Ruch Muzyczny 3/2024
#3/2024
W nowym numerze między innymi:
Jak sprzedać klasykę? O Taboo trade-offs i wymianach nie do pomyślenia pisze Maria Opałka. Na pytanie, po co nagrywać odpowiedzi szuka Michał Mendyk. Z impresariami i animatorami kultury Grzegorzem Kotowem oraz Stanisławem Suchorą rozmawia Robert Kamyk. Poradnik autoprezentacji układa Anna Proszowska-Sala.
Relacje z koncertów w Krakowie, Wrocławiu, Warszawie oraz Gdańsku oraz ze spektakli: „David et Jonathas” Charpentiera w Nancy, „Don Quichotte chez la Duchesse” Boismortiera w Wersalu oraz musicalu „Wypiór” w Warszawie.
W korespondencji zagranicznej o współczesnej muzyce kanadyjskiej pisze Piotr Grella-Możejko.
Recenzje płyt, m.in. nowych nagrań muzyki Clary i Roberta Schumannów, Josquina według Cut Circle, „Pięknej młynarki” w wykonaniu Guthriego czy „Trylogii rzymskiej” Respighiego, a także książek: „Czy możliwa jest uniwersalna filozofia muzyki?” Ireneusza Kani oraz „Lira korbowa w tradycji kulturowej Rzeczypospolitej” Zbigniewa Jerzego Przerembskiego
O nagraniach niedawno zmarłej śpiewaczki Ewy Podleś pisze Tomasz Pasternak. Cykl Tajne/Muzyczne kontynuuje Danuta Gwizdalanka
Nowy odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISSN: 0035-9610
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
OD REDAKCJI
Z górnej półki poproszę – Piotr Mika
AKTUALNOŚCI
Paszport do szerokiej publiczności – z Karoliną Mikołajczyk i Iwem Jedyneckim rozmawia Monika Zając
Przegląd wydarzeń – Opr. Maciej Kucharski
STREFA RUCHU
Jak sprzedać klasykę 2.0 – Maria Opałka
Zapiski z Galaktyki Goulda – Michał Mendyk
Nie ma prostej recepty – Robert Kamyk
Praca wspólna – Robert Kamyk
Z Archiwum R: Zysk z muzyki – Opr. Katarzyna Ryzel
Autentyczność ubrana w branding to szansa na sukces – Anna Proszowska-Sala
RELACJE
W spirali przemocy – Leszek Bernat
Gdy Mickiewicz mieszka w szafie – Jacek Marczyński
Komedia z lamusa – Jacek Kornak
Energodajna batuta – Mateusz Borkowski
Quo vadis, Bruce? – Dariusz Marciniszyn
Arcydzieła na afiszu – Małgorzata Komorowska
Goerner na lewą rękę – Joanna Schiller-Rydzewska
Słuchanie na rozdrożach – Agata Pasińska
ZAGRANICA
Między europejską Scyllą i amerykańską Charybdą – Piotr Grella-Możejko
WYDAWNICTWA
Klarowanie się Schumannów – Karolina Kolinek-Siechowicz, Paweł Siechowicz
Chansons z alkowy – Karolina Kolinek-Siechowicz
Światło ze Wschodu – Dzwenysława Safjan
Cóż wiemy o miłości, mając 16 lat – Dominika Micał
Dominika Micał – Piotr Mika
Pod słońcem Tristana – Bartosz Witkowski
Pozorny spokój – Piotr Tkacz-Bielewicz
Prześpiewać przeszłość – Piotr Tkacz-Bielewicz
Un álbum inesperado – Karolina Kolinek-Siechowicz
Trzy B i sa?sara – Filip Lech
Kompleksowo o lirze korbowej – Ewelina Grygier
SWOBODA RUCHU
Przejmująca fraza Remember me… – Tomasz Pasternak
Były sobie trzy teatry… – Danuta Gwizdalanka
FELIETON
Przednówek – Ewa Grochowska
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
MUZYCZNE POCZTÓWKIWiktor Brégy. Historia artysty – Opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk