Controlling procesów narzędziem poprawy wyników organizacji
Praca ma charakter zarówno teoretyczno-poznawczy, jak i aplikacyjny. Stanowi nową propozycję rozwiązań w obszarze zarządzania przedsiębiorstwem z wykorzystaniem systemu controllingu procesów. Realizacja zadań controllingu procesów ma umożliwić uzyskanie informacji niezbędnych do podejmowania właściwych decyzji przez menedżerów i wpłynąć pozytywnie na finansowe i pozafinansowe wyniki organizacji. Celem teoriopoznawczym pracy jest zaprezentowanie controllingu procesów jako narzędzia badawczego w koncepcji łańcucha tworzenia wartości w organizacji oraz ocena wpływu controllingu procesów na finansowe i pozafinansowe wyniki organizacji naukowa (ze Wstępu).
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-166-3
- Liczba stron: 215
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WSTĘP 9 ROZDZIAŁ 1. CONTROLLING PROCESÓW I JEGO ZNACZENIE DLA ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM 13 1.1.Orientacja procesowa oraz zarządzanie procesami w dorobku literatury 13 1.1.1. Rewolucja przemysłowa 13 1.1.2. Koncentracja na procesach w Total Quality Management 17 1.1.3. Procesy w Business Process Reengineering 17 1.1.4.Utrwalanie doskonałości operacyjnej poprzez technologie informatyczne 20 1.1.5. Konkurencja oparta na procesach 21 1.2. Źródła rozwoju controllingu 27 1.2.1. Korzenie controllingu w Stanach Zjednoczonych Ameryki 33 1.2.2. Rozwój controllingu w Europie Zachodniej 37 1.2.3. Początki rozwoju controllingu w Polsce 40 1.3. Geneza controllingu procesów 42 1.3.1. Etymologia pojęcia controllingu 42 1.3.2. Zakres zadań, uprawnień i odpowiedzialności controllera 47 1.3.3. Wyłonienie się controllingu procesów 52 1.3.4. Relacja pomiędzy orientacją procesową, zarządzaniem procesami biznesowymi i controllingiem procesów 56 ROZDZIAŁ 2. CONTROLLING PROCESÓW A ŁAŃCUCH TWORZENIA WARTOŚCI 62 2.1. Koncepcja łańcucha tworzenia wartości oraz zarządzania łańcuchem wartości 62 2.1.1. Koncepcja łańcucha tworzenia wartości 62 2.1.2. Cechy łańcucha wartości oraz powiązania w łańcuchu 67 2.1.3. Klasyfikacja rodzajów łańcucha wartości 72 2.2. Funkcjonowanie systemu controllingu procesów 75 2.2.1. Controlling procesów w organizacji 75 2.2.2. Faza identyfikacji procesów biznesowych i właścicieli procesów 84 2.2.3. Faza analizy 92 2.2.4. Faza koncepcji/konsolidacji 94 2.2.5. Faza implementacji i ciągłe doskonalenie 95 2.3. Pomiar finansowych i pozafinansowych wyników organizacyjnych w organizacjach zorientowanych procesowo 101 2.3.1. Sposoby pomiaru wyników organizacyjnych 101 2.3.2. Model pomiaru wyników organizacyjnych według Balanced Scorecard 106 2.3.3. Wymiary wyników organizacyjnych i ich zmienne w łańcuchu tworzenia wartości 111 ROZDZIAŁ 3. CONTROLLING PROCESÓW W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH – BADANIA JAKOŚCIOWE 113 3.1. Podstawy metodologiczne badań empirycznych 113 3.2. Metodyka badań jakościowych 114 3.2.1. Zdefiniowanie i zaprojektowanie badania 115 3.2.2. Wybór przypadków – celowy dobór obiektów do badań 116 3.2.3. Gromadzenie danych i ich analiza 118 3.3. Wyniki badań empirycznych – opis przypadków 120 3.3.1. Studium przypadku A 120 3.3.2. Studium przypadku B 130 3.4. Wyniki przeprowadzonych badań jakościowych 138 3.4.1. Wyniki analizy poszczególnych studiów przypadków 139 3.4.2. Podsumowanie „poprzecznej” analizy studiów przypadków 143 3.5. Wnioski z badań jakościowych i implikacje do dalszych badań 147 ROZDZIAŁ 4. CONTROLLING PROCESÓW W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH – BADANIA ILOŚCIOWE 150 4.1. Metodyka badań ilościowych 150 4.1.1. Model badawczy i hipotezy badawcze 151 4.1.2. Narzędzie badawcze i próba badawcza 152 4.1.3. Gromadzenie i weryfikacja materiału empirycznego 154 4.2. Analiza zgromadzonych danych 154 4.2.1. Charakterystyka próby badawczej 154 4.2.2. Weryfikacja teoretycznego modelu controllingu procesów oraz pomiar jego empirycznych składników w badanych organizacjach 159 4.2.3. Weryfikacja teoretycznego modelu wyników organizacyjnych w badanych organizacjach 175 4.2.4. Zależność pomiędzy controllingiem procesów a wynikami organizacyjnymi 182 4.3. Ograniczenia przeprowadzonych badań ilościowych oraz przesłanki dla dalszych badań 186 ZAKOŃCZENIE 189 ZAŁĄCZNIK 193 BIBLIOGRAFIA 197 SPIS RYSUNKÓW 211 SPIS TABEL 214