Private banking. Tradycja i nowoczesność w bezpiecznym wydaniu
W opracowaniu skupiono się przede wszystkim na private banking jako obszarze bankowości. Scharakteryzowano definicję private banking oraz jego zależności i powiązania z innymi pojęciami z zakresu finansów i bankowości związanymi z obsługą klientów zamożnych. Ponadto wskazano rolę i miejsce private banking w nauce o finansach i bankowości, jak również sposób organizacji świadczenia usług na rzecz zamożnych klientów. Nie zapomniano również o nakreśleniu rysu historycznego, który umożliwia zrozumienie cech charakterystycznych private banking, jak również jego zróżnicowanie. Odniesiono się także do kwestii produktowo-usługowych. Scharakteryzowano więc zagadnienia związane z ofertą dla klientów zamożnych. Odniesiono się zarówno do podstawowych produktów bankowych, uwzględniając specyfikę potrzeb klientów private banking, produktów finansowych (inwestycji tradycyjnych i alternatywnych), jak i usług skierowanych do klientów zamożnych. Wzięto pod uwagę zarówno ich potrzeby finansowe, jak i pozafinansowe. Nie zapomniano przy tym o najnowszych trendach oraz zjawiskach w zakresie kategorii inwestycji oferowanych klientom zamożnym, takich jak innowacje finansowe, w szczególności kryptoaktywa i waluty wirtualne, które stanowią nowy segment zainteresowania klientów private banking. Analizie oferty produktowej przeznaczonej dla klientów private banking towarzyszy również ocena poziomu ryzyka wiążąca się z zaangażowaniem w poszczególne formy inwestycji. Nie pominięto klienta i jego obsługi. Dokonano szczegółowej charakterystyki potencjalnego klienta private banking, ze wskazaniem na jego potencjalne zróżnicowanie i segmentację. Zaprezentowano profil klienta zamożnego, odnosząc się do jego potrzeb i oczekiwań w zakresie obsługi przez doradcę private banking. Stawiając klienta i jego oczekiwania w centrum zainteresowania private banking, dokonano także charakterystyki osób zaangażowanych w proces jego obsługi oraz narzędzia, jakimi dysponują (marketing, innowacje finansowe). Novum w literaturze krajowej jest jednak odniesienie się również do wyzwań, jakie wiążą się z obsługą klientów zamożnych, w szczególności niedocenianego dotychczas ryzyka zaangażowania banku w proceder prania pieniędzy. Ostatni rozdział książki dotyczy bezpieczeństwa obsługi klientów private banking. W rozdziale tym dokonano szczegółowej prezentacji i analizy dotyczącej rodzajów ryzyka, jakie wiążą się z organizacją obsługi klienta zamożnego. Pod tym względem odniesiono się zarówno do organizacji private banking w ramach danej instytucji, implikacji dla bezpieczeństwa środków powierzonych przez zamożnego klienta bankowi, jak również bezpieczeństwa z punktu widzenia funkcjonowania samego banku (compliance).
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8030-531-1
- Liczba stron: 184
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści WSTĘP PRIVATE BANKING W ŚWIECIE FINANSÓW 1.1. Private banking - definicja i zagadnienia wstępne 1.2. Umiejscowienie private banking w nauce o finansach i bankowości 1.3. Private banking a wealth management oraz asset management 1.4. Organizacja private banking w systemie finansowym 1.4.1. Modele organizacji obsługi klientów zamożnych 1.4.2. Family offices jako szczególna forma obsługi klienta zamożnego 1.5. Private banking - rys historyczny 1.5.1. Private banking na świecie 1.5.2. Private banking w Polsce PRODUKTY I USŁUGI W RAMACH PRIVATE BANKING 2.1. Oferta produktowo-usługowa private banking - zagadnienia ramowe 2.2. Produkty w ramach portfela klienta private banking 2.2.1. Inwestycje tradycyjne (klasyczne) 2.2.1.1. Instrumenty rynku pieniężnego 2.2.1.2. Klasyczne papiery wartościowe 2.2.1.3. Klasyczne fundusze inwestycyjne 2.2.1.4. Inwestycje w nieruchomości 2.2.2. Inwestycje alternatywne (nowoczesne) 2.2.2.1. Inwestycje alternatywne - pojęcie i bezpieczeństwo 2.2.2.2. Fundusze private equity i venture capital 2.2.2.3. Inwestycje w metale i kamienie szlachetne 2.2.2.4. Inwestowanie w sztukę 2.2.2.5. Inwestycje w alkohole 2.2.2.6. Pozostałe inwestycje w pasje 2.2.2.7. Inwestycje w aktywa wirtualne 2.2.3. Produkty kredytowe 2.3. Usługi w ramach private banking 2.4. Ubezpieczenia dla klientów private banking OBSŁUGA KLIENTA PRIVATE BANKING 3.1. Klient w ramach private banking 3.2. Marketing produktów i usług private banking 3.3. Proces obsługi klienta private banking a jego potrzeby i preferencje 3.4. Rola i zadania pracowników private banking 3.5. Wykorzystanie nowych technologii w obsłudze klienta private banking 3.6. Wyzwania w obsłudze klientów zamożnych BEZPIECZEŃSTWO OBSŁUGI KLIENTA PRIVATE BANKING 4.1. Bezpieczeństwo i organizacja w private banking 4.2. Modele obsługi i bezpieczeństwa w usługach private banking 4.3. Uwarunkowania formalne i wymogi regulacyjne determinujące prawidłowe i bezpieczne świadczenie usług private banking ZAKOŃCZENIE Bibliografia Spis rysunków Spis tabel