Elastyczność w biznesie
We współczesnym świecie istnieje potrzeba konkurowania z innymi uczestnikami obrotu gospodarczego na zmieniających się w sposób nieprzewidywalny rynkach. Niezbędne jest również ciągłe rewidowanie planów dotyczących obecności w konkretnych obszarach branżowych i geograficznych. Same przedsiębiorstwa także ulegają zmianom stosownie do otwierających się przed nimi możliwości, dostosowując wielkość i strukturę posiadanych zasobów do celów uznanych przez nie za uzasadnione w danych warunkach.Przedsiębiorstwa muszą zatem w sposób lepszy niż kiedykolwiek wcześniej zarządzać informacjami, przekuwając je w wiedzę zarówno unikalną, jak i dostępną dla członków całej organizacji w sposób bezpieczny, nawet w obliczu odejścia z niej ważnych, wręcz kluczowych pracowników lub właścicieli.Takie przedsiębiorstwa można uznać za nową generację firm, dostosowanych do nieprzewidywalnego i ciągle zmieniającego się otoczenia. Intuicyjnie można je nazwać inteligentnymi. Ale co to właściwie znaczy, czym odznacza się organizacja inteligentna, jakie są jej charakterystyczne cechy? Co decyduje o sukcesie inteligentnych firm? Na te pytania autorzy starają sie odpowiedzieć w niniejszej publikacji.
- Kategorie:
- Redakcja: Teresa Pakulska
- ISBN: 978-83-8030-343-0
- Liczba stron: 218
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Teresa Pakulska Wprowadzenie CZĘŚĆ I ELASTYCZNOŚĆ W RELACJACH Z OTOCZENIEM Marta Kijuk 1.Oferta cenowa bankowości transakcyjnej: asymetria informacji a elastyczność Wstęp 1.1. Asymetria informacji w bankowości transakcyjnej 1.2. Modele tworzenia ofert dla usług bankowości transakcyjnej: sektor prywatny a sektor publiczny 1.2.1. Model tworzenia ofert dla usług bankowości transakcyjnej: sektor prywatny 1.2.2. Model tworzenia ofert dla usług bankowości transakcyjnej: sektor publiczny 1.2.3. Konkluzja 1.3. Studium empiryczne: analiza przykładowego ogłoszenia przetargowego klienta publicznego - miasto Łódź Podsumowanie Bibliografia Jakub Warnieło 2. Wpływ otoczenia prawnopodatkowego na działalność międzynarodowych przedsiębiorstw gospodarki cyfrowej Wstęp 2.1. Definicja gospodarki cyfrowej 2.2. Gospodarka cyfrowa a międzynarodowe prawo podatkowe 2.3. Środki prawne mające na celu sprawiedliwe opodatkowanie gospodarki cyfrowej, stosowane w poszczególnych państwach 2.4. Zmiany dotyczące definicji stałego zakładu 2.4.1. Indie 2.4.2. Izrael 2.4.3. Słowacja 2.5. Wprowadzenie podatków obrotowych od przychodów osiąganych z wykorzystaniem technologii cyfrowych 2.5.1. Indie - podatek wyrównawczy 2.5.2. Włochy - podatek od transakcji cyfrowych 2.5.3. Węgry - podatek reklamowy 2.5.4. Francja - podatek od rozpowszechniania treści audiowizualnych Podsumowanie Bibliografia Luiza Nowacka 3. Elastyczność w negocjacjach jako podstawa porozumienia w biznesie Wstęp 3.1. Czynniki wpływające na efektywność negocjacji 3.2. Tło historyczne a teoria negocjacji 3.3. Elastyczność w negocjacjach a skuteczność w osiąganiu celów w ujęciu teoretycznym 3.4. Elastyczność w negocjacjach w ujęciu praktycznym Podsumowanie Bibliografia Katarzyna Plewka 4. Architektura sieci oddziałów bankowych w Polsce w świetle zmieniających się trendów wykorzystania bankowych kanałów dystrybucji Wstęp 4.1. Oddziały bankowe jako główny kanał dystrybucji usług bankowych 4.2. Metodyka i próba badawcza 4.3. Wyniki badania 4.4. Wyzwania związane z optymalizacją sieci oddziałów bankowych Podsumowanie Bibliografia Maciej Mróz 5. Strategie funkcjonowania wybranych przedsiębiorstw z branży naftowej w świetle zmiennych cen ropy naftowej Wstęp 5.1. Zmienność cen ropy naftowej 5.2. Charakterystyka sektora naftowego w Polsce 5.2.1. Upstream 5.2.2. Downstream 5.3. Strategie spółek Podsumowanie Bibliografia CZĘŚĆ II ELASTYCZNOŚĆ W STRUKTURACH I PROCESACH BIZNESOWYCH Marcin Witkowski 6. Doskonalenie systemu wynagradzania w realizacji celów przedsiębiorstw w zmiennych warunkach gospodarczych Wstęp 6.1. Strategiczna rola ZKL w przedsiębiorstwie 6.2. System wynagradzania jako narzędzie realizacji polityki ZKL 6.3. Skuteczność organizacji jako kontekst i pożądany efekt wprowadzania zmian w systemach zarządzania, w tym systemach ZKL 6.4. Doskonalenie systemu wynagradzania w zmiennym otoczeniu gospodarczym Podsumowanie Bibliografia Mirosław Jurdeczka 7. Inteligentne miasta: znaczenie wybranych technologii informacyjno-komunikacyjnych w rozwoju miast Wstęp 7.1. Inteligentne miasto - przegląd definicji 7.2. Duże zbiory danych, otwarte dane i otwarty rząd jako technologiczne fundamenty inteligentnego miasta 7.2.1. Duże zbiory danych (big data) 7.2.2. Otwarte dane (open data) 7.2.3. Otwarty rząd (open government) 7.3. Inteligentne miasto a zrównoważony rozwój 7.4. Inteligentne miasto - płaszczyzny interakcji i rola otwartych danych Podsumowanie Bibliografia CZĘŚĆ III ELASTYCZNOŚĆ W KONTEKŚCIE KULTURY RYZYKA Marcin Grzelak, Mirosław Jurdeczka, Marta Kijuk, Maciej Mróz, Katarzyna Plewka, Jakub Warnieło, Sebastian Wieczorek, Marcin Witkowski 8. Znaczenie kultury ryzyka dla funkcjonowania organizacji - studia przypadku Wstęp 8.1. Metody pomiaru i oceny kultury ryzyka 8.2. Podejście typu GRC jako system zarządzania stymulujący kulturę ryzyka 8.2.1. Źródła i następstwa kultury ryzyka 8.2.2. Założenia podejścia Governance, Risk Management and Compliance 8.2.3. Wdrożenie zmiany w organizacji jako warunek skuteczności podejścia GRC w stymulowaniu kultury ryzyka 8.3. Kultura ryzyka a bezpieczeństwo ekonomiczne przedsiębiorstw branży naftowej 8.3.1. Reputacja przedsiębiorstwa a kultura ryzyka 8.3.2. Systemy zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwach naftowych 8.4. Ryzykowna gra kulturą ryzyka na przykładzie przedsiębiorstw z branży windykacyjnej 8.4.1. Specyfika przedsiębiorstw z branży windykacyjnej 8.4.2. Wyzwania pomiaru i analizy kultury ryzyka 8.4.3. Ryzykowna gra kulturą ryzyka podmiotów z branży windykacyjnej 8.5. Efekty zarządzania kulturą ryzyka na przykładzie działań związanych z uniknięciem nieświadomego udziału w przestępstwach karuzelowych 8.5.1. Ryzyka związane z uczestnictwem w przestępstwach karuzelowych 8.5.2. Istota przestępstw karuzelowych 8.5.3. Efekty zarządzania kulturą ryzyka w związku z przestępstwami karuzelowymi 8.6. Kultura ryzyka w świetle zmieniających się trendów wykorzystania kanałów dystrybucji usług bankowych 8.6.1. Czynniki egzogeniczne kultury ryzyka jako fundament decyzji biznesowych 8.6.2. Innowacyjne usługi bankowe a wyzwania dla sektora bankowego w kontekście ryzyka decyzji biznesowych 8.7. Kultura ryzyka w zarządzaniu łańcuchem dostaw Podsumowanie Bibliografia Zakończenie - rekomendacje dla praktyki