Mind hacking
Otacza nas potężny szum medialny, ślepota banerowa, stres informacyjny oraz wszędobylskie fake newsy. Takie warunki powodują, że teraz treści sprzedażowe w reklamach, ofertach handlowych czy na stronach internetowych muszą być bardziej niż kiedykolwiek dopracowane pod każdym względem.
W książce autor wyjaśnienia zjawiska dotyczące błędów poznawczych, sposobów postrzegania i konsumowania cyfrowych treści, a także wszystkie kluczowe techniki perswazji wraz z przykładami i ćwiczeniami. To kompleksowy poradnik, który uczy, jak tworzyć skuteczne teksty sprzedażowe. Publikacja adresowana jest przede wszystkim do marketerów, sprzedawców, właścicieli firm, menedżerów i wszystkich, którym w codziennej rutynie pomocna okaże się skuteczność komunikacji.
Autor zebrał w książce rozproszoną w tysiącach artykułów, badań, raportów i materiałów cyfrowych wiedzę, która udziela rozbudowanej odpowiedzi na dwa, wydawałoby się proste, pytania: dlaczego dokonujemy takich, a nie innych decyzji konsumenckich i jak to się dzieje, że jeden przekaz marketingowy potrafi nas do tej decyzji przybliżyć, a inny wręcz przeciwnie. Marcin Cichocki w swojej pracy sięga głęboko i czerpie garściami z różnych dyscyplin: historii, ekonomii, biologii, neurologii, socjologii, czy psychologii ewolucyjnej. Tylko takie podejście może zbliżyć nas do prawdziwej odpowiedzi na wcześniej przytoczone pytania. Marketing jest bowiem dziedziną interdyscyplinarną, a ludzkie zachowania są zbyt skomplikowane, aby opisać je aparatem pojęciowym tylko jednej gałęzi nauki. Co więcej, niełatwe zagadnienia wyjaśnia w sposób logiczny, zrozumiały dla - że tak się wyrażę - laika i robi to w sposób lekki, niejednokrotnie humorystyczny. Konsumencie - dzięki tej książce powinieneś poczuć się lepiej. Przekonasz się bowiem, że przed sprawnie wykreowanymi komunikatami marketingowymi zwyczajnie nie sposób się “obronić”. Nie wynika to z Twojej ignorancji, tylko z mechanizmów, które wymykają się racjonalności i ludzkiej świadomości. Pozbądź się poczucia wyższości i wyjątkowości w świecie marketingowych przekazów (mimo że one same często będą chciały cię do tego przekonać). Wszyscy jesteśmy bowiem małpami (włącznie z piszącym te słowa i autorem książki) na może nieco wyższym stopniu ewolucji. Marketerze - nie znajdziesz w tej książce jasnych rozwiązań, jak sprawić, by Twoja praca była łatwiejsza i bardziej efektywna. To byłoby zbyt piękne i proste. Może być ona jednak dla Ciebie kompendium wiedzy z zakresu zachowań konsumenckich. Jeśli wyciągniesz z niej prawidłowe wnioski (o co, przez formę podania, nietrudno), uzyskasz potężny, marketingowy oręż. Używaj go rozważnie i etycznie! Przyda Ci się wszędzie tam, gdzie istotna jest perswazja.
Maciej Sowa,
strateg, specjalista ds. marketingu
Książka Marcina Cichockiego to kompendium praktycznej wiedzy o zachowaniach konsumentów oraz skutecznych działaniach marketingowych ukierunkowanych na szeroko rozumiany sukces firmy.Jest ona dedykowana zarówno marketerom, wyjaśniając problemy decyzji marketingowych i sposoby ich rozwiązywania w formie rad, zaleceń, a także konsumentom, którzy mogą poznać mechanizmy własnych wyborów i decyzji zakupowych, a które marketerzy wykorzystują w promocji i perswazji.Bogactwo prezentowanych i analizowanych problemów rynkowych popartych studiami przypadków, wynikami badań naukowych powoduje, że książka jest nie tylko źródłem wiedzy, ale i niewyczerpaną kopalnią inspiracji. Pomysły w niej zawarte mogą stać się podstawą do eksperymentów marketingowych, innowacji w komunikacji z klientem czy też bardziej przemyślanych decyzji biznesowych. Nie brakuje w niej wskazówek dotyczących wiedzy, dlaczego pewne strategie działają i są skuteczne, co jest bezcenne zarówno dla nowicjuszy, jak i dla doświadczonych marketerów potrzebujących nowego spojrzenia na swoje dotychczasowe działania.Książka jest napisana zgodnie z zasadą Alberta Einsteina „Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić – to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz”. Autor z sukcesem przenosi tę zasadę na grunt marketingu oraz zachowań konsumenckich i opowiada o złożonych sprawach związanych marketingiem, psychologią, socjologią i neuromarketingiem w sposób praktyczny. Pisze z empatią i zrozumieniem dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem, ale także z głębią i zaawansowaniem, które zainspirują profesjonalistów. To zrównoważenie między prostotą a fachowością czyni lekturę obowiązkową dla każdego, kto chce zrozumieć nie tylko "jak", ale przede wszystkim "dlaczego" działania marketingowe są skuteczne.
Mateusz Rak,
PhD, full-stack marketer, manager kierunku Zarządzanie na Uniwersytecie WSB Merito we Wrocławiu