Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym
Książka stanowi całościowe opracowanie zagadnień z zakresu marketingowego zarządzania na rynku farmaceutycznym. Autorzy kompleksowo omówili w niej cechy rynku farmaceutycznego, czynniki kształtujące jego otoczenie, a także stosowane na nim instrumenty i strategie marketingowe, szczególną uwagę zwracając na takie tematy jak:
zasady i etapy tworzenia strategii marketingowych oraz charakterystyka różnych strategii marketingowych stosowanych na rynku farmaceutycznym,
strategia produktu na rynku farmaceutycznym - cykl życia leku, strategie wprowadzania go na rynek, rola opakowania, sposoby budowania pozycji marki,
tworzenie cen i marż handlowych oraz stosowanie opustów cenowych,
marketingowe zarządzanie hurtowniami i aptekami - strategia dystrybucji, rola hurtu, budowanie wizerunku apteki oraz zasady merchandisingu aptecznego,
reklama, promocja, public relations i programy lojalnościowe na rynku farmaceutycznym, nowoczesne formy komunikacji marketingowej,
badanie zachowań pacjentów - znaczenie wiedzy z neuromarketingu dla budowania skutecznych strategii i działań marketingowych.
Najnowsze wydanie uwzględnia istotne zmiany prawa farmaceutycznego, takie jak zakaz reklamy aptek, ograniczenia w promocji leków oraz stałe ceny i marże na leki refundowane.
Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów marketingu podmiotów zajmujących się wytwarzaniem, dystrybucją i logistyką produktów farmaceutycznych, a także pracowników aptek i studentów takich kierunków jak farmacja, promocja zdrowia oraz zarządzanie i marketing.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-264-7785-0
- ISBN druku: 978-83-264-3447-1
- EAN: 9788326477850
- Liczba stron: 288
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorach | str. 9 Wstęp | str. 11 Rozdział 1 Orientacja marketingowa na rynku farmaceutycznym | str. 15 Henryk Mruk Elementy rynku farmaceutycznego | str. 15 Istota orientacji marketingowej | str. 20 Zarządzanie marketingowe na rynku farmaceutycznym | str. 25 Rozdział 2 Uwarunkowania działań marketingowych na rynku farmaceutycznym | str. 31 Bogna Pilarczyk Czynniki kształtujące działania marketingowe na rynku farmaceutycznym | str. 31 Struktura podmiotowa rynku farmaceutycznego | str. 44 Rozdział 3 Badania marketingowe na rynku farmaceutycznym | str. 56 Małgorzata Michalik Istota i procedura badań marketingowych | str. 56 Podział badań marketingowych | str. 63 Badania ilościowe | str. 64 Badania jakościowe | str. 70 Współpraca z agencją marketingową | str. 77 Rozdział 4 Zachowania nabywców i segmentacja rynku farmaceutycznego | str. 79 Małgorzata Michalik Wiedza o nabywcach | str. 79 Czynniki kształtujące zachowania nabywców | str. 82 Etapy procesu zakupu | str. 85 Neuromarketing a wiedza o nabywcy | str. 90 Klienci instytucjonalni | str. 90 Istota i kryteria segmentacji | str. 91 Etapy procesu segmentacji | str. 95 Rozdział 5 Strategia produktu na rynku farmaceutycznym | str. 98 Henryk Mruk Istota i klasyfikacja produktów | str. 98 Cykl życia produktu | str. 102 Zarządzanie portfelem produktów | str. 106 Wprowadzanie nowego produktu na rynek | str. 109 Błędy i bariery we wprowadzaniu nowego produktu | str. 116 Rola opakowania | str. 118 Rozdział 6 Zarządzanie marką | str. 124 Henryk Mruk Istota marki | str. 124 Marka a segmentacja i proces decyzyjny | str. 129 Strategie marek | str. 131 Pozycjonowanie marki | str. 134 Wartość marki i jej wycena | str. 136 Rozdział 7 Strategie cen i marż na rynku farmaceutycznym | str. 139 Henryk Mruk Cena w koncepcji marketingu mix | str. 139 Metody ustalania cen | str. 142 Strategie cenowe | str. 144 Ceny w świetle ekonomii behawioralnej | str. 147 Opusty cenowe | str. 148 Elastyczność cenowa popytu | str. 150 Marże handlowe | str. 152 Rozdział 8 Procesy dystrybucji na rynku farmaceutycznym | str. 155 Bogna Pilarczyk Istota i rodzaje kanałów dystrybucji | str. 155 Funkcjonowanie hurtu farmaceutycznego | str. 166 Pozaapteczny kanał dystrybucji leków | str. 172 Rozdział 9 Rola apteki na rynku farmaceutycznym | str. 180 Małgorzata Michalik Apteka partnerem dla producenta | str. 180 Wizerunek i tożsamość apteki | str. 181 Merchandising apteczny | str. 187 Usługi dodatkowe w aptece | str. 196 Standardy obsługi pacjenta w aptece | str. 198 Rozdział 10 Strategia komunikacji masowej na rynku farmaceutycznym | str. 202 Bogna Pilarczyk Istota komunikacji marketingowej | str. 202 Reklama na rynku farmaceutycznym | str. 205 Promocja sprzedaży na rynku farmaceutycznym | str. 218 Działania public relations na rynku farmaceutycznym | str. 220 Rozdział 11 Komunikacja indywidualna jako element marketingu mix | str. 229 Małgorzata Michalik Promocja osobista | str. 229 Promocja bezpośrednia | str. 239 E-pharmamarketing - nowoczesne formy komunikacji marketingowej | str. 244 Programy lojalnościowe | str. 247 Budowanie zaufania i tworzenie kultury organizacyjnej zespołu | str. 250 Rozdział 12 Strategie marketingowe i proces ich tworzenia na rynku farmaceutycznym | str. 253 Henryk Mruk, Bogna Pilarczyk Istota i proces tworzenia strategii | str. 253 Rodzaje strategii marketingowych | str. 263 Bibliografia | str. 273 Indeks | str. 281