Ruch Muzyczny nr 2/2022
\n\n#2/2022
\n\nW numerze między innymi:
\n\nNowy rok Antoniego Wita – z dyrygentem rozmawiają Jacek Marczyński i Krzysztof Stefański.
\n\nPrywatne wsparcie dla muzyki klasycznej. Agnieszka Nowok-Zych zwraca uwagę, że nie czujemy wystarczającej odpowiedzialności za dobro wspólne i mamy zbyt małe poczucie sprawczości. Michał Nowak rozmawia o sponsoringu z Tomaszem Szymańskim, managing partnerem Together.
\n\nRelacje z koncertów we Wrocławiu, Katowicach, Warszawie oraz ze spektakli: „Makbeta” w La Scali, „Solastalgii” w Poznaniu. Recenzja nowej filmowej wersji „West Side Story” w reż. Stevena Spielberga.
\n\nAlida Podłaszczyk-Nowakowska o obiecującym początku sezonu koncertowego w Hiszpanii.
\n\nRecenzje płyt, m.in. nowych albumów z muzyką Arvo Pärta, nagrań Concerto Italiano i Rinaldo Alessandriniego, Agnieszki Budzińskiej-Bennett, Miłosza Pękali, a także wspólnej płyty Piotra Bukowskiego, Huberta Zemlera, Andrzeja Stasiuka i Mikołaja Trzaski. Recenzje książek „Muzyka w Zamku Niebios”, czyli portretu Jana Sebastiana Bacha pióra Johna Eliota Gardinera i „Małej Monografii” Hectora Berlioza autorstwa Brunona Messiny.
\n\nKarolina Kolinek-Siechowicz inauguruje nowy cykl „Muzyka i łzy” – w pierwszym odcinku renesans. Beniamin Głuszek wspomina Alvina Luciera, a Michał Bajer znów „łapie za słowa”.
\n\nKolejny odcinek cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”
\n\n
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Podatni na kulturę – Agnieszka Nowok-Zych
Tomasz Szymański: Mecenat prywatny opiera się na prestiżu – Michał Nowak
RELACJE
Windą do lasu – Piotr Kamiński
Depresja klimatyczna – Krzysztof Stefański
Nowe, a jednak stare – Bartosz Żurawiecki
Händel bez zadęcia – Aleksandra Wroblewska
O młodzieńczości w muzyce – Łucja Siedlik
Urodziny w karnawale – Małgorzata Komorowska
Jasna strona symfoniki – Monika Wrzesińska
ZAGRANICA
Blask w ciemności, czyli nowa normalność – Alida Podłaszczyk-Nowakowska
WYDAWNICTWA
Kojący blask starego złota – Dominika Micał
Wszystkie rejestry synagogi – Filip Lech
W stronę światła – Magdalena Łoś
Finał bałtyckiej peregrynacji – Witold Paprocki
Oldskulowa muzyka – Wioleta Żochowska
Spokojny awangardzista – Wioleta Żochowska
Czterech panów i dziadek Stasiuka – Tomasz Gregorczyk
Buganda Forever! – Magdalena Tejchma
Portret z dźwięków ujętych w słowa – Witold Paprocki
Mała książeczka o miłości – Jacek Hawryluk
ROZMOWA
Antoni Wit: Dyrygent nie powinien być szarlatanem – Jacek Marczyński, Krzysztof Stefański
SWOBODA RUCHU
Muzyka i łzy (1): Orlando di Lasso „Lagrime di San Pietro” – Karolina Kolinek-Siechowicz
Kompozytor fal mózgowych – Beniamin Głuszek
Łapanie za słowa: Szymanowski, Lutosławski i smutki Iłły – Michał Bajer
OD REDAKCJI
Wdowi grosz i gorzkie łzy – Michał Mendyk
FELIETON
Nono na Czerniakowie – Rafał Wawrzyńczyk
Z ARCHIWUM R
Człowiecza bezcelowość – Katarzyna Ryzel
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTY
Na gór szczycie, czyli debiutant na scenie – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk