Wykorzystanie metod statystycznych w badaniu popytu na usługi transportu miejskiego
Pracę podzielono na cztery rozdziały. W pierwszym omówiono specyfikę zarządzania zbiorowym transportem miejskim. Drugi rozdział poświęcono przedstawieniu związku stosowanych metod podziału dotacji i integracji systemów na obszarach zurbanizowanych – jest to pogłębione studium przypadku oparte na analizie uwarunkowań rozwoju i finansowania transportu miejskiego w aglomeracji katowickiej. W rozdziałach trzecim i czwartym przedstawiono uwarunkowania i charakterystykę metody statystycznego badania popytu na usługi transportu zbiorowego – w szczególności chodzi o problem doboru linii do badań w systemie obsługującym wiele gmin, tak aby zachować reprezentatywność badań. W piątym rozdziale zaprezentowano analizę wyników badań przeprowadzonych przez Komunikacyjny Związek Komunalny GOP w Katowicach za pomocą omawianej w pracy metody.
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-7246-547-4
- ISBN druku: 978-83-7246-547-4
- Liczba stron: 145
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WPROWADZENIE 7 1. SPECYFIKA ZARZĄDZANIA ZBIOROWYM TRANSPORTEM MIEJSKIM W WARUNKACH INTEGRACJI 11 1.1. Rola badań w zarządzaniu transportem zbiorowym w miastach 11 1.2. Specyfika i ograniczenia publicznego finansowania transportu miejskiego 15 1.3. Organizacja zintegrowanych rynków zbiorowego transportu miejskiego 21 1.4. Podział kosztów i dochodów w zintegrowanym transporcie zbiorowym – propozycja podejścia 26 2. PROBLEMY FINANSOWANIA ZINTEGROWANYCH SYSTEMÓW TRANSPORTOWYCH NA PRZYKŁADZIE KOMUNIKACYJNEGO ZWIĄZKU KOMUNALNEGO GOP 37 2.1. Regulacje prawne dotyczące zasad finansowania działalności związków międzygminnych w Polsce 37 2.2. Zasady oraz kryteria udziału gmin we wspólnych przedsięwzięciach oraz podziału deficytu 42 2.3. Zróżnicowanie ośrodków miejskich jako czynnik wpływający na zasady finansowania związków publicznego transportu miejskiego 46 2.4. Przyjęte zasady finansowania w związkach międzygminnych transportu zbiorowego w Polsce 58 2.5. Informatyczne wspomaganie rozliczeń podmiotów miejskiego transportu zbiorowego 63 3. STATYSTYCZNE ASPEKTY BADANIA POPYTU NA USŁUGI TRANSPORTU ZBIOROWEGO 70 3.1. Badanie statystyczne pojedynczej linii komunikacyjnej 75 3.2. Estymacja liczby pasażerów przewiezionych rocznie przez system w badaniu pełnym 82 3.3. Estymacja liczby pasażerów przewiezionych rocznie przez system w badaniu próbkowym 85 3.4. Estymacja liczby pasażerów przewiezionych rocznie w gminie w badaniu pełnym 88 3.5. Estymacja liczby pasażerów przewiezionych rocznie w gminie w badaniu próbkowym 90 3.6. Estymacja pośrednia rocznej liczby pasażerów w systemie 92 3.7. Estymacja pośrednia rocznej liczby pasażerów w gminie 95 4. PRAKTYCZNE ASPEKTY REALIZACJI BADAŃ STATYSTYCZNYCH 99 4.1. Reprezentatywność próby 99 4.2. Alokacja próby pomiędzy warstwy 102 4.3. Wykorzystanie danych z wcześniejszych badań 108 4.4. Przykład implementacji metody przeszukiwania losowego dla potrzeb wyboru próby reprezentatywnej 109 5. ANALIZA WYNIKÓW PRZEPROWADZONYCH BADAŃ STATYSTYCZNYCH 114 5.1. Model regresji 115 5.2. Indywidualne oszacowania dla linii spoza próby 120 5.3. Oszacowanie oczekiwanej liczby pasażerów przewiezionych przez linie spoza próby 124 5.4. Oszacowanie oczekiwanej liczby pasażerów przewiezionych przez linie w próbie 126 5.5. Oszacowanie oczekiwanej liczby pasażerów przewiezionych w systemie 127 5.6. Oszacowanie oczekiwanej liczby pasażerów przewiezionych w poszczególnych gminach 128 ZAKOŃCZENIE 133 BIBLIOGRAFIA 137 SPIS RYSUNKÓW 143 SPIS TABEL 145