MENU

Skargi, wnioski i petycje w jednostkach samorządu terytorialnego

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2020

  • Seria / cykl: PORADNIKI LEX

  • Autor: Anna Wierzbica, Renata Cybulska, Roman Marchaj

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Skargi, wnioski i petycje w jednostkach samorządu terytorialnego

\n\nPublikacja zawiera omówienie instytucji skarg, petycji i wniosków w polskim porządku prawnym. Autorzy starają się rozwiać wątpliwości związane z klasyfikacją tego rodzaju pism, a także przybliżyć tryb postępowania z nimi.
\n\n Analizują m.in.

podmioty uprawnione do składania skarg, petycji i wniosków,
podmioty obowiązane do rozpoznania tego rodzaju pism,
procedurę związaną z ich rozpatrzeniem,
sposób działania komisji skarg, petycji i wniosków.

\n\nOpracowanie zostało napisane przez pracowników naukowych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach – radców prawnych, zajmujących się w swojej pracy zawodowej problematyką skarg, petycji i wniosków.
\n\n Adresaci:\n Książka przeznaczona jest dla pracowników gmin, powiatów i województw, a także radców prawnych i adwokatów oraz każdego obywatela zainteresowanego omawianą tematyką.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wykaz skrótów .................................................................................. 9
 Wstęp ................................................................................................... 13
 Rozdział I. Petycje ................................................................ 15
 1. Uwagi ogólne ............................................................................. 15
 2. Petycja w polskim porządku prawnym oraz w wybranych systemach państw obcych ................... 16
 3. Podmioty wnoszące petycję; przedmiot petycji ................... 28
 4. Adresaci petycji ......................................................................... 38
 5. Przedmiot petycji ...................................................................... 47
 6. Forma wniesienia petycji; treść petycji.................................. 50
 7. Organy rozpatrujące petycję ................................................... 71
 8. Termin rozpatrzenia petycji .................................................... 75
 9. Petycja wielokrotna .................................................................. 78
 10. Ponowna petycja w tej samej sprawie .................................... 79
 11. Zawiadomienie o sposobie załatwienia petycji .................... 80
 12. Zbiorcza informacja o rozpatrzonych petycjach ................. 85
 13. Odpowiednie stosowanie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego ................ 86
 Rozdział II. Wnioski ............................................................................................... 91
 1. Uwagi ogólne ............................................................................. 91
 2. Prawo do petycji ........................................................................ 94
 2.1. Treść prawa do petycji ...................................................... 94
 2.2. Prawo do petycji jako publiczne prawo podmiotowe ................................. 95
 3. Wniosek jako element prawa do kierowania sprawami publicznymi .................................. 97
 3.1. Treść prawa do kierowania sprawami publicznymi ..... 97
 4. Wniosek jako forma dialogu dwustronnego ........................ 105
 5. Charakter prawny wniosku..................................................... 107
 5.1. Podstawa prawna ............................................................... 107
 5.2. Wniosek w przepisach Kodeksu postępowania administracyjnego .................................. 114
 5.2.1. Wprowadzenie ......................................................... 114
 5.2.2. Zakres przedmiotowy wniosku złożonego w trybie art. 241 k.p.a. ............................... 120
 5.2.3. Krąg podmiotów uprawnionych do wnoszenia wniosków ........................................ 126
 5.2.4. Krąg podmiotów zobowiązanych do rozpatrywania lub załatwienia wniosków ............. 128
 6. Postępowanie w sprawie rozpatrywania wniosków ............ 132
 6.1. Charakter postępowania w sprawie wniosku ................ 132
 6.2. Warunki formalne wniosku ............................................ 134
 6.3. Zasady przyjmowania i rozpatrywania wniosków ....... 135
 6.4. Sposób wykonania obowiązku informacyjnego RODO .................................................... 136
 7. Wniosek a wybrane instytucje pokrewne ............................. 138
 7.1. Wprowadzenie ................................................................... 138
 7.2. Inicjatywa uchwałodawcza mieszkańców a wniosek ... 145
 7.3. Konsultacje społeczne a wniosek .................................... 147
 Rozdział III. Skargi................................................................................................... 155
 1. Prawo do składania skarg ........................................................ 155
 2. Przedmiot skargi ...................................................................... 159
 3. Właściwość w zakresie rozpatrywania skarg ....................... 162
 4. Postępowanie w sprawach skarg ............................................ 170
 4.1. Złożenie skargi ................................................................... 170
 4.2. Terminy ............................................................................... 172
 4.3. Sposób załatwienia skargi ................................................ 176
 4.4. Zawiadomienie (treść i charakter) .................................. 178
 4.5. Ponowna skarga ................................................................. 181
 4.6. Udział prasy i organizacji społecznych ............................................... 182
 4.7. Rozpoznawanie skarg przez organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego .................... 183
 4.8. Komisja skarg, wniosków i petycji ........................................................ 188
 5. Udostępnianie informacji w zakresie skarg w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej .............. 190
 6. Organizacja przyjmowania skarg........................................... 191
 7. Nadzór i kontrola ...................................................................... 194
 8. Skarga a inne postępowania .................................................... 195
 9. Podsumowanie .......................................................................... 199
 Bibliografia......................................................................................... 201
 Autorzy................................................................................................ 209
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

18,60 zł
24,48 zł

29 ważnych pytań o rozliczanie VAT

Rozliczanie VAT niezmiennie od lat sprawia nawet doświadczonym księgowym sporo kłopotów. A wszystko to w dużej mierze zarówno z powodu niejasności przepisów, jak również z powodu objęcia tym podatkiem w zasadzie całej aktywn...
31,50 zł
35,00 zł

Rynek książki w Polsce 2012. Poligrafia

Piętnasta edycja sztandarowej publikacji Biblioteki Analiz. W pięciu tomach omówione zostały najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania polskiej branży wydawniczo-księgarskiej w 2011 i pierwszej połowie 2012 roku.Próba...
14,40 zł
16,00 zł

Polityka senioralna w jednostkach samorządu terytorialnego

W niniejszej pracy, mającej charakter interdyscyplinarny, autorki podjęły rozważanianie tylko na temat polityki senioralnej oraz związanych z nią obszarów prawa i administracji,ale także praktycznego wymiaru polityki społecznej na rz...
14,62 zł
17,00 zł

Standardy rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych – wyzwania dla praktyki

W niniejszej publikacji Autorzy wnikliwie prezentują najbardziej aktualne problemy rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych. Prezentowane treści i poglądy koncentrują się na takich zagadnieniach, jak: regulacje prawne rachunkowości s...
204,12 zł
252,00 zł

Umowy cywilnoprawne w praktyce jednostek samorządu terytorialnego (e-book z suplementem elektronicznym)

Tworzenie umów dla potrzeb jednostek samorządowych jest o wiele trudniejsze niż dla przedsiębiorców, gdyż oprócz regulacji prawa cywilnego trzeba jeszcze pamiętać o wymogach finansów publicznych, w tym o dyscyplinie finans&o...
10,40 zł
16,00 zł

Zakażenia szpitalne w jednostkach opieki zdrowotnej. Rozdział 9

Rozdział 9 z publikacji pt. "Zakażenia szpitalne w jednostkach opieki zdrowotnej" redakcja Małgorzata Bulanda, Jadwiga Wójkowska-Mach. Pierwszy na rynku wydawniczym podręcznik, w którym uwzględniono wszystkie elementy konieczne ...
22,50 zł
25,00 zł

Doświadczenia, wnioski i rekomendacje wynikające z dotychczasowego funkcjonowania Wojsk Obrony Terytorialnej w Polsce

Współczesne środowisko bezpieczeństwa międzynarodowego jest dynamiczne, zmienne i złożone, przez co bardzo trudno jest prognozować jego ewentualny rozwój. Oprócz tradycyjnych zagrożeń militarnych, pojawia się w nim coraz większa li...
33,81 zł
48,30 zł

Praca - więź - integracja. Wyzwania w życiu jednostki i społeczeństwa. T. 1: Praca, przedsiębiorczość, gospodarka oparta na wiedzy

Monografia poświęcona jest zmarłemu profesorowi Władysławowi Jacherowi. Profesor zostawił po sobie liczne grono uczniów i przyjaciół, którzy poprzez tę publikację chcą uczcić jego pamięć. Zakres tematyczny monografii obraca się wię...
76,50 zł
85,00 zł

Skarga o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego orzeczenia a skarga kasacyjna w procesie cywilnym

Książka zawiera porównawczą analizę uzupełniających się wzajemnie środków prawnych: skargi kasacyjnej oraz skargi o stwierdzenie niezgodności z prawem prawomocnego orzeczenia. Dzięki takiemu ujęciu tematu uwidocznione zostały zarów...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!