Organizacja kreatywna. Teoria i praktyka
Funkcjonowanie współczesnych organizacji w gospodarce opartej na wiedzy polega na nieustannym procesie generowania, dystrybucji oraz stosowania wiedzy i informacji. Sposób realizacji każdego z wyróżnionych etapów tego procesu oraz wzajemne ich powiązanie wpływa na finalny efekt działania organizacji - wymierną wartość dla klienta z tytułu użytkowania oferowanego produktu lub świadczonej usługi - niezależnie, czy jest ona nastawiona na zysk, czy jest organizacją non-profit. Wartość dla klienta przekłada się na ogólną wartość organizacji, która traktowana jest jako uniwersalny miernik sprawności zarządzania strategicznego. Niewątpliwie wiedza jest kluczowym zasobem współczesnej organizacji i stanowi najważniejsze źródło podnoszenia jej konkurencyjności (np. zdobywania zaufania klientów, tworzenia zyskownych relacji z kooperantami, odróżniania się od konkurentów). Od poziomu jakości procesu zarządzania wiedzą zależy też zdolność organizacji do odpowiednio wczesnego dostrzeżenia przyszłych zmian i skutecznego formułowania odpowiedzi na nowe wyzwania płynące z otoczenia. Kluczowym czynnikiem wpływającym na sprawność procesu zarządzania wiedzą jest szeroko rozumiana kreatywność, która powinna charakteryzować zarówno pracowników, jak i zatrudniające je organizacje. Autorzy mają nadzieję, że lektura monografii pozwoli Czytelnikowi wyrobić sobie własny pogląd na temat organizacji kreatywnej, a prezentowane wyniki badań i przykłady pozwolą przekonać najbardziej sceptyczne osoby do tego, że kreatywność ma duże znaczenie w funkcjonowaniu i rozwoju każdej organizacji.
- Kategorie:
- Redakcja: Piotr Wachowiak, Sylwester Gregorczyk
- ISBN: 978-83-8030-215-0
- Liczba stron: 349
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp CZĘŚĆ I TEORETYCZNE ASPEKTY ORGANIZACJI KREATYWNEJ Patryk Dziurski, Sylwester Gregorczyk, Piotr Wachowiak Organizacja kreatywna - istota i cechy Dorota Jaźwińska Kreowanie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa Małgorzata Czerska, Ryszard Rutka Struktura procesu kształtowania kultury wspierającej kreatywność - perspektywa strategiczna Marcin Geryk Wpływ kreatywnej strategii opartej na społecznej odpowiedzialności na postrzeganie uczelni przez jej interesariuszy Sławomir Winch Konserwatyzm przedsiębiorstw jako warunek ich kreatywności Izabela Turek, Tomasz Turek Kreatywne zarządzanie przedsiębiorstwem z wykorzystaniem procesowych systemów informatycznych Barbara Wasilewska Aktywność twórcza zespołów pracowniczych Krystyna Kubik Wpływ wiedzy i kreatywności menedżera na sukces przedsiębiorstwa Joanna Tabor-Błażewicz Zarządzanie talentami w przedsiębiorstwie kreatywnym Małgorzata Łęgowik-Małolepsza Wspomaganie decyzji w aspekcie tworzenia kreatywnych rozwiązań modelowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem Marcin Wojtysiak-Kotlarski Firmy rodzinne a start-upy. Czy da się pogodzić te dwa światy w ramach formuły przedsiębiorstwa społecznego? Albert Tomaszewski Koncepcja kreatywnej strategii na tle założeń wcześniejszych szkół zarządzania strategicznego Andrzej Daniluk Proinnowacyjne przesłanki podejmowania współpracy przez przedsiębiorstwa CZĘŚĆ II BADANIA NAD ORGANIZACJĄ KREATYWNĄ Tomasz Gigol Współpraca dużych przedsiębiorstw z innowacyjnymi małymi i średnimi przedsiębiorstwami w ramach otwartych innowacji na przykładzie warsztatów ARP Innovation Pitch Izabela Konieczna Kreatywność w marketingu na przykładzie badań Joanna Kubicka Zwiększenie kreatywności pracowników poprzez zmiany w obszarze zarządzania ludźmi Anna Tomaszuk Współpraca przedsiębiorstw z instytucjami otoczenia biznesu na przykładzie wybranych branż województwa podlaskiego Maryna Lassota Przedsiębiorstwa kreatywne na przykładzie innowacyjności polskiej branży meblarskiej Krzysztof Rek Poziom internacjonalizacji a kreatywność polskich małych i średnich przedsiębiorstw Aleksandra Laskowska-Rutkowska Digitalizacja a przyszłość modeli biznesowych w branży logistycznej CZĘŚĆ III EMPIRYCZNY WYMIAR ORGANIZACJI KREATYWNEJ (STUDIA PRZYPADKÓW) Wawrzyniec Rudolf, Wioletta Krawiec, Kamila Szymańska Marketingowe podejście do budowania wizerunku miasta kreatywnego na przykładzie Łodzi Seweryn Spałek, Iwona Zdonek Implikacje eksternalizacji wiedzy przedstawicieli twórczych specjalistów Andrzej Szplit Perspektywa rozwoju przedsięwzięcia: partnerstwo publiczno-prywatne, czyli wybór kreatywności Sławomir Ziółkowski Dwie dekady rewolucji, czyli rozwój mediów elektronicznych w Polsce