MENU

Od marki do złotego

(eBook)

Historia finansów Drugiej Rzeczypospolitej

0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2008

  • Autor: Wojciech Morawski

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    mobi
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 49,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 24,50 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

29,40
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Od marki do złotego

Książka stanowi systematyczne ujęcie dziejów finansów Drugiej Rzeczypospolitej. Układ rozdziałów jest chronologiczny, z wyeksponowaniem reform Władysława Grabskiego. Układ wewnątrz poszczególnych rozdziałów jest wszędzie jednakowy, oparty na tym, jak w czasach Drugiej Rzeczypospolitej postrzegano podział finansów na 3 wielkie sfery. Publikacja zawiera syntetyczną wiedzę na określony w tytule temat, wykorzystującą najnowsze badania, ale też warstwę anegdotyczną i odniesienia do życia codziennego.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	7
Rozdział I - Dziedzictwo zaborów	9
	Waluta	9
		1. Zabór rosyjski	12
		2. Zabór austriacki	15
		3. Zabór pruski	18
	Skarbowość	22
		1. Zabór rosyjski	22
		2. Zabór austriacki	24
		3. Zabór pruski	26
	Bankowość	28
		1. Zabór rosyjski	28
		2. Zabór austriacki	30
		3. Zabór pruski	31
	Doświadczenia pierwszej wojny światowej (1914-1918)	33
Rozdział II - Czas inflacji (1918-1923)	45
	Międzynarodowe tło polskiej inflacji	46
	Unifikacja waluty	53
	Inflacja	56
	Hiperinflacja	71
	Skarbowość	76
	Bankowość	78
Rozdział III - Reformy Władysława Grabskiego (1923-1925)	87
	Powołanie rządu	87
	Reforma skarbowa	91
	Reforma walutowa	93
	Międzynarodowe tło reform Grabskiego	97
	Polityka bankowa	102
	Problemy drugiej połowy 1924 roku	105
	Sytuacja gospodarcza w 1925 roku	111
	Kryzys finansowy 1925 roku i upadek rządu	114
Rozdział IV - Najlepsze lata i stracone szanse (1925-1929)	121
	Polityka stabilizacyjna Jerzego Zdziechowskiego	121
	Polityka finansowa rządów pomajowych	129
	Druga stabilizacja (1927)	131
	Skarbowość	136
	Bankowość	144
Rozdział V - Wielki kryzys (1929-1935)	157
	Międzynarodowy kontekst wielkiego kryzysu	157
	Deflacja polska	167
	Bankowość	181
Rozdział VI - Ostatnie lata Drugiej Rzeczypospolitej	187
	Waluta	189
	Skarbowość	194
	Bankowość	202
	W obliczu wojny	205
Podsumowanie	207
Spis tabel	213
Indeks not biograficznych	215
Wybrana literatura	217
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR
(mobi)
Brak informacji
(epub)
Brak informacji
Słowa kluczowe: historia historia Polski finanse

Inni Klienci oglądali również

30,01 zł
34,90 zł

Marek Cieślak. Pół wieku na czarno

Prawda żużlem pisana.„Żużel to nie liczby. Żużel to twarze. Czasem umorusane, a czasem upie***lone”.Odkąd w 1966 roku po raz pierwszy usiadł na motorze, zakochał się w żużlu bez pamięci. Najpierw jako za...
41,40 zł
46,00 zł

Employer branding. Marka pracodawcy w praktyce

Świadomość znaczenia marki pracodawcy stale rośnie. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że aby mogły odnieść rynkowy sukces równie mocno jak lojalnych klientów i stosowania biznesowych reguł, potrzebują wykwalifikowanych, zmotywowany...
209,16 zł
249,00 zł

Prawo administracyjne wobec współczesnych wyzwań. Księga jubileuszowa dedykowana profesorowi Markowi Wierzbowskiemu

W ramach jednej pozycji naukowej udało się zebrać osiemdziesiąt tekstów związanych z różnorodnymi problemami szeroko rozumianego prawa administracyjnego, opracowanych przez ponad 90 autorów, z których zdecydowana większość p...
34,20 zł
38,00 zł

Promocja marki. Poradnik dobrych praktyk

Nietuzinkowy przewodnik po dobrych i złych praktykach w marketingu, pełen refleksji i cennych spostrzeżeń autora. Od tradycyjnie pojmowanej reklamy przez modne ostatnio social media po niezbędny w dzisiejszym świecie personal branding. W myśl zasady &q...
11,70 zł
15,00 zł

Autor jako marka

Książka stanowi próbę opisu literatury, która powstaje i funkcjonuje w audiowizualnej kulturze społeczeństwa informacyjnego. Wnioski na temat współczesnego życia literackiego, specyfiki obiegu literatury i możliwości, przed jakimi ...
13,31 zł
14,79 zł

Budowanie marki w wirtualnych społecznościach. Wybrane przykłady z branży gier wideo

Wirtualne społeczności stanowią istotny element w branży gier wideo, a te, same w sobie, mogą stanowić dla nich „platformę”. Na przestrzeni lat znaczenie wirtualnych społeczności w branży było coraz bardziej dostrzegalne: tworzono wirtualne...
6,39 zł
7,10 zł

Druga młodość Marka Haro

Czyż wcześniej wyobrażał sobie, że aż taką burzę uczuć może w jego ciele wywołać kobieta i to wcale nie żona? Czyż nie miałkie i bez wyrazu było całe jego dotychczasowe życie? Co z tego, że godziwe? Ale jakie nudne! Jałowe i takie, po prostu, zwyczajne...
45,90 zł
51,00 zł

Marka, Konsument, Badacz. Spotkania na rynku

W pracy omówiono zastosowanie badań marketingowych z perspektywy korzyści, jakie przynoszą one w praktyce marketingowej, a także w tworzeniu strategii firmy i budowaniu przewagi konkurencyjnej produktu. Opracowanie dostarcza niezbędnej wiedzy me...
30,24 zł
33,60 zł

Postawy konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego i zagranicznego

"Problematyka wyboru marki, jaką są oznaczane produkty oferowane przez przedsiębiorstwo, oraz oddziaływania za jej pomocą na konsumentów należą do istotnych zagadnień z zakresu marketingu. Marka jest zarówno jednym z instrument&oacut...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!