Organizacja i techniki sprzedaży. Kwalifikacja AU.20 (A.18)
W podręczniku przedstawiono:
– ogólną charakterystykę handlu (klasyfikację i formy handlu, funkcje przedsiębiorstw handlowych)
– dostawy towarów (zagadnienia dot. popytu, zakupu i przyjmowania towarów)
– gospodarkę magazynową
– przygotowanie i sprzedaż towarów (wyposażenie punktów handlowych, zasady rozmieszczania towarów, organizację sprzedaży, gospodarkę opakowaniami)
– ustalanie cen (marże, podatki, odliczenia)
– czynności pozasprzedażowe (inwentaryzjację, odpowiedzialność materialną pracowników, zabezpieczenie towarów przed kradzieżą, ubezpieczenie punktów sprzedaży)
– bezpieczne wykonywanie pracy w handlu (bhp, ergonomię pracy, choroby zawodowe, wypadki przy pracy, ochrona przeciwpożarowa, ochrona środowiska, organy i instytucje ochrony środowiska)
Na końcu rozdziałów zamieszczono pytania testowe i zadania.
Z recenzji rzeczoznawcy MEN – Marii Gaertner:
Podręcznik jest poprawny pod względem merytorycznym i dydaktycznym, uwzględnia aktualny stan wiedzy naukowej, w tym metodycznej, jest w wysokim stopniu przystosowany do danego poziomu kształcenia, zwłaszcza pod względem stopnia trudności, formy przekazu, właściwego doboru pojęć, nazw, terminów i sposobu ich wyjaśniania, zawiera materiał rzeczowy i materiał ilustracyjny odpowiedni do przedstawianych treści nauczania, ma logiczną konstrukcję. (...) Obszerna warstwa informacyjna podręcznika pozwoli uczniom i nauczycielom na elastyczne wykorzystanie treści w dostosowaniu do potrzeb i zdolności uczniów w kształceniu praktycznym oraz ich aktywizowaniu.
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-67041-06-5
- ISBN druku: 978-83-62325-69-6
- Liczba stron: 252
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA HANDLU 1.1. Znaczenie działalności handlowej 1.2. Zadania handlu 1.3. Klasyfikacja handlu 1.4. Formy handlu detalicznego 1.4.1. Handel stacjonarny 1.4.2. Handel ruchomy 1.4.3. Handel wysyłkowy 1.4.4. Centra handlowo-usługowe 1.5. Sieć handlowa 1.6. Funkcje przedsiębiorstw handlowych 1.7. Organizacja wewnętrzna przedsiębiorstw handlowych Sprawdź, czy potrafisz 2. DOSTAWY TOWARÓW 2.1. Popyt na towary i jego rodzaje 2.1.1. Czynniki wpływające na kształtowanie się popytu konsumpcyjnego 2.1.2. Metody badania popytu 2.2. Zakup towarów 2.2.1. Źródła zakupu towarów 2.2.2. Czynniki wpływające na wybór dostawcy 2.2.3. Procedura zamawiania towarów 2.2.4. Zasady zaopatrzenia w towary 2.2.5. Harmonogram dostaw 2.2.6. Wpływ sprzedaży akwizycyjnej na zaopatrzenie punktów sprzedaży detalicznej 2.3. Przyjmowanie towarów 2.3.1. Dokumentacja związana z dostawą towarów 2.3.2. Technika odbioru ilościowego 2.3.3. Technika odbioru jakościowego 2.3.4. Reklamacje związane z przyjmowaniem towaru Sprawdź, czy potrafisz 3. GOSPODARKA MAGAZYNOWA 3.1. Rodzaje magazynów handlowych 3.2. Zadania magazynów handlowych 3.3. Obiekty magazynowe 3.4. Wyposażenie magazynów 3.5. Dokumentacja obrotu magazynowego 3.6. Gospodarka zapasami 3.6.1. Klasyfikacja zapasów towarowych 3.6.2. Rotacja towarów 3.6.3. Rodzaje niedoborów towarowych 3.6.4. Limity ubytków towarowych Sprawdź, czy potrafisz 4. PRZYGOTOWANIE I SPRZEDAŻ TOWARÓW 4.1. Wymagania stawiane lokalom sklepowym 4.2. Zasady planowania wnętrza sklepu 4.3. Rozplanowanie sali sprzedażowej 4.4. Wyposażenie punktów handlowych 4.4.1. Meble sklepowe 4.4.2. Wagi i inne urządzenia miernicze 4.4.3. Urządzenia kasowe 4.4.4. Urządzenia chłodnicze 4.4.5. Urządzenia transportowe 4.4.6. Inny sprzęt techniczny i pomocniczy 4.5. Przygotowanie towarów do sprzedaży 4.6. Zasady rozmieszczania towarów 4.6.1. Rozmieszczanie towarów w sali sprzedażowej 4.6.2. Rozmieszczanie towarów na zapleczu 4.7. Organizacja sprzedaży 4.7.1. Organizacja sprzedaży w tradycyjnej metodzie sprzedaży 4.7.2. Organizacja sprzedaży w nowoczesnych metodach sprzedaży 4.8. Gospodarka opakowaniami w jednostkach handlu detalicznego Sprawdź, czy potrafisz 5. USTALANIE CEN 5.1. Pojęcie i rodzaje cen 5.2. Marże 5.2.1. Pojęcie i rodzaje marż 5.2.2. Obliczanie marży 5.3. Struktura ceny detalicznej 5.4. Podatek VAT 5.4.1. Charakterystyka podatku VAT 5.4.2. Sposoby obliczania podatku VAT 5.5. Podatek akcyzowy 5.6. Odliczenia od cen Sprawdź, czy potrafisz 6. CZYNNOŚCI POZASRZEDAŻOWE 6.1. Inwentaryzacja w pracy sprzedawcy 6.1.1. Inwentaryzacja 6.1.2. Rodzaje inwentaryzacji 6.1.3. Rozliczenie inwentaryzacji 6.2. Odpowiedzialność materialna pracowników handlu 6.2.1. Odpowiedzialność materialna pracownika (na zasadach ogólnych) 6.2.2. Zakres czynności pracownika a odpowiedzialność materialna 6.2.3. Odpowiedzialność materialna za mienie powierzone z obowiązkiem wyliczenia się lub zwrotu 6.2.4. Odpowiedzialność porządkowa 6.2.5. Odpowiedzialność karna pracowników 6.3. Zabezpieczenie towarów przed kradzieżą 6.4. Ubezpieczenie punktów sprzedaży Sprawdź, czy potrafisz 7. BEZPIECZNE WYKONYWANIE PRACY W HANDLU 7.1. Podstawowe pojęcia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy 7.2. Odpowiedzialność i obowiązki pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy 7.3. Prawa i obowiązki pracownika w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy 7.4. Zadania i uprawnienia instytucji w zakresie ochrony pracy w Polsce 7.5. Ergonomia pracy 7.6. Wymagania dotyczące pomieszczeń pracy 7.7. Wymagania dotyczące stanowiska pracy 7.8. Czynniki szkodliwe, uciążliwe i niebezpieczne w środowisku pracy 7.9. Środki ochrony indywidualnej i zbiorowej podczas wykonywania zadań zawodowych 7.10. Choroby zawodowe 7.11. Wypadki przy pracy 7.11.1. Pojęcia i podział wypadków przy pracy 7.11.2. Postępowanie powypadkowe 7.12. Ochrona przeciwpożarowa 7.13. Ochrona środowiska 7.13.1. Obowiązki przedsiębiorcy korzystającego ze środowiska 7.13.2. Opłata produktowa przedsiębiorcy 7.14. Organy i instytucje ochrony środowiska Sprawdź, czy potrafisz Literatura Indeks