Postawy konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego i zagranicznego
"Problematyka wyboru marki, jaką są oznaczane produkty oferowane przez przedsiębiorstwo, oraz oddziaływania za jej pomocą na konsumentów należą do istotnych zagadnień z zakresu marketingu. Marka jest zarówno jednym z instrumentów, dzięki któremu przedsiębiorstwo oddziałuje na rynek, jak i jednym z zasobów, którymi ono dysponuje i których wartość może starać się powiększać .Możliwości oddziaływania za pomocą marki na konsumentów wiążą się między innymi z kwestią kraju pochodzenia i zjawiskiem etnocentryzmu konsumenckiego. Kraj pochodzenia produktu lub marki jest jednym z czynników, jakimi konsumenci kierują się w swoich wyborach zakupowych. Generalnie, niektórzy konsumenci przywiązują większe, a inni mniejsze znaczenie do kraju pochodzenia produktu bądź marki. Głównym celem autorów było zbadanie identyfikacji postaw konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego oraz marek pochodzenia zagranicznego. Na podstawie tego celu sformułowano tezę główną, mówiącą, że istnieją różnice w postawach konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego i marek pochodzenia zagranicznego.
Biorąc pod uwagę tezę główną, sformułowano dwie tezy pomocnicze:
1. Kraj pochodzenia marki ma różne znaczenie dla konsumentów przy wyborze różnych rodzajów produktów.
2. W przypadku kosmetyków pielęgnacyjnych istnieją różnice w postawach konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego i marek pochodzenia zagranicznego."
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-8030-170-2
- Liczba stron: 220
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Wstęp (Radosław Baran) Rozdział 1. Marki pochodzenia polskiego a marki pochodzenia zagranicznego (Radosław Baran) 1.1. Istota i rodzaje marek 1.2. Pochodzenie marek jako kryterium ich klasyfikacji 1.3. Uwarunkowania stosowania marek pochodzenia polskiego i marek pochodzenia zagranicznego Rozdział 2. Uwarunkowania postaw konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego oraz marek pochodzenia zagranicznego (Teresa Taranko) 2.1. Istota postaw i ich elementy 2.2. Czynniki wpływające na postawy konsumentów wobec marki 2.3. Efekt kraju pochodzenia 2.4. Możliwości wpływania przez przedsiębiorstwa na postawy konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego i zagranicznego 2.5. Istota etnocentryzmu konsumenckiego Rozdział 3. Założenia metodyczne badania empirycznego oraz charakterystyka próby (Beata Marciniak) 3.1. Tło badawcze i szczegółowe cele badawcze 3.2. Metoda i próba badawcza 3.3. Charakterystyka zrealizowanej próby Rozdział 4. Istota i charakterystyka marek pochodzenia polskiego i marek pochodzenia zagranicznego w opiniach konsumentów (Beata Marciniak) 4.1. Istota marki pochodzenia polskiego w opiniach konsumentów 4.2. Istota marki pochodzenia zagranicznego w opiniach konsumentów 4.3. Charakterystyka produktów oznakowanych markami pochodzenia polskiego w opiniach konsumentów 4.3.1. Ogólna charakterystyka produktów oznakowanych markami pochodzenia polskiego w opiniach konsumentów 4.3.2. Cechy produktów oznakowanych markami pochodzenia polskiego a płeć, wiek i region 4.4. Charakterystyka produktów oznakowanych markami pochodzenia zagranicznego w opiniach konsumentów 4.4.1. Ogólna charakterystyka produktów oznakowanych markami pochodzenia zagranicznego w opiniach konsumentów 4.4.2. Cechy produktów oznakowanych markami pochodzenia zagranicznego a płeć, wiek i region 4.5. Porównanie charakterystyk produktów oznakowanych markami pochodzenia polskiego i zagranicznego Rozdział 5. Postawy konsumentów wobec ogółu marek pochodzenia polskiego i marek pochodzenia zagranicznego (Beata Marciniak) 5.1. Postawy konsumentów wobec ogółu marek pochodzenia polskiego 5.1.1. Ogólna charakterystyka postaw konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego 5.1.2. Postawy konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego według płci, wieku i regionu 5.2. Postawy konsumentów wobec ogółu marek pochodzenia zagranicznego 5.2.1. Ogólna charakterystyka postaw konsumentów wobec marek pochodzenia zagranicznego 5.2.2. Postawy konsumentów wobec marek pochodzenia zagranicznego według płci, wieku i regionu Rozdział 6. Postawy konsumentów wobec marek pochodzących z wybranych krajów (Radosław Baran) 6.1. Kryteria wyboru marek przy zakupie wybranych rodzajów produktów 6.2. Preferencje konsumentów dotyczące kraju pochodzenia marek wybranych rodzajów produktów 6.2.1. Preferencje konsumentów dotyczące kraju pochodzenia marek kosmetyków, mleka i przetworów mlecznych, odzieży oraz obuwia 6.2.2. Preferencje konsumentów dotyczące kraju pochodzenia marek kosmetyków a płeć, wiek i region 6.3. Skojarzenia konsumentów z markami pochodzącym z wybranych krajów Rozdział 7. Postawy konsumentów wobec ogółu marek kosmetyków pielęgnacyjnych pochodzenia polskiego i pochodzenia zagranicznego (Radosław Baran) 7.1. Skojarzenia konsumentów z markami kosmetyków pielęgnacyjnych pochodzącymi z wybranych krajów 7.2. Skojarzenia konsumentów z markami kosmetyków pielęgnacyjnych pochodzącymi z Polski a płeć, wiek i region 7.3. Postawy konsumentów wobec ogółu marek kosmetyków pielęgnacyjnych pochodzenia polskiego i pochodzenia zagranicznego - komponent poznawczy 7.4. Postawy konsumentów wobec ogółu marek kosmetyków pielęgnacyjnych pochodzenia polskiego i pochodzenia zagranicznego - komponent behawioralny 7.5. Postawy konsumentów wobec ogółu marek kosmetyków pielęgnacyjnych pochodzenia polskiego i pochodzenia zagranicznego - komponent emocjonalny Rozdział 8. Postawy konsumentów wobec wybranych marek kosmetyków pielęgnacyjnych (Teresa Taranko) 8.1. Wspomagana znajomość marek kosmetyków pielęgnacyjnych pochodzenia polskiego i zagranicznego 8.2. Identyfikacja kraju pochodzenia badanych marek kosmetyków pielęgnacyjnych przez konsumentów 8.3. Deklaracje konsumentów dotyczące zakupu marek kosmetyków pielęgnacyjnych pochodzenia polskiego i zagranicznego 8.4. Szczegółowa charakterystyka postaw konsumentów wobec wybranych marek kosmetyków pielęgnacyjnych Rozdział 9. Utajone postawy konsumentów wobec marek pochodzenia polskiego oraz marek pochodzenia zagranicznego (Beata Marciniak) 9.1. Geneza i istota pomiaru postaw utajonych 9.2. Narzędzie pomiaru i przebieg badania 9.3. Struktura próby badawczej 9.4. Dyskusja wyników Podsumowanie (Radosław Baran) Bibliografia Spis rysunków Spis tabel Spis wykresów