Wyzwania współczesnego zarządzania strategicznego
Zarządzanie strategiczne stanowi intrygujący, a zarazem pełen wyzwań obszar dociekań zarówno dla praktyków, jak i teoretyków. Pierwsi z nich na co dzień muszą zmagać się z imperatywem podejmowania wielu decyzji w kwestii celów, strategii rozwoju i sposobów konkurowania organizacji w zmiennym, nieprzewidywalnym otoczeniu, drudzy natomiast stają przed wyzwaniem opisu i wyjaśnienia tej jakże złożonej i turbulentnej rzeczywistości.
Celem nadrzędnym zarządzania strategicznego jest dążenie do ograniczenia niepewności oraz poszukiwanie i dostarczenie takich modeli oraz narzędzi praktycznych, które ułatwią zarządzanie rozwojem organizacji.
Zarządzanie strategiczne to subdyscyplina naukowa, która podlega ciągłej ewolucji, stanowiąc swego rodzaju odzwierciedlenie danych czasów, ich wyzwań i dokonań. Ogół wiedzy składający się na zarządzanie strategiczne najczęściej rozpatrywany jest przez pryzmat dominujących w danym okresie szkół i nurtów teoretycznych.
Książka jest efektem pracy wielu Autorów, co czyni ją dziełem wielowątkowym, interdyscyplinarnym i otwartym na poszukiwania. Wspólnym mianownikiem zawartych w monografii treści jest przedmiot rozważań - zarządzanie strategiczne. Autorzy koncentrują swoją uwagę przede wszystkim na współczesnych wyzwaniach zarządzania strategicznego.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8030-150-4
- Liczba stron: 508
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Wprowadzenie CZĘŚĆ I. ISTOTA WSPÓŁCZESNEGO ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO Andrzej K. Koźmiński W poszukiwaniu nowego paradygmatu ekonomicznych strategii Jerzy Niemczyk Uniwersalne archetypy zarządzania strategicznego Jerzy Rokita, Agnieszka Dziubińska Dwa spojrzenia na strategię w złożonych systemach organizacyjnych Ewa Stańczyk-Hugiet Implementacja strategii. Idea i uwarunkowania Jan Lichtarski O rozwoju systemu zarządzania przedsiębiorstwem w perspektywie strategicznej Wojciech Dyduch, Mariusz Bratnicki Współczesne kierunki badań w zarządzaniu strategicznym na świecie Elżbieta Urbanowska-Sojkin Wybory strategiczne w przedsiębiorstwach - fundamentalne wyzwanie badawcze Andrzej Kaleta, Anna Witek-Crabb Paradoksy współczesnego zarządzania strategicznego Jan Skalik Meandry strategicznego podejścia do zarządzania zmianami w organizacjach gospodarczych nastawionych na rozwój CZĘŚĆ II. WYZWANIA WSPÓŁCZESNEGO ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO Wojciech Czakon Tworzenie teorii w naukach o zarządzaniu Dorota Jelonek Wyzwania dla zarządzania strategicznego w dobie Big Data Agnieszka Zakrzewska-Bielawska Ambidexterity w obliczu paradygmatu relacyjnego - wyzwaniem współczesnego zarządzania strategicznego Ryszard Borowiecki, Tomasz Kusio Zarządzanie wiedzą w sieci - kontekst strategiczny Kazimierz Krzakiewicz, Szymon Cyfert Strategie imitacji w procesie budowy przewagi konkurencyjnej Grażyna Gierszewska Zarządzanie strategiczne - wyzwania dla administracji Krystyna Poznańska Strategiczne zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie Maria Nowicka-Skowron, Izabela Krawczyk-Sokołowska, Agata Mesjasz-Lech Strategie innowacji w warunkach konkurencyjności Stanisław Sudoł Innowacyjność technologiczna jako jedna z podstawowych przesłanek strategii przedsiębiorstwa przemysłowego Bogdan Nogalski, Przemysław Niewiadomski, Agnieszka A. Szpitter Bariery umiędzynaradawiania działalności zaopatrzeniowej w opinii polskich wytwórców - rekomendacje w kierunku elastycznej organizacji Elżbieta Marciszewska, Karolina Więcek Terroryzm jako jedno ze współczesnych wyzwań zarządzania strategicznego w sektorze lotniczym Elżbieta Adamowicz Makroekonomiczne uwarunkowania aktywności gospodarczej w Polsce Adam Budnikowski Korzyści Polski i Europy Zachodniej z handlu międzynarodowego w ujęciu historycznym CZĘŚĆ III. ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE INSPIRACJĄ DLA INNYCH OBSZARÓW ZARZĄDZANIA Arnold Pabian Zrównoważone przedsiębiorstwo jako rezultat zarządzania strategicznego Marian Strużycki Strategiczne aspekty konkurencji i kooperacji w zarządzaniu regionalnym Czesław Zając Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi - problemy, wyzwania, perspektywy Piotr Buła, Agnieszka Żak Dyfuzja wspólnych działań w kierunku idei społecznej odpowiedzialności biznesu - CSR 3.0+ Anna Wójcik-Karpacz, Jarosław Karpacz Strategiczna rola społecznej i środowiskowej odpowiedzialności biznesu w kształtowaniu wyników finansowych przedsiębiorstw. Wyzwania w zakresie ewaluacji Ryszard Rutka, Małgorzata Czerska Kultura organizacyjna a innowacyjność organizacji - kontekst strategiczny i operacyjny Marta Juchnowicz, Hanna Kinowska Strategie wynagrodzeń w różnych strategiach biznesowych Anna Karmańska Wrażliwość systemu pomiaru dokonań na imperatyw kreowania wartości. Wyzwanie dla strategicznej rachunkowości zarządczej Stanisław Macioł O strategicznych celach rozwoju polskich publicznych uczelni ekonomicznych w obszarze kształcenia