Innowacje w budowaniu przewagi konkurencyjnej organizacji handlu detalicznego
Główne cele pracy i przedstawione hipotezy badawcze zaważyły na jej konstrukcji. Praca obok części teoretycznej zawiera także część empiryczną, poświęconą prezentacji badań własnych autorki oraz uzyskanych wyników. W rozdziale pierwszym rozstrzygnięto problemy terminologiczne związane z kategorią i modelami innowacji w handlu detalicznym. Rozważania w rozdziale drugim skoncentrowano wokół strategii konkurencji przedsiębiorstw handlu detalicznego w Polsce. Rozdział trzeci zawiera identyfikację rynku nabywcy finalnego – odbiorcy innowacyjnych działań przedsiębiorstw detalicznych w Polsce oraz charakterystykę badanych przedsiębiorstw handlu detalicznego w kontekście ich potencjału konkurencyjnego. Ostatni rozdział zawiera rozważania na temat modeli procesów budowy i utrzymania przewagi konkurencyjnej organizacji handlu detalicznego opartego na innowacjach.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7875-274-5
- ISBN druku: 978-83-7875-274-5
- Liczba stron: 218
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 9 Rozdział I Kategoria i modele innowacji w handlu detalicznym 19 1. Klasyczne i współczesne definicje oraz klasyfikacje innowacji 19 2. Modele procesów innowacyjnych a stadia rozwoju gospodarki 30 3. Istota, systematyka i rodzaje innowacji w handlu detalicznym 40 3.1. Typologia innowacji według Podręcznika Oslo Manual 40 3.2. Rozszerzona typologia innowacji w handlu detalicznym 47 4. Uwarunkowania rozwoju i systematyka innowacji w handlu detalicznym 53 4.1. Gospodarka oparta na wiedzy i rozwój nowych technologii 53 4.2. Nowy typ konsumenta a rozwój innowacji w handlu detalicznym 59 5. Atrybuty innowacyjnej firmy detalicznej 64 Rozdział II Modele i strategie konkurencji przedsiębiorstw handlu detalicznego w Polsce 70 1. Zmiany strukturalne i ekonomiczne sfery handlu detalicznego (i jej otoczenia) w Polsce 70 1.1. Efekty zmian strukturalnych i ekonomicznych handlu detalicznego 70 1.2. Otoczenie handlu detalicznego – zmiany i efekty rozwoju 77 2. Modele przewagi konkurencyjnej a strategie konkurencji przedsiębiorstw handlowych 87 2.1. Modele przewagi konkurencyjnej M. Portera i ich implementacje w handlu detalicznym 90 2.1.1. Model pięciu sił sektora i wynikające z niego strategie konkurencji 90 2.1.2. Model łańcucha wartości firmy a osiąganie przewagi konkurencyjnej w handlu detalicznym 95 2.2. Modele przewagi konkurencyjnej według teorii zasobowej 99 2.3. Modele przewagi konkurencyjnej oparte na podejściu relacyjnym (sieciowym) 104 Rozdział III Podstawy i identyfikacja potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstw handlu detalicznego 111 1. Wiedza o badanych grupach przedsiębiorstw jako podstawa identyfikacji ich potencjału konkurencyjnego 111 1.1. Grupa zagranicznych organizacji sieciowych handlu detalicznego 113 1.1.1. Podgrupa strategiczna – przedsiębiorstwa tworzące sieci hipermarketów 117 1.1.2. Podgrupa strategiczna – przedsiębiorstwa posiadające sieci supermarketów 119 1.1.3. Podgrupa strategiczna – przedsiębiorstwa handlu dyskontowego (sieci sklepów dyskontowych) 121 1.2. Grupa firm polskich tworzących sieci sklepów detalicznych 126 1.3. Grupa małych, niezależnych przedsiębiorstw handlowych 133 2. Innowacje organizacji handlu detalicznego na rynku FMCG w świetle opinii nabywców 135 2.1. Podstawy metodyczne przeprowadzonych badań 136 2.2. Wyniki badań konsumentów indywidualnych na rynku produktów FMCG 138 2.3. Znaczenie wiedzy o potrzebach i preferencjach konsumentów indywidualnych dla budowy strategii konkurencji przedsiębiorstw detalicznych opartych na innowacjach 153 Rozdział IV Modele procesów budowy i utrzymania przewagi konkurencyjnej organizacji handlu detalicznego opartego na innowacjach 157 1. Modele przewagi konkurencyjnej opartej na innowacjach na bazie wyróżniającej się pozycji rynkowej w handlu detalicznym 158 1.1. Model przewagi konkurencyjnej zagranicznych organizacji handlu detalicznego 158 1.2. Model przewagi konkurencyjnej firm polskich tworzących sieci sklepów detalicznych 165 2. Model przewagi konkurencyjnej małych, niezależnych przedsiębiorstw handlowych 174 Zakończenie 183 Bibliografia 187 Spis rysunków 201 Spis tabel 203 Spis wykresów 205 Aneks 207 Część A. Wzór kwestionariusza ankietowego dla badań klientów indywidualnych na rynku FMCG w Polsce 209 Część B. Scenariusz zogniskowanego wywiadu grupowego (FGI – Focus Group Interview) z menedżerami wybranych organizacji handlu detalicznego 217