2.3. Założenia pedagogiczne i dydaktyczne podejścia komunikacyjnego 	126
		4.2.4. Jednostka uczenia się / nauczania w podejściu komunikacyjnym. Planowanie zajęć 130
		4.2.5. Osiągnięcia dydaktyki komunikacyjnej 133
		4.2.6. Krytyka dydaktyki komunikacyjnej 134
	4.3. Dydaktyka postkomunikacyjna  136
	4.4. Dydaktyka działaniowa – rozważania teoretyczne i rozwiązania programowe  138
		4.4.1. Podstawowe cele i założenia dydaktyki działaniowej 138
		4.4.2. Podejście działaniowe czy zadaniowe? Nieścisłości terminologiczne 139
		4.4.3. Filozofia podejścia działaniowego 140
		4.4.4. Kompetencje ogólne i językowa kompetencja komunikacyjna 141
		4.4.5. Profilowanie edukacji językowej. Sfery użycia języka  144
		4.4.6. Działania językowe i ich podejmowanie w kontekście edukacyjnym 	144
		4.4.7. Skale biegłości językowej 150
		4.4.8. Skala globalna autoewaluacji biegłości językowej 156
	4.5. Dydaktyka działaniowa w praktyce edukacyjnej. Podejście zadaniowe i metoda projektów  160
		4.5.1. Podejście zadaniowe  162
		4.5.2. Praca metodą projektu 169
		4.5.3. Podejście zadaniowe i praca metodą projektu w polskim kontekście kształcenia językowego 174
	4.6. Europejskość dydaktyki działaniowej  177
	4.7. Dydaktyka komunikacyjna i działaniowa w szkolnej edukacji językowej  178
5. Współczesne wyznaczniki dydaktyki języków obcych   	180
	5.1. Uczący się w centrum zainteresowania współczesnej dydaktyki języków obcych  180
	5.2. Autorski model uczenia się i nauczania języków obcych w kontekście konstruktywistycznych koncepcji pedagogicznych 181
	5.3. Uczenie się języków obcych jako wspieranie otwartości na różnorodność kulturową  184
		5.3.1. Edukacja międzykulturowa w perspektywie pedagogicznej  	186
		5.3.2. Edukacja międzykulturowa i rozwijanie kompetencji międzykulturowej w nauczaniu języków obcych  188
		5.3.3. Kultura/kultury w procesie dydaktycznym   194
		5.3.4. Podejścia do nauczania kultury w kontekście nauczania języków obcych 195
		5.3.5. Polska koncepcja glottopedagogiki międzykulturowej 200
		5.3.6. Nauczanie międzykulturowe w europejskich standardach kształcenia językowego   201
		5.3.7. Nauczanie międzykulturowe w kontekście kształcenia językowego – podstawowe założenia dydaktyczne 203
		5.3.8. Metodyka nauczania międzykulturowego  211
		5.3.9. Portfolio doświadczeń kulturowych. Autobiografia spotkań międzykulturowych  214
		5.3.10. Ukryte (kulturowe) konteksty nauczania  215
		5.3.11. Edukacja dla demokracji 218
		5.3.12. Dydaktyka literatury  226
		5.3.13. Zewnętrzna i wewnętrzna perspektywa nauczania międzykulturowego 229
	5.4. Uczenie się języków obcych jako wspieranie różnojęzyczności  230
		5.4.1. Wielojęzyczność w oficjalnych deklaracjach i zaleceniach europejskich  231
		5.4.2. Od wielojęzyczności do różnojęzyczności  234
		5.4.3. Dydaktyka wielo- i różnojęzyczności 237
		5.4.4. Psycholingwistyczne modele wielo- i różnojęzyczności 239
		5.4.5. Czynniki i strategie wspierające rozwój kompetencji różnojęzycznej w procesie dydaktycznym 242
		5.4.6. Zintegrowana dydaktyka języków tercjalnych 246
			5.4.6.1. Dydaktyka języków tercjalnych DaFnE  248
		5.4.7. Interkomprehensja  254
			5.4.7.1. Metodyka interkomprehensji 259
			5.4.7.2. Materiały do nauczania interkomprehensji 261
			5.4.7.3. Interkomunikacja  266
		5.4.8. Otwarcie na języki 267
		5.4.9. Bilans koncepcji dydaktyki wielojęzyczności 273
		5.4.10. Europejska standaryzacja dydaktyki wielojęzyczności 276
		5.4.11. Łączenie koncepcji dydaktyki wielojęzyczności w praktyce edukacyjnej 279
	5.5. Nauczanie języków obcych jako przygotowywanie do kariery zawodowej 280
		5.5.1. Ogólna dydaktyka językowa a dydaktyka języków obcych dla potrzeb zawodowych i specjalistycznych 280
		5.5.2. Lingwistyczne podstawy dydaktyki języków dla potrzeb specjalistycznych i zawodowych 284
		5.5.3. Badanie potrzeb językowych jako wyznacznik planowania procesu dydaktycznego w zakresie języków zawodowych i specjalistycznych 286
		5.5.4. Ewolucja koncepcji nauczania języka dla potrzeb zawodowych  291
		5.5.5. Metodyka nauczania języków dla potrzeb zawodowych i specjalistycznych  292
		5.5.6. Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe (CLIL)   	295
		5.5.7. Język edukacji szkolnej jako odmiana języka specjalistycznego i istotne zagadnienie dla dydaktyki języka polskiego jako drugiego 297
		5.5.8. Kompetencje miękkie a nauczanie języków dla potrzeb zawodowych i specjalistycznych  299
	5.6. Nauczanie języków obcych jako przygotowywanie do efektywnego posługiwania się technologią informacyjno-komunikacyjną  303
		5.6.1. Koncepcja CALL (Computer Assisted Language Learning) 303
		5.6.2. Koncepcja MALL (Mobile Assisted Language Learning)  307
		5.6.3. W stronę MALU (Mobile Assisted Language Use) 308
	5.7. Nauczanie języków obcych jako wspieranie rozwoju osobistego 309
		5.7.1. Coaching językowy – tutoring – peer-consulting 309
		5.7.2. Metodyka edukacji spersonalizowanej 312
		5.7.3. Relacja między coachem/tutorem a podopiecznym  315
	5.8. Nauczanie języków obcych jako czynnik włączania społecznego  315
		5.8.1. Założenia edukacji włączającej  316
			5.8.1.1. Międzynarodowe deklaracje propagujące podejścia inkluzyjne 317
			5.8.1.2. Od integracji do inkluzji 318
		5.8.2. Wybrane założenia metodyki edukacji włączającej 320
		5.8.3. Edukacja włączająca a nauczanie języka polskiego jako drugiego 323
		5.8.4. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i wynikające z nich trudności w uczeniu się języków 324
			5.8.4.1. Uczący się niedosłyszący i niesłyszący 327
			5.8.4.2. Uczący się niedowidzący (słabowidzący) i niewidomi 328
			5.8.4.3. Uczący się dyslektyczni 329
			5.8.4.4. Uczniowie szczególnie zdolni   332
6. Uczący się języków obcych w świetle współczesnych koncepcji psycholingwistycznych i dydaktycznych 336
	6.1. Proces uczenia się w ujęciu neurobiologicznym   337
	6.2. Uwarunkowania osobowościowe i indywidualne a proces efektywnego uczenia się języków obcych 341
		6.2.1. Cechy i czynniki osobowościowe, temperament 	342
		6.2.2. Inteligencje  344
		6.2.3. Style poznawcze, style uczenia się, strategie uczenia się 346
		6.2.4. Zdolności i tzw. zdolności specjalne 350
		6.2.5. Postawy, przekonania, wartości  351
		6.2.6. Lęk językowy i gotowość komunikacyjna  352
		6.2.7. Poczucie własnej wartości i samoocena. Czynniki motywacyjne  356
		6.2.8. Savoir-être a efektywność uczenia się języków. Model SSAKK Macieja Smuka  358
	6.3. Kompetentny uczący się na lekcji języka obcego. Model MAN (menedżer – artysta – naukowiec) Jolanty Sujeckiej-Zając  360
	6.4. Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym jako uczący się języków obcych. Wczesna edukacja językowa  364
		6.4.1. Polska koncepcja kształcenia zintegrowanego   364
		6.4.2. Argumenty przemawiające za wczesną edukacją językową  366
		6.4.3. Założenia dydaktyczno-metodyczne wczesnej edukacji językowej  369
	6.5. Młodzież jako uczący się języków obcych. Szkolna dydaktyka języków obcych  371
		6.5.1. Charakterystyka młodzieży jako uczących się języków obcych 372
		6.5.2. Zalecenia programowe szkolnego kształcenia językowego  375
		6.5.3. Egzaminy językowe. Efekt zwrotny egzaminów 376
	6.6. Dorośli uczący się języków obcych. Andragogika a nauczanie języków obcych  378
		6.6.1. Koncepcja „uczenia się przez całe życie („life long learning”; LLL)  379
		6.6.2. Charakterystyka dorosłych jako uczących się języków obcych 380
	6.7. Seniorzy jako uczący się języków. Założenia i koncepcje glottogeragogiki   383
		6.7.1. Od geragogiki do glottogeragogiki  383
		6.7.2. Charakterystyka seniorów jako uczących się języków obcych 385
		6.7.3. Cele edukacji językowej seniorów   388
		6.7.4. Metodyka nauczania seniorów języków obcych 389
7. Nauczający języków obcych jako podmiot badań dydaktyki języków obcych 392
	7.1. Kompetencje i umiejętności współczesnych nauczających języków obcych 394
	7.2. Style dydaktyczne. Kierowanie klasą/grupą  401
		7.2.1. Styl demokratyczny  401
		7.2.2. Styl partycypacyjny  402
		7.2.3. Styl konsultacyjny  402
		7.2.4. Styl perswazyjny 403
		7.2.5. Styl autorytarny  403
		7.2.6. Styl laissez-faire  404
	7.3. Subiektywne teorie nauczających 405
	7.4. Nauczający jako refleksyjny praktyk  406
	7.5. Koncepcje kształcenia nauczycieli  408
	7.6. Dobrostan nauczającego  409
	7.7. Europejskie standardy pedeutologiczne  416
		7.7.1. Europejski profil kształcenia nauczycieli języków 416
		7.7.2. Europejskie portfolio dla studentów – przyszłych nauczycieli języków 419
	7.8. Elementy edukacji spersonalizowanej w kształceniu nauczycieli języków  422
	7.9. Marka osobista nauczającego  427
8. Zakończenie  430
Literatura przedmiotu 432
Aneksy  461
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji

Inni Klienci oglądali również

27,13 zł
35,70 zł

Wprowadzenie do Arduino

Arduino to otwarta platforma prototypowania elektronicznego, która zawojowała świat projektantów i hobbystów. Niniejsza książka, która stanowi solidne wprowadzenie i została zaktualizowana dla wersji Arduino 1.0, zawiera wie...
22,41 zł
24,90 zł

Córka cieni. Część 2. Obce matki

Przypadkowo znaleziony pamiętnik z czasów wojny odkrywa tajemnicę wychowanej w lesie dziewczynki.Po stracie rodziców mała Juliana samotnie musi ruszyć w świat. Czy dziewczynka poradzi sobie bez pomocy bliskich? Jak potoczą się jej l...
13,50 zł
15,00 zł

Dar języków

„Miałem zaledwie piętnaście lat, gdy w mojej parafii we Wrocławiu zorganizowano pierwsze Seminarium Odnowy w Duchu Świętym. Rozważny wikariusz słusznie uznał, że powinienem poczekać jeszcze trzy lata, zanim będę mógł w nim uczestniczyć. Te...
14,70 zł
21,00 zł

Wprowadzenie do teologii katolickiej

Wprowadzenie do teologii katolickiej; zgodnie z tytułem; przeznaczone jest przede wszystkim dla tych; którzy rozpoczynają studiowanie teologii. Stanowi ono pierwsze; ogólne spojrzenie na przedmiot podejmowanych studiów. Równ...
8,94 zł
14,90 zł

Wprowadzenie do CAD

Książka stanowi kompendium wiedzy o CAD. Zawarto w niej wybrane elementy teorii projektowania (w aspekcie CAD) oraz charakterystykę i zakres komputerowo wspomaganego projektowania konstrukcji mechanicznych. W publikacji przedstawiono:
29,19 zł
44,90 zł

Obcy chłopiec

DO CZEGO SIĘ POSUNIESZ, BY ZACHOWAĆ TO, CO POSIADASZ? Cecilia Wilborg ma wszystko – kochającego męża, dwie piękne córeczki i wspaniały dom w bogatej dzielnicy małego miasteczka. I ciężko pracuje, by to wszystko zatrzymać. Zbyt ciężko...
58,59 zł
65,10 zł

Wprowadzenie do chemii fizycznej Tom 3

Podręcznik polecany jest dla studentów wydziałów chemicznych, ale również niechemicznych jak, ceramika, inżynieria materiałowa, metalurgia, nanotechnologia, biotechnologia, na kierunkach, w których chemia (termodynamika chem...
45,43 zł
64,90 zł

Wprowadzenie do prawa środowiska

Praca przedstawia najważniejsze zagadnienia systemowe dotyczące prawnej regulacji odnoszącej się do środowiska, w szczególności jego ochrony. W sposób syntetyczny omówione zostały w niej: normatywne definicje „środowiska&rdqu...
34,40 zł
40,00 zł

Wprowadzenie do polityki zagranicznej państw członkowskich ASEAN

To z pewnością jedna z najlepszych pozycji poświęconych ASEAN – ciekawie napisana, a co najważniejsze, merytorycznie i obiektywnie ukazująca uwarunkowania historyczne, kulturowe oraz gospodarcze decydujące o polityce zagranicznej prowadzonej prze...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!