MENU

Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym

(eBook)
0.00  [ 0 ocen ]
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły »
  • Druk: 2014

  • Autor: Bogna Pilarczyk, Henryk Mruk, Małgorzata Michalik

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    ePub
    (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym

Książka stanowi całościowe opracowanie zagadnień z zakresu marketingowego zarządzania na rynku farmaceutycznym. Autorzy kompleksowo omówili w niej cechy rynku farmaceutycznego, czynniki kształtujące jego otoczenie, a także stosowane na nim instrumenty i strategie marketingowe, szczególną uwagę zwracając na takie tematy jak:


zasady i etapy tworzenia strategii marketingowych oraz charakterystyka różnych strategii marketingowych stosowanych na rynku farmaceutycznym,
strategia produktu na rynku farmaceutycznym - cykl życia leku, strategie wprowadzania go na rynek, rola opakowania, sposoby budowania pozycji marki,
tworzenie cen i marż handlowych oraz stosowanie opustów cenowych,
marketingowe zarządzanie hurtowniami i aptekami - strategia dystrybucji, rola hurtu, budowanie wizerunku apteki oraz zasady merchandisingu aptecznego,
reklama, promocja, public relations i programy lojalnościowe na rynku farmaceutycznym, nowoczesne formy komunikacji marketingowej,
badanie zachowań pacjentów - znaczenie wiedzy z neuromarketingu dla budowania skutecznych strategii i działań marketingowych.
Najnowsze wydanie uwzględnia istotne zmiany prawa farmaceutycznego, takie jak zakaz reklamy aptek, ograniczenia w promocji leków oraz stałe ceny i marże na leki refundowane.





Adresaci:

Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów marketingu podmiotów zajmujących się wytwarzaniem, dystrybucją i logistyką produktów farmaceutycznych, a także pracowników aptek i studentów takich kierunków jak farmacja, promocja zdrowia oraz zarządzanie i marketing.

  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
    Minimalne wymagania sprzętowe:
    procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    Pamięć operacyjna: 512MB
    Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
    Minimalne wymagania oprogramowania:
    System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
    Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
    Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
O autorach | str. 9

Wstęp | str. 11

Rozdział 1
Orientacja marketingowa na rynku farmaceutycznym | str. 15

 Henryk Mruk

Elementy rynku farmaceutycznego | str. 15

Istota orientacji marketingowej | str. 20

Zarządzanie marketingowe na rynku farmaceutycznym | str. 25

 Rozdział 2
Uwarunkowania działań marketingowych na rynku farmaceutycznym | str. 31

 Bogna Pilarczyk

Czynniki kształtujące działania marketingowe na rynku farmaceutycznym | str. 31

Struktura podmiotowa rynku farmaceutycznego | str. 44

 Rozdział 3
Badania marketingowe na rynku farmaceutycznym | str. 56

 Małgorzata Michalik

Istota i procedura badań marketingowych | str. 56

Podział badań marketingowych | str. 63

Badania ilościowe | str. 64

Badania jakościowe | str. 70

Współpraca z agencją marketingową | str. 77

 Rozdział 4
Zachowania nabywców i segmentacja rynku farmaceutycznego | str. 79

 Małgorzata Michalik

Wiedza o nabywcach | str. 79

Czynniki kształtujące zachowania nabywców | str. 82

Etapy procesu zakupu | str. 85

Neuromarketing a wiedza o nabywcy | str. 90

Klienci instytucjonalni | str. 90

Istota i kryteria segmentacji | str. 91

Etapy procesu segmentacji | str. 95

 Rozdział 5
Strategia produktu na rynku farmaceutycznym | str. 98

Henryk Mruk

Istota i klasyfikacja produktów | str. 98

Cykl życia produktu | str. 102

Zarządzanie portfelem produktów | str. 106

Wprowadzanie nowego produktu na rynek | str. 109

Błędy i bariery we wprowadzaniu nowego produktu | str. 116

Rola opakowania | str. 118

 Rozdział 6
Zarządzanie marką | str. 124

 Henryk Mruk

Istota marki | str. 124

Marka a segmentacja i proces decyzyjny | str. 129

Strategie marek | str. 131

Pozycjonowanie marki | str. 134

Wartość marki i jej wycena | str. 136

 Rozdział 7
Strategie cen i marż na rynku farmaceutycznym | str. 139

Henryk Mruk

Cena w koncepcji marketingu mix | str. 139

Metody ustalania cen | str. 142

Strategie cenowe | str. 144

Ceny w świetle ekonomii behawioralnej | str. 147

Opusty cenowe | str. 148

Elastyczność cenowa popytu | str. 150

Marże handlowe | str. 152

 Rozdział 8
Procesy dystrybucji na rynku farmaceutycznym | str. 155

Bogna Pilarczyk

Istota i rodzaje kanałów dystrybucji | str. 155

Funkcjonowanie hurtu farmaceutycznego | str. 166

Pozaapteczny kanał dystrybucji leków | str. 172

Rozdział 9
Rola apteki na rynku farmaceutycznym | str. 180

Małgorzata Michalik

Apteka partnerem dla producenta | str. 180

Wizerunek i tożsamość apteki | str. 181

Merchandising apteczny | str. 187

Usługi dodatkowe w aptece | str. 196

Standardy obsługi pacjenta w aptece | str. 198

Rozdział 10
Strategia komunikacji masowej na rynku farmaceutycznym | str. 202

Bogna Pilarczyk

Istota komunikacji marketingowej | str. 202

Reklama na rynku farmaceutycznym | str. 205

Promocja sprzedaży na rynku farmaceutycznym | str. 218

Działania public relations na rynku farmaceutycznym | str. 220

Rozdział 11
Komunikacja indywidualna jako element marketingu mix | str. 229

Małgorzata Michalik

Promocja osobista | str. 229

Promocja bezpośrednia | str. 239

E-pharmamarketing - nowoczesne formy komunikacji marketingowej | str. 244

Programy lojalnościowe | str. 247

Budowanie zaufania i tworzenie kultury organizacyjnej zespołu | str. 250

Rozdział 12
Strategie marketingowe i proces ich tworzenia na rynku farmaceutycznym | str. 253

Henryk Mruk, Bogna Pilarczyk

Istota i proces tworzenia strategii | str. 253

Rodzaje strategii marketingowych | str. 263

 Bibliografia | str. 273

Indeks | str. 281
NAZWA I FORMAT
OPIS
ROZMIAR

Przeczytaj fragment

Inni Klienci oglądali również

22,50 zł
25,00 zł

Uwarunkowania rozwoju rynku wołowiny w Polsce

W publikacji przeanalizowano uwarunkowania występujące na polskim rynku wołowiny oraz zmiany na rynku wołowiny i cielęciny, do których doszło w okresie transformacji rynkowej i w ostatnich kilkunastu latach w Polsce. W monografii zawarto odpowie...
49,50 zł
55,00 zł

Biologia z genetyką dla studentów wydziału farmaceutycznego, t.1

Podręcznik zawiera materiały do wykładów i ćwiczeń dla studentów farmacji i analityki medycznej Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Analityki Medycznej Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Opracowanie składa się z rozdziałów omawiających p...
27,30 zł
39,00 zł

Rocznik Strategiczny 2018/19

ROCZNIK STRATEGICZNY 2018/19. PRZEGLĄD SYTUACJI POLITYCZNEJ, GOSPODARCZEJ I WOJSKOWEJ W ŚRODOWISKU MIĘDZYNARODOWYM POLSKI 2018/19Ze względu na zmianę prawno-finansowych uwarunkowań wydawania publikacji naukowych, Rocznik Strategiczny wraca ...
83,16 zł
99,00 zł

Wpływ informacji makroekonomicznych na transakcje na rynkach akcji

W monografii zostały przedstawione wyniki badań reakcji inwestorów na giełdach w Warszawie, Wiedniu i Frankfurcie na publikacje wskaźników makroekonomicznych oraz wskaźników nastrojów opisujących stan gospodarki USA. Do ocen...
29,67 zł
34,50 zł

Modelowanie równowagi na rynku kapitałowym - weryfikacja empiryczna na przykładzie akcji notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie

Celem niniejszej publikacji jest zaprojektowanie i konstrukcja modelu symulującego, w świetle teorii ICAPM, równowagę na rynku akcji. Dla zrealizowania celu głównego wyodrębniono cele cząstkowe realizowane w dwóch etapach. W etapie pierwszym...
99,00 zł
110,00 zł

Rokowania zbiorowe a rynek platform cyfrowych. Tradycyjne narzędzie dla nowych modeli biznesowych

Praca platformowa to forma zatrudnienia, w ramach której organizacje lub osoby używają platformy internetowej, aby dotrzeć do innych organizacji lub osób w celu wykonania konkretnych usług w zamian za opłatę. Większość osób pracują...
31,50 zł
35,00 zł

Rynek książki w Polsce 2013. Papier

Tom poświęcony rynkowi papierów graficznych przeznaczonych do druku książek. Zawiera zarys problematyki jaka pojawia się przy produkcji i dystrybucji papierów.
30,10 zł
35,00 zł

Marketing polityczny a public relations

Tom 25. serii "Media początku XXI wieku" wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego."Pomysł na przygotowanie publikacji o związkach między marketingiem politycznym a public relations...
53,40 zł
89,00 zł

Recenzje

Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!