Ruch Muzyczny 2/2023
\n\n#2/2023
\n\n \n W numerze między innymi:\n \n Esa-Pekka Salonen: Kłamstwo muzyki absolutnej – z dyrygentem rozmawia Agata Kwiecińska.
\n\n Co Wy wiecie o organach? O rekonstrukcjach dawnych instrumentów pisze Andrzej Szadejko, z wybitnym niemieckim organmistrzem, twórcą organów w Narodowym Forum Muzyki rozmawia Mateusz Ciupka, o żywej przeszłości zaklętej w jednym z najstarszych instrumentów świata pisze Bartłomiej Barwinek.
\n\nRelacje z Dolnośląskiego Festiwalu Muzycznego, koncertów i spektakli: „Moc przeznaczenia”, Kreacji, XV warsztatów choreograficznych, w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, „1989” w Teatrze im. Juliusza Słowackiego, „Pastorałki Staropolskie” w Polskiej Operze Królewskiej, oraz przegląd repertuaru Lyric Opera w Chicago.
\n\nRecenzje dziewięciu albumów, m.in. „Tutta sola” Rachel Podger, kompletu Symfonii Brahmsa pod batutą Herberta Blomstedta czy „Themes of Dracula” Piotra Orzechowskiego i Kuby Więcka, a także książki T.J. Englisha „Dangerous Rhythms: Jazz and the Underworld”.
\n\n Mateusz Kowalski pisze o technice lyra viol. Danuta Gwizdalanka kontynuuje cykl Tajne/Muzyczne.
\n\nKolejna część cyklu „Wiktor Brégy. Historia artysty”.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- EAN: 9770003596107
- Liczba stron: 48
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
STREFA RUCHU
Nowe brzmienie starych instrumentów – Andrzej Szadejko
Philipp Klais: Chcemy oddać w brzmieniu organów melodię języka – Mateusz Ciupka
Organy, czyli żywa przeszłość w teraźniejszości – Bartłomiej Barwinek
RELACJE
Dźwiękiem i tańcem tworzone – Katarzyna RyzelCo w romantycznej duszy gra? – Izabella Starzec
Bez bezeceństw w świątyni sztuk – Krzysztof Stefański
Melodramat hekatomba – Bartosz Kamiński
Młodzi dojrzeli – Katarzyna Gardzina
Rapująca Solidarność – Jacek Marczyński
Staropolskie śpiewanie – Jacek Marczyński
Muzyka nad wielkim jeziorem – Piotr Pożakowski
WYDAWNICTWA
Piękno dźwięku samotności – Łucja SiedlikChrystus mroczny – Mateusz Borkowski
Płytoteka#: Meister Blomstedt – Przemek Psikuta
Z dalekiej wyspy – Witold Paprocki
Niedostateczna suplementacja – Łucja Siedlik
Muzyka w odcieniu Sepii – Wioleta Żochowska
Inne końce świata będą? – Piotr Tkacz-Bielewicz
Duet idealny? – Maciej Krawiec
Połączenie niemożliwe – Katarzyna Ryzel
Mafia i jazz – Maciej Krawiec
ROZMOWA
Esa-Pekka Salonen: Kłamstwo muzyki absolutnej – Agata Kwiecińska
SWOBODA RUCHU
Lyra viol, czyli 59 odcieni violi – Mateusz KowalskiTajne/Muzyczne (8): Berlinka – Danuta Gwizdalanka
OD REDAKCJI
Sztuka trwania – Michał Mendyk
FELIETON
Kto nie kupuje Aidy – Krystian Lada
Z ARCHIWUM R
Kunszt zabytku – Katarzyna Ryzel
REKOMENDACJE
Wydarzenia muzyczne na najbliższe dwa tygodnie poleca redakcja
WIKTOR BRÉGY. HISTORIA ARTYSTYChałtury, gołębie na gzymach i... czas na Paryż – opr. Małgorzata Jędruch-Włodarczyk