MENU
Darmowa dostawa

Vat w partnerstwie publiczno-prywatnym

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2011

  • Seria / cykl: MONOGRAFIE

  • Autor: Katarzyna Feldo

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 99,00 zł
89,10
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Vat w partnerstwie publiczno-prywatnym

Monografia jest jedyną publikacją na rynku krajowym oraz europejskim przedstawiającą na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług zagadnienie podmiotowości prawnopodatkowej organów władzy publicznej w przypadku realizacji przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno- prywatnego. .. Odbiorcami książki są: praktycy prawa, tj. doradcy podatkowi, radcowie prawni, sędziowie; podmioty sektora publicznego, w tym ministerstwa i jednostki samorządu terytorialnego; przedsiębiorcy, którzy zawierają transakcje z podmiotami z sektora publicznego. Do najważniejszych walorów pracy zaliczam: oryginalne, nowatorskie i szerokie ujęcie tematyki z wielowątkową prezentacją i rzetelną analizą oraz oceną zarówno wspólnotowych, jak i polskich regulacji prawnych; wysoki merytoryczny poziom rozważań Autorki, niepomijanie przez Nią, a wręcz przeciwnie świadome eksponowanie trudnych i kontrowersyjnych zagadnień; konstruktywne, często krytyczne, konkluzje końcowe wieńczące rozprawę i zgłoszone konkretne propozycje zmian zarówno w przepisach Unii Europejskiej, jak i polskiej ustawy podatkowej; solidną podbudowę źródłową rozprawy w postaci bogatej literatury, w tym w znacznej mierze obcojęzycznej, imponującego przeglądu orzecznictwa ETS (97 orzeczeń), a także orzeczeń krajowych sądów; wyjątkową dbałość o jasność i precyzję wywodów, o język i styl opracowania, co sprawia, że recenzowaną rozprawę poświęconą zawiłej problematyce czyta się z prawdziwym zainteresowaniem i przyjemnością . Z recenzji prof. dr hab. Alicji Pomorskiej

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
bWykaz skrótów 	  13
Wprowadzenie 	  17
Rozdział I	Organy władzy publicznej jako podatnicy w świetle przepisów dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej 	  23
1. Przesłanki warunkujące uznanie organu władzy publicznej za podatnika podatku od wartości dodanej 	  23
1.1. Uwagi wprowadzające 	  23
1.2. Definicja podatnika podatku od wartości dodanej 	  24
1.3. Działalność gospodarcza a status podatnika 	  31
1.4. Uznanie za działalność gospodarczą transakcji wykonywanych okazjonalnie 	  39
1.5. Osoby dokonujące dostawy nowego środka transportu jako podatnicy podatku od wartości dodanej 	  41
2. Rodzaje działalności podejmowanych przez organy władzy publicznej 	  43
2.1. Uwagi wprowadzające 	  43
2.2. Działalność podejmowana w ramach władztwa publicznego 	  45
2.3. Działalność wykonywana w zakresie użyteczności publicznej 	  49
2.4. Działalność natury komercyjnej 	  52
3. Kryteria wyłączeń organów władzy publicznej z grupy podatników podatku od wartości dodanej 	  53
3.1. Podstawowa zasada: opodatkowanie czy wyłączenie z opodatkowania? 	  53
3.2. Posiadanie statusu organu władzy publicznej 	  57
3.3. Publicznoprawny charakter czynności wykonywanych przez organy władzy publicznej 	  59
4. Kryteria decydujące o uznaniu organów władzy publicznej za podatników podatku od wartości dodanej 	  63
4.1. Naruszenie zasad konkurencji na rynku wspólnotowym 	  63
4.1.1. Zasada ochrony konkurencji 	  63
4.1.2. Cele europejskiego prawa konkurencji 	  66
4.1.3. Znaczące zakłócenia konkurencji w następstwie działań organów władzy publicznej 	  68
4.2. Wykonywanie czynności wymienionych w załączniku I do dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej 	  73
5. Prawne i ekonomiczne skutki przepisów dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej w zakresie opodatkowania czynności wykonywanych przez organy władzy publicznej 	  77
5.1. Konsekwencje natury prawnej 	  77
5.2. Konsekwencje natury ekonomicznej 	  82
6. Podsumowanie 	  85
Rozdział II	Organy władzy publicznej jako podatnicy w świetle przepisów ustawy o podatku od towarów i usług 	  88
1. Przesłanki warunkujące uzyskanie statusu podatnika podatku od towarów i usług 	  88
1.1. Uwagi wprowadzające 	  88
1.2. Definicja podatnika podatku od towarów i usług 	  90
1.2.1. Podatnik a podmiot zobowiązany do zapłaty podatku 	  90
1.2.2. Podmiotowy zakres pojęcia "podatnik" w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług 	  92
1.3. Prowadzenie działalności gospodarczej jako niezbędna przesłanka posiadania statusu podatnika podatku od towarów i usług 	  95
1.3.1. Podmiotowy i przedmiotowy zakres pojęcia "działalność gospodarcza" 	  95
1.3.2. Czynności wykonywane sporadycznie a działalność gospodarcza 	  98
1.3.3. Samodzielność prowadzenia działalności gospodarczej 	  102
1.3.4. Cel i rezultat działalności gospodarczej 	  104
2. Szczególne regulacje dotyczące uznania organów władzy publicznej za podatników podatku od towarów i usług 	  105
2.1. Definicja organów władzy publicznej 	  105
2.2. Historyczne kształtowanie się zasad dotyczących przyznania organom władzy publicznej statusu podatnika podatku od towarów i usług 	  109
2.3. Przesłanki warunkujące wyłączenie organów władzy publicznej z kategorii podatników podatku od towarów i usług 	  116
2.3.1. Posiadanie statusu organu władzy publicznej 	  116
2.3.2. Działalność publiczna organów władzy publicznej jako niepodlegająca opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług 	  118
2.3.3. Czynności organów władzy publicznej wykonywane na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych 	  122
3. Podmiotowość prawnopodatkowa organów władzy publicznej 	  126
3.1. Rozbieżności w podejściu do podmiotowości prawnopodatkowej organów władzy publicznej 	  126
3.2. Przyczyny rozbieżności w zakresie podmiotowości prawnopodatkowej organów władzy publicznej 	  128
3.3. Gmina czy urząd gminy podatnikiem podatku od towarów i usług? 	  131
4. Wpływ prawa ochrony konkurencji na przyznanie organom władzy publicznej statusu podatnika podatku od towarów i usług 	  136
4.1. Brak znaczącego zakłócenia konkurencji jako przesłanka wyłączająca organy władzy publicznej z kręgu podatników podatku od towarów i usług 	  136
4.2. Adresaci norm prawa ochrony konkurencji 	  138
4.2.1. Przedsiębiorcy jako adresaci norm prawa ochrony konkurencji 	  138
4.2.2. Definicja pojęcia przedsiębiorcy 	  139
4.2.3. Organ władzy publicznej jako przedsiębiorca 	  143
5. Podsumowanie 	  145
Rozdział III	Podmiotowość prawnopodatkowa w podatku od towarów i usług w przypadku realizacji przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego 	  149
1. Partnerstwo publiczno-prywatne jako forma realizacji zadań organów władzy publicznej 	  149
1.1. Definicja partnerstwa publiczno-prywatnego 	  149
1.2. Partnerstwo publiczno-prywatne jako instrument realizacji polityki organów władzy publicznej 	  153
1.3. Zarys historyczny przedsięwzięć realizowanych w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego na świecie 	  155
1.4. Stopień realizacji przedsięwzięć w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce 	  160
1.5. Prawne aspekty partnerstw publiczno-prywatnych 	  167
1.5.1. Prawne podstawy funkcjonowania partnerstwa publiczno-prywatnego w Europie 	  167
1.5.2. Prawne podstawy funkcjonowania partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce 	  169
2. Kryteria klasyfikacji przedsięwzięć realizowanych w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego 	  171
3. Znaczenie posiadania przez organ władzy publicznej statusu podatnika podatku od towarów i usług dla realizacji przedsięwzięć w ramach partnerstwa publicznoprywatnego 	  175
4. Formy wynagradzania partnera prywatnego w umowach o partnerstwie publiczno-prywatnym a status organu władzy publicznej jako podatnika podatku od towarów i usług 	  178
4.1. Formy wynagradzania partnera prywatnego jako kluczowy element umów o partnerstwie publiczno-prywatnym 	  178
4.1.1. Płatność za dostępność usługi dla użytkowników końcowych 	  179
4.1.2. Bezpośredni pobór opłat od użytkowników końcowych 	  192
4.1.3. Płatność według rzeczywistego wykorzystania (tzw. myto ukryte lub opłaty ukryte) 	  197
5. Wpływ posiadania przez organ władzy publicznej statusu podatnika na uznawanie podatku od towarów i usług za wydatek 	kwalifikowany 	  199
6. Podsumowanie 	  204
Rozdział IV	Zakres harmonizacji polskich przepisów dotyczących przyznania organom władzy publicznej statusu podatnika podatku od towarów 	i usług z przepisami dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej 	  207
1. Przyczyny i podstawy prawne wprowadzenia wspólnego systemu podatku od wartości dodanej 	  207
1.1. Idea harmonizacji systemu podatków pośrednich w Unii Europejskiej 	  207
1.2. Zobowiązanie Polski do dostosowania ustawodawstwa w zakresie podatku od towarów i usług do regulacji wspólnotowych 	  212
2. Rozbieżności polskich przepisów z prawem wspólnotowym w zakresie uznania organu władzy publicznej za podatnika podatku od towarów i usług 	  215
2.1. Uwagi wprowadzające 	  215
2.2. Pojęcie "organy władzy publicznej" w ustawie o podatku od towarów i usług a sformułowanie "krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego" w dyrektywie 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej 	  216
2.3. Zwolnienie z opodatkowania czynności wykonywanych w ramach zadań publicznych przez jednostki samorządu terytorialnego 	  218
2.4. Otrzymywanie przez organy władzy publicznej wynagrodzenia z tytułu wykonywania czynności, dla potrzeb których zostały one powołane 	  223
2.5. Przyznanie organom władzy publicznej statusu podatnika podatku od towarów i usług a wykonywanie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych 	  225
2.6. Kryterium "znaczącego zakłócenia konkurencji" 	  226
2.7. Brak implementacji uregulowań nakazujących traktowanie organów władzy publicznej jako podatników w przypadku wykonywania czynności wymienionych w załączniku I do dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej 	  227
2.8. Nieuznawanie za podatników podatku od towarów i usług organów władzy publicznej wykonujących czynności zwolnione przedmiotowo z opodatkowania 	  228
3. Prawo podatników podatku od towarów i usług do bezpośredniego stosowania przepisów dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej 	  229
4. Odpowiedzialność odszkodowawcza państwa na skutek niewłaściwej transpozycji normy prawa wspólnotowego 	  234
5. Podsumowanie 	  239
Rozdział V	Kierunki zmian legislacyjnych w zakresie opodatkowania czynności wykonywanych przez organy władzy publicznej 	  242
1. Opodatkowanie czynności wykonywanych przez organy władzy publicznej na przykładzie wybranych państw 	  242
1.1. Rozwiązania prawne obowiązujące w Kanadzie 	  243
1.2. Rozwiązania prawne obowiązujące w Norwegii 	  245
1.3. Rozwiązania prawne obowiązujące w Australii i Nowej Zelandii 	  246
1.4. Rozwiązania prawne obowiązujące w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej 	  247
1.5. Rozwiązania prawne obowiązujące w Chińskiej Republice Ludowej 	  249
1.6. Rozwiązania prawne obowiązujące w Danii, Finlandii, Szwecji, Holandii, Wielkiej Brytanii 	  250
2. Przesłanki przemawiające za nowelizacją art. 13 dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej 	  252
2.1. Zapewnienie realizacji zasady neutralności opodatkowania podatkiem od wartości dodanej 	  252
2.2. Eliminacja zakłóceń konkurencji pomiędzy podmiotami z sektora publicznego i prywatnego 	  256
2.3. Wzrost jakości świadczonych usług należących do zadań organów władzy publicznej 	  258
2.4. Usunięcie wątpliwości w zakresie przypisywania organom władzy publicznej statusu podatnika podatku od wartości dodanej 	  259
3. Propozycje zmian legislacyjnych dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej oraz ich skutki 	  260
3.1. Wprowadzenie mechanizmu zwrotu podatku od wartości dodanej 	  260
3.2. Wprowadzenie zasady pełnego opodatkowania czynności wykonywanych przez organy władzy publicznej 	  265
4. Propozycje zmian legislacyjnych w polskich przepisach dotyczących podatku od towarów i usług oraz ich skutki 	  270
5. Podsumowanie 	  274
Zakończenie 	  279
Załączniki 	  285
Bibliografia 	  289
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

34,20 zł
38,00 zł

Publiczne i prywatne egzekwowanie zakazów praktyk ograniczających konkurencję

Książka stanowi pierwsze, kompleksowe studium zależności pomiędzy publicznym (administracyjnym i karnym) a cywilnym wdrażaniem reguł konkurencji w Polsce. (...) Autorka stawia trafną tezę, że publiczne i prywatne egzekwowanie zakazów praktyk ogr...
14,36 zł
16,70 zł

Intymne i prywatne praktyki codzienności

Autorka podejmuje próbę odczytania przestrzeni intymności i prywatności w perspektywie rzeczywistości potocznej i naukowej. Stara się wyjść poza stereotypy poznawcze sprowadzające obszar intymności do seksualnych klisz, obecnych nie tylko w świa...
28,80 zł
32,00 zł

Społeczna odpowiedzialność biznesu w świetle analiz bibliometrycznych i opinii pracowników na temat równowagi między życiem zawodowym a prywatnym

Celem praczy jest dokonanie eksploracji obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu, określenie występujących koncentracji i tendencji na gruncie naukowym oraz - po zidentyfikowaniu najistotniejszych obszarów tematycznych w zakresie społecznej ...
107,10 zł
119,00 zł

Prawo gospodarcze prywatne. Wydanie 5

Stan prawny: 1 lipca 2018 r.Książka Prawo gospodarcze prywatne składa się z trzech części , z których:pierwsza omawia zagadnienia ogólne dotyczące m.in. pojęcia i zasad prawa gospodarczego prywatnego, zasad uczestnictwa ...
18,06 zł
21,00 zł

Autonomia woli w prawie prywatnym międzynarodowym i arbitrażu

Na publikację składają się wybrane referaty spośród wygłoszonych podczas konferencji naukowej pt. „Autonomia woli w prawie prywatnym międzynarodowym i arbitrażu”, która zorganizowana została przez Koło Naukowe Prawa Prywatneg...
91,80 zł
102,00 zł

Umowa konsumencka w polskim prawie cywilnym i prywatnym międzynarodowym

W książce dokonano analizy regulacji umów konsumenckich nie tylko od strony konsumenta, jako słabszej strony tych umów, ale także od strony przedsiębiorcy. Wobec obowiązywania w polskim prawie zasady jedności prawa cywilnego zwróco...
14,40 zł
16,00 zł

Euroregion Od partnerstwa do sieci współpracy transgranicznej

Proces powstawania sieci społecznych jest funkcją oddziaływań formalnych i nieformalnych. Studia na temat zasad współpracy transgranicznej wskazują, że zazwyczaj prowadzone w jej ramach projekty są inicjowane przez niewielką liczbę osób m...
31,82 zł
37,00 zł

Partnerstwo publiczno-prywatne w Unii Europejskiej

Stan prawny: 2013Publikacja stanowi analizę prawa unijnego w zakresie partnerstwa publiczno-prywatnego. Przedmiotem badań jest również orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej dotyczące PPP. Cechą wyróżniają...
45,00 zł
50,00 zł

Współczesna architektura domu prywatnego i jej przemiany

W rozprawie przedstawiono wybrane zagadnienia kształtowania formy i funkcji domu prywatnego ze szczególnym uwzględnieniem relacji z człowiekiem pojmowanym jako jednostka o złożonej i bogatej osobowości. Projektowane w ten sposób domy stan...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!