Ruch Muzyczny nr 3/2021
W numerze między innymi:
Wielkie podsumowanie programu „Kultura w sieci”. Sprawdzamy, jakie muzyczne wydarzenia artystyczne i edukacyjne powstały dzięki 80 milionom złotych, które na działalność w internecie przeznaczyło MKiDN. Pytamy beneficjentów programu, co o nim sądzą, a z Krzysztofem Pietraszewskim rozmawiamy o tajemnicy sukcesu w pełni wirtualnej edycji festiwalu Sacrum Profanum. Sprawdzamy również, jaką przyszłość szykuje w dziedzinie muzyki technologia VR.
Grzegorz Michalski wspomina Elżbietę Markowską, zmarłą pod koniec stycznia byłą dyrektor Programu 2 Polskiego Radia.
Relacje ze spektakli Opery Wrocławskiej i Polskiego Baletu Narodowego, a także z koncertów w Filharmoniach: Częstochowskiej, Poznańskiej, Krakowskiej i Narodowej.
Recenzje prawie 30 nowości płytowych, między innymi: serii „Beethoven’s World” Reinharda Goebla, albumów z muzyką Juliusza Wertheima, płyt Kwartetu Camerata, Theloniousa Monka, zespołu Diomede, Vykintasa Baltakasa oraz książki Iwony Lindstedt Piszę tylko muzykę. Kazimierz Serocki i nowych wydawnictw nutowych Bärenreitera dla perkusistów.
Kazimierz Kord, jeden z najwybitniejszych polskich dyrygentów ostatnich dekad, z okazji 90 urodzin wspomina z Michałem Klubińskim swoją międzynarodową karierę.
Jan Topolski kreśli portret Catherine Christer Hennix – szwedzkiej kompozytorki, poetki, filozofki i matematyczki.
Olgierd Pisarenko kontynuuje opowieść o słynnym oszustwie fonograficznym pianistki Joyce Hatto i jej męża Williama Barrington-Coupe’a.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
AKTUALNOŚCI
STREFA RUCHU
Radioaktywna łąka – Łucja Siedlik
Edukacja muzyczna w sieci – Anna Domańska
Wędka czy ryba? Kilka refleksji o „Kulturze w sieci” – Agnieszka Nowok-Zych
Zadanie dodatkowe – z Krzysztofem Pietraszewskim rozmawia Adam Suprynowicz
Zanurz się w dźwięku – Joanna KołodziejskaRELACJE
Bezskuteczne poszukiwanie miłości – Jacek Marczyński
Internetowe popisy warszawskich tancerzy – Katarzyna Gardzina
Musica – ars polonica – Piotr Mika
Crescendo sił – Sabrina Stachel
Improwizacje na temat średniowiecza – Marcin Bogucki
Mozartowska wirtuozeria – Hanna Winiszewska
Nieznośna wizja poniedziałku – Bartłomiej Gembicki
Wirtualny spacer w chmurach – Wioleta Żochowska
Bartók in memoriam – Adam KujawaWYDAWNICTWA
Beethoven i inne chłopaki – Jacek Hawryluk
„Żal, tęsknota, niepokoje…” – Mateusz Ciupka
Wbrew swoim czasom – Marta Januszkiewicz
Warto marzyc´ – Przemek Psikuta
Przyśpiewki z haczykiem – Katarzyna Ryzel
Znalezione, podsłuchane, zrecyklingowane – Piotr Tkacz
Monument Serockiego – Ewa Chorościan
Czeskie bajki dla najmłodszych perkusistów. Wprowadzenie w świat multiperkusji – Magdalena Kordylasińska-PękalaROZMOWA
Potęga zaufania – z Kazimierzem Kordem rozmawia Michał Klubiński
SWOBODA RUCHU
Światy równoległe (6): Catherine Christer Hennix – Jan TopolskiFELIETON
Samo życie – Andrzej BabeckiZ ARCHIWUM R
Krytyka muzyczna a całokształt kultury – opr. Katarzyna RyzelREKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcjaHISTORIE Z FOTOGRAFII
Płytowy szwindel stulecia (2) – Olgierd Pisarenko