Ruch Muzyczny nr 17/2020
W numerze między innymi:
Dyskusja wokół raportu pokontrolnego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, dotyczącego umów z muzykami podpisywanymi przez Filharmonię Łódzką. Czy członek orkiestry wykonuje dzieło, czy tylko polecenia dyrygenta zgodnie z zapisem nutowym?
Relacje z Festiwalu Raz-Dwa-Trzy, Festiwalu Muzyki Polskiej, Warszawskich Spotkań Muzycznych, Kromer Festival Biecz, Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy, Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach-Zdroju, a także przegląd prasy niemieckojęzycznej po premierze Elektry Straussa na Festiwalu w Salzburgu.
Recenzje nowych płyt Jonasa Kaufmanna, Capelli Marialis, Prague Baroque Soloists, retrospektywnego albumu Barbary Hesse-Bukowskiej oraz książki Katarzyny Marczak Kaja. Biografia Kai Danczowskiej.
Wspomnienie Jacka Marczyńskiego o zmarłym niedawno Bernardzie Ładyszu, esej Małgorzaty Komorowskiej o operach Krzysztofa Pendereckiego.
Pierwsza część historii Pawłowskiego Vauxhallu Muzycznego w cyklu Olgierda Pisarenki.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 44
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Świat zabawek mechanicznych – Adam Czech
Między starannością a kreatywnością – z Andrzejem Kosendiakiem rozmawia Maciej Łukasz Gołębiowski
Z pamiętnika dyrektora – Tomasz Bęben
Zimerman usługodawcą? – z Wojciechem Nowakiem rozmawia Maciej Łukasz Gołębiowski
W maszynowni muzyki – z Arturem Nowakiem-Farem rozmawia Maciej Łukasz Gołębiowski
Muzyka świadczy usługi – stanowisko łódzkiego oddziału ZUSRELACJE
Kwestia kontekstu – Karolina Dąbek, Dominika Micał
Małe radości – Krzysztof Stefański
Skromnie i interesująco – Anna Woźniakowska
Wiadome przyczyny, różne rezultaty – Marta Konieczna
Festiwal przy akompaniamencie cykad – Ewa Palińska
Konflikt estetyczny – Katarzyna Ryzel
Urwane ostinato – Bartłomiej Gębicki
Bach: filary Ziemi, fundamenty muzyki – Mateusz Borkowski
Koncerty na trzydziestolecie – Anna Woźniakowska
Colli znów najlepszy – Dariusz Marciniszyn
Miłość niejedno ma brzmienie – Jolanta Łada-Zielke
Tańcząca krew i prysznice w Salzburgu – Jolanta Łada-ZielkeWYDAWNICTWA
Cierpienia dojrzałego romantyka – Jacek Marczyński
Capella reaktywowana – Witold Paprocki
Estońskie organy – Przemek Psikuta
Ożywczy powiew archiwaliów – Kacper Miklaszewski
Pierwsze. Między tronem a ołtarzem – Magdalena Łoś
Awangardowa zagadka – Piotr Mika
Kaja o Kai – Mateusz CiupkaSWOBODA RUCHU
Bernard Ładysz. Car, król, inkwizytor – Jacek Marczyński
Nieznany list Kurpińskiego – Jakub Mateusz Lis
Teatr nieutracony – o operach Krzysztofa Pendereckiego – Małgorzata KomorowskaZ ARCHIWUM R
Jest duszno w Mykenach – opr. Katarzyna Ryzel
FELIETON
Nagrobek dla juniora – Rafał Wawrzyńczyk
HISTORIE Z FOTOGRAFII
Kolejowa koleina – Olgierd Pisarenko