Ruch Muzyczny nr 1/2022
#1/2022
W numerze między innymi:
Czego głusi nas uczą o muzyce? Michał Mendyk i Izabela Smelczyńska rozmawiają z Martą Abramczyk, Piotrem Baltynem i Adamem Stoyanovem – członkami prowadzonej przez Huberta
Zemlera Głuchej Orkiestry Perkusyjnej. Doświadczeniami pracy z niesłyszącymi
wykonawcami dzieli się w tym numerze kompozytor Piotr Klimek. Mateusz Borkowski kreśli portret słynnej głuchej perkusistki Evelyn Glennie.
Relacje z festiwali Actus Humanus, Art Mintaka, koncertów w Krakowie, Szczecinie i Katowicach oraz spektakli: „Wozzecka” w Théâtre du Capitole, „Czarodziejskiego fletu” w Polskiej Operze Królewskiej, „Wesela Figara” w Teatrze Wielkim w Łodzi.
Recenzje najnowszych albumów wytwórni Kairos, płyt z muzyką Rameau i Poniatowskiego, a także: „Ah vous dirai-je, Maman” Ewy Rzeteckiej-Niewiadomski, „Syrena” Aleksandra Nowaka do libretta Szczepana Twardocha, „Behzad Abdi: Hafez”, czyli klasyczna
muzyka z Iranu, „24 to 24 Music Live at the Kitchen” Arthura Russela, „Anastenaria: Thracian Firewalking Ritual „Music”, „Consequences” Bartłomieja Dusia oraz książka „Święta tradycja, własny głos” Piotra Jagielskiego i elementarz dla młodych pianistów autorstwa Doroty Orczyk.
„Artystą zostajesz dlatego, że musisz” – z Danielem Barenboimem rozmawia Agnieszka Nowok-Zych
Wojciech Bernatowicz kreśli sylwetkę niedawno zmarłego Stephena Sondheima, Aleksander Wnuk opisuje tożsamość dzisiejszej perkusji, Zofia Hołubowska pisze o aplikacjach streamingowych i naszych zwyczajach słuchania muzyki.
Kolejny odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Każdy Głuchy słyszy inaczej – Michał Mendyk, Izabela Smelczyńska
Poza dźwiękiem – Piotr Klimek
Niezłomna i nieustraszona – Mateusz Borkowski
RELACJE
Przeszłość i my – Igor Torbicki
Puls-wir-cykl – Magdalena Stochniol
Obrazki z transmisji – Marta Konieczna
Muzyczne raku – Michał Bajer
Oddech przed końcem – Joanna Zabłocka
W świecie koszmarnych urojeń – Leszek Bernat
Prosta droga do mądrości – Jacek Marczyński
Hiszpański byk w sypialni Hrabiego – Jacek Marczyński
WYDAWNICTWA
Ogólna teoria współczesności – Wioleta Żochowska
Nic, tylko Rameau – Jacek Hawryluk
Msza Poniatowskiego w pełnej krasie – Monika Partyk
Klawesyn dla dziecka – Witold Paprocki
Nie słuchaj Syreny – Łucja Siedlik
Operowe dylematy Hafiza – Mateusz Borkowski
Ja w klubie disco mogę robić wszystko – Filip Lech
Zakazany taniec – Filip Lech
Konsekwencje spotkania saksofonu z kwartetem – Witold Paprocki
Życie z jazzem – Maciej Krawiec
Spacerkiem do krainy dźwięków – Agnieszka Kopińska
ROZMOWA
Daniel Barenboim: Artystą zostajesz dlatego, że musisz – Agnieszka Nowok-Zych
SWOBODA RUCHU
Sunday on Broadway with Stephen – Wojciech Bernatowicz
Tożsamość dzisiejszej perkusji. Postperkusja – Aleksander Wnuk
Musica mobilis – soundtrack naszego życia? – Zofia Hołubowska
OD REDAKCJI
Happy deaf people – Krzysztof Stefański
FELIETON
Wiatr od Pacyfiku – Andrzej Babecki
Z ARCHIWUM R
Awangardowa perkusja – Katarzyna Ryzel
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTY
Melpomena pod policyjnym nadzorem – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk