Podstawy informacyjne marketingu
Przedmiotem tej publikacji jest przedstawienie trendów oraz najnowszych koncepcji dotyczących zarządzania informacją marketingową. Celem autorek była również analiza i ocena skuteczności różnych technik i narzędzi stosowanych we współczesnych organizacjach pod kątem wykorzystania potencjału związanego z informacją marketingową do zwiększania wartości dla klientów. Z tego względu publikacja ma w znacznej mierze charakter praktyczny i zawiera wiele przykładów dotyczących polskich i zagranicznych organizacji - zarówno komercyjnych, jak i tych nienastawionych na zysk. Szczegółowe opisy niektórych przykładów umieszczono w ramkach zatytułowanych Materiały dodatkowe. Służą one zilustrowaniu omawianych problemów teoretycznych bądź zawierają uzupełniające dane i opinie, dotyczące np. nowych narzędzi marketingowych. W celu uporządkowania treści posłużono się w książce koncepcją systemu informacji marketingowej.
- Kategorie:
- ISBN: 978-83-8030-178-8
- Liczba stron: 212
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Spis treści Wprowadzenie Rozdział 1. Rola informacji o rynku w marketingu 1.1. Definicja, typy i kryteria jakości informacji marketingowej 1.2. Nastawienie organizacji do rynku a rola informacji marketingowej 1.3. System informacji marketingowej (SIM) - koncepcja i elementy 1.3.1. Ewolucja koncepcji SIM 1.3.2. Źródła informacji wykorzystywane przez SIM 1.3.3. Ocena potrzeb informacyjnych organizacji i projektowanie SIM 1.4. Rola systemów informacyjnych w tworzeniu wartości przedsiębiorstwa i wartości dla klienta Rozdział 2. Opracowanie i zastosowanie informacji marketingowej ze źródeł wewnętrznych 2.1. Gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych klientów - uwarunkowania prawne 2.2. Bazy danych jako źródło informacji o kliencie 2.3. Zastosowanie systemów CRM w zarządzaniu danymi marketingowymi 2.4. Systemy mobilnej sprzedaży 2.5. Big Data jako źródło informacji i wiedzy o klientach 2.6. Wykorzystanie danych wewnętrznych do zarządzania wartością klienta Rozdział 3. Opracowanie i zastosowanie informacji marketingowej ze źródeł zewnętrznych 3.1. Wywiad marketingowy 3.1.1. Elementy systemu wywiadu marketingowego 3.1.2. Proces monitorowania otoczenia 3.1.3. Narzędzia wywiadu marketingowego 3.2. Rola badań marketingowych w zaspokajaniu potrzeb informacyjnych przedsiębiorstwa 3.2.1. Miejsce badań marketingowych w systemie informacji marketingowej 3.2.2. Badania marketingowe stosowane w różnych fazach cyklu życia produktu 3.2.3. Błędy w zakresie gromadzenia informacji za pośrednictwem badań marketingowych Rozdział 4. Zarządzanie wiedzą marketingową 4.1. Pojęcie i cechy wiedzy marketingowej 4.2. Procesy zarządzania wiedzą marketingową 4.3. Rola kultury organizacyjnej w zarządzaniu wiedzą marketingową 4.4. Wiedza marketingowa a kształtowanie wartości klienta Rozdział 5. Ocena zarządzania informacją marketingową w organizacji 5.1. Ocena na poziomie strategicznym 5.2. Ocena na poziomie taktycznym Załącznik 1. Studium przypadku TÜV Nord Polska Załącznik 2. Studium przypadku wdrożenia systemu SFA z Sagra Technology Sp. z o.o. Załącznik 3. Ocena monitorowania otoczenia organizacji Bibliografia Spis rysunków Spis tabel