MENU
PWN wspiera profesjonalistów

Innowacyjność przedsiębiorstw – koncepcje, uwarunkowania i pomiar

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2014

  • Redakcja naukowa: Teresa Kraśnicka, Tomasz Ingram

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 30,50 zł
26,23
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Innowacyjność przedsiębiorstw – koncepcje, uwarunkowania i pomiar

Niesłabnące zainteresowanie innowacjami przedsiębiorstw i ich innowacyjnością zarówno ba-daczy, jak i polityków, a także menedżerów wynika z wielu przyczyn. Przede wszystkim jest to znaczenie innowacji w rozwoju gospodarczym danego kraju czy regionu, które wiąże się ze zdolnością do ich wdrażania i komercjalizacji przez przedsiębiorstwa. Z punktu widzenia przedsiębiorstwa innowacje postrzega się jako jeden z kluczowych czynników determinujących ich konkurencyjność na współczesnym, coraz częściej globalnym rynku. Rola innowacji w poszukiwaniu źródeł trwałej przewagi konkurencyjnej stale rośnie, przy jednoczesnych coraz większych kosztach innowacji i ryzyku wdrożenia. Ponadto zainteresowanie innowacyjnością, zwłaszcza polskich przedsiębiorstw, wynika z faktu, że jest ona niezadowalająca – zarówno odsetek polskich firm wdrażających innowacje, jak i inne wskaźniki innowacyjności wskazują na jej znacząco niższy poziom w stosunku do europejskich liderów.
Nie sposób przecenić znaczenia innowacji we współczesnym zglobalizowanym świecie, który wkroczył w „nową erę innowacji” – jak twierdzą specjaliści. Powyższe przyczyny skłoniły zespół autorski do podjęcia badań nad tym fascynującym zjawiskiem, jakim jest innowacyjność organizacji, a ich wyniki zaprezentowano w niniejszej książce. Całość opracowania uwzględnia praktykę innowacyjności przedsiębiorstw, przy czym wyniki obszernych, starannie przygotowanych badań empirycznych poprzedzono dogłębnymi analizami literatury, a studia przypadków lokalnych liderów innowacyjności wzbogacone są przeglądem najlepszych praktyk na świecie. Rezultatem prowadzonych dociekań jest autorski „rentgen innowacyjności”, umożliwiający przedsiębiorcom i menedżerom autodiagnozę poziomu innowacyjności oraz potencjału innowacyjnego przedsiębiorstwa (dostępny pod adresem: www.innowacyjnosc.ue.katowice.pl). Połączenie pogłębionych studiów literatury ze starannie przygotowanymi wynikami badań empirycznych, implikacjami dla teorii i praktyki gospodarczej sprawia, że adresatami opracowania mogą być zarówno przedstawiciele kadry akademickiej, studenci i doktoranci kierunków ekonomicznych, jak i przedsiębiorcy, menedżerowie czy doradcy biznesowi.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP           9

Rozdział 1. INNOWACYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA – PERSPEKTYWA TEORETYCZNA I KIERUNKI BADAŃ	15

1.1. Pojęcie innowacji i innowacyjności przedsiębiorstwa  15
1.1.1. Pojęcie i typy innowacji     15
1.1.2. Źródła i proces innowacji       26
1.2. Innowacyjność organizacji jako przedmiot badań    32
1.2.1. Przegląd badań nad innowacyjnością przedsiębiorstw w Polsce w latach 2006-2012    32
1.2.2. Przegląd badań światowych nad innowacyjnością przedsiębiorstw w latach 2006-2012    37
1.3. Innowacyjność jako składnik potencjału konkurencyjnego organizacji           49
1.3.1. Pojęcie i składniki konkurencyjności     49
1.3.2. Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstwa – zarys koncepcji i przykład modelu     52
1.3.3. Innowacje jako źródło przewagi konkurencyjnej     56
1.4. Modele zachowań strategicznych firm jako kontekst innowacyjności organizacyjnej      61

Rozdział 2. POMIAR INNOWACYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW – PROBLEMY METODOLOGICZNE	73

2.1. Poziomy pomiaru innowacyjności – problemy i metody    73
2.2. Wybrane koncepcje badań i narzędzia pomiaru innowacyjności organizacji       78
2.3. Koncepcja innowacyjności i narzędzie jej pomiaru Wanga i Ahmeda       82

Rozdział 3. WYNIKI BADAŃ SONDAŻOWYCH UWARUNKOWAŃ I POTENCJAŁU INNOWACYJNEGO PRZEDSIĘBIORSTW W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM	87

3.1. Metodyka badań         87
3.1.1. Cele i model badawczy      87
3.1.2. Charakterystyka badanej próby przedsiębiorstw   88
3.1.3. Opis narzędzia badawczego       90
3.2. Wyniki badań sondażowych       91
3.2.1. Pomiar innowacyjności przedsiębiorstw     91
3.2.2. Diagnoza wybranych aspektów działalności innowacyjnej . 96
3.2.3. Wewnętrzne uwarunkowania działalności innowacyjnej   102
3.2.4. Ocena innowacyjności przedsiębiorstw według przyjętych miar      106
3.3. Wnioski z badań         112

Rozdział 4. INNOWACYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW PRODUKCYJNYCH W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM	115

4.1. Metodyka badań         115
4.1.1. Koncepcja badań: cele, model, hipotezy     115
4.1.2. Metodyka badań, charakterystyka badanej próby i narzędzia badawczego       116
4.2. Pomiar aktywności innowacyjnej firm produkcyjnych   120
4.2.1. Ilościowa charakterystyka innowacji wdrożonych w badanych firmach       120
4.2.2. Wymiary potencjału innowacyjnego badanych przedsiębiorstw według metodyki Wanga i Ahmeda   126
4.2.3. Badanie zależności statystycznych pomiędzy wymiarami potencjału innowacyjnego, innowacyjnością, wynikami i konkurencyjnością przedsiębiorstw     127
4.2.4. Modele zachowań strategicznych przedsiębiorstw a ich innowacyjność      132
4.3. Wnioski z badań         136

Rozdział 5. MODELE DZIAŁALNOŚCI INNOWACYJNEJ WYBRANYCH PRZEDSIĘBIORSTW MIĘDZYNARODOWYCH I POLSKICH	140

5.1. Studia przypadków – opis metody      140
5.2. Przykłady dobrych praktyk wybranych korporacji międzynarodowych        142
5.2.1. Whirlpool       142
5.2.2. Danone          147
5.2.3. Cisco          149
5.2.4. ICL – International Computers Limited      154
5.2.5. Hyundai        156
5.2.6. Podobieństwa i różnice w praktykach innowacyjnych analizowanych organizacji       157
5.3. Przykłady praktyk innowacyjnych wybranych przedsiębiorstw produkcyjnych – studia przypadków      159
5.3.1. Innowacje w Tenneco Automotive      159
5.3.2. Innowacje w Sunex      174
5.3.3. Innowacje w Pro-System       183
5.3.4. Innowacje w Glück        191
5.3.5. Innowacje w BaginBox System    195
5.3.6. Podobieństwa i różnice działalności innowacyjnej w badanych przypadkach      202

Rozdział 6. PODSUMOWANIE BADAŃ I WNIOSKI KOŃCOWE	207

6.1. Implikacje teoretyczne: Pluralizm, złożoność i ekwifinalność  207
6.2. Implikacje praktyczne: Jak zwiększać innowacyjność przedsiębiorstwa – autodiagnoza innowacyjności firmy     211
6.3. Implikacje metodyczne: Ograniczenia prowadzonych dociekań naukowych i kierunki badań      216

ZAKOŃCZENIE           218
BIBLIOGRAFIA         222
ZAŁĄCZNIK           239
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
20,00 zł
25,00 zł

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z któr...
4,47 zł
5,96 zł

Upadłość przedsiębiorstw a wykorzystanie sztucznej inteligencji (wyd. II). Rozdział 4. Sztuczne sieci neuronowe modelem wczesnego ostrzegania

Autorzy zajęli się w książce modelowaniem prognozowania upadłości polskich przedsiębiorstw na przestrzeni ostatnich 10 lat, koncentrując swoją uwa­gę na doborze metod, ich modyfikacji, doborze odpowiedniej próby uczącej i testującej, identyf...
27,09 zł
31,50 zł

Uwarunkowania równowagi gospodarczej i stabilności społecznej w krajach nordyckich

Na tle współczesnych gospodarek Europy i świata gospodarki krajów nordyckich wyróżniają się relatywnie wysokimi wskaźnikami wzrostu gospodarczego, a jednocześnie dobrym zrównoważeniem, co odzwierciedla się w ustabilizowanych...
25,28 zł
29,40 zł

Informacyjno-decyzyjne determinanty transportowej obsługi przedsiębiorstw przetwórstwa rybnego

W warunkach rynkowego działania przedsiębiorstw przetwórstwa rybnego istotna jest sprawna obsługa transportowa procesów zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji. Przedsiębiorstwa muszą więc wywierać określony wpływ na strukturę systemó...
14,40 zł
16,00 zł

Zachowania strategiczne małych i średnich przedsiębiorstw sektora meblarskiego w procesie internacjonalizacji

W książce przybliżono dorobek teorii ekonomii związany z wyjaśnianiem zjawiska internacjonalizacji przedsiębiorstw. Przedstawiono przykłady modeli stworzonych w celu opisu internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw: modele sekwencyjne, konce...
63,84 zł
84,00 zł

System rachunkowości finansowej. Zasady pomiaru, ewidencji i prezentacji

Książka opisuje i objaśnia system rachunkowości finansowej przedsiębiorstwa w sposób całościowy i zintegrowany. Ujęcie całościowe oznacza prezentację wszystkich elementów systemu, począwszy od jego teoretycznych podstaw, które stan...
38,61 zł
44,90 zł

Uwarunkowania czynów karalnych młodzieży w świetle teorii napięcia Roberta Agnew. Studium empiryczne z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej

Przedmiotem rozważań teoretycznych oraz analizy empirycznej niniejszej dysertacji uczyniono czynniki środowiskowe i podmiotowe mające udział w podejmowaniu zachowań naruszających normy prawne i społeczne przez młodzież w okresie adolescencji. Ujawniona...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!