MENU

Zarządzanie wiedzą

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Warszawa, 2013

  • Seria / cykl: Zarządzanie i Inżynieria Produkcji

  • Autor: Alfred Paszek, Jędrzej Trajer, Stanisław Iwan

  • Wydawca: PWE

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Cena katalogowa: 44,90 zł
Najniższa cena z 30 dni: 33,68 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

37,72
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Zarządzanie wiedzą

We współczesnej gospodarce o sukcesie rynkowym przedsiębiorstwa często przesądza wiedza zgromadzona przez jego pracowników oraz zawarta w danych przez nie gromadzonych. W podręczniku została zawarta wiedza dotycząca umiejętności formułowania problemów i wykorzystania metod zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie. Autorzy przedstawili: podstawowe informacje dotyczące zasobów wiedzy w przedsiębiorstwie, wybrane narzędzia zarządzania wiedzą (logika rozmyta, systemy eksperckie, drążenie danych), konkretne przypadki zastosowań biznesowych. Szczególny nacisk autorzy położyli na przekazanie praktycznych umiejętności projektowania i efektywnego wykorzystania informatycznych systemów analityki biznesowej do wspierania analiz finansowych, marketingowych i rynkowych w celu zwiększenia wartości przedsiębiorstwa oraz podniesienia jego konkurencyjności.

Podręcznik jest przeznaczony dla studentów zarządzania w wyższych uczelniach rożnych typów.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 

Rozdział 1. Podstawy zarządzania wiedzą 
1.1. Społeczeństwo informacyjne, społeczeństwo wiedzy 
1.1.1. Od społeczeństwa przemysłowego do społeczeństwa wiedzy 
1.1.2. Istota i cechy społeczeństwa informacyjnego 
1.1.3. Skutki społeczno-gospodarcze zmian 
1.1.4. Przedsiębiorstwo w społeczeństwie informacyjnym 
1.1.5. Społeczeństwo informacyjne w Polsce i na świecie 
1.2. Znaczenie wiedzy w otoczeniu gospodarczym 
1.2.1. Dane — informacja — wiedza 
1.2.2. Okrężny obieg wiedzy 
1.2.3. Wiedza jako zasób, ekonomika wiedzy 
1.3. Zasoby wiedzy w przedsiębiorstwie — klasyfikacja, główne składniki, proces uczenia się organizacji 
1.3.1. Klasyfikacja wiedzy 
1.3.2. Szacowanie zasobów wiedzy w przedsiębiorstwie 
1.3.3. Ewoluowanie przedsiębiorstw—organizacje uczące się i sieciowe 
1.3.4. Pracownik w nowym modelu funkcjonowania przedsiębiorstwa 
1.4. Rola i znaczenie zarządzania wiedzą 
1.4.1. Rozwój zarządzania wiedzą 
1.4.2. Istota zarządzania wiedzą 
1.4.3. Metody, techniki i strategie zarządzania wiedzą 
1.4.4. Ilościowe a jakościowe zarządzanie wiedzą 
1.4.5. Zarządzanie wiedzą a przewaga konkurencyjna 
1.5. Technologie informacyjne w zarządzaniu wiedzą 
1.5.1. Pozyskiwanie wiedzy z otoczenia 
1.5.2. Zarządzanie wiedzą o klientach 
1.5.3. Wiedza w systemach rozproszonych i organizacjach sieciowych 
1.6. Pytania kontrolne 

Rozdział 2. Zarządzanie wiedzą w praktyce 
2.1. Kluczowe procesy zarządzania wiedzą 
2.1.1. Lokalizowanie zasobów wiedzy 
2.1.2. Pozyskiwanie wiedzy 
2.1.3. Zachowywanie wiedzy 
2.1.4. Stosowanie wiedzy 
2.1.5. Przykłady wybranych procesów zarządzania wiedzą 
2.2. Rozwijanie wiedzy 
2.2.1. Wiedza a innowacje w przedsiębiorstwach 
2.2.2. Procedury rozwoju wiedzy 
2.2.3. Przykłady zastosowań rozwiązań informatycznych w rozwoju wiedzy 
2.3. Poziomy zarządzania wiedzą 
2.3.1. Zarządzanie wiedzą a zarządzanie przedsiębiorstwem 
2.3.2. Zarządzanie normatywne, strategiczne i operacyjne 
2.3.3. Studium przypadku zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie 
2.4. Pytania kontrolne 

Rozdział 3. Projektowanie systemów ekspertowych 
3.1. Procesy przetwarzania wiedzy 
3.1.1. Formy wiedzy w przedsiębiorstwie 
3.1.2. Etapy procesu przetwarzania wiedzy 
3.2. Systemy ekspertowe — istota, struktura i działanie 
3.2.1. Istota systemu ekspertowego i różnice w stosunku do innych rozwiązań 
3.2.2. Rozwój systemów ekspertowych 
3.2.3. Klasyfikacja systemów ekspertowych 
3.2.4. Struktura i zasada działania systemu ekspertowego 
3.3. Identyfikacja problemów dla systemów ekspertowych 
3.3.1. Cechy charakterystyczne problemów rozwiązywanych za pomocą systemów ekspertowych 
3.3.2. Ocena celowości budowania systemu ekspertowego dla wybranego problemu — koszty a zyski 
3.3.3. Studium przypadku opłacalności wdrożenia systemu ekspertowego 
3.4. Proces pozyskiwania wiedzy do systemu ekspertowego 
3.4.1. Metody pozyskiwania wiedzy 
3.4.2. Przykłady opracowań formularzy pozyskiwania wiedzy 
3.4.3. Przykłady zastosowań drzew decyzyjnych 
3.4.4. Ramowe koncepcje uczenia się organizacji na przykładach przedsiębiorstw 
3.5. Metody reprezentacji wiedzy 
3.5.1. Deklaratywne metody reprezentacji wiedzy 
3.5.2. Proceduralne metody reprezentacji wiedzy 
3.6. Zapis baz wiedzy w systemie ekspertowym . 
3.6.1. Przykład zastosowania systemu PC-Shell w technologicznym przygotowaniu produkcji 
3.6.2. Przykład zastosowania języka PROLOG w zapisie wiedzy w systemie ekspertowym 
3.7. Weryfikacja baz wiedzy 
3.7.1. Eliminowanie nadmiarowości wiedzy 
3.7.2. Usuwanie sprzeczności wiedzy 
3.7.3. Badania kompletności baz wiedzy 
3.8. Zastosowanie systemów uczenia się maszyn w bazach wiedzy 
3.8.1. Metody uczenia się maszyn 
3.8.2. Przykłady zastosowań systemów uczących się 
3.9. Pytania kontrolne 

Rozdział 4. Zastosowanie logiki rozmytej w budowie systemów zarządzania wiedzą 
4.1. Elementy logiki rozmytej w reprezentacji wiedzy 
4.1.1. Metody reprezentacji wiedzy z wykorzystaniem zbiorów rozmytych 
4.1.2. Zastosowanie współczynników pewności w reprezentacji wiedzy 
4.2. Wnioskowanie rozmyte 
4.2.1. Modele rozmyte w systemach zarządzania wiedzą 
4.2.2. Metody wnioskowania rozmytego 
4.3. Systemy rozmyte 
4.3.1. Budowa systemów rozmytych 
4.3.2. Przykład zastosowania systemu rozmytego w projektowaniu procesów produkcyjnych 
4.4. Pytania kontrolne 

Rozdział 5. Drążenie danych 
5.1. Zarządzanie wiedzą firmy ukrytą w danych 
5.1.1. Cele i strategie zarządzania wiedzą przedsiębiorstwa 
5.1.2. Informacje pozyskiwane z danych 
5.1.3. Przetwarzanie danych we wspomaganiu decyzji biznesowych 
5.2. Ogólna charakterystyka drążenia danych 
5.2.1. Pojęcia podstawowe 
5.2.2. Metodyka projektu 
5.2.3. Kryteria wyboru metody lub modelu 
5.2.4. Weryfikacja modeli i ocena wyników 
5.2.5. Miary błędów 
5.3. Wstępna analiza danych 
5.3.1. Czyszczenie i przekształcenia danych 
5.3.2. Podział danych na próby: uczącą, walidacyjną i testową 
5.3.3. Analizy struktur wielowymiarowych OLAP 
5.4. Analizy wielowymiarowe 
5.4.1. Regresja wieloraka 
5.4.2. Analiza skupień 
5.4.3. Skalowanie wielowymiarowe 
5.4.4. Analiza czynnikowa 
5.4.5. Analiza składowych głównych PCA 
5.4.6. Analiza składowych niezależnych ICA 
5.4.7. Analiza dyskryminacyjna 
5.4.8. Graficzne metody prezentacji danych wielowymiarowych 
5.5. Drzewa klasyfikacyjne i regresyjne 
5.5.1. Drzewa klasyfikacyjne i regresyjne C&RT 
5.5.2. Drzewa decyzyjne CHAID 
5.6. Metody sztucznej inteligencji w drążeniu danych 
5.6.1. Neuronowe sieci wielowarstwowe typu MLP i RBF 
5.6.2. Sieci samoorganizujące Kohonena — SOM 
5.6.3. Metoda wektorów nośnych — SVM 
5.6.4. Algorytmy ewolucyjne 
5.7. Przykłady zastosowań drążenia danych 
5.7.1. Wybór metod analizy w opracowywaniu rozwiązania 
5.7.2. Analiza szeregów czasowych—prognozowanie krótkoterminowe cen produktów sezonowych 
5.7.3. Modelowanie złożonych systemów—prognozowanie cen akcji na rynku kapitałowym 
5.7.4. Klasyfikacja—diagnostyka i identyfikacja produktów roślinnych 
5.8. Pytania kontrolne 

Rozdział 6. Systemy hybrydowe 
6.1. Kategorie i struktura systemów hybrydowych 
6.1.1. Struktury równoległe 
6.1.2. Struktury sekwencyjne 
6.1.3. Zanurzenia 
6.2. Systemy transformacyjne 
6.2.1. Neuronowe systemy ekspertowe 
6.2.2. Sieci ekspertowe 
6.2.3. Semantyczne sieci neuronowe 
6.3. Systemy neuronowo-rozmyte 
6.3.1. Rozmyte sieci neuronowe 
6.3.2. Neuronowe systemy wnioskowania rozmytego 
6.3.3. Klasyfikacja neuronowo-rozmyta 
6.4. Pytania kontrolne 

Rozdział 7. Wielowymiarowe systemy pomiaru wiedzy 
7.1. Podstawowe poziomy pomiaru wiedzy 
7.1.1. Pomiar wiedzy a cele zarządzania wiedzą 
7.1.2. Pomiary wiedzy na poziomach zarządzania przedsiębiorstwem 
7.2. Podstawy systemów pomiaru wiedzy 
7.2.1. Schemat przyczynowo-skutkowy 
7.2.2. Zrównoważona karta wyników 
7.2.3. Podstawowe grupy wskaźników pomiaru wiedzy 
7.3. Przykład budowy wielowymiarowego systemu pomiaru wiedzy 
7.4. Pytania kontrolne 

Rozdział 8. Wdrażanie i użytkowanie systemów zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie 
8.1. Wdrażanie systemów zarządzania wiedzą 
8.1.1. Przygotowanie profilu wiedzy przedsiębiorstwa 
8.1.2. Znaczenie kultury organizacyjnej 
8.1.3. Przykładowe opracowanie obszarów kompetencji 
8.2. Wdrażanie i eksploatacja systemów ekspertowych 
8.2.1. Systemy ekspertowe jako systemy złożone 
8.2.2. Planowanie i przygotowywanie procedury wdrożeniowej 
8.2.3. Realizacja wdrożenia systemu 
8.2.4. Eksploatacja systemu i jego dostosowywanie do potrzeb użytkownika 
8.3. Wdrażanie i eksploatacja systemów drążenia danych 
8.3.1. Identyfikacja potrzeb 
8.3.2. Realizacja wdrożenia systemu 
8.3.3. Dostosowanie systemu do potrzeb użytkownika 
8.4. Pytania kontrolne 

Zakończenie 

Słownik ważniejszych pojęć 

Bibliografia 

Indeks
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Słowa kluczowe: zarządzanie wiedzą

Inni Klienci oglądali również

11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
4,50 zł
5,00 zł

Historie maniaków

Roman Jaworski to pisarz przez lata zapomniany, znany jedynie koneserom. Był przyjacielem Witkacego i Wojtkiewicza, wywarł prekursorski wpływ na twórczość m.in. Witolda Gombrowicza. Wykreował własny, dziwny, niesamowity świat, będący swoistym wy...
13,28 zł
14,76 zł

Strategiczne zarządzanie marketingiem

Książka jest przeznaczona dla wszystkich zainteresowanych poszerzeniem podstaw zarządzania strategicznego: studentów, konsultantów i menedżerów oraz tych, którzy pragną zaktualizować swoją wiedzę i budować przyszłość swoich ...
37,80 zł
42,00 zł

Zarządzanie kosztami podmiotów leczniczych. Rola i zadania pielęgniarek

Kalkulacja kosztów i zarządzanie kosztami to jeden z najtrudniejszych, a zarazem najważniejszych problemów polskiej ochrony zdrowia. W publikacji zdefiniowano zadania, jakie współcześnie stawiane są przed pielęgniarkami w tym zakre...
45,90 zł
51,00 zł

HR na zakręcie. Zarządzanie przez pomiar czy aktywacja kreatywności?

Książka jest zbiorem artykułów prezentujących zasadniczy problem, z jakim mierzą się obecnie działy HR: sprzeczności między potrzebą i wymogami standaryzacji działań kadrowych a silnie eksponowanymi wyzwaniami dotyczącymi kreatywności i innowacy...
24,88 zł
31,90 zł

Zarządzanie czasem

Czy wystarcza nam czasu na wszystko? Większość z nas na podobne pytanie odpowie "nie". W rzeczywistości jednak każdy z nas ma więcej czasu, niż mu się wydaje, tylko nie umie nim zarządzać. Z książką Briana Tracy'ego nauczymy się, jak w kr&oac...
53,10 zł
59,00 zł

Zarządzanie szkoleniami. Jak skutecznie realizować politykę szkoleniową w firmie

Praktyczny przewodnik "krok po kroku" po planowaniu i realizacji projektów szkoleniowych, zawierający narzędzia i komentarz wdrożeniowy. Polityka szkoleniowa wielu organizacji nadal jest nastawiona na sprawną realizację szkoleń, tymcz...
47,40 zł
79,00 zł

Zarządzanie przedsiębiorstwem. Podręcznik akademicki

Nowe wydanie cieszącego się od lat zainteresowaniem podręcznika akademickiego dla studentów uczelni ekonomicznych, który jest w pełni dostosowany do programów nauczania takich przedmiotów, jak: zarządzanie, podstawy zarządzania, zarządzanie przedsiębio...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!