Ruch Muzyczny 3/2023
#3/2023
W numerze między innymi:
Zasilani tradycją: Muzyka ludowa i eksperyment. Remigiusz Mazur-Hanaj, założyciel wytwórni In Crudo, mówi w rozmowie z Filipem Lechem o tym, co pociągającego jest w muzyce ludowej. O swoich drogach do muzyki tradycyjnej opowiedzieli Katarzynie Ryzel polscy kompozytorzy i kompozytorki: Cezary Duchnowski, Anna Maria Huszcza, Aleksander Kościow, Sławomir Kupczak, Aleksander Nowak i Agnieszka Stulgińska. Piotr Tkacz-Bielewicz, przedstawia rożne elektroniczne przetworzenia muzyki tradycyjnej.
Relacje z JazzCamp for Girls oraz koncertów w m.in. w Krakowie i Warszawie, spektakli: „La Favorite”, „L’ajo nell’imbarazzo”, „Chiara e Serafina” Donizettiego w Bergamo, „Cyganeria” i „Sprzedana narzeczona” w Pradze, oraz recenzja głośnego filmu „Tár”.
W korespondencji zagranicznej Gavin Dixon kreśli muzyczną mapę Wielkiej Brytanii.
Recenzje dziewięciu albumów, m.in. sonat i wariacji Haydna w wykonaniu Alessandra Deljavana, „Teodory” Handla pod batutą Maxima Emelyanycheva oraz chopinowskiej płyty Petera Jablonskiego, a także książki „Serocki. Wykłady, wypowiedzi, zapiski” pod red. Iwony Lindstedt oraz przewodnika po muzyce Gwatemali i Nikaragui dla najmłodszych „!Canta Conmigo!” Rachel Gibson.
Ewa Grochowska pisze o wiejskich mistrzach i ich uczniach. Michał Bajer słucha, co mówi Lydia Tár.
Muzyczna pocztówka z Nowej Rudy – o twórcy hymnu Japonii pisze Mateusz Ciupka
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Remigiusz Mazur-Hanaj: Usłyszałem tradycję jako eksperyment – Filip Lech
Współcześni kompozytorzy o muzyce tradycyjnej – Katarzyna Ryzel
Elektryfikacja tradycji – Piotr Tkacz-Bielewicz
RELACJE
Donizetti znany i zapomniany – Leszek BernatPamięć, uznanie i szok w Pradze – Małgorzata Komorowska
Bez powietrza muzyka się dusi – Agnieszka Nowok-Zych
Pamięć i pomoc siłami muzyki – Monika Partyk
Niewybaczalny zgiełk istnienia – Paweł Siechowicz
Przyćmiony solenizant – Krzysztof Stefański
Kobieta upadła – Bartosz Żurawiecki
ZAGRANICA
Muzyczna mapa Wielkiej Brytanii – Gavin Dixon
WYDAWNICTWA
Haydnowski hołd – Dariusz MarciniszynRozrzucone skarby – Dominika Micał
Płytoteka#: Piękna i cnotliwa – Jacek Hawryluk
Ormiański Netflix – Łucja Siedlik
Analityczne Mazurki Jablonskiego – Dariusz Marciniszyn
Szereg aktywności metali – Piotr Tkacz-Bielewicz
Inna droga Mykietyna – Mariusz Gradowski
Nieoczywiste piękno pogrzebowych dęciaków – Ewelina Grygier
Hipnotyczne łotewskie fale – Tomasz Gregorczyk
Serocki odzyskany – Jan Topolski
W jakiej tonacji mieszać czekoladę z ryżem i pomidorami? – Joanna Bronisławska
SWOBODA RUCHU
Majster, mistrz, maestro – Ewa GrochowskaŁapanie za słowa: Co mówi Lydia Tár? – Michał Bajer
OD REDAKCJI
Do źródeł – Dominika Micał
FELIETON
Disney na poważnie – Magda Miśka-Jackowska
Z ARCHIWUM R
Kontynuacja tradycji – Katarzyna Ryzel
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
MUZYCZNE POCZTÓWKINeurode, czyli stąd jest hymn Japonii – Mateusz Ciupka