MENU

Innowacje w budowaniu przewagi konkurencyjnej organizacji handlu detalicznego

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: Katowice, 2015

  • Autor: Beata Reformat

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Dostępne formaty i edycje
Rok wydania
Cena
Cena katalogowa: 23,00 zł
19,78
Dodaj do schowka
Dostępność: online po opłaceniu
Produkt elektroniczny Plik do pobrania po realizacji zamówienia

Innowacje w budowaniu przewagi konkurencyjnej organizacji handlu detalicznego

Główne cele pracy i przedstawione hipotezy badawcze zaważyły na jej konstrukcji. Praca obok części teoretycznej zawiera także część empiryczną, poświęconą prezentacji badań własnych autorki oraz uzyskanych wyników. W rozdziale pierwszym rozstrzygnięto problemy terminologiczne związane z kategorią i modelami innowacji w handlu detalicznym. Rozważania w rozdziale drugim skoncentrowano wokół strategii konkurencji przedsiębiorstw handlu detalicznego w Polsce. Rozdział trzeci zawiera identyfikację rynku nabywcy finalnego – odbiorcy innowacyjnych działań przedsiębiorstw detalicznych w Polsce oraz charakterystykę badanych przedsiębiorstw handlu detalicznego w kontekście ich potencjału konkurencyjnego. Ostatni rozdział zawiera rozważania na temat modeli procesów budowy i utrzymania przewagi konkurencyjnej organizacji handlu detalicznego opartego na innowacjach.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp	9
Rozdział I
Kategoria i modele innowacji w handlu detalicznym	19
1. Klasyczne i współczesne definicje oraz klasyfikacje innowacji	19
2. Modele procesów innowacyjnych a stadia rozwoju gospodarki	30
3. Istota, systematyka i rodzaje innowacji w handlu detalicznym	40
3.1. Typologia innowacji według Podręcznika Oslo Manual		40
3.2. Rozszerzona typologia innowacji w handlu detalicznym	47
4. Uwarunkowania rozwoju i systematyka innowacji w handlu detalicznym	53
4.1. Gospodarka oparta na wiedzy i rozwój nowych technologii	53
4.2. Nowy typ konsumenta a rozwój innowacji w handlu detalicznym	59
5. Atrybuty innowacyjnej firmy detalicznej	64
Rozdział II
Modele i strategie konkurencji przedsiębiorstw handlu detalicznego w Polsce	70
1. Zmiany strukturalne i ekonomiczne sfery handlu detalicznego (i jej otoczenia) w Polsce	70
1.1. Efekty zmian strukturalnych i ekonomicznych handlu detalicznego	70
1.2. Otoczenie handlu detalicznego – zmiany i efekty rozwoju	77
2. Modele przewagi konkurencyjnej a strategie konkurencji przedsiębiorstw handlowych		87
2.1. Modele przewagi konkurencyjnej M. Portera i ich implementacje w handlu detalicznym 	90
2.1.1. Model pięciu sił sektora i wynikające z niego strategie konkurencji 	90
2.1.2. Model łańcucha wartości firmy a osiąganie przewagi konkurencyjnej w handlu detalicznym 	95
2.2. Modele przewagi konkurencyjnej według teorii zasobowej	99
2.3. Modele przewagi konkurencyjnej oparte na podejściu relacyjnym (sieciowym) 	104
Rozdział III
Podstawy i identyfikacja potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstw handlu detalicznego	111
1. Wiedza o badanych grupach przedsiębiorstw jako podstawa identyfikacji ich potencjału konkurencyjnego 	111
1.1. Grupa zagranicznych organizacji sieciowych handlu detalicznego	113
1.1.1. Podgrupa strategiczna – przedsiębiorstwa tworzące sieci hipermarketów	117
1.1.2. Podgrupa strategiczna – przedsiębiorstwa posiadające sieci supermarketów	119
1.1.3. Podgrupa strategiczna – przedsiębiorstwa handlu dyskontowego (sieci sklepów dyskontowych)	121
1.2. Grupa firm polskich tworzących sieci sklepów detalicznych	126
1.3. Grupa małych, niezależnych przedsiębiorstw handlowych	133
2. Innowacje organizacji handlu detalicznego na rynku FMCG w świetle opinii nabywców	135
2.1. Podstawy metodyczne przeprowadzonych badań	136
2.2. Wyniki badań konsumentów indywidualnych na rynku produktów FMCG	138
2.3. Znaczenie wiedzy o potrzebach i preferencjach konsumentów indywidualnych dla budowy strategii konkurencji przedsiębiorstw detalicznych opartych na innowacjach	153
Rozdział IV
Modele procesów budowy i utrzymania przewagi konkurencyjnej organizacji handlu detalicznego opartego na innowacjach	157
1. Modele przewagi konkurencyjnej opartej na innowacjach na bazie wyróżniającej się pozycji rynkowej w handlu detalicznym	158
1.1. Model przewagi konkurencyjnej zagranicznych organizacji handlu detalicznego	158
1.2. Model przewagi konkurencyjnej firm polskich tworzących sieci sklepów detalicznych	165
2. Model przewagi konkurencyjnej małych, niezależnych przedsiębiorstw handlowych	174
Zakończenie	183
Bibliografia	187
Spis rysunków	201
Spis tabel	203
Spis wykresów	205
Aneks	207
Część A. Wzór kwestionariusza ankietowego dla badań klientów indywidualnych na rynku FMCG w Polsce	209
Część B. Scenariusz zogniskowanego wywiadu grupowego (FGI – Focus Group Interview) z menedżerami wybranych organizacji handlu detalicznego	217
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

11,70 zł
13,00 zł

Rozmowy o rynku książki 2011

Kolejny, jedenasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
13,50 zł
15,00 zł

Rozmowy o rynku książki 12

Kolejny, dwunasty już tom publikacji „Rozmowy o rynku książki” to zbiór 32 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2012 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przeds...
125,16 zł
149,00 zł

Samodzielność podstawowej jednostki samorządu terytorialnego w organizacji i świadczeniu usług komunalnych

Monografia dotyczy zakresu samodzielności samorządu terytorialnego w definiowaniu i świadczeniu usług komunalnych, a podstawę analizy stanowią rozwiązania prawa unijnego, francuskiego i polskiego. Pomimo rosnącego wpływu prawa unijnego uznana jest jedn...
41,25 zł
55,00 zł

Inwestycje rozwojowe małych i średnich przedsiębiorstw. Perspektywa cyklu rozwoju organizacji i kapitału całkowitego

Dynamiczne zmiany występujące na rynkach powodują, że zarządzanie firmami z sektora MŚP jest w wielu przypadkach procesem ciągłego dostosowywania się do nowych warunków funkcjonowania i pokonywaniem pojawiających się zagrożeń. Osiągnięcie sukces...
45,24 zł
58,00 zł

Bezpieczeństwo międzynarodowe. Wybrane organizacje

Wojny i konflikty zbrojne towarzyszą człowiekowi od zarania dziejów. Nie zanosi się na to, że zostaną wyeliminowane ze światowego porządku w nadchodzącym czasie. Każda wojna kończy się wygraną jednej ze stron, czy to pojedynczego kraju, czy też ...
75,60 zł
84,00 zł

Cyfrowy HR. Organizacja w warunkach transformacji technologicznej

Publikacja jest pierwszą na rynku pozycją opisującą kompleksowo zagadnienia związane z cyfryzacją HR. Autorzy szczegółowo omawiają poszczególne aspekty procesu wdrażania rozwiązań cyfrowych, a także podkreślają kluczową rolę, jaką dział H...
14,40 zł
16,00 zł

Testy przygotowujące do egzaminu z kwalifikacji AU.30 (A.27). Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej

Zbiór zawiera pięć zestawów zadań testowych oraz dziesięć zadań praktycznych przygotowujących do egzaminu potwierdzającego kwalifikację AU.30 (A.27). Organizacja i prowadzenie kampanii reklamowej. Każdy zestaw zadań testowych zawiera 40 z...
28,38 zł
33,00 zł

Problemy decyzyjne organizacji przewozów transportem drogowym

W monografii poruszono wybrane wyniki badań dotyczących problemów decyzyjnych dotyczących: doboru środków przewozowych do zadań z uwzględnieniem kosztów logistycznych; doboru jednomodalnych technologii transportu; planowania realiz...
30,24 zł
33,60 zł

Innowacje i przedsiębiorczość w procesie podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw

Wśród licznych kategorii pojęciowych współtworzących współczesną wiedzę w dziedzinie ekonomii i zarządzania niewątpliwie poczesne miejsce zajmu¬ją, ściśle związane z sobą, przedsiębiorczość i innowacyjność. W teorii wysoką rang...

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!